اساتید پیشنهادی:

پاسخ به سؤالات رایج در مصاحبه کاری انگلیسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
جمعه, 24 شهریور 2022

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 945

سؤالات رایج در مصاحبه کاری انگلیسی

قطعاً جستجو کردن شغل برای هر فردی می‌تواند استرس‌های زیادی به همراه داشته باشد، اما آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چه چیزی استرس‌زاتر است؟ باید گفت مصاحبه کاری از پیدا کردن شغل نیز استرس‌زاتر است. اما اگر می‌خواهید خودتان را برای فرصت‌های پیش روی کاری‌تان آماده کنید، باید بتوانید تا در مصاحبه کاری سربلند بیرون بیایید. اگر با قصد کار در کشور دیگری می‌خواهید مهاجرت کنید، لازم است با شرایط مصاحبه آشنا شوید. در همین جهت می‌خواهیم در ادامه مهم‌ترین سؤالاتی که ممکن است در مصاحبه کاری از شما پرسیده شود را بررسی کنیم و به توضیح پاسخ به سؤالات رایج در مصاحبه کاری انگلیسی بپردازیم.

سؤالات رایج در مصاحبه کاری انگلیسی و نحوه پاسخگویی مناسب به آن‌ها

سؤالات رایج در مصاحبه کاری انگلیسی و نحوه پاسخگویی مناسب به آن‌ها

اگر قصد مهاجرت کاری به کشور ترکیه را دارید، دانستن نحوه پاسخ دادن به سوالات مصاحبه به زبان انگلیسی بسیار مهم است. در قدم اول باید بگویم نیازی نیست که نگران سؤالات مصاحبه کاری خود شوید زیرا این روزها اکثر استخدام‌کنندگان از افرادی که تقاضای کار دارند سؤالات اساسی و یکسانی می‌پرسند؛ بنابراین با کمی آمادگی می‌توانید در مصاحبه خود به خوبی صحبت کنید. متداول‌ترین سؤالات به شرح زیر است:

از خودتان بگویید

بعد از وارد شدن به اتاق کارفرما و معرفی خود اولین سوالی که ممکن است مصاحبه‌کنندگان از شما بپرسند‌ این است که خودتان را معرفی کنید. این سوال ممکن است برای شما کمی آسان به نظر برسد زیرا قبلاً آن را با زبان انگلیسی تمرین کرده‌اید، اما به یاد داشته باشید که مصاحبه‌کنندگان می‌خواهند تمام جزئیات درباره شما را بشنوند. بنابراین بهتر است از گفتن جزئیات بیش‌ازحد مانند سرگرمی‌ها، افراد خانواده و هر نکته‌ای که جزئی و بی‌اهمیت است بپرهیزید.

در واقع مصاحبه‌کنندگان می‌خواهند درباره شما و رشد شغلی‌تان اطلاعات بیشتری کسب کنند. نکته مهم دیگری که باید هنگام معرفی خود به آن توجه کنید این است که از هیچ کلمه غیررسمی و عامیانه‌ای استفاده نکنید. سعی کنید با نهایت احترام و به‌صورت کاملاً رسمی با مصاحبه‌کنندگان صحبت کنید.

نقاط قوت شما چیست؟

هنگامی‌که مصاحبه‌کننده این سوال را می‌پرسد در واقع می‌خواهد تمام ویژگی‌های مثبت شما را بداند. به‌طورمعمول هدف مصاحبه‌کنندگان از پرسیدن این سوال این است که آیا نقاط قوت شما با شغل موردنظر همخوانی دارد یا خیر. بنابراین بهتر است قبل از شروع مصاحبه مطمئن شوید که چه افرادی برای شغل مورد تقاضای شما مناسب هستند. اگر تازه‌کار هستید و برای اولین بار درخواست کار داده‌اید می‌توانید این سوال را به عنوان فرصتی برای تبلیغ خود در نظر داشته باشید.

نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که لازم نیست تعداد زیادی از صفت‌های خود را فهرست کنید بلکه به جای آن می‌توانید از نقاط قوتی که باعث حمایت شما می‌شود استفاده کنید. به طور مثال می‌توانید از نقاط قوتی ‌مانند وقت شناس بودن، جاه‌طلب بودن، داشتن اهداف، ابتکار عمل، فعال بودن و... استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که هنگام پاسخ دادن به این سوال خیلی محکم این کار را انجام دهید زیرا در غیر این صورت به نظر می‌رسد که شما نقاط قوت خود را از قبل حفظ کرده‌اید.

نقاط ضعف شما چیست؟

معمولا پس‌ازاینکه مصاحبه‌کنندگان نقاط قوت شما را می‌پرسند تمایل دارند تا از نقاط ضعف شما نیز اطلاع داشته باشند. به یاد داشته باشید که هیچ فردی کامل نیست بنابراین لازم است تا نقاط ضعف خود را نیز بیان کنید و نگویید که نقاط ضعفی ندارید زیرا همه نقاط ضعف دارند. اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که چگونه سعی می‌کنید این نقاط ضعف را برطرف کنید.

همچنین مصاحبه‌کنندگان قصد دارند بدانند که شما چقدر از نقاط ضعف خود آگاه هستید. ترفندی که می‌توانید هنگام پرسیدن این سوال استفاده کنید این است که ویژگی‌های ضعیف‌تر خود را به ویژگی‌های مثبت تبدیل کنید. به طور مثال نقطه‌ضعف شما این است که زمان زیادی را صرف انجام پروژه‌ها می‌کنید در نتیجه ممکن است کار شما کمی کندتر پیش رود، اما می‌توانید به جای آن بگویید که من گاهی اوقات در انجام وظایف نسبت به افراد دیگر کندتر عمل می‌کنم زیرا می‌خواهم آن کار را بسیار عالی انجام دهم. همچنین من تمامی مدارک و اسناد مرتبط با پروژه‌ها را چندین بار بررسی می‌کنم تا مطمئن شوم همه‌چیز دقیق انجام‌شده است.

چرا آخرین شغل خود را ترک کردید؟

اگر شما فردی هستید که اولینبار است که شغل خود را درخواست می‌دهید، این سوال برای شما مناسب نیست، اما اگر قبلاً کارکرده‌اید مصاحبه‌کنندگان دست دارند تا بفهمند به چه دلیل شغل قبلی خود را ترک کرده‌ای.د به طور مثال آیا اخراج شده‌اید؟ استعفا داده‌اید و یا موارد دیگر. اگر تصمیم گرفته‌اید که شغل قبلی خود را بنا به هر دلیلی ترک کنید، از گفتن هر نکات منفی درباره رئیس سابق خود و محل کارتان اجتناب کنید زیرا افراد مصاحبه‌کننده فقط به شما به عنوان یک فرد منفی گرا نگاه می‌کنند. به جای آن می‌توانید جملات زیر را به کار ببرید:

  • من به دنبال چالش‌های جدیدی بودم.
  • احساس می‌کنم نتوانستم استعدادهایم را نشان دهم.
  • من به دنبال شغلی هستم که بتوانم رشد کنم.

از تحصیلات خود بگویید

هنگام پرسیدن این سوال، مصاحبه گران می‌خواهند تمامی چیزهایی که شما مطالعه کرده‌اید در رابطه با شغلتان را بدانند و از مدرک تحصیلی شما نیز آگاه شوند. هنگام پاسخ به این سوال لازم است فقط نکات مهم را بیان کنید. به طور مثال از آموزش و تحصیلات خود در دوران دانشگاه و یا افتخاراتی که در دوران دانشگاه به دست آورده‌اید صحبت کنید. اگر از شما درباره سوابق تحصیلی سوال شود آن‌ها قصد دارند تا نمرات تحصیلی دوران دانشگاه شما را نیز بدانند.

چند سال بعد خودتان را کجا می‌بینید؟

منظور از پرسش این سوال در واقع اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت شما است که باز هم به شغل شما مربوط می‌شود نه به زندگی شخصی‌تان. بنابراین لازم است تنها به اهدافی که به شغل شما مرتبط می‌شود اشاره کنید. مراقب جواب دادن به این سوال باشید زیرا شما باید هنگام پاسخ به این سوال جاه‌طلبانه برخورد کنید، اما نه خیلی جاه طلبانه زیرا کسی که با شما مصاحبه می‌کند ممکن است فکر کند شما بسیار کمال‌گرا هستید. به طور مثال می‌توانید از جملات زیر برای پاسخ به این سوال استفاده کنید:

  • مهارت‌های خود را بهبود بخشم.
  • در کاری که انجام می‌دهم مستقل‌تر و سازنده‌تر شوم.
  • به مقام بالاتری دست پیدا کنم.

چه میزان حقوقی را انتظار دارید؟

در این سوال مصاحبه گران از شما می‌پرسند که انتظار دارید چقدر از کار موردنظر خود درآمد کسب کنید. برای پاسخ به این سوال باید منطقی باشید بنابراین لازم است تا از قبل در اینترنت درباره میانگین حقوق، تحقیقات لازم را انجام دهید. از گفتن نمی‌دانم خودداری کنید زیرا این نشان می‌دهد که شما از انجام کار خود و دستمزدی که انتظار دارید مطمئن نیستید.

بنابراین لازم است با اطمینان به این سوال پاسخ دهید و بدون اینکه تقاضای دستمزد بسیار کم یا بسیار زیادی را از مصاحبه گران داشته باشید، خیلی منطقی به پاسخ دهید. حقیقتی که هنگام پرسش این سوال وجود دارد این است که مصاحبه گران از قبل حقوقی برای شما در نظر گرفته‌اند، اما این سوال را به این منظور می‌پرسند که آیا شما با این کار آشنا هستید و از مهارت‌های خود آگاهی کافی دارد یا خیر.

آیا از من سوالی دارید؟

معمولاً مصاحبه‌گر با این سوال مصاحبه شما را به پایان می‌رساند. هنگام پرسش این سوال، در واقع از شما خواسته می‌شود درباره هر سوالی که در ذهنتان به وجود آمده است صحبت کنید. اما به یاد داشته باشید همچنان که شما به این سوال پاسخ می‌دهید ممکن است آن‌ها شما را قضاوت کنند؛ بنابراین نباید سوالی بپرسید که باعث قضاوت نابجا شما شود. برای اینکه مصاحبه کاری خود را با یک سوال از مصاحبه‌گر به پایان برسانید می‌توانید از سوالات زیر استفاده کنید:

  • آیا نمونه‌ای از پروژه‌هایی دارید که در صورت پیشنهاد کار روی آن‌ها کارکنم؟
  • آیا شرکت آموزش‌های داخلی به کارکنان ارائه می‌دهد؟

برای مطالعه بیشتر: رزومه نویسی به انگلیسی

یادگیری زبان در تیکا

مصاحبه‌های کاری به‌هیچ‌عنوان استرس‌زا نیستند تنها نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید بالا بردن مهارت‌های انگلیسی و تمرین کردن است. ما در این مقاله سعی کردیم درباره پاسخ به سوالات رایج در مصاحبه کاری انگلیسی صحبت کنیم؛ بنابراین با بررسی نکات گفته‌شده می‌توانید در مصاحبه کاری خود موفق شوید.

در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در تیکا

پاسخ به سؤالات رایج در مصاحبه کاری انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

برای یادگیری سریع و فشرده انگلیسی چه پیشنهادی دارید؟؟

26 شهریور 2022

user-image

الهام طالبی

توصیه های بهتر شدن روند مصاحبه رو هم میگید؟ علاوه بر زبان و جواب درست به سوالات، بابت نکات ریز هم بنوسید.

25 شهریور 2022