اساتید پیشنهادی:

معرفی Transparent Language

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 10 آبان 2022

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1020

Transparent Language

امروزه با وجود تنوع در برنامه‌های آموزش زبان مانند سایت‌ها، نرم افزارها، پادکست‌ها و... فرایند یادگیری زبان بسیار آسان‌تر و سریع‌تر شده است. به طوری که شما می‌توانید با استفاده از این برنامه‌ها به ‌راحتی زبان خود را بدون صرف هزینه‌های زیاد تقویت کنید و هر کجا که دوست دارید شروع به یادگیری زبان کنید. یکی از این برنامه‌های کاربردی برای آموزش زبان، Transparent Language نام دارد که در ادامه می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم.

Transparent Language چیست؟

Transparent Language یک برنامه رایج برای یادگیری زبان است که از فعالیت‌های تعاملی برای بهبود سطح دانش زبان آموزان استفاده می‌کند. این سایت طراحی نسبتاً ابتدایی دارد، اما نقطه قوت آن این است که از ۱۰۱ زبان خارجی تشکیل شده و این چیزی است که بسیاری از برنامه‌های زبان دیگر از نظر تنوع نمی‌توانند با آن رقابت کنند. این برنامه به شما امکان می‌دهد با انتخاب درس‌ها و فعالیت‌های خود مسیر یادگیری خود را هموار کنید و سطح زبان خود را تقویت کنید.

 در این برنامه داشبوردی وجود دارد که همه واحدها و دروس را به ترتیب خاصی برای شما نشان می‌دهد که می‌توانید بسته به نیاز خود آن‌ها را آموزش ببینید. موضوعات محتوا بسته به زبانی که یاد می‌گیرید تغییر می‌کند. زبان‌های پرطرفدار موضوعات بیشتری نسبت به زبان‌های دیگر دارند. برنامه Transparent Language تمام چهار مهارت زبان یعنی گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را شامل می‌شود. هر واحد به دروس مختلفی تقسیم می‌شود و برای تکمیل هر درس، باید فعالیت‌های مختلفی را به پایان برسانید.

 این فعالیت‌ها بسته به زبان انتخابی شما متفاوت هستند، اما الگوی مشابهی دارند. این سایت دارای یک اپلیکیشن موبایل است که می‌توانید در صورت تمایل آن را دانلود و نصب کنید. این نرم‌افزار هم برای موبایل‌های ios و هم اندروید در دسترس است.

برای مطالعه بیشتر:  بهترین برنامه‌های آموزش زبان 

ویژگی‌های برنامه Transparent Language

معرفی Transparent Language

از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تمرین‌های شناخت

در ابتدای درس، پیش نمایش کوتاهی از واژگان جدیدی را که یاد خواهید گرفت گوش می‌دهید و آن‌ها را به صورت تصویری تماشا می‌کنید. این ویژگی دارای عملکرد پخش خودکار است که به زبان‌آموز اجازه می‌دهد تا هر کجا که هست برای اولین بار آرام بنشیند و واژگان جدید را یاد بگیرد؛ مانند بسیاری دیگر از برنامه‌های آموزش زبان، دروس با شناخت واژگان و عبارات جدید از طریق تمرینات فلش کارت شروع می‌شود. اما نقطه ضعف برنامه این است که توضیح گرامری وجود ندارد، بلکه شامل یک پاپ آپ کوچک است که یک الگوی ساختار یافته را نشان می‌دهد؛ در نتیجه آن را بسیار شبیه به یک برنامه مبتنی بر فلش کارت می‌کند.

تلفظ

بیشتر درس‌ها شامل بخش جداگانه‌ای هستند که در آن می‌توانید مهارت صحبت کردن خود را با تکرار درس بعد از یک سخنران بومی تمرین کنید. یاد گرفتن تلفظ صحیح واژگان جدید با استفاده از این برنامه بسیار مفید است. همچنین یک دکمه به نام "slo-mo" برای گوش دادن به صدای بومی افراد برای تلفظ صحیح کلمات وجود دارد.

سیستم نوشتن

در این برنامه از شما خواسته می‌شود کلماتی را که در هر درس یاد گرفته‌اید را یادداشت کنید، زیرا نوشتن همیشه یک روش بسیار مفید برای به خاطر سپردن کلمات با املای صحیح آن‌ها است.

ارزیابی

در پایان هر درس، در مورد موضوعی که درس آن را آموخته‌اید، مورد ارزیابی قرار می‌گیرید. سپس بر اساس چند سوال که می‌توانستید به درستی پاسخ دهید و چند سوال را اشتباه کرده‌اید، امتیاز می‌گیرید. نکته جالب درباره این برنامه این است که بدون در نظر گرفتن امتیاز شما، همیشه می‌توانید به واحد بعدی راه پیدا کنید.

مطالب قابل دانلود

مزیت اصلی و واقعی درس‌های برنامه Transparent Language، امکان دانلود مطالب صوتی است. دانلود کردن این فایل‌ها به شما این امکان را می‌دهد که هر زمان که خواستید محتوا را همراه خود ببرید و آن را مطالعه کنید.

تدریس خصوصی

این برنامه یک سرویس آموزشی اضافی به نام Transparent Connect Tutoring به شما ارائه می‌دهد که قیمت آن ۷۹ دلار برای ۲ جلسه و ۲۹۹ دلار برای ۸ جلسه (شامل دسترسی ۳ ماهه به Transparent Language Online) است که در آن می‌توانید از ۳۰ دقیقه آموزش زنده و شخصی لذت ببرید.

Transparent Language از چه زبان‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

بدون شک این سایت یکی از سایت‌هایی است که هر زبان آموز و مدرسی به آن احتیاج دارد زیرا در حال حاضر بیش از ۸۰ زبان را تحت پوشش قرار می‌دهد. از جمله مهم‌ترین این زبان‌های می‌توان به زبان آلبانیایی، عربی، ارمنی، بلاروسی، بلغاری، چینی، چک، دانمارکی، فارسی، فرانسوی، آلمانی، هندی، مجارستانی، ایرلندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، نروژی، لهستانی، پرتغالی، روسی، اسپانیایی، سوئدی، تاجیکی و... اشاره کرد.

مزایا و معایب برنامه Transparent Language

درست است که این برنامه، برنامه بسیار خوب و قابل قبولی برای یادگیری زبان است، اما مانند بسیاری از برنامه‌ها مزایا و معایبی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا برنامه Transparent Language

  • کاربرپسند برای تمام گروه‌های سنی
  • فرصتی برای یادگیری از طریق زبان مادری خود
  • پوشش دادن ۱۰۰ زبان مختلف

معایب برنامه Transparent Language

  • هیچ توضیح گرامری داده نشده است
  • اغلب درس‌ها تکراری است
  • نسخه پولی قیمت بالایی دارد

Transparent Language چگونه کار می‌کند؟

برنامه Transparent Language کاربرانی که قصد یادگیری زبان را دارند، طی یک سری مراحل ساده برای به خاطر سپردن کلمات و عبارات در یک زبان جدید، از جمله معانی و تلفظ صحیح آن‌ها، در کنار هم در یک رابط کاربری آسان قرار می‌دهد که در هر زمان و از هر رایانه قابل دسترسی است. Transparent Language یک برنامه منحصربه‌فرد است که فاصله بین یادگیری آنلاین زبان و استفاده از آن زبان در دنیای واقعی را با اجازه دادن به کاربران برای انجام هر دو در یک برنامه پر می‌کند. این روش یک روش علمی اثبات شده است که طیف گسترده‌ای از مواد آموزشی با کیفیت بالا را در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد. علاوه بر ابزارهای یادگیری پیشرفته برنامه Transparent Language، کاربران به مجموعه‌ای از منابع زبان و فرهنگی آنلاین از جمله دسترسی با یک کلیک به انجمن‌های زبانی فیس بوک و توییتر و همچنین وبلاگ‌های زبان Transparent Language دسترسی دارند. این مجموعه مقالات گوناگونی در مورد این زبان را شامل می‌شود.

چگونه یک حساب کاربری در Transparent Language تنظیم کنم؟

اگر در حال ثبت‌نام در کتابخانه برنامه Transparent Language هستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک نام کاربری و رمز عبور برای راه‌اندازی یک حساب کاربری انتخاب کنید. اولین باری که از وب‌سایت Transparent Language بازدید می‌کنید، باید مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنید تا حساب خود را ایجاد کنید. همچنین برای بازگشت به جلسات و تمرین‌های بیشتر به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید. در نهایت از شما خواسته می‌شود که در یک «گشت با راهنما» شرکت کنید و درباره شروع کار با برنامه Transparent Language اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بعد از باز کردن حساب چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از ورود به سیستم، زبان خود را در منوی قسمت بالا سمت راست صفحه انتخاب کنید، سپس به دکمه‌های سمت چپ توجه کنید. این دکمه‌ها دروازه‌های شما به بخش‌های اصلی برنامه خواهند بود. بسته به زبان خود، ممکن است یکی از موارد زیر را مشاهده کنید:

یادگیری: جایی است که دوره‌ها و فهرست‌های واژگانی را که برنامه را تشکیل می‌دهند، پیدا می‌کنید.

جستجو: منابع اضافی، مانند وبلاگ‌های زبان و فرهنگ، کلمه روز، جوامع اجتماعی، برنامه زبان تلفن همراه ما و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

جهت مطالعه بیشتر: 

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله به معرفی Transparent Language پرداختیم. اگر شما مدرس یا زبان آموز هستید می‌توانید از این سایت و نرم افزار فوق‌العاده برای یادگیری و بالا بردن سطح زبان خود استفاده کنید. در واقع این برنامه، بهترین روش آموزش برای مبتدیان و کسانی است که به دنبال درک کامل‌تری از اصول زبان موردنظر خود هستند.

برای مهاجرت به هر کشوری میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبانی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان در تیکا

معرفی Transparent Language

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پگاه محمودوند

مرسی از اطلاعات همیشه خوبتون

15 آبان 2022

user-image

زهرا اخوان

عجب برنامه کاربردی و معرکه ای مرسی

15 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

عالیه

15 آبان 2022