اساتید پیشنهادی:

شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 12 تیر 2022

دسته بندی : immigration

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 2763

شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا

شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا سوالی است که ذهن افراد علاقمند به مهاجرت را به خود مشغول کرده است. در این مقاله سعی داریم در مورد شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا به طور مفصل توضیح دهیم. انگلیسی و فرانسوی دو زبان رایج کشور کانادا محسوب می‌شوند. اکثر مردم کانادا یعنی قریب به 70 درصد از زبان انگلیسی برای مکالمه روزمره خود استفاده می‌کنند. 30 درصد از مردم کانادا از زبان فرانسوی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. پس برای مهاجرت می‌توانید روی آموختن یکی از این دو زبان وقت بگذارید. البته این نکته را در نظر بگیرید که مردم در برخی از شهر‌های کانادا فقط به یکی از دو زبان نامبرده شده تسلط دارند.

معتبرترین مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا مدرک زبان آیلتس است. بطور کلی برای مهاجرت چه تحصیلی و چه کاری نمره زبان آیلتس 6 (معادل PTE 53 یا تافل بین 60 تا 78) ملاک هست؛ حال گاها از شما نمره بالاتری خواسته شده و بالعکس با نمره کمتر هم گاها امکانپذیر بوده است. پس قبل از مهاجرت استان مورد نظر خود را انتخاب، زبان رایج آن استان را جستجو کنید و سپس بهترین آموزشگاه زبان برای مهاجرت را برای آزمون تعیین سطح شناسایی کنید.

شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا به منظور ادامه تحصیل


همان طور که گفتیم در برخی از شهر‌های کانادا فقط یکی از دو زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت می‌شود. بنابراین برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا ابتدا باید از زبان آکادمیک آن شهر اطلاع داشته باشید. البته دانشجویان بین‌المللی معمولا با ارائه مدرک زبان انگلیسی می‌توانند اقامت تحصیلی خود را کسب کنند. تسلط به زبان رسمی آکادمیک از شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. در برخی مقاطع تحصیلی مانند ارشد و دکتری ارائه مدرک از شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا است اما برای تحصیل در دبیرستان ارائه مدرک زبان الزامی نیست. در نتیجه می‌توانید بعد از مهاجرت اقدام به یادگیری زبان کنید.  در خود کشور کانادا بعد ازمهاجرت کلاس­های زبان برای شما برگزار می­گردد.

یکی از آزمون‌های مهم بین‌المللی آزمون تف است. این آزمون برای سنجش میزان توانایی و تعیین سطح مهارت افراد در مورد زبان فرانسه برگزار می‌شود. افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، برای سنجش میزان مهارت‌های خود در زبان فرانسه می‌توانند در آزمون تف شرکت کنند.

شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا به منظور کسب اقامت

شما برای دریافت اقامت کشور کانادا ملزم به ارائه مدرک زبان خود هستید. از شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا تسلط به یکی از دو زبان فرانسوی و انگلیسی است. شما برای کسب تسلط در زبان می‌بایست مدت‌ها قبل از مهاجرت اقدام به یادگیری زبان کنید. سطح زبان شما باید به اندازه‌ای خوب باشد که توان برقراری ارتباط با شهروندان دیگر را داشته باشید. داشتن شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا می‌تواند اولین قدم کسب اقامت باشد. حتی اگر بدون نیاز به مدرک زبان هم امکان مهاجرت شما فراهم باشد، برای برقراری ارتباط با دیگران باید به زبان فرانسه یا انگلیسی مسلط باشید. در صورتیکه مهارت زبانی کامل نداشته باشد در کشور مقصد به مشکل بر می‌خورید. همین مسئله می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.مکان مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان همیشه برای شما وجود دارد.

شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا: انواع مدارک معتبر زبان

آزمون‌های آیلتس و یا TEF از مدارک معتبر و مورد قبول در کشور آمریکا به شمار می‌آیند. پس یکی از شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا داشتن یک از دو مدرک IELTS و TEF است. آیلتس در واقع آزمون زبان انگلیسی است که در تاریخ‌های مشخصی برگزار می‌شوند. آزمون آیلتس در چند بخش شنیداری، نوشتاری، درک مطلب، مکالمه و گرامر برگزار می‌شود. بعد از شرکت در آزمون آیلتس در هر یک از بخش‌های نامبرده شده نمره‌ای برای شما لحاظ می‌گردد. یک نمره کل که برآیند کل نمرات شما است نیز در کارنامه درج می‌شود. خوب بودن نمرات از شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا به منظور کسب اقامت است. آزمون TEF برای سنجش و تعیین سطح زبان فرانسه است. این آزمون نیز در چهار بخش شنیداری، درک مطلب، نوشتار و مکالمه برگذار می‌شود.

GRE از دیگر آزمون‌های زبان است که نسبتا سطح بالایی دارد و مردم انگلیسی زبان نیز در آن نمره کامل نمی‌گیرند. داشتن لغات دشوار و پیچیده از مشخصه این آزمون است. در کل به شما پیشنهاد می‌کنیم وقت خود را صرف آزمون آیلتس نمایید.

شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا، بدون ارائه مدرک

دولت کانادا اقدام به برگزاری دوره‌هایی با قیمت مناسب برای کسانیکه زبان بلد نیستند می‌کند. تا افرادی که مشکل یادگیری زبان دارند با حداقل هزینه زبان بیاموزند. کالج‌های زبان کانادا یکی دیگر از مکان‌هایی است که می‌توانید زبان یاد بگیرید. شما برای حضور در این کلاس‌ها نیاز به پیش زمینه ندارید حتی با سطح صفر نیز می­توانید در این کلاس­ها شرکت کنید. بعد از تعیین سطح در کالج ثبت نام می‌شوید و می‌توانید از کلاس‌ها بهره ببرید. در کنار همه این‌ها برای بهبود زبان خود می‌توانید از تماشای فیلم، کتاب‌های کمکی، صحبت با افراد بومی و ... نیز بهره ببرید. هر چه سریع‌تر قادر به برقراری ارتباط شوید زندگی در کشور مقصد برای شما راحت‌تر خواهد شد.

"مقاله آیتلس بگیریم یا تافل را از دست ندهید! "

شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا، یادگیری زبان انگلیسی


همان طور که گفتیم اغلب مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند. از این رو بهتر است شما برای کسب شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا روی زبان انگلیسی سرمایه گذاری و تمرکز کنید. مخصوصا اگر هنوز تصمیمی در مورد شهر محل اقامت خود نگرفته‌اید. منابع بی‌شماری برای آزمون زبان وجود دارد. فراموش نکنید خواندن یک کتاب کافی نیست و شما ممکن است ده‌ها کتاب مطالعه کنید و سال‌ها وقت خود را روی یادگیری زبان بگذارید.

یادگیری زبان برای مهاجرت در تیکا

داشتن مدرک از شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. هر مدرک زبانی توسط اداره مهاجرت کانادا پذیرفته نیست. آیلتس و تی‌ای اف از آزمون‌های مورد تائید به شمار می‌آیند. شما برای آزمون آیلتس باید دارای پاسپورت باشید و اگر پاسپورت ندارید می‌توانید تصویر کارت ملی خود را ارائه دهید. در آزمون آیلتس، بخش مکالمه در یک روز جدا به مدت 20 دقیقه به همراه سه پرسشگر انجام می‌گیرد. در روز بعد مابقی موارد آزمون امتحان گرفته می‌شود. آزمون آیلتس در خاک ایران نیز برگزار می‌شود. البته برخی افراد به کشورهای همسایه سفر می‌کنند تا در این آزمون شرکت کنند.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.


شرایط زبان برای مهاجرت به کانادا

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

حامد

ممنون از اطلاعات خوب شما، فقط ای کاش لیست استان های کانادا و زبان فرانسوی و یا انگلیسی مورد نیاز آن ها رو هم می گذاشتید

6 مرداد 2022

user-image

پریسا

ممنون از شما برای مطالب کاربردیتون

18 تیر 2022

user-image

مریم صدیقی

عالی و فوق العاده، چقد خوبه که راجع به شرایط زبان برای مهاجرت به کشورها مینویسید. برای کشورهای حوزه خلیج فارس هم میشه بگید؟

18 تیر 2022

user-image

پارسا مهری

تشکر از شما بسیار کاربردی

13 تیر 2022

user-image

عارفه سالاریه

ممنون بابت مطلب مفیدتون.

13 تیر 2022