اساتید پیشنهادی:

حفظ کردن کلمات انگلیسی برای همیشه

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 12 مهر 2022

دسته بندی : english-vocabulary

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1092

حفظ کردن کلمات انگلیسی برای همیشه

اینکه چقدر گرامر شما خوب باشد اهمیتی ندارد زیرا اگر هیچ کلمه را ندانید و یا با خواندن نتوانید آن‌ها را حفظ کنید و یا ندارید که در چه مواقعی باید از آن‌ها استفاده کنید، نمی‌توانید در مهارت‌های زبانی خود پیشرفت چندانی داشته باشید. زیرا واژگان یک زبان جدید درهایی را به دنیای تازه باز می‌کنند و یادگیری را لذت‌بخش و سرگرم‌کننده می‌کنند. بنابراین نیاز است تا هنگامی‌که قصد یادگیری یک زبان را دارید اول‌ازهمه به حفظ لغات زبان بپردازید و سعی کنید آن‌ها را به خاطر بسپارید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه باید این کلمات را برای همیشه به خاطر سپرد؟ در ادامه می‌خواهیم چند نکته و ترفند درباره حفظ کردن کلمات انگلیسی برای همیشه به شما یاد بدهیم.

از تکنیک‌های حافظه استفاده کنید

حفظ کردن کلمات انگلیسی برای همیشه

برای یادگیری لغات انگلیسی بهتر است که در شرایط موردنظر قرار بگیرید و با استفاده از این کلمات صحبت کنید. اولین راهی که بیشتر زبان آموزان برای حفظ کردن مطالب و به خاطر سپردن واژگان از آن استفاده می‌کنند، بهره‌گیری از تکنیک‌های حافظه است. این تکنیک‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا مفاهیم و یا کلمات پیچیده‌تری را به خاطر بسپارید.

یکی از این تکنیک‌ها این است که بین کلمات ارتباط ایجاد کنید. به طور مثال در یک متن، بین کلمات هم آوایی و یا کلماتی که در یک گروه معنایی قرار می‌گیرد ارتباط ایجاد کنید و سپس برای هرکدام از آن‌ها یک نام اختصاری بسازید. نگران فراموش کردن کلمات نباشید زیرا با تکرار و تمرین می‌توانید این کلمات را برای همیشه به خاطر بسپارید. مطمئنا تکنیک‌های حافظه یکی از مؤثرترین روش‌ها برای به خاطر سپردن مطالب و واژگان هستند بنابراین بهتر است به آن‌ها اعتماد کنید.

محیط یادگیری ایجاد کنید

منظور ما از ایجاد کردن یک محیط یادگیری این نیست که به یک خانه دیگر بروید یا حتی به کشور دیگر مهاجرت کنید. بلکه منظور ما این است که برای افزایش تدریجی حفظ کردن کلمات و به خاطر سپردن آن‌ها می‌توانید در هر کجا که هستید یک محیط منحصربه‌فرد و الهام‌بخش و مناسب برای مطالعه خود ایجاد کنید. پیشنهاد ما به شما این است که مجلات و کتاب‌های مختلف به زبان جدید بخرید، آشپزی کنید، فیلم نگاه کنید، موسیقی و پادکست گوش کنید و به‌طورکلی سعی کنید محیط یادگیری خود را مفرح و لذت‌بخش درست کنید.

کلمات را در متن قرار دهید

یک ایده بسیار جالب برای اینکه بتوانید کلمات را زیاد مرور کنید و آن‌ها را سریع‌تر یاد بگیرید این است که کلماتی که یاد می‌گیرید را در متن قرار دهید. به طور مثال می‌توانید کلمات انگلیسی را در جملات مختلف قرار دهید. لازم نیست که جملات پیچیده و یا سختی بسازید بلکه می‌توانید از جملات ابتدایی و ساده شروع کنید. هدف در اینجا این است که شما یاد بگیرید که چگونه باید این کلمات را در زندگی واقعی استفاده کنید. همچنین اگر جملات خنده‌دار در رابطه با این کلمات پیدا کنید می‌تواند در حفظ کردن شما مؤثر واقع شود.

از موقعیت‌های زندگی واقعی درس بگیرید

منظور از استفاده کردن از موقعیت‌های زندگی این نیست که در زندگی خود دنبال موقعیت‌های مختلف بگردید، بلکه می‌توانید با استفاده از کتاب‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، موسیقی‌ها، پادکست‌ها و... که منابع بسیار مناسبی برای گسترش دادن دایره نقاط هستند استفاده کنید. این منابع می‌توانند در حفظ واژگان به شما کمک کنند زیرا این کلمات به طور دائم با یک صحنه، یک شخص و یا با یک زندگی واقعی مرتبط هستند.

بنابراین سعی کنید که فیلم‌های انگلیسی را با زبان اصلی و زیرنویس تماشا کنید و یا کتاب‌های انگلیسی‌زبان بخوانید و معنی کلماتی که نمی‌دانید را با استفاده از دیکشنری‌های آنلاین و صوتی جستجو کنید و تلفظ آن‌ها را گوش دهید. همچنین اگر جمله یا عبارتی را که می‌بینید و می‌شنوید متوجه نمی‌شوید آن را یادداشت کنید و سپس شروع به حفظ کردن کنید.

کلمات را به زبان اصلی توضیح دهید

اگر می‌خواهید در یادگیری کلمات و به طور کلی یادگیری زبان پیشرفت کنید قدم بعدی این است که آن را به یک سطح بالاتر منتقل کنید. اما این یعنی چه؟ منظور ما این است که شما باید بتوانید فضای کافی را برای نقشه‌های ذهنی، مترادف، متضادها و کلمات مرتبط بگذارید. اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از فرایند یادگیری خود کسب کنید، سعی کنید این کلمات را نه به زبان مادری خود بلکه به زبان اصلی توضیح دهید و توصیف کنید.

ابزارها و روش‌هایی را پیدا کنید که با استفاده از آن‌ها بهتر می‌توانید یاد بگیرید

همان‌طور که می‌دانید، نمی‌توان برای تمامی افراد یک نسخه یکسان پیچید و گفت همه به یک روش یاد می‌گیرند زیرا این فرضیه کاملاً اشتباه است. در واقع می‌توان گفت هر کس به طور متفاوتی یاد می‌گیرد بنابراین اگر نمی‌دانید که استفاده از تکنیک و یا چه منبعی می‌تواند برای شما مفید باشد، تا حد امکان بهتر است راه‌های مختلف یا حداقل ترکیبی از آن‌ها را برای خود امتحان کنید.

به طور مثال می‌توانید از بازی‌ها، فلش کارت‌ها، برنامه‌ها و... که راه عالی برای حفظ کردن واژگان هستند استفاده کنید. نکته‌ای که باید در این تکنیک به یاد داشته باشید این است که سعی کنید روشی را برای خود انتخاب کنید که بهتر مطالب را یاد می‌گیرید و برای یادگیری خود به دیگران وابسته نباشید و به روش‌های آن‌ها نگاه نکنید بلکه سعی کنید روش منحصربه‌فرد خود را پیش گیرید.

یادگیری خود را تا حد امکان فراتر ببرید

درست است که در مرحله قبل باید ابزارها و روش‌های مناسبی را پیدا کنید که می‌تواند به یادگیری شما کمک کند، اما توجه داشته باشید که مهم است تا تجربه یادگیری خود را تا حد امکان فراتر ببرید. به طور مثال فقط کلمات فلش کارت‌ها یا لیست‌ها را نخوانید و سعی کنید تلفظ آن‌ها را بشنوید و خودتان با صدای بلند آن‌ها را تکرار کنید. همچنین نوشتن یا تایپ کردن کلمات می‌تواند یکی دیگر از روش‌های مؤثر یادگیری باشد. در این روش می‌توانید هم به املای کلمات توجه کنید و هم می‌توانید آن‌ها را به خاطر بسپارید. بنابراین هر چه بیشتر کلمات را استفاده کنید مطمئناً بیشتر آن‌ها را در ذهن خود جای می‌دهید.

روی کلمات مفید تمرکز کنید

اگر وقت کمی دارید و می‌خواهید دایره لغات خود را گسترش دهید، سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که با حیطه کاری شما مرتبط هستند. به طور مثال اگر می‌خواهید در یک شرکت مشغول به کار شوید سعی کنید کلماتی که به کار شما مربوط می‌شود را یاد بگیرید. هرچه کلمات برای حرفه‌ و سرگرمی‌های شما کاربردی‌تر باشد، یادگیری آن‌ها نیز آسان‌تر است و بیشتر در حافظه شما باقی می‌مانند.

تا جایی که می‌توانید کلمات را تکرار کنید

و در نهایت نکته مهمی که به یاد داشته باشید این است که فقط کلمات فعلی را تکرار نکنید، بلکه هر از چند گاهی برگردید و کلماتی که فکر می‌کنید قبلاً آن‌ها را حفظ کرده‌اید را بار دیگر تکرار کنید. اما لازم نیست که مدت‌زمان زیادی را صرف این کلمات کنید. تنها کافی است آن‌ها را به صورت تورقی بار دیگر از نظر بگذرانید. زیرا هر چه بیشتر کلمات را مرور کنید بهتر می‌توانید آن‌ها را به یاد بیاورید.

لینک مفید: توصیف ظاهر افراد در زبان انگلیسی

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله مهم‌ترین نکات و تکنیک‌ها درباره حفظ کردن کلمات انگلیسی برای همیشه را به شما توضیح دادیم. اما به یاد داشته باشید که گسترش تدریجی دامنه لغات مانند یک رژیم غذایی است شما باید آهسته و پیوسته تلاش خود را ادامه دهید و انتظار معجزه نداشته باشید. تنها چیزی که می‌تواند در مسیر یادگیری به شما کمک کند این است که از تکنیک‌های مختلفی که گفته‌ شد استفاده کنید و صبور باشید.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

یادگیری لغات انگلیسی در تیکا

حفظ کردن کلمات انگلیسی برای همیشه

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

جالب بود

24 مهر 2022

user-image

حسین محسنیان

تمرکز خیلی مهم ه برای یادگیری

16 مهر 2022

user-image

پارسا مهری

چقد جالب و مفید بود.

13 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

داریم واقعا؟ اگه بشه که خیلی عالیه

13 مهر 2022