اساتید پیشنهادی:

دانلود پادکست انگلیسی BBC 6 minute English سطح متوسط – با متن و ترجمه

زینب ناصری
زینب ناصری
سه‌شنبه, 22 فروردین 2022

دسته بندی : podcasts

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 22625

دانلود پادکست انگلیسی BBC 6 minute English سطح متوسط – با متن و ترجمه

دانلود پادکست انگلیسی BBC 6 minute English سطح متوسط درباره موضوعی که همه ما با آن آشنا هستیم: زبان مادری. این پادکست های آموزش زبان  به شما کمک میکنند با صوت و درک شنیداری زبان انگلیسی بهتر آشنا شوید.

آموزش زبان با پادکست (Podcast) چه فوایدی دارد؟

بارها و بارها اتفاق افتاده زمانی که در کلاس زبان انگلیسی حضوری و یا آنلاین شرکت کرده اید، نام پادکست (Podcast) را شنیده اید. کلمه پادکست (Podcast) از ترکیب دو کلمه "iPod" و "broadcast" تشکیل شده است و در دهه اخیر، جزو منابع خوب و مفیدی می باشد که برای یادگیری و تقویت چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی (ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ، و اسپیکینگ) بسیار مفید هستند.

پادکست ها (Podcasts) معمولا یک گفتگو (Conversation) و یا سخنرانی (Lecture) به صورت صوتی می باشند که زبان آموزان می توانند آن ها را با اتصال دستگاه الکترونیکی خود مانند موبایل (Mobile)، تبلت (Tablet)، و لپتاپ (Lap Top) به اینترنت و جستجو در وب سایت های ارائه دهنده منابع معتبر زبان انگلیسی دانلود کرده و بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی ای، به آن ها چندین بار با دقت گوش کنند و نیز حتی با کمک زیر نویس آن ها، می توانند با لغات و عبارات جدید انگلیسی آشنا شوند.

در دنیای پادکست ها (Podcasts)، زبان آموزان با موضوعات گوناگون زیادی مواجه می شوند و حتی نرم افزارهای متنوعی که قابل نصب بر انواع دستگاه های الکترونیکی مختلف هستند، وجود دارند تا زبان آموزان بتوانند هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین به پادکست های (Podcasts) انگلیسی با موضوعات مختلف گوش دهند و مهارت های اصلی زبان انگلیسی (خواندن، نوشتن، شنیدن، صحبت کردن) خود به خصوص مهارت شنیداری (Listening) را تقویت نمایند.

پادکست های انگلیسی BBC (صدا و سیمای انگلیس)، VOA (صدای آمریکا)، و British Council (انجمن بریتانیا) جزو پر طرفدارترین پادکست های انگلیسی می باشند که در بین افرادی که علاقه مند به یادگیری این زبان خارجی هستند و حتی قصد شرکت در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) یا تافل (TOEFL) را دارند، بسیار سودمند و پر کاربرد می باشند.

در بیشتر پادکست های Podcasts زبان انگلیسی ، مواردی اعم از نحوه شروع و اتمام مکالمه، سفارش غذا، خرید کردن، خرید و حساب کردن اجناس، آب و هوا، شخصیت و ظاهر افراد، مشاغل و استخدام، علوم و فنون، کشورها و شهرها، و سفر مورد بحث قرار می گیرند.

گوش کردن به پادکست (Podcast) برای تقویت سطح دانش زبان انگلیسی فوایدی دارد که عبارتند از:

  • زبان آموزان با تلفظ لغات انگلیسی آشنا می شوند.
  • زبان آموزان با لهجه های مختلف زبان انگلیسی آشنا می شوند.
  • گوش زبان آموزان به شنیدن کلمات گوناگون انگلیسی عادت کرده و آن ها را در کسری از زمان می فهمند.
  • زبان آموزان واژگان و دستور زبان انگلیسی را در قالب جملات گوناگون یاد می گیرند.
  • مهارت شنیداری یا لیسنینگ (Listening) زبان آموزان به خصوص برای آزمون های آیلتس و تافل تقویت می شود.
  • مهارت خوانداری یا ریدینگ (Reading) زبان آموزان با روش خواندن زیرنویس پادکست (Podcast) انگلیسی تقویت می شود.
  • مهارت صحبت کردن یا اسپیکینگ (Speaking) زبان آموزان با گوش دادن به پادکست های (Podcasts) انگلیسی تقویت می شود.
  • زبان آموزان می توانند دایره لغات خود را با یادگیری واژه ها، عبارات و اصطلاحات روزمره زبان انگلیسی گسترش دهند.

دانلود رایگان پادکست های زبان انگلیسی (Podcasts) برای تمرین تلفظ (Pronunciation)


پادکست های (Podcasts) انگلیسی BBC

پادکست های (Podcasts) انگلیسی BBC با لهجه بریتیش (بریتانیایی) می باشند و کسانی که قصد شرکت در آزمون بین المللی زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) را دارند، می توانند با گوش دادن مکرر به این نوع صوت ها، مهارت شنیداری یا لیسنینگ خود ارتقاء داده و به نمره ایده آل خود برسند. همچنین، از طریق گوش کردن مستمر به این مدل پادکست های (Podcasts) انگلیسی، زبان آموزان می توانند لغات، اصطلاحات روزمره، جملات کوتاه و بلند مختلفی را در زبان محاوره انگلیسی (General Speaking) یاد بگیرند.

علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی به مرور زمان، به تسلط نسبتا مناسبی از زبان انگلیسی می رسند که می توانند به خوبی و بسیار روان به زبان انگلیسی صحبت کرده و به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنند. موضوعات پادکست های (Podcasts) انگلیسی BBC دارای تنوع فراوانی هستند و برای پیشرفت سطح زبان انگلیسی افراد بسیار سودمند و کاربردی می باشند.

لینک پادکست های (Podcasts) زبان انگلیسی BBC لهجه بریتیش (British)  در یوتیوب (Youtube)


پادکست انگلیسی BBC 6 minute English – زبان مادری

مجموعه کامل پادکست های انگلیسی BBC 6 Minute English مجموعه کاملی از پادکست های (Podcasts) انگلیسی با تنوع موضوعی فراوان می باشد. موضوع این مقاله درباره پادکست انگلیسی زبان مادری می باشد که قصد دارد این سوال را از شنوندگان خود بپرسد که چرا به زبان اول ما زبان مادری می گویند و حفظ این زبان از چه میزان اهمیتی برخوردار است.

در پادکست انگلیسی BBC – زبان مادری که زمان تقریبی آن 6 دقیقه می باشد، سم (Sam) و جورجینا (Georgina) درباره نسبت زبان با جنسیت صحبت می کنند و در حین مکالمه خود، لغات و عبارات محاوره ای جدیدی را آموزش می دهند که می توان آن ها را یادداشت و مرور کرد. در ادامه، سوالی درباره پادکست مورد نظر طراحی شده است. در ابتدا، سوالی که قبل پادکست پرسیده شده را بخوانید و بعد به پادکست به دقت گوش داده و دوباره به سوال برگردید و به آن با دقت پاسخ دهید.

پادکست های (Podcasts) انگلیسی BBC 6 minute English مکالمه انگلیسی (English Conversation)


در ادامه مطلب، با کلیک کردن بر روی لینک طراحی شده، فراگیران زبان انگلیسی می توانند هم فایل صوتی پادکست در قالب Audio و هم فایل متنی آن را به همراه تعدادی تمرین کاربردی و جذاب، به صورت کاملا رایگان دریافت و بعد، از آن استفاده نمایند.

دانلود پادکست BBC 6 minute English:


?'Why's it called 'mother tongue
(چرا زبان اول را زبان مادری می نامند؟)

دانلود پادکست زبان انگلیسی BBC 6 minute English:
?'Why's it called 'mother tongue
(چرا زبان اول را زبان مادری می نامند؟)

دانلود پادکست زبان انگلیسی BBC 6 minute English:?'Why's it called 'mother tongue(چرا زبان اول را زبان مادری می نامند؟)

منبع: www.bbc.co.uk
با ورود به وب سایت منبع در قسمت جستجو، برای دسترسی سریع به پادکست مورد نظر، نام آن را وارد نمایید. برای دانلود منابع یادگیری زبان بیشتر با تیکا همراه باشید.
 

مدرسین کلاس زبان آنلاین رایگان سامانه آموزش آنلاین تیکا (tikkaa)

دانلود پادکست انگلیسی BBC 6 minute English سطح متوسط – با متن و ترجمه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

پریسا

پادکستهای انگلیسی واقعا به یادگیری کمک میکنن. ممنون از شما برای به اشتراک گذاری این پادکستهای فوق العاده??

31 فروردین 2022

user-image

پارسا مهری

سلام و خسته نباشید بنده در حال حاظر مشغول یادگیری زبان انگیسی در سامانه هستم و علاقه زیادی به پادکست دارم و ممنون میشم مقالات بیشتری در این بره قرار بدید تشکر

31 فروردین 2022

user-image

مهشید افشاری

بسیار عالی ، سایت های دیگه ای هم هست که بشه راحت تر به این پادکست‌ها دسترسی داشته باشیم ؟

31 فروردین 2022

user-image

عارفه سالاریه

پادکست های 6 minutes english برای من به شخصه که زمان زیادی برای تقویت مهارت لیسنینگم ندارم، خیلی خوبه. ممنون میشم راهنمایی کنید مشابه این پادکست دیگه چه پادکست هایی در زبان انگلیسی وجود داره؟

31 فروردین 2022