اساتید پیشنهادی:

شرایط زبان برای مهاجرت به فرانسه

خاطره محمدی
خاطره محمدی
جمعه, 16 تیر 2022

دسته بندی : Students-immigration

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1399

شرایط زبان برای مهاجرت به فرانسه

فرانسه در اروپای غربی واقع شده است و به عنوان یکی از قدرت‌های سیاست و صنعت به شمار می‌رود. به همین دلیل کشور فرانسه یکی از کشورهای محبوب برای مهاجران است. فرانسه جزو سومین کشور وسیع در اروپا به شمار می‌رود. سالانه افراد زیادی این کشور را مقصد خود قرار می‌دهند. برخی برای تحصیل برخی برای کار و یا زندگی، در کشور فرانسه اقامت می‌کنند. برای مهاجرت به فرانسه شرایط زیادی وجود دارد. یکی از این شرایط، دانستن زبان فرانسوی است. مهاجران باید به زبان فرانسوی تسلط کافی داشته باشند. آموزش رایگان زبان برای مهاجرت دور از ذهن نیست. ما در این مقاله قصد داریم درباره شرایط زبان برای مهاجرت به فرانسه صحبت کنیم. از خوانندگان می‌خواهیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشند.

یادگیری زبان فرانسوی


شاید بسیاری از افراد تصور می‌کنند که یادگیری زبان فرانسوی کار مشکلی است. اما لازم به ذکر است اگر افراد سعی در یادگیری زبان فرانسوی کنند این کار زیاد هم دشوار نیست. تنها کافی است با در نظر گرفتن هدف مهاجرت خود، سعی در یادگیری زبان این کشور کنند. بعد از مدت زمانی نه چندان طولانی، افراد متوجه می‌شوند که این زبان تا چه اندازه شیرین و جذاب است.

یادگیری زبان فرانسه در کشور خود بهترین راه ممکن است. افراد زیادی برای آموختن زبان فرانسوی به آموزشگاه‌های یادگیری زبان فرانسوی رفته‌اند و دوره‌های آموزشی را پشت سر گذاشته‌اند. راه‌های دیگری نیز وجود دارد، از جمله خواندن کتاب‌های خودآموز یا روش‌های آنلاین می‌توانند بهترین کمک به مهاجران باشند. البته مهاجران می‌توانند زبان فرانسوی را نیز بعد از اقامت در کشور فرانسه بیاموزند. در ادامه مطلب درباره این شرایط بیشتر توضیح می‌دهیم.

دوره‌های آموزش زبان فرانسه

همانطور که ذکر شد مهاجران می‌توانند بعد از اقامت در کشور فرانسه شروع به یادگیری زبان این کشور کنند. دوره‌های یادگیری زبان فرانسوی در این کشور برای مهاجران یک امتیاز بسیار ویژه محسوب می‌شود. کالج‌ها و موسسه‌های زیادی برای آموزش زبان فرانسوی وجود دارند. لازم است که افراد کالج یا موسسه مورد نیاز خود را شناسایی کنند. زیرا باید در موسسه‌ای شروع به یادگیری زبان فرانسوی کنند که با شرایط مهاجران سازگار باشد.

بعد از انتخاب کالج، نوبت به ثبت نام می‌رسد. افراد باید در وبسایت موسسه یا کالج ثبت نام کرده و زمان برگزاری کلاس‌ها را در نظر بگیرند. زمانی که کارهای ثبت نام با موفقیت انجام شد، مهاجران ایمیلی از طرف موسسه آموزش زبان فرانسوی دریافت می‌کنند. بعد از این مرحله، افراد باید هزینه لازم را پرداخت کرده و در زمان مشخص در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

جهت مطالعه بیشتر: Students immigration

مزیت دوره‌های یادگیری زبان فرانسوی

دوره‌های یادگیری زبان فرانسوی در کشور فرانسه مزیت‌های زیادی دارد. مهم‌ترین اهمیت این دوره‌ها یادگیری این زبان در کشور فرانسه است. افرادی که در کشور فرانسه شروع به یادگیری زبان فرانسوی می‌کنند بهتر و زودتر زبان این کشور را می‌آموزند. زیرا در محیط فرانسه قرار دارند.

آن‌ها با افرادی سروکار دارند که زبان اصلی‌شان فرانسوی است. همچنین به طور مداوم با لهجه زبان فرانسوی سروکار دارند. کتاب‌هایی که می‌خوانند فرانسوی است. به علاوه اخبار و تلویزیون نیز به همین زبان پخش می‌شود. اینها باعث می‌شوند که افراد هر چه زودتر زبان فرانسوی را به خوبی یک فرد بومی یاد بگیرند.

مدارک لازم برای پذیرش دوره‌های آموزش زبان فرانسوی

  • ۲ قطعه عکس سیاه و سفید
  • پاسپورت با یک سال اعتبار
  • کپی از صفحه اول پاسپورت
  • نامه پذیرش از طرف موسسه آموزش زبان فرانسوی
  • ترجمه شناسنامه به زبان فرانسوی به همراه مهرهای تأیید قانونی بودن شناسنامه
  • ارائه اصل شناسنامه به همراه کپی از تمام صفحات آن
  • باید رزومه یا CV به زبان فرانسوی و یا انگلیسی ترجمه شوند
  • انگیزه نامه افراد مهاجر به زبان فرانسوی و یا انگلیسی ترجمه شود
  • مدارک تحصیلی متقاضیان
  • گواهی اشتغال به تحصیل در صورت ادامه تحصیل
  • گواهی اشتغال به کار در صورت داشتن کار
  • یک برگه مرخصی در صورت دریافت ویزای تحصیلی

یادگیری زبان در کالج استراسبورگ

شهر استراسبورگ یکی از مهم‌ترین شهرهای فرانسه است. همچنین کالج استراسبورگ نیز یکی از بزرگ‌ترین کالج‌های آموزش زبان فرانسه است. مهاجران زیادی برای یادگیری زبان فرانسوی به این کالج می‌روند. با وجود اینکه کالج استراسبورگ یکی از مهم‌ترین مراکز آموزش زبان فرانسه است، اما نسبت به دیگر موسسه‌ها ارزان‌تر است. در این کالج افراد بعد از اتمام دوره‌های زبان فرانسوی می‌توانند مدارک معتبر بین‌المللی را دریافت کنند. این مدارک شامل TCF، DELF و DALF هستند.

افراد در این کالج می‌توانند به مهارت‌های بالایی دست پیدا کنند که در شرح زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • بعد از پایان دوره‌ها افراد می‌توانند در صحبت کردن به زبان فرانسوی مهارت پیدا کنند
  • دایره واژگان افراد گسترده‌تر می‌شود
  • توانایی ارتباط برقرار کردن با دیگر افراد فرانسوی زبان
  • زبان آموزان درباره موضوعات تخصصی مهارت صحبت کردن پیدا می‌کنند
  • مهارت بالا در خواندن و نوشتن
  • بعد از اتمام دوره‌ها، افراد با ادبیات، تاریخ، فرهنگ و جامعه فرانسه آشنایی پیدا می‌کنند

دوره‌های آموزش زبان فرانسوی در کالج استراسبورگ


در این کالج، دوره‌های مختلفی وجود دارد. افراد می‌توانند با توجه به شرایط خود یکی از این دوره‌ها را انتخاب کنند. در توضیحات زیر درباره این دوره‌ها صحبت می‌کنیم.

  • دوره‌های فشرده شامل ۲۰ ساعت در هفته هستند. (۴ ساعت در روز، ۵ روز در هفته)
  • دوره‌های عادی شامل ۱۵ ساعت در هفته هستند. (۳ ساعت در روز، ۵ روز در هفته)
  • دوره‌های بلند مدت شامل ۴ ساعت در هفته هستند. (۲ ساعت در روز، ۲ روز در هفته)
  • در دوره‌های خصوصی زمان برگزاری کلاس‌ها بستگی به تشخیص معلم از آگاهی و دانش، زبان آموز دارد.

برای مطالعه بیشتر: بهترین فیلم های فرانسوی برای مبتدیان | زبان فرانسه رو حرفه ای شو!

از دیگر کالج‌های آموزش زبان فرانسوی

کالج‌های زیادی در فرانسه هستند که مهاجران بعد از اقامت در فرانسه می‌توانند به آنجا مراجعه کنند. کالج‌هایی که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم جزو بهترین مراکز آموزش زبان فرانسوی هستند. این انتخاب بر اساس معیارهای جهانی و رتبه‌بندی‌هایی صورت گرفته که به بهترین مراکز آموزش زبان فرانسوی داده شده است.

  • آیلانس فرانسیس
  • آزورلینگوا
  • برلیتز
  • یوروسنتر
  • فرانس لانگ
  • ACCORD
  • لیون بلو بین‌المللی

شهریه دوره‌های یادگیری زبان فرانسه

شهریه کالج‌های آموزش زبان فرانسه با توجه به شرایط مختلف متفاوت است. اینکه مهاجران از چه دوره‌ای استفاده می‌کنند یا در چه شهر و کالجی دوره یادگیری زبان فرانسه را می‌گذرانند بر میزان شهریه تاثیر می‌گذارد. ولی به طور کلی هزینه کالج‌های عمومی ۱ تا ۳هزار یورو است. البته لازم به ذکر است که این هزینه مربوط به دوره‌های عمومی ۷ ماهه هستند.

هزینه کالج‌های خصوصی ۲۵۰۰ الی ۵۰۰۰ است. این دوره‌ها نیز مانند دوره‌های عمومی در طول ۷ ماه به پایان می‌رسند.

یادگیری زبان فرانسه در تیکا

هنگامی که صحبت از مهاجرت می‌شود، دغدغه بیشتر افراد شرایط زبان است. اگر مهاجران قصد اقامت در کشور فرانسه را دارند باید برای یادگیری زبان فرانسوی تلاش کنند. اگر قبل از مهاجرت زبان فرانسوی را یاد بگیرند با اعتماد به نفس بیشتری می‌توانند زندگی یا کار و تحصیل خود را شروع کنند. در صورتی که بعد از مهاجرت شروع به یادگیری زبان فرانسوی کنند بعد از مدت زمان معینی می‌توانند در زبان فرانسوی به استقلال برسند. تنها کافی است که مهاجران هدف معینی از مهاجرت خود داشته باشند. در این صورت با انگیزه بیشتری می‌توانند شروع به آموختن زبان جدید کنند.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

شرایط زبان برای مهاجرت به فرانسه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

دورهآفلاین فرانسه ندارید؟

18 تیر 2022

user-image

taregh

کدوم دوره فرانسوی در سایت رو تهیه کنم؟

18 تیر 2022

user-image

مریم صدیقی

- برای مهاجرت تحصیلی از چه سنی برای کودکان مناسب تره ؟

18 تیر 2022

user-image

پویان رادفر

خیلی مطلب خوبی بود، ممنون

18 تیر 2022

user-image

حسین محسنیان

زبان فرانسه رو نمیشه رایگان یاد گرفت؟

17 تیر 2022

user-image

عارفه سالاریه

ممنون بابت مطلب مفیدتون

17 تیر 2022