اساتید پیشنهادی:

بهترین کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 30 مهر 2022

دسته بندی : italian-books

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 2905

کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی

برای برنامه آموزشی زبان ایتالیایی خود نیاز به ساختار دارید؟ از محتوای ایتالیایی زبان –مثال آهنگ‌ها، کتابهای صوتی، بلاگ و پادکست لذت می‌برید اما دنبال چیزی می‌گردید تا برنامه‌تان را منسجم کند؟ یک کتاب درسی مفید و جذاب ایتالیایی همان ابزاری است که دنبالش می‌گشتید. فرقی نمی‌کند که برای یادگیری زبان کلاس می‌روید یا به صورت خودآموز ادامه می‌دهید. در هر صورت کتابهای آموزشی پایه هر برنامه آموزش زبان به خصوص زبان ایتالیایی است. در ادامه این مقاله به برسی بهترین کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی می‌پردازیم. 

کتاب‌های آموزش کامل زبان ایتالیایی

کتاب‌های آموزشی رویکردی سازمان‌یافته به زبان دارند و اغلب شامل گردآوری دستور زبان و لغت به همراه توصیه‌های فرهنگی می‌شوند و روند آموزشی شما را نظم می‌دهند.
اما می‌بایست برای هرچه کارآمد بودن از آنها به درستی استفاده کنید. که در واقع طرح کلی ما در روش 5مرحله‌ای زیر است. قبل از آنکه نگاهی به پیشنهادات ما برای انتخاب کتاب آموزشی بیندازید، بیایید با این روش آشنا شویم.
چگونه از کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی حداکثر استفاده را ببریم
خریدن یک کتاب آموزشی خیلی هم خوب است اما اگر ندانید که چطور به درستی از آنها استفاده کنید، کتاب‌های آموزشی کاملاً بی‌فایده هستند. بنابراین آن کتابهای درسی قدیمی دوران دبیرستان را دور بیندازید.

جهت مطالعه بیشتر: کتاب ایتالیایی

مراحل یادگیری زبان ایتالیایی با کتاب آموزشی

بهترین کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی

با این روش چگونگی مطالعه درست زبان را یاد خواهید گرفت:

مرحله اول؛ یک فهرست لغت درست کنید


اولین قدم برای یادگیری یک زبان جدید، آموختن لغت است. بنابراین طبیعتاً اولین قدم برای بهره حداکثری از کتاب آموزشی شما این است که با یک فهرست لغت شروع کنید.
صبر کنید! رویتان را برنگردانید! جدی هستم. به هر کلمه‌ تازه‌ای که برمی‌خورید، می‌بایست به فهرست لغت خود اضافه کنید. این نکته ضروری است. کلمات را بر اساس تم یا فصل دسته‌بندی کنید (مثلاً کلمات مربوط به خانه، روزهای هفته، ...).
اما کار اینجا تمام نمی‌شود. قسمت سرگرم کننده تازه اولش است. فکر می‌کنید که قرار است کلمات را بنویسید و بی‌خیالشان شوید؟ اصلاً و ابداً ! می‌بایست مدام از آنها استفاده کنید. از کلمات مربوط به یک تم مشابه استفاده کنید و با آنها جمله بسازید. این کار باعث می‌شود که به راحتی به خاطر بسپردیشان. (آنها را بنویسید و از رویشان بلند بخوانید).
فلش کارت درست کنید تا بتوانید کلمات تازه یاد بگیرید.

مرحله دوم؛  تمرین‌ها را انجام دهید


اوه مایکل! یادت میاد که چقدر از تکالیف دبیرستان متنفر بودی؟ مسخره نیست که حالا داری انجام دادن تکلیف رو به مردم توصیه می‌کنی؟
خب، این کار در مسیر یادگیری زبان بیشترین کمک رو به من کرد. اکثر کتاب‌های آموزشی ایتالیایی پر از تمرین هستند. پس انجامشان دهید! این تمرینها به شما کمک می‌کنند تا قواعد دستوری ضروری و حتی لغات را تقویت و از آنها استفاده کنید. تک‌تک تمرینهای کتاب را انجام دهید تا بتوانید آنچه آموخته‌اید را تکرار نمایید.
بهتر از همه، بیشتر کتابهای درسی کلید سؤالات را هم دارند. از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که پاسخ‌هایتان صحیح هستند. و اگر نبودند دلیلش را یاد بگیرید.

مرحله سوم؛ از نکات دستوری یادداشت بردارید


می‌دانم. می‌دانم. دستور زبان کسل کننده است. اما نوشتن قواعد دستوری به شیوه خودتان کمک می‌کند تا منطق آنها را بهتر درک کنید.
هر وقت که به ساختار دستوری تازه‌ای برخوردید، مطمئن شوید تا از آن یادداشت بردارید. اما این همه داستان نیست. آن یادداشتهای مربوط به دستور زبان را موقع انجام دادن تمرینها کنارتان داشته باشید. مخصوصاً موقع انجام دادن تکالیف نوشتاری که دانش شما از زبان را به چالش می‌کشند.
وقتی که به پایان کتاب رسیدید، دقیقاً به اندازه آن کتاب متخصص دستور زبان خواهید بود.

مرحله چهارم؛ بلند بلند بخوانید


حقیقتاً صحبت کردن به زبان ایتالیایی برای توسعه لهجه، اعتماد به نفس و مهارت شما در زبان ضروری است. در این زمینه اهمیتی ندارد که در یادگیری مبتدی باشید.
اگر کتاب آموزشی شما شامل سی‌دی یا یک منبع صوتی آنلاین می‌شود، عالی است. به فایل‌های صوتی گوش کنید و آنها را تکرار کنید.
محتوای صوتی در اختیار ندارید؟ هر متن ایتالیایی را بلند بلند بخوانید. متنها، دیالوگ‌ها و تمرینها را! ممکن است در ابتدا احساس کنید که چه کار مسخره‌ای است اما این یک تمرین مفید و ضروری است. خیلی زود قادر خواهید بود تا مثل یک فرد ماهر به زبان صحبت کنید.

مرحله پنجم؛ خودتان را بیازمایید


آزمونها و امتحانات با تمرینها متفاوتند. چرا که هنگام آزمون شما اجازه ندارید که به یادداشت‌های خود یا دیگر محصولات آموزشی مراجعه کنید. (تقلب ممنوع!) این یک موقعیت عالی است تا تسلط خود بر زبان را بسنجید و ببینید تا چه حد نیاز به پیشرفت دارید.
اگر کتاب درسیتان آزمونهای دستور زبان دارد، آنها را دوباره انجام دهید. درست مثل تمرینها، این آزمونها نیز به شما کمک می‌کنند تا باعث پیشرفت نقاط ضعف خود شوید.

بهترین کتاب‌های درسی برای آموزش کامل زبان ایتالیایی

آماده‌این تا مسیر آموزشی زبان ایتالیایی را شروع کنید؟ به 6 تا از بهترین کتابهای آموزشی نگاهی بیندازید و خیلی زود به زبان مسلط خواهید شد.

1-    "Italians Made Simple" نوشته Christina Mazzoni

تازه‌واردهای من کجان؟ سطح مبتدی یکی از بهترین مراحل آموزش زبان است: پر از هیجان و انگیزه! و چه چیز کتابی بهتر از "Italians Made Simple" می‌تواند شما را در این مسیر سرگرم کننده راهنمایی کند؟
این کتاب آموزشی در سطح مبتدی نگاهی به قواعد دستوری و لغات تازه می‌اندازد. می‌توانید با استفاده از اصطلاحات متداول و گزیده‌ای از متون معاصر ایتالیایی در زمینه فرهنگ و تاریخ، این زبان را بیاموزید. تمام نکات دستوری و لغات مورد استفاده در این کتاب به همراه تمرین، بازی‌های زبانی و پازل ارائه می‌شوند.
از همه بهتر، این کتاب شامل یک راهنمای تلفظ، یک فرهنگ لغات ایتالیای-انگلیسی و کلید تمرینها و سؤالات آزمون نیز می‌شود. این کتاب یک مجموعه آماده بسیار خوب برای سطح مبتدی است و با هزینه‌ای معقول می‌توانید آن را خریداری کنید.

2-    "Living Language Italian, Complete Edition" نوشته Living Language

این کتاب به عنوان ارائه دهنده روشی با پایه زبان‌شناسی، یک دوره کامل برای خودآموزی زبان ایتالیایی است.
علاوه بر 46 درس جامع، تمرین، نکات فرهنگی و راهنمای قواعد دستوری، این منبع بیش از یک کتاب کارکرد دارد و به عنوان یک دوره آموزشی می‌توانید رویش حساب کنید. علاوه بر این سه کتاب، "Living Language Italian" به همراه 9 سی‌دی ارائه می‌شود که شامل تلفظ لغات، دیالوگ‌ها و تمرینهای صوتی می‌شوند که به شما کمک می‌کنند تا زبان را درست مثل یک ایتالیایی زبان صحبت کنید.
"Living Language Italian" همچنین دارای یک ابزار آنلاین است که مسیر موفقیت را به زبان‌آموزان نشان می‌دهد. و با استفاده از آن برای روزها فلش کارت، بازی و بازی آنلاین خواهید داشت.

3-    "Italian Grammar: Barron’s Grammar Series" نوشته Marcel Danesi

کتاب آموزشی بعدی در این فهرست مناسب زبان‌آموزانی است که اطلاعات پایه‌ای ایتالیایی را دارند. اگرچه در زمینه محتوای صوتی و تلفظ دچار ضعف است اما این کتاب برای کسانی که به دنبال تقویت مهارتهای دستوری‌شان هستند، ایده‌آل است و نگاهی سازمان یافته به تمام پیچیدگی‌های ایتالیایی می‌اندازد.
این کتاب که به صورت یک مرجع سریع طراحی شده، تمام نکات مربوط به مهارت در تشخیص بخش‌های مختلف جمله، ساختار جملات، نشانه گذاری، زمان افعال و ... را پوشش می‌دهد. این کتاب راهنما پر از تمرین است و با استفاده از آن می‌توانید سطح تسلط خود را بسنجید و لغات مربوط به مکالمات روزمره را نیز بیاموزید.
بگذارید تا با استفاده از این منبع مختصر و مفید و معرکه ، زبان ایتالیایی به زیبایی روی زبانتان جاری شود.

4-    "Practice Makes Perfect Italian Vocabulary" نوشته Daniela Gobetti

خب دستور زبان را پوشش دادیم. حالا وقت یک راهنمای جامع لغت است.
"Practice Makes Perfect Italian Vocabulary" بر اساس موضوع طبقه‌بندی شده و به صروت اختصاصی بر ایجاد دایره لغت تمرکز می‌کند تا زبان‌آموزان بتوانند از ساختارهای دستوری صحیحی که یادگرفته‌اند به همراه این لغات استفاده نمایند.
این کتاب آموزشی مشخصاً با ایجاد تمرکز بر ساخت دایره لغت (روندی که در آن پیشوند و پسوند و یا حتی دیگر لغات به کلمه اولیه اضافه می‌شوند و معنی تغییر می‌کند) سبب می‌شود تا زبان‌آموزان کلمات تازه بسیاری را بیاموزند. و همچنین کلمات تازه در بستر زبانی تحلیل می‌شوند تا زبان‌آموزان بتوانند لغات تازه را به تنهایی کشف کنند. این یک فهرست ساده کلمات نیست. این یک ماجراجویی تازه است!
بعلاوه، بیش از 250 تمرین و پاسخ آنها به زبان‌آموز این فرصت را می‌دهد تا کلمات تازه را تمرین کند. و همچنین توضیحاتی در مورد قواعد دستوری نیز ارائه شده تا برای استفاده از کلمات تازه به زبان‌آموز کمک کند.

5-    "Italian Verb Tenses: Fully Conjugated Verbs" نوشته Marcel Danesi

تعجبی ندارد که من این کتاب را معرفی می‌کنم. چرا که نویسنده آن همان نویسنده کتاب آموزشی پیشنهادی قبلی Italian grammar: Barron’s Grammar Series  است. بنابراین این کتاب به همراه آن راهنمای دستوری نتیجه خوبی خواهند داد.
در این کتاب آموزشی، هر فصل بر یک زمان متفاوت فعل تمرکز می‌کند. بنابراین کتاب تنها شامل جداول مربوط به یک فعل به صورت جداگانه نمی‌شود. راهنمای پیش رو به شما اجازه می‌دهد تا قواعد پیچیده صرف افعال ایتالیایی را به خوبی یاد بگیرید. و شامل تحلیلهای عمیق بر هر فعلی که تصورش را بکنید نیز می‌شود.
مرور موضوعات، نکات دستوری، جدول کلمات متقاطع و دیگر تمرینها به شما موقعیت تمرین می‌دهند و دیالوگهای شفاهی بامزه باعث می‌شوند تا استفاده از افعال را در موقعیت‌های طبیعی روزمره ببینید.

6-    "Dirty Italian: Everyday Slang from “What’s Up?” to “F*** Off"

آخرین کتاب آموزشی ایتالیایی ما کمی risqué است. اما به شما این موقعیت را می‌دهد تا عبارات و کلماتی را یاد بگیرید که مطمئناً در یک کلاس درس یا یک کتاب آموزشی سنتی نخواهید آموخت.
کتاب شامل توهین ها و عبارات عامیانه مدرن ایتالیایی برای موقعیتهایی مثل غذا، مد و سرگرمی می‌شود.
کلمات به ترتیب موضوع در هر فصل از "Howdy Italian" تا "Horny Italian" دسته بندی شده‌اند. اگر به رها کردن نظم و رسمیت کتابهای آموزشی علاقمندید و ترجیح می‌دهید تا از زبان در موقعیتهای دیگری مثل شام با دوستان یا مهمانی استفاده کنید، "Dirty Italian" کتاب مناسب شماست.

یادگیری زبان در تیکا

بنابراین چه مبتدی باشید و به دنبال یک کتاب آموزشی منظم یا چه یک زبان‌آموز سطح پیشرفته به دنبال پیشرفت دانش دستوری یا فهمیدن توهینهای ایتالیایی، بالاخره کتابی مناسب خود را پیدا خواهید کرد! امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. برای دانلود کتاب های آموزش زبان بیشتر با مجله آموزش زبان تیکا همراه باشید. بهترین منابع آموزش زبان معرفی و لینک دانلود آن ها قرار داده میشود. در صورت نیاز به مجموعه های دیگر برای ما در بخش نظرات پیام بگذارید.

یادگیری زبان در تیکا

 

بهترین کتاب‌های آموزش زبان ایتالیایی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

ممنون از شما برای مطالب مفیدتون

Invalid date Invalid date Invalid date

user-image

زهرا طهماسبی

سلام مرسی از مطالب جالبی که گذاشتین ، خیلی عالیه

Invalid date Invalid date Invalid date

user-image

پارسا مهری

برای یه مکالمه خوب ایتالیایی چه مدت آموزش نیازه ؟

Invalid date Invalid date Invalid date

user-image

سارا رشیدی

عالی... اینکه مجله تیکا یه عالمه نکات آموزشی رایگان رو در اختیارمون قرار میده خیلی جذابه.

Invalid date Invalid date Invalid date

user-image

لیلا فارغ

چه متن خوبی ممنون ازتون

Invalid date Invalid date Invalid date

user-image

الهام طالبی

کتاب های روسی هم معرفی کنید لطفا

Invalid date Invalid date Invalid date