اساتید پیشنهادی:

باورهای غلط یادگیری زبان انگلیسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 3 مهر 2022

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 788

باورهای غلط یادگیری زبان انگلیسی

هیچ کاری در این دنیا آسان نیست و بدون شک یادگیری یک زبان جدید نیز به تلاش زیادی نیاز دارد. اما به این معنی نیست که انجام دادن این کار غیرممکن است زیرا هر سال میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با موفقیت به زبان دوم، سوم و یا چهارم مسلط می‌شوند. ازآنجایی‌که زبان انگلیسی یکی از زبان‌های بسیار مهم در جهان است. فرقی ندارد که شما در چه مرحله‌ای از زندگی خود قرار دارید، زیرا یادگیری زبان و برقراری ارتباط به زبان انگلیسی می‌تواند توانایی‌های شما را افزایش دهد و دریچه جدیدی را به فرهنگ کشور دیگری باز کند. اما در این میان باورهای اشتباه درباره یادگیری زبان انگلیسی بسیار است که ممکن است خیلی از افراد را از یادگیری باز دارد. بنابراین در ادامه می‌خواهیم درباره باورهای غلط در یادگیری زبان انگلیسی صحبت کنیم تا اگر با آن‌ها مواجه شدید بدانید که هیچ پایه و اساس درستی ندارند.

یادگیری زبان انگلیسی خسته‌کننده است

در واقع باید گفت انجام تقریباً هر کاری می‌تواند برای افراد خسته‌کننده باشد، البته اگر به روش اشتباه انجام شود. اما اگر یادگیری به روش درستی انجام شود نه تنها خسته کننده نیست بلکه می تواند بسیار لذت‌بخش باشد. به طور مثال اگر شما به سریال، فیلم، موسیقی، علم، مسافرت، گفتگو و... علاقه مند هستید بنابراین یادگیری زبان انگلیسی نیز می‌تواند تجربه لذت بخشی برای شما شود.

به طور مثال می‌توانید یادگیری خود را بر پایه انجام کارهایی قرار دهید که به آن‌ها علاقه دارید. می‌توانید با گوش دادن به موسیقی یا فیلم نگاه کردن زبان خود را تقویت کنید و قواعد گرامر و واژگان زیادی را یاد بگیرید. بنابراین اولین قدم که هنگام یادگیری زبان باید برداشت این است که خود را سرگرم کارهایی کنید که با آن علاقه دارید در نتیجه دیگر یادگیری برای شما خسته کننده نخواهد بود.

لینک مفید: یادگیری زبان انگلیسی

شما برای یادگیری زبان انگلیسی خیلی پیر هستید

متأسفانه بسیاری از افراد این باور اشتباه را دارند که برای یادگیری زبان انگلیسی پیر هستند و با تکرار مداوم اینکه به دلیل سنشان نمی‌توانند زبان جدید را یاد بگیرند از انجام این کار اجتناب می‌کنند. درحالی‌که این باور کاملاً اشتباه است. درست است که مغز یک فرد جوان و یک کودک نسبت به بزرگ‌سالان اطلاعات را با سرعت بیشتری جذب کند، اما نکته‌ای که درباره بزرگ‌سالان وجود دارد تجربه و دانش آن‌ها است.

به طوری که شواهد نشان داده که تجربه بزرگ‌سالان باعث می‌شود تا بتوانند دانش خود را از طریق واژگان به تدریج افزایش دهند؛ بنابراین می‌توان گفت هنگامی که صحبت از یادگیری می‌شود سن به‌هیچ‌عنوان اهمیتی ندارد و مانعی برای یادگیری نیست.

برای خوب صحبت کردن به زبان انگلیسی، به دایره لغات زیادی نیاز دارید

باورهای غلط یادگیری زبان انگلیسی

همان‌طور که می‌دانید مانند بسیاری از زبان‌های دیگر در زبان انگلیسی نیز کلمات بسیار زیادی وجود دارد. اما آیا این موضوع حقیقت دارد که یک فرد تمام آن‌ها را بشناسد؟ مسلما جواب خیر است. بلکه یک زبان‌آموز باید کلماتی را که از اهمیت زیادی برخوردار هستند و در زندگی روزمره بیشتر با آن سروکار دارند را در اولویت یادگیری خود قرار دهد. وقت برای یادگیری کلمات و اصطلاحات دیگر زیاد است؛ بنابراین برای خوب صحبت کردن حتماً لزومی ندارد که شما تمام کلمات انگلیسی موجود را حفظ باشید بلکه می‌توانید از مکالمه‌های روزمره و کلمات کاربردی شروع کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در عصر تکنولوژی مورد نیاز نیست

از آنجایی که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی برنامه‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما در زمینه‌هایی مانند ارتباطات و ترجمه کمک کنند و تمامی متن‌ها را به سرعت ترجمه کنند؛ بنابراین ممکن است این باور غلط وجود داشته باشد که یادگیری زبان انگلیسی در عصر تکنولوژی ضرورتی ندارد. اما این باور کاملاً اشتباه است زیرا واقعیت ارتباط این است که شما بتوانید به طور مستقیم با فرد دیگر گفتگو کنید و به جای آنکه فقط از برنامه‌های مترجمی استفاده کنید خودتان به تعامل با افراد دیگر بپردازید.

همچنین اهمیتی ندارد که یک برنامه چقدر معروف و مهم باشد زیرا تمامی برنامه‌ها دارای نقص‌هایی هستند که ممکن است شما را دچار اشتباه کنند. البته درست است که انسان‌ها هم اشتباه می‌کنند اما به‌هرحال ارتباط و صحبت کردن خیلی بهتر از استفاده از نرم‌افزارهای گوناگون است. بنابراین باید گفت مانند بسیاری از زمینه‌های دیگر، فناوری و تکنولوژی می‌تواند به ما کمک کند اما هیچ‌گاه نمی‌تواند جایگزینی برای ما باشد.

برای یادگیری موثر زبان انگلیسی، باید در یک کشور انگلیسی زبان زندگی کنید

درست است که زندگی کردن در یک کشور انگلیسی زبان می تواند در یادگیری شما بسیار موثر باشد، اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، یادگیری انگلیسی خیلی راحت‌تر شده است و شما هر کجای این جهان که باشید می‌توانید این زبان را یاد بگیرید. برنامه‌های مختلفی است که می‌تواند به شما در یادگیری زبان حتی به لهجه‌های بومی نیز کمک کند. بنابراین تا زمانی که انگیزه دارید می‌توانید راه یادگیری خود را ادامه دهید.

یادگیری و صحبت کردن به زبان انگلیسی زمان زیادی می‌برد

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که این موضوع کاملاً به شما بستگی دارد. اگر انگیزه کافی و علاقه دارید تا هرچه سریع‌تر زبان انگلیسی را بیاموزید، روند یادگیری شما و برقراری ارتباطتان با این زبان می‌تواند نسبت به افراد دیگر بسیار سریع‌تر باشد. البته درست است که یادگیری زبان به‌صورت عمیق به زمان و پشتکار نیاز دارد، اما هنگامی که از انجام کار خود لذت ببرید به این معنی است که می‌توانید در کمترین زمان ممکن با این زبان جدید ارتباط برقرار کنید.

یادگیری و آموزش زبان بسیار آسان است

اما در کنار اینکه بعضی از افراد اعلام می‌کنند که یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند سخت و خسته کننده باشد برخی دیگر می‌گویند آموزش و یادگیری زبان انگلیسی بسیار آسان است. افرادی که این ادعا را دارند هرگز در زندگی خود یا درسی را آموزش نداده‌اند و یا درسی نیاموخته‌اند. در حالی که باید گفت انجام هر کاری در این جهان سختی‌های خودش را دارد و این کاملاً به خود فرد بستگی دارد. بنابراین آموزش و یادگیری زبان انگلیسی کار بسیار ساده‌ای نیست و جای تعجبی ندارد هنگامی که به مطالعه زبان مشغول می‌شوید، کمی خسته شوید. زیرا برای اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اید مسلما باید مقداری سختی بکشید و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید.

بهترین روش برای پیشرفت در یادگیری زبان | برای یادگیری زبانت هدف بگذار!

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی آموزش در کلاس است

در حال حاضر حدود یک میلیارد نفر در جهان به یادگیری زبان انگلیسی مشغول هستند. این تعداد به این معنی است که نمی‌توان این حجم از تقاضا را تنها از طریق معلمان برطرف کرد بلکه باید به روش‌های دیگری نیز روی آورد. روشی که می‌توان با استفاده از آن زبان انگلیسی را یاد گرفت، یادگیری یکپارچه است که ترکیبی از خودآموزی با استفاده از برنامه‌های کاربردی در تلفن‌های همراه و یا کلاس‌های آنلاین و آفلاین است.

این روش‌ها، روش‌های بسیار مفیدی هستند که می‌توان با آن‌ها زبان انگلیسی را به راحتی آموخت و دیگر نیازی به رفت‌وآمد و پرداخت هزینه‌های زیاد نیست. هم‌چنین معمولاً کلاس‌های آفلاین باعث می‌شود تا زبان آموزان هر زمانی که دوست دارند به صحبت‌های معلم خود گوش دهند و آن را بارها تکرار کنند که می تواند بر روند یادگیری آن‌ها نیز موثر باشد. بنابراین رفتن به کلاس‌های سنتی برای یادگیری زبان انگلیسی یک اصل ضروری نیست.

جهت "معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی" روی عنوان کلیک کنید.

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله سعی کردیم درباره باورهای اشتباه در یادگیری زبان انگلیسی صحبت کنیم. نکته بسیار مهمی که هنگام یادگیری زبان جدید باید به آن توجه داشته باشید ایجاد انگیزه است. فرقی ندارد که شما مشغول شروع کردن چه کاری هستید، در هر صورت نبود انگیزه می‌تواند شکست در هر کاری را تضمین کند. بنابراین لازم است تا قبل از اینکه یادگیری یک زبان جدید را شروع کنید به این موضوع توجه داشته باشید که انگیزه و لذت بردن از انجام کار کلید اصلی موفقیت شما هستند. برای معرفی و دانلود فرهنگ های لغت بیشتر زبان انگلیسی و سایر زبان ها با مرکز آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان انگلیسی در تیکا

باورهای غلط یادگیری زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پویان رادفر

چنل پادکست ندارین؟

4 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

حالا جدا از این باورهای غلط، نداشتن همت و بهانه گیری بزرگترین مانع برای یادگیری این زبان یا هر زبان دیگه ای هست. مرسی بابت مطلب مفید

3 مهر 2022