اساتید پیشنهادی:

چگونه دقیقا شبیه یک بومی فرانسوی زبان صحبت کنیم؟

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 18 مرداد 2022

دسته بندی : learning-french

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1537

بومی فرانسوی زبان

اگر دوست دارید دقیقا شبیه یک بومی فرانسوی زبان صحبت کنید ولی در ابتدای مسیر یادگیری زبان هستید، ناامید نباشید. خواندن به یک زبان خارجی می‌تواند دشوار و یا کاملاً دلسرد کننده باشد. اگرچه همواره ممکن است که با لغات یا ساختار دستوری دشواری مواجه شوید، یادگیری زبان فرانسه ساده‌تر خواهد شد. فارغ از اینکه چقدر به زبان فرانسوی تسلط پیدا کنید، احتمال اینکه موقع خواندن متنی اصلاً با دشواری مواجه نشوید، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه نکات جالب در یادگیری زبان فرانسوی روی عبارت یادگیری زبان فرانسه کلیک کنید.

شبیه یک بومی فرانسوی زبان صحبت کن

ما در این مطلب برای شما نکاتی را قرار دادیم که در پایان با استفاده از این نکات بتوانید زبان فرانسوی را مانند یک بومی فرانسوی زبان صحبت کنید و کلمات آن را صحیح ادا کنید.

برای مطالعه بیشتر: مقالات آموزش زبان، جدیدترین منابع یادگیری زبان

1) تلفظ خود را بهبود ببخشید

شما برای صحبت کردن به زبان فرانسوی مانند یک بومی، نیاز به تقویت تلفظ خود دارید. اگر به این نکته توجه نکنید و هنگام صحبت کردن، فقط کلمات فرانسوی را سر هم‌بندی کنید؛ هرگز نمی‌توانید مانند یک بومی فرانسوی صحبت کنید.

2) به زبان محاوره صحبت کنید

مطالب آموزشی‌ای که در کتاب‌های فرانسوی خود فرا گرفته‌اید؛ با مکالمات روزمره مردم وفیلم‌ها متفاوت است. این مورد را در زبان فارسی مشاهده کردید و برایتان ملموس است؛ پس کم‌تر رسمی صحبت کنید.

3) مهارت گوش کردن (listening) خود را تقویت کنید

گوش کردن و صحبت کردن همیشه مکمل یکدیگر هستند. اگر می‌خواهید در مکالمات به زبان فرانسوی، حرفه‌ای به نظر برسید؛ لازم است که حرف‌های یک بومی فرانسه را به راحتی متوجه شوید.

4) کتاب اصطلاحات فرانسوی مناسب برای خود را بنویسید

اگر شما بر کلمات فرانسوی و عباراتی تمرکز کنید که مربوط به زندگی واقعی هستند، زبان فرانسوی را خیلی سریع‌تر می‌آموزید. در ضمن وقتی چنین اصطلاحاتی را در دست دارید؛ می‌توانید در مورد خودتان اظهار نظر کنید و علت پیشنهاد من برای نوشتن این کتاب دقیقا به همین دلیل است.

5) از اصطلاحات منحصر بفرد زبان فرانسه استفاده کنید

استفاده از اصطلاحات فرانسوی در مکالمات باعث جذاب‌تر شدن آن مکالمه می‌شود. برای تحت تاثیر قرار دادن افراد بومی فرانسه، استفاده از اصطلاحات بومی یک اجبار است.

6) ذوق و هیجان خود را کاهش دهید

ما غیرفرانسوی زبان‌ها، علاقه داریم همه چیز را با ذوق و هیجان توصیف و تعریف کنیم؛ اما در مقابل فرانسوی زبان‌ها این کار را انجام نمی‌دهند. پس برای اینکه مانند فرانسوی‌ها صحبت کنید، باید ذوق و هیجان خود را کاهش دهید.

7) سرعت صحبت کردن خود را افزایش دهید

برای صحبت کردن مانند فرانسوی ها باید سریع صحبت کنید.

8) با جمله هایی که تلفظ سخت دارند تمرین کنید

با عبارت‌های سخت مانند من همانی هستم که و اگر همانی هستم که هستم، چه هستم؟ تمرین کنید.

9) با آهنگ های فرانسوی هم خوانی کنید

برای یادگیری نحوه‌ی صحبت کردن به زبان فرانسه، گوش دادن به آهنگ‌های جذاب فرانسوی و هم خوانی کردن با آن‌ها روشی سرگرم‌کننده است. در ضمن شما می‌توانید با هم خوانی کردن با موسیقی بومی، سریع‌تر صحبت کردن را هم بیاموزید.

10) عبارت های فرانسوی را به خاطر بسپرید

به خاطر سپردن عبارت‌ها به شما کمک می‌کند تا سرعت صحبت کردن خود را افزایش دهید. برای مهارت پیدا کردن در فرانسوی صحبت کردن، تعداد زیادی عبارت را به خاطر بسپارید.

11) از مخفف ها استفاده کنید

در زبان فرانسوی روزمره مخفف‌ها بسیار پرکاربرد هستند، پس از مخفف‌ها یا همان کلمات کوتاه شده استفاده کنید.

12) در حرف های خود از تکه کلام های فرانسوی بهره بگیرید

استفاده از تکه کلام در زمان صحبت کردن؛ شما را مانند بومی‌های فرانسه نشان می‌دهد. به‌علاوه با استفاده از تکه کلام، زمان بیش‌تری برای فکر کردن در مورد حرف‌های بعدی‌تان دارید. چند نمونه از تکه کلام های فرانسوی به صورت زیر است:

Alors: این کلمه معادل کلمه so در زبان انگلیسی است که می‌تواند به صورت منفی یا مثبت به کار رود.

Hein: این کلمه به معنای (هان) در زبان فارسی است.

Tu vois: در زبان فارسی به معنای آیا می‌دانی؟ است.

مقاله مرتبط: گرامر زبان فرانسوی به زبان ساده

13) دوره های آموزشی که گوینده فرانسوی دارد را بگذرانید

با گذراندن این دوره‌ها، به خود کمک می‌کنید که لهجه بسیار خوبی داشته باشید. اگر به دنبال دوره‌هایی که بخش صوتی ندارند؛ هستید و می‌خواهید هزینه‌ی کمتری پرداخت کنید، سخت در اشتباهید. زیرا بعد‌ها برای تصحیح لهجه خود باید بیش از پیش تمرین کنید و همچنین زمان بیش‌تری را از دست می‌دهید.

14) استفاده از ابزار های مناسب برای تلفظ کلمات فرانسوی

هنگامی که به کلمات جدیدی حین چت کردن یا هر جای دیگر برخورد کردید؛ می‌توانید از ابزار‌هایی چونforvo و rhinospike برای شنیدن تلفظ درست کلمات فرانسوی با صدای یک فرانسوی زبان استفاده کنید. این مشکل ممکن است برای شما پیش بیاید؛ حتی اگر از دوره‌های آموزشی صوتی هم استفاده کرده‌اید.

در ضمن از google translate هم می‌توانید استفاده کنید؛ اما استفاده از این مورد گاهی باعث می‌شود که به تلفظ دقیق دست پیدا نکنید.

15) نحوه صحبت کردن افراد بومی را تقلید کرده و صدای خود را ضبط نمائید

برای تقویت لهجه‌ فرانسوی، یکی از بهترین روش‌ها دقت کردن به نحوه‌ ادا کردن کلمات افراد بومی و تقلید از آن‌ها است.

16) صدای خود را ضبط کنید، بار‌ها به آن گوش دهید و با تلفظ فرد بومی مقایسه کنید

این چنین است که به اشتباهات خود پی می‌برید؛ اما باز هم ممکن است با مواردی مواجه شوید که با استفاده از این روش، اشتباه خود را متوجه نشوید. برای همین راه دیگری را نیز برای شما قرار دادیم که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

17) برای پی بردن به اشتباه خود، پارتنر فرانسوی پیدا کنید

شما زبان فرانسوی می‌آموزید تا توانایی صحبت کردن با افراد فرانسوی را پیدا کرده و بتوانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، به همین علت لازم است که پارتنری متعلق به این کشور پیدا کنید. درست است که صحبت کردن به زبان فرانسوی سخت است، اما داشتن پارتنر موثرترین راه برای داشتن لهجه خوب فرانسوی است.

این گونه سطح زبان خود را ارزیابی کنید؛ اگر افراد بومی صحبت‌های شما را به خوبی متوجه می‌شوند، پس می‌توانید ادعا کنید سطح زبان شما خوب است. در غیر این صورت باید بیش‌تر در این راه تلاش کنید. پارتنر خود را از بین افرادی که از صبر زیادی برخوردارند انتخاب کنید تا شما را با حوصله از اشتباهات‌تان با خبر سازد.

18) خود را یک فرانسوی تصور کنید

گاهی لازم است زبان مادری‌تان را فراموش کنید، حتی زبان بدن خود را هم تغییر دهید و نحوه استفاده از صدای‌تان را هم عوض کنید و تا حد امکان محکم صحبت کنید. اگر فیلم فرانسوی می‌بینید، خود را جای بازیگر مورد علاقه‌تان تصور کنید و دقیقا تلفظ آن را تقلید کنید. این تصور شما را به رویایتان نزدیک‌تر می‌کند.

می دانید به چه کسی مربی تلفظ می گویند؟ گاهی حتی با اینکه پارتنر فرانسوی دارید و می‌خواهد تفاوت بیت دو صوت را توضیح دهد، اما شما متوجه تفاوت آن‌ها نمی‌شوید. زیرا شما نمی‌توانید تمام اصوات فرانسوی را از هم تشخیص دهید. حتی ممکن است چون شما به زبان فرانسوی صحبت نکرده‌اید، دهان شما هم قادر به تلفظ بعضی از کلمات نباشد. در این هنگام شما نیاز به یک مربی دارید که این‌ها را به شما آموزش دهد که این فرد، مربی تلفظ نام دارد.

19) با فرهنگ فرانسه آشنا شوید

برای تحت تاثیر قرار دادن افراد بومی فرانسه و همانند آن‌ها بودن، تنها خوب صحبت کردن به زبان فرانسه کافی نیست و لازم است که شما به خوبی اصول و فرهنگ فرانسه را بشناسید تا شبیه خارجی‌های تازه وارد نباشید.

برای مطالعه بیشتر: بهترین داستان‌های کوتاه برای یادگیری زبان فرانسوی

سخن پایانی

شما با استفاده از نکاتی که اشاره کردیم مانند تلفظ صحیح کلمات، معرفی ابزار‌های مناسب برای تلفظ صحیح، به خاطر سپردن عبارات و کلمات فرانسوی، استفاده از مخفف‌ها، افزایش دادن سرعت صحبت کردن خود، استفاده از تکه کلام‌های فرانسوی، تقلید تلفظ افراد بومی، پیدا کردن پارتنر فرانسوی و... می‌ توانید مانند یک فرد بومی فرانسوی صحبت کنید. همچنین دقت داشته باشید برای اینکه مانند یک فرد بومی باشید، لازم است با فرهنگ آن نیز آشنا باشید.

برای آشنایی با سایر مباحث و ترفندهای ساده یادگیری زبان فرانسه با مجله سامانه آموزش زبان تیکا همراه باشید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/french

چگونه دقیقا شبیه یک بومی فرانسوی زبان صحبت کنیم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات