اساتید پیشنهادی:

جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 24 مرداد 2022

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1778

جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه

کشور فرانسه مهد فرهنگ، ادب، مد و فشن و به مرکزیت پاریس یکی از مکان‌های پرجاذبه و توریستی می‌باشد و سالانه افراد بسیاری به قصد سفرهای گردشگری یا اقامت وارد آن می‌شوند. درصورتی‌که قصد سفر به جمهوری فرانسه را دارید، در گام نخست باید به دنبال فراگیری جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه باشید. شاید فکر می‌کنید یادگیری زبان جدیدی چون فرانسویی بسیار سخت و زمانبر است، اما با یادگیری جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه به راحتی می‌توانید در صحبت کردن به این زبان حرفه ای شوید و مانند یک نیتیو که سال ها در کشور فرانسه زندگی کرده، صحبت کنید.

در فرانسه نیز مانند بسیاری از کشورها؛ نوع لحن، تلفظ و استعمال عبارات نشانگر شخصیت فرد گوینده است. بنابراین شما با یادگیری زبان مردم کشور مقصد و استفاده درست از آن، شخصیت و هویت خود را به نمایش خواهید گذاشت.

کاربرد زبان فرانسه

امروزه این زبان در بیست‌ونه کشور جهان به‌عنوان زبان رسمی شناخته شده است. زبان فرانسه در جایگاه دوم جهان قرار گرفته و تنها زبان رسمی دیوان عالی اتحادیه اروپا می‌باشد. کشورهایی مانند سوئیس، فرانسه، بلژیک، سنگال، کانادا، کامرون، ماداگاسکار و ساحل‌عاج به زبان زیبایی فرانسه سخن می‌گویند.

زمانی که شما به اروپا سفر کردید خواهید دید که زبان شیرین فرانسه مانند زبان انگلیسی، کاربرد زیادی برای شما خواهد داشت. از زبان فرانسه در هتل‌ها، فرودگاه‌ها، رستوران، نمایشگاه‌ها و خدمات درمانی استفاده می‌گردد. ممکن است شما برای مدت چند روز یا چند هفته قصد ماندن در این کشور را داشته باشید، بنابراین بهتر است جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه را بیاموزید.

برای مطالعه بیشتر: یادگیری زبان فرانسه

الف) کاربرد زبان فرانسه برای افراد مهاجر

اگر شما قصد ادامه تحصیل در کشور فرانسه را دارید، قبل از ورود به این کشور و فراگیری کامل زبان فرانسه، بهتر است جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه را بیاموزید. درصورتیکه برای کار به کشور فرانسه مهاجرت می‌کنید، مطمئنا با تسلط به چند زبان، مشاغل بیش‌تری در گزینه‌های انتخاب شما قرار خواهند گرفت.

با یادگیری زبان فرانسه رابطه بهتری را با مشتریان، همکاران و خریداران خواهید داشت. زمانی که به‌عنوان یک توریست قصد سفر به این کشور را دارید؛ می‌توانید با یادگیری جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه، تجربه خوبی داشته و از آن بسیار لذت ببرید.

یادگیری جملات ضروری تنها در سفر به فرانسه کاربرد ندارد. شما با آموختن این جملات می‌توانید در کشورهایی که از فرانسه به‌عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند، به‌راحتی با افراد مختلف در ارتباط بوده و کارهایتان را با موفقیت انجام دهید.

ب) چه مدت ‌زمان برای آموختن زبان فرانسه نیاز است؟

یادگیری جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه بسیار مفید و پرکاربرد است، اما درنهایت یادگیری زبان شیرین فرانسه برای افراد مختلف درجه‌بندی متفاوتی دارد. افراد برای آشنایی به مکالمات روزمره، معرفی خود به‌طور کامل، دریافت و ارسال ایمیل، ارسال پیامک و تنظیم قرارهای کاری باید مقطع A2 را بگذرانند.

برای مهاجرت کاری و تحصیلی زبان‌آموز فرانسه باید تا مقطع B2 را بگذراند. این دوره حدودا یک سال و نیم و البته به‌صورت دوره‌های فشرده در یک سال برگزار می‌گردد. زبان‌آموزان می‌توانند در همه حال و هر مقطعی از کتاب‌ها و ابزارهای کمک‌آموزشی بهره‌مند گردند.

ج) برای یادگیری زبان فرانسه از چه روش‌ هایی می ‌توان استفاده کرد؟

برای آموختن زبان شیرین و جذاب فرانسه از روش‌های بسیاری می‌توان استفاده نمود. این روش‌ها به تقویت مهارت‌های گفتاری و کلامی کمک شایانی خواهد کرد.

روش‌های یادگیری زبان فرانسه

قبل از سفر به فرانسه در پی کسب اطلاعات و آگاهی‌های لازم راجع‌به فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم این کشور باشید. با دانستن این اطلاعات مطمئنا سفر خاطره‌انگیزی در انتظار شماست. شاید در نگاه اول یادگیری کامل زبان فرانسه برای افرادی که تنها قصد بازدید از زیبایی‌های فرانسه را دارند، بسیار سخت باشد.

اما این افراد به‌راحتی و با یادگیری جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه می‌توانند سفر زیبا و جالبی داشته باشند. آموختن جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه سبب برقراری ارتباطات قوی‌تری خواهد شد. فرانسه کشور فرهنگ و ادب بوده و صحبت کردن در این کشور آداب‌ورسوم خاص خود را دارد.

در این قسمت از متن به معرفی برخی از این روش‌ها خواهیم پرداخت.

1) تمرکز بر جملات و کلمات رایج

بهتر است به‌جای یادگیری دامنه گسترده‌ای از لغات که زمان بیشتری هم نیاز دارد، لغات پرکاربرد را بیاموزید. درصورتی‌که شما کلمات رایج را آموخته باشید، در مدت‌زمان کوتاهی مفهوم اصلی جملات را متوجه خواهید شد.

2) تماشا فیلم‌ هایی به زبان فرانسه

همیشه دیدن و شنیدن یک‌زبان کمک زیادی در یادگیری آن می‌کند. زیبایی و گوش‌نواز بودن تلفظ و آواهای زبان فرانسه باعث ماندگاری بیش‌تر در ذهن شما خواهد شد.

3) زیاد صحبت کردن به زبان فرانسه

در شروع کار ممکن است صحبت کردن به زبان فرانسه برای شما کار دشواری باشد و به‌صورت ناقص این کار را انجام ‌دهید، اما با تکرار و تمرین خواهید توانست به پیشرفت قابل‌توجهی دست یابید.

4) اپلیکیشن‌ های رایگان

روش استفاده از اپلیکیشن‌های رایگان مناسب افراد مبتدی و تازه‌کار در این زمینه می‌باشد.

 5) پادکست ‌های فرانسوی

گوش دادن به پادکست‌های زبان فرانسه یادگیری شنوایی شما را تقویت کرده و مطمئنا در کنار یادگیری اصولی این زبان بسیار مفید خواهد بود.

6) آموختن گرامر و قوانین نگارشی

یادگیری گرامر راهی است که در بسیاری از کتاب‌ها و آموزشگاه‌های آموزش زبان فرانسه به کار می‌گیرند.

7) دانلود و نصب یک فرهنگ لغات مناسب و جامع بر روی گوشی تلفن همراه خود

با این کار می‌توانید دایره فرهنگ لغات خود را افزایش دهید و همراه خوبی در زمان سفر به کشور فرانسه است.

نکات مهم در زبان محاوره و رفتار فرانسوی

برای اینکه سفر خوبی داشته باشید باید به نکات مهمی توجه کرده و کاربرد درست آن‌ها را رعایت نمایید. در این قسمت برخی از این نکات مهم در محاورات زبان فارسی را بیان می‌کنیم:

1) رعایت نکات نگارشی که برای تلفظ زیبای جملات و کلمات زبان فرانسه لازم است. حرف " ر" در فرانسه تلفظی ما بین حروف " خ" و " ق" دارد. همچنین تکیه تلفظ کلمات بر آخرین سیلاب قرار می‌گیرد. سعی کنید با تمرین بتوانید کلمات دارای این حروف را بهتر تلفظ نمایید.

2) در مکان‌های عمومی بلند حرف زدن ممنوع می‌باشد. در رستوران، مترو و سایر مکان‌های عمومی آرام و بامتانت صحبت کنید.

3) در کشور فرانسه آزادی بیان وجود دارد، اما شما به‌عنوان یک مهاجر یا توریست به‌هیچ‌وجه در مورد مسائل حساسی مانند سیاست، دین سخن نگویید. درعین‌حال شما با راحتی خیال می‌توانید راجع‌به ورزش، لباس، فرهنگ، آثار تاریخی صحبت نمایید.

چند جمله پرکاربرد و ضروری در زبان فرانسه


زبان فرانسه، زبان دشواری نیست و مانند یادگیری بسیاری از زبان‌ها تنها نیاز به تمرین و تکرار دارد. شما با اراده و استمرار در مدت‌زمان کوتاهی خواهید توانست جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه را یاد گرفته و بیان نمایید.

جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه فقط مربوط به احوال‌پرسی و خداحافظی نمی‌شود و باید کلمات محاوره دیگری هم آموخت. در این بخش چند کلمه و جمله مهم را بیان خواهیم کرد، شاید فراگیری این کلمات و عبارات شروع خوبی برای آموختن زبان فرانسه باشد.

  • سلام: Salut
  • حالتان چطور است؟: Comment allez-vous
  • خداحافظ: Aurevoir
  • روزبه‌خیر: Bonjour
  • ببخشید: Excusez-moi
  • از آشنایی شما خوشبختم: Enchante
  • من فقط کمی فرانسه صحبت می‌کنم: Je parle un peu de francais
  • می‌توانید به من کمک کنید: Pouves-vous maider
  • صورتحساب لطفاً: L’addition, s’il vous plait
  • می‌توانید انگلیسی صحبت کنید؟: Parlez-vous anglais
  • خواهش می‌کنم: De rien
  • دنبال … می‌گردم: …Je cherche
  • کمی آرام تر صحبت کن لطفاً: Parlez plus lentement, s’il vous plaît
  • بله: Oui
  • نه: Non

برای مطالعه بیشتر:

یادگیری ایتالیایی در تیکا

یادگیری زبان جدید باعث سرگرمی و دانشی نو خواهد بود. زبان فرانسه علاوه بر شیرینی ذاتی که در خود هفته دارد، می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. بهتر است برای آموختن زبان شیرین فرانسه از یادگیری جملات ضروری شروع نمایید. امیدواریم این مطالب برای شما آموزنده بوده و باعث آشنایی بیش‌تر شما با جملات ضروری سفر به کشور فرانسه و کاربرد آن‌ها شده باشد.

برای مهاجرت به فرانسه میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبان فرانسوی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان فرانسوی و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/french

جملات ضروری برای سفر به کشور فرانسه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

لیلا فارغ

چقدر مفید بود واقعا من زبان را برای سفر یاد میگیرم

24 مرداد 2022

user-image

پریسا

کاش تلفظ جمله‌هارم میذاشتین?

24 مرداد 2022

user-image

پارسا مهری

من تازه مهاجرت کردم ولی زبانم ضعیفه و میخوام داخل سایت شروع کنم ممنون میشم استاد معرفی کنید

24 مرداد 2022

user-image

الهام طالبی

واقعا این مکالمات ضروری قبل سفر از واجباته، وگرن مجبوری با ایما اشاره منظورتو برسونی که البته آدم ضایع میشه

24 مرداد 2022