اساتید پیشنهادی:

معیارهای بهترین معلم آیلتس چیست؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 14 آبان 2022

دسته بندی : english-placement-tests

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1815

معیارهای بهترین معلم آیلتس

  اگر قصد مهاجرت تحصیلی را دارید، بهتر است از قبل در مورد آزمون ها و امتحانات ورودی اطلاعات لازم را کسب کنید. آیلتس آزمون زبان انگلیسی است. از آنجایی که آزمون‌های رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس توسط متخصصان واجد شرایط که دارای مهارت‌های حرفه‌ای و با تجربه زبان انگلیسی هستند برگزار می‌شود؛ در نتیجه یک معلم آیلتس حرفه‌ای می‌تواند به شما کمک کند تا هر چه سریع‌تر روند یادگیری خود را طی کنید و مدرک خود را دریافت کنید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که معیارهای بهترین معلم آیلتس چیست؟ و چگونه می‌توان یک معلم آیلتس نمونه شد؟ در ادامه می‌خواهیم معیارهای بهترین معلم آیلتس را بررسی کنیم.

معیارهای یک مربی آیلتس برتر

معیارهای بهترین معلم آیلتس چیست؟

معلمان تحت شرایط نسبتاً سختگیرانه‌ای توسط سازمان‌های معتبری مانند آموزشگاه‌های زبان رسمی شناخته شده، استخدام می‌شوند. از این جهت باید معیارهای متفاوتی نسبت به دیگر معلمان داشته باشند. برخی از این معیارها عبارتند از:

برای مطالعه بیشتر: آزمون های زبان انگلیسی

داشتن مدارک لازم برای معلمی آیلتس

داشتن مدرک لیسانس یا فوق لیسانس یا مدارک تحصیلی که قابل قیاس با لیسانس یا فوق لیسانس (سه سال تحصیل تمام وقت دانشگاهی) است برای معلمان آیلتس ضروری است. همچنین گواهی TESOL/TEFL از یک موسسه معتبر برای یک معلم آیلتس مورد نیاز است. از طرف دیگر، ممکن است نیاز باشد تا یک معلم آیلتس مدرک تدریس را دریافت کند. این مدرک یک مدرک کارشناسی یا دوره‌ای است که شامل مطالعات متمرکز بر زبان انگلیسی است.

از آنجایی که اکثریت دانش آموزانی که در کلاس‌های آیلتس شرکت می کنند،  ۱۶ سال و یا بیشتر سن دارند؛ بنابراین پس از این که شرایط تحصیلی مربی آیلتس تایید شد، این مربی می‌تواند متقاضیان و زبان آموزان را تأیید کند. پس از اینکه افراد متقاضی مورد تایید قرار گرفتند، باید طی یک آموزش حضوری، ارزیابی گواهینامه خود را با یک مربی آزمایش کننده واجد شرایط مورد تایید قرار دهد.

داشتن مدرک IELTS Examiner

IELTS Examiner یکی دیگر از مدارک مورد نیاز معلمان با تجربه آیلتس است. با این حال، یک نکته هشدار دهنده و بسیار مهم هنگام گرفتن این مدرک وجود دارد و آن این است که کسی که این مدرک را داشته باشد نمی‌تواند کلاس آیلتس را تدریس کند. برای گرفتن این مدرک شما باید حداقل به مدت سه سال سابقه تدریس داشته باشید.

سپس باید یک دوره آموزشی استاندارد که توسط یک مربی آزمایشی با تجربه ارائه می‌شود را قبل از شروع امتحان، تکمیل کرده و آن را به طور کامل طی کنید. شما همچنین به طور مرتب تحت نظر خواهید بود تا تأیید شود که تمام معیارها را به درستی رعایت می‌کنید. همچنین هر دو سال یک بار نیاز است تا شما مجددا این مراحل را برای تایید شدن طی کنید.

شرکت در آزمون‌های مختلف

برای کسب کردن معیارهای یک معلم آیلتس شما باید تست‌های مختلفی را در چارچوب آزمون آیلتس انجام دهید و سپس نمرات شنیداری و خواندنی خود را بررسی کنید. برای آموزش آیلتس آکادمیک و جنرال، لارم است تا مقاله‌های Task1  و Task2  را بنویسید. شما باید بتوانید حدود ۲ دقیقه در مورد یک یا دو موضوع صحبت کنید.

منابع آزمایشی متعددی هم به صورت آنلاین و هم به صورت چاپی در این باره موجود است که می‌توانید برای کسب دانش بیشتر آن‌ها را مطالعه کنید و هنگامی که قصد مطالعه داشته باشید، احتمالا با گزینه‌های زیادی روبرو خواهید شد.

به یاد داشته باشید که آموزش آیلتس مانند آموزش هر چیز دیگری نیازمند درک کامل موضوع، شناسایی نیازهای دانش آموزان برای بهبود و بازخورد و انتخاب دقیق مطالب است؛ در نتیجه شما به عنوان یک معلم آیلتس وظیفه دارید تا از مطالبی استفاده کنید که توسط آیلتس تایید شده‌اند و یا آنهایی را که فکر می‌کنید مفید هستند ارائه دهید.

آشنایی با مواد و استراتژی‌ها از قبل

دانستن فرمت آزمون، از جمله مدت زمان، تعداد بخش‌ها، انواع سؤالات و انواع تکالیف بسیار مهم است زیرا اعتماد دانش آموزان را افزایش می دهد. قبل از آزمون واقعی، مطمئن شوید که دانش‌آموزان چند آزمون تمرینی را تکمیل کرده‌اند و در آن مشکل خاصی ندارند.

دانش‌آموزان می‌توانند با انجام تست‌های تمرینی، مهارت‌هایی را که برای دستیابی به نمره مطلوب نیاز دارند، شناسایی کنند. در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای کار به عنوان معلم خصوصی وجود دارد. اگر دارای مدرک لیسانس، تسلط قوی به زبان انگلیسی و ترجیحاً نوعی گواهینامه تدریس انگلیسی هستید، ممکن است واجد شرایط این موقعیت باشید.

البته این موضوع به موقعیت جغرافیایی شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال کار به عنوان معلم آیلتس در بریتانیا یا استرالیا به احتمال زیاد دشوارتر از کار در هند، کره، چین یا ویتنام است. با این وجود، این صنعت در حال رشد است و ورود به آن کار سختی نیست.

بازار کار معلمی آیلتس چگونه است؟

اگر شما دارای شرایط ذکر شده در بالا و همچنین تجربه کمی هستید، پیدا کردن شغل تدریس آیلتس دشوار نیست. درست است که می‌توانید در گوگل جستجو کنید، اما به احتمال زیاد با نتایج مفیدی روبرو نمی‌شوید. بسیاری از مدارسی که به دنبال مدرس آیلتس هستند، فقط گاهی اوقات آیلتس را تدریس می‌کنند؛ در نتیجه شما فقط یک معلم انگلیسی عمومی با یک جزء آزمون در برنامه درسی خود خواهید بود.

در دبیرستان‌ها، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها نیز این موضوع صادق است. ممکن است قصد داشته باشید آموزش آیلتس خود را به صورت آنلاین آغاز کنید، زیرا بسیاری از معلمان آیلتس کلاس‌های آموزشی خود را راه‌اندازی می‌کنند و برای این کار از وی‌چت، اسکایپ یا Google Hangouts استفاده می‌کنند.

پیدا کردن دانش آموزانی که مایل به پرداخت پول به شما هستند، در ابتدا بسیار چالش برانگیز است، اما به مرور زمان اعتماد به شما بیشتر خواهد شد. استفاده از شرکتی که دانش‌آموزان و معلمان آیلتس را به هم پیوند می‌دهد، نیز می‌تواند برای پیدا کردن کار مفید باشد.

آیا معلمی آیلتس یک شغل خوب است؟

پیشرفت زبان آموزان در آزمون‌ها و همچنین پیشرفت شغلی در آزمون‌ها، مانند سایر مشاغل، تا حد زیادی با تلاش شما تعیین می‌شود. اگر بخواهید می‌توانید راه‌های زیادی که پیش روی شما قرار دارد را بروید و از آن شغلی فوق‌العاده بسازید. با این حال، اگر شما کار خود را به طور دائم بهبود نبخشید و به فکر پیشرفت و بالا بردن اطلاعات خود نباشید، بعید است که ارزش داشته باشد.

برخی از معلمان آیلتس کسب و کارهای موفقی را توسعه داده‌اند؛ بنابراین جای هیچ گونه ترس و نگرانی وجود ندارد زیرا شما هم با پشتکار می‌توانید در این راه موفق شوید. پس از اینکه در کار خود پیشرفت کردید می‌توانید  به مدیریت آموزشی وارد شوید یا به جای اینکه فقط به زبان آموزان آموزش دهید، دوره‌های مخصوص به خود را توسعه دهید.

بسیاری از معلمان آیلتس سعی می‌کنند دوره‌هایی ایجاد کنند یا کتاب بنویسند تا درآمد خود را افزایش دهند؛ بنابراین این روش بد به نظر نمی‌رسد.

چرا باید معلم آیلتس شویم؟

تبدیل شدن به یک معلم آیلتس حرفه‌ای یک انتخاب محبوب است که افراد زیادی برای آن سر و دست می‌شکنند. این شغل بدون شک یک موقعیت پردرآمد است و بسیاری از مردم آرزوی آن را دارند. شما به تخصص فراوان، توانایی‌های عالی انگلیسی و مدرک نیاز دارید و سپس همه چیز بستگی به این دارد که کجا کار می‌کنید و چقدر خوب کار خود را انجام می دهید.

تدریس زبان انگلیسی به حرفه‌ای تبدیل شده است که به ما امکان می‌دهد تا تحصیلات خود را در مقاطع تحصیلات تکمیلی ادامه دهیم و نه تنها تدریس کنیم بلکه پروژه‌های تحقیقاتی مهمی را در زمینه خود انجام دهیم. در این راستا، آزمایش ثابت کرده است که این شغل یک معدن طلا است.

جهت مطالعه بیشتر: نمونه سوالات تعیین سطح آیلتس

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله درباره معیارهای بهترین معلم آیلتس و بازار کار این شغل صحبت کردیم. معلمانی که دانش آموزان خود را برای آزمون آماده می‌کنند نقش بسزایی در پیشرفت و یادگیری آن‌ها دارند. اگر دانش آموزان شما عملکرد خوبی داشته باشند، ممکن است شانس بیشتری برای کار، زندگی یا تحصیل در خارج از کشور داشته باشند. در نتیجه این شغل یک شغل بسیار مهم محسوب می‌شود. در همین جهت است که باید واجد شرایط این شغل باشید.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

یادگیری زبان در تیکا

معیارهای بهترین معلم آیلتس چیست؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

ممنون که تو همه زمینه ها به بهترین نحو راهنمایی میکنید

21 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

مرسی از تیم خوبتون

17 آبان 2022

user-image

زهرا اخوان

برای آیلتس استاد دارید؟

17 آبان 2022

user-image

زهرا اخوان

خیلی از سوال هام جوابش اینجا بود واقعا ممنون ازتون:)

17 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

خیلی عالی، ممنون از مطلب خوبتون

17 آبان 2022