اساتید پیشنهادی:

معرفی برنامه Lingopie، ابزاری برای یادگیری زبان

خاطره محمدی
خاطره محمدی
یک‌شنبه, 7 آبان 2022

دسته بندی : Learning-Language-Techniques

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 2901

برنامه Lingopie

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که باید خود را به‌اصطلاح با زبان خفه کنند تا آن را یاد بگیرند، اما این طرز فکر واقعاً اشتباه است. اگر می‌خواهید زبان را به‌آسانی یاد بگیرید و هیچ‌وقت آن را فراموش نکنید باید روشی را برای یادگیری زبان جدید پیدا کنید که برایتان جذاب باشد. مثلاً بعضی افراد اهل مطالعه هستند و با خواند داستان و روزنامه به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر بهتر یاد می‌گیرند. بعضی دیگر اهل فیلم و سینما هستند و ترجیح می‌دهند با دیدن فیلم زبان یاد بگیرند. اما یکی دیگر از روش‌های فوق‌العاده آموزش و یادگیری زبان برنامه‌هایی هستند که مخصوص این کار طراحی می‌شوند. برنامه‌های زیادی برای آموزش زبان وجود دارند، اما همه آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. در این مقاله می‌خواهیم یکی از بهترین برنامه‌های آموزش زبان یعنی لینگوپای (Lingopie) را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

معرفی برنامه Lingopie

Lingopie پلتفرمی است که به شما امکان می‌دهد زبان را یاد بگیرید و یا اگر مدرس هستید کار تدریس را برای شما آسان‌تر می‌کند.

Lingopie مجموعه بسیار بزرگی از ویدیوها و پادکست‌ها به زبان‌های مختلف است که شما را درگیر یادگیری زبان می‌کند. به زبان ساده‌تر شما می‌توانید با دانلود برنامه لینگوپای فیلم، اخبار، ویدیو، پادکست و ... را ببینید و بشنوید و از این طریق زبان یاد بگیرید. به همین دلیل این برنامه به نتفلیکس آموزش زبان معروف شده است. بهترین ویژگی Lingopie فلش کارت‌هایی است که به‌طور خودکار از زیرنویس هر برنامه تولید می‌شوند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که روی کلماتی که معنی آن‌ها را نمی‌دانید کلیک کنید. همه این کلمات به فلش کارت تبدیل می‌شوند و به حافظه برنامه می‌روند تا در فرصت دیگر بتوانید آن‌ها را بخوانید.

Lingopie واقعاً شبیه نتفلیکس است. پس از ورود به سیستم می‌توانید یک زبان انتخاب کنید تا تمام ویدیوهایی که به آن زبان هستند برای شما نمایش داده شوند. برخی از زبان‌ها شامل ویدیوهای مستند، ویدیو برای افراد مبتدی، زندگی بازیگران معروف و ... هستند. حتی طراحی این برنامه هم شبیه به نتفلیکس است. برنامه لینگوپای برای تمام سطوح از مبتدی گرفته تا فوق پیشرفته محتوا دارد. نکته جالب این است که هر ماه 1000 ویدیو، نمایش تلویزیونی و ... به این برنامه اضافه می‌شوند تا محتوا برای شما تکراری نشود.

برنامه Lingopie

ویژگی‌های Lingopie

Lingopie یک وب‌سایت ابزاری است که به شما در یادگیری زبان­های مختلف کمک می‌کند. البته شما می‌توانید این ابزار را بر روی گوشی هوشمند خود هم نصب کنید تا همه‌جا بتوانید آن را مورداستفاده قرار دهید. این اپ ویژگی‌های زیادی دارد که یادگیری زبان را برای شما دل‌چسب و راحت می‌کند. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به ویدیوها، فیلم و سریال، برنامه‌های تلویزیونی یا به‌اصطلاح تی وی شو، پادکست و ... اشاره کرد. شما همچنین می‌توانید سرعت این ویدیوها را کم‌وزیاد کنید، به آن‌ها زیرنویس با زبان­های مختلف اضافه کنید و اگر معنی کلمه‌ای را نمی‌دانید روی آن کلیک کنید تا معنی آن برای شما نمایش داده شود. با گوش دادن به ویدیوها می‌توانید تلفظ کلمات را هم به‌درستی یاد بگیرید. همچنین با کلیک بر روی کلمه موردنظر آن را به فلش کارت تبدیل می‌کنید تا بعداً بتوانید آن را بخوانید. Lingopie قطعاً برنامه همه‌چیزتمامی نیست، اما می‌تواند به شما در یادگیری زبان موردعلاقه‌تان کمک کند.

چگونه در Lingopie ثبت‌نام کنم؟

برای ثبت‌نام در این برنامه کافی است به سایت Lingopie رفته و در آن ثبت‌نام کنید. شما هم می‌توانید از این برنامه به‌صورت نسخه وب استفاده کنید و هم اینکه آن را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

برای استفاده از این برنامه باید ایمیل و یک پسورد وارد کنید تا در سایت ثبت‌نام شوید. بعدازآن وارد برنامه می‌شوید و زبان موردنظر خود را انتخاب می‌کنید تا محتوا و ویدیوهایی که به همان زبان هستند برای شما نمایش داده شوند. بعد از بین ویدیوها یکی را انتخاب می‌کنید تا یادگیری زبان موردعلاقه خود را آغاز کنید.

اگر هم می‌خواهید ویدیوهایی به زبان دیگر ببینید می‌توانید در قسمت بالای سایت زبان خود را تغییر دهید.

روش استفاده از Lingopie برای یادگیری زبان

همان‌طور که گفتیم، لینگوپای ویژگی‌های زیاد و منحصربه‌فردی دارد که به‌ندرت در برنامه‌های آموزشی دیگر یافت می‌شوند. برای استفاده از این ابزار باید ویژگی‌های آن را بشناسید و بدانید که هرکدام چه کاربردی دارند. در ادامه باهم نگاهی به ویژگی‌های اصلی این برنامه میندازیم و با کاربرد هرکدام بیشتر آشنا می‌شویم.

ویدیوهای Lingopie

ویژگی اصلی Lingopie همان ویدیوهایی هستند که در این برنامه به نمایش درمی‌آیند. نمایش‌ها و فیلم‌های مختلف زیادی در ژانرهای مختلف در این برنامه وجود دارند. همچنین می‌توانید در این برنامه پادکست‌هایی را برای برخی از زبان‌های محبوب‌تر و رایج‌تر مانند اسپانیایی پیدا کنید.

شما حتی می‌توانید یک ویدیو را که کامل تماشا نکرده‌اید از ادامه در این برنامه ببینید. اگر می‌خواهید ویدیوهای جدید ببینید می‌توانید به بخش­های Choice, New Releases و Popular Now سر بزنید.

در ابتدای ورود به برنامه می‌توانید زبان موردنظر خود را انتخاب کنید تا تمام ویدیوها و پادکست‌ها با آن زبان فیلتر شوند.

ویژگی‌های پخش داخل برنامه Lingopie

پس‌ازاینکه ویدیو موردنظر خود را پیدا کردید فقط کافی است روی آن کلیک کنید. Lingopie با سایر برنامه‌های آموزش زبان متفاوت است، چون شما می‌توانید نحوه تماشای ویدیوها را به سبک خودتان شخصی‌سازی کنید. شما می‌توانید زیرنویس را روشن یا خاموش کنید و زبان زیرنویس را هم انتخاب کنید. همچنین می‌توانید ویدیو را با سرعت به عقب و جلو ببرید تا چند بار ویدیو را گوش کنید و زیرنویس را ببینید.

یک ویژگی «Practice Comprehension» در این برنامه وجود دارد که زیرنویس‌ها را تکرار می‌کند و همچنین می‌توانید از ویژگی «Learn to Pronounce» برای تمرین تلفظ زیرنویس‌ها استفاده کنید.

البته بهترین و نوآورانه‌ترین ویژگی برنامه Lingopie این است که می‌توانید سرعت ویدیو را با توجه به سطح خودتان تغییر دهید. مثلاً افراد مبتدی می‌توانند سرعت ویدیو را کم کنند تا به‌راحتی تمام کلمات را با تلفظ دقیق بشنوند.

زیرنویس و متن ویدیوها در Lingopie

زیرنویس ویدیوها در Lingopie کاملاً استاندارد هستند. البته شاید 100 درصد دقیق و همراه با لفظ نباشند، اما خوب این موضوع طبیعی است. شما علاوه بر زیرنویس می‌توانید متن حرف‌های داخل ویدیو را هم ببینید. این موضوع باعث می‌شود تا املای کلمات را هم یاد بگیرید.

اگر روی کلمه یا عبارتی در متن ویدیو کلیک کنید، Lingopie به‌طور خودکار ویدیو را از همان کلمه یا عبارت نشان می‌دهد.

فلش کارت­های Lingopie

اگر کلمه یا عبارتی باشد که هنگام تماشای یک ویدیو در Lingopie متوجه آن نمی‌شوید می‌توانید روی آن در متن ویدیو کلیک کنید. با این کار ترجمه کلمه و تلفظ صوتی آن به شما ارائه می‌شود. همچنین این کلمه به فلش کارت‌های شما اضافه می‌شود تا آن را فراموش نکنید و بعداً هم بتوانید آن را بخوانید.

Lingopie چه زبان‌هایی را پوشش می‌دهد؟

Lingopie محتوا و ویدئوهایی به زبان‌های مختلف دارد و به شما در یادگیری زبان‌های مختلف کمک می‌کند. بهترین بخش لینگوپای این است که هنگام ثبت‌نام در این برنامه به همه زبان‌ها دسترسی خواهید داشت. برنامه‌های دیگر آموزش زبان فقط به شما اجازه می‌دهند که یک زبان را انتخاب کنید و اشتراک خود را برای همان زبان ایجاد کنید؛ یعنی برای اینکه یک زبان دیگر یاد بگیرید باید یک اشتراک دیگر بخرید، اما در لینگوپای با یک اشتراک به همه زبان‌ها دسترسی دارید. Lingopie برای زبان‌های زیر آموزش ارائه می‌دهد:

  • اسپانیایی؛
  • فرانسوی؛
  • آلمانی؛
  • ایتالیایی؛
  • پرتغالی؛
  • روسی؛
  • ژاپنی؛
  • کره‌ای.

مزایا و معایب برنامه Lingopie

برنامه Lingopie یک ابزار خوب و مقرون‌به‌صرفه است که زبان آموزان می‌توانند از آن برای یادگیری زبان و درگیر شدن با آن در طول دیدن ویدیوهای جذاب استفاده کنند. تماشای ویدیو، فیلم، نمایش و ... به زبان موردنظر شما از بسیاری از روش‌های یادگیری سرگرم‌کننده‌تر و هیجان‌انگیزتر است.

این برنامه برای تمرین انواع مسابقات و بازی‌ها را نیز ارائه می‌دهد و فضا را برای یادگیری سرگرم‌کننده می‌کند تا از آموزش خسته نشوید.

یکی دیگر از مزایای این برنامه این است که هم زبان آموزان هم مدرسان می‌توانند از آن استفاده کنند. مدرسان زبان می‌توانند از این برنامه برای تقویت مهارت‌های خود استفاده کنند و همچنین آن را به دانش آموزان خود توصیه کنند.

بزرگ‌ترین اشکال Lingopie این است که ترجمه‌ها به‌صورت خودکار تولید می‌شوند و در قسمت‌هایی هم از تبدیل متن به گفتار استفاده می‌شود.

ترجمه‌های تولیدشده معمولاً به‌عنوان زیرنویس کاملاً دقیق هستند، اما وقتی روی یک کلمه کلیک می‌کنید مشکلاتی به وجود می‌آید. چون موتور ترجمه کار ترجمه را انجام می‌دهد ممکن است وقتی روی یک کلمه کلیک می‌کنید موتور ترجمه دچار اشتباه شود. البته این اتفاق خیلی کم پیش می‌آید.

جهت مطالعه بیشتر: راهنمای استفاده از ابزارهای گیمیفیکیشن (Classtools) در آموزش زبان آنلاین

یادگیری زبان در تیکا

روی‌هم‌رفته می‌توان گفت که لینگوپای برنامه مناسبی برای یادگیری زبان است. بسیاری از افراد یادگیری زبان را خسته‌کننده می‌دانند، اما روش دیدن فیلم و ویدیو یادگیری زبان را آسان‌تر می‌کند و با درگیر شدن در این محیط امکان فراموش کردن کلمات و گرامر به حداقل می‌رسد. این برنامه همیشه در حال بهبود نقاط ضعف خود است و می‌تواند در این حوزه به جاهای خوبی دست پیدا کند. اگر شما هم می‌خواهید زبان‌های جدید یاد بگیرید حتماً سری به سایت Lingopie بزنید. مطمئنم پشیمان نمی‌شوید.

برای مهاجرت به هر کشوری میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبانی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

 

معرفی برنامه Lingopie، ابزاری برای یادگیری زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

این برنامه خیلی خوبه. ممنون که جزئیاتش رو هم توضیح دادین

14 آبان 2022

user-image

مجید مداح

چه جالب نمیدونستم ، ممنون

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

ممنون میشم باز هم معرفی کنید

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

ممنون میشم باز هم معرفی کنید

10 آبان 2022

user-image

مریم خوشاب

ممنون میشم باز هم معرفی کنید

10 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

چقد خوبه این ابزارها رو معرفی میکنید. مرسی

10 آبان 2022