اساتید پیشنهادی:

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 10 مرداد 2022

دسته بندی : Students-immigration

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 1517

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

کشور آمریکا جزو کشورهایی است که سالانه افراد زیادی به دلایل مختلف به آنجا مهاجرت می‌کنند. برای مهاجرت به آمریکا شرایط زیادی لازم است. یکی از این شرایط داشتن مدرک زبان انگلیسی است. برای زندگی راحت در یک کشور جدید و برقراری ارتباط با محیط دانشگاهی و تحصیل به یک زبان جدید در آمریکا، بهتر است که به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم درباره شرایط زبان برای مهاجرت به آمریکا توضیحات لازم را ارائه دهیم. اینکه چه شرایطی برای زبان و مهاجرت به کشور آمریکلا لازم است را در این مقاله ذکر می‌کنیم. برای مهاجرت به هر کشوری بهتر است که ابتدا برای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان برای مهاجرت اقدام کنید.خوانندگان می‌توانند با مطالعه این مطالب درباره شرایط زبان و مهاجرت به آمریکا اطلاعات کافی به دست آورند. 

برای تحصیل در آمریکا مدرک زبان ضروری است؟

کسانی که قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارند لازم است که نمره قبولی مدرک زبان را داشته باشند. زیرا جدا از اینکه هر فرد متقاضی به شرایط لازم برای مهاجرت نیاز خواهد داشت، به داشتن مدرک زبان نیز نیاز پیدا می‌کند. برای داشتن این شرط لازم است که افراد در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنند. این کار زمانی مقدور می‌شود که فرد مهارت لازم را در زبان انگلیسی کسب کرده باشد تا در آزمون‌های بین‌المللی نمره قبولی را کسب کند.

برای مطالعه بیشتر: مهاجرت تحصیلی

آزمون‌ های مورد تایید آمریکا

بنا به اطلاعات به دست آمده، کشور آمریکا مدارک زبان و آزمون‌هایی را معتبر می‌دانند که در شرح زیر به آن‌ها می‌پردازیم. بنابراین افرادی که به کشور آمریکا مهاجرت می‌کنند باید در یکی از این آزمون‌ها نمره قبولی کسب کنند.

  • مدرک زبان کمبریج CAE
  • مدرک زبان تافل
  • مدرک زبان آیلتس آکادمیک

نمره قبولی زبان تحصیل در آمریکا

متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که تنها داشتن مدرک زبان کافی نیست و نمره قبولی اهمیت ویژه‌ای دارد. نمره‌ای که انواع مهاجران برای اقامت در آمریکا به آن نیاز دارند ۶.۵ یا ۷ است. بنابراین کسانی که قادر به کسب این نمره نباشند شانسی برای مهاجرت به آمریکا ندارند. از آنجایی که یکی از شرایط ضروری اقامت آمریکا مدرک زبان است. بسیاری از افراد بدون توجه به این امر کلیه مدارک خود را به سفارت آمریکا ارسال می‌کنند. بدون شک افسر سفارت مدارک چنین افرادی را ریجکت کرده و تمامی هزینه‌ها و تلاش متقاضیان به هدر می‌رود.

نمره قبولی زبان انگلیسی در انواع مهاجرت

همانطور که می‌دانیم انواع مهاجرت به آمریکا وجود دارند. مهاجرت تحصیلی، کار، اقامت طولانی یا اقامت کوتاه مدت. برای هر کدام از این نوع مهاجرت نمره مدرک زبان نیز متفاوت است. زیرا برای هر کدام از ویزاهای مهاجرتی یک نمره قبولی درخواست می‌شود. به طور کلی افرادی که در زبان انگلیسی مهارت کافی دارند می‌توانند هر نوع ویزای مهاجرتی به آمریکا را دریافت کنند. البته در صورتی که افراد از کلیه شرایط لازم برای مهاجرت به آمریکا برخوردار باشند.

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

در برخی شرایط استثنایی افراد می‌توانند بدون مدرک زبان به آمریکا مهاجرت کنند. کسانی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند می‌توانند بدون ارائه مدرک زبان در برخی دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند. در ادامه مطلب بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

تحصیل در کدام دانشگاه آمریکا بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟

دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا هستند باید نمره قبولی آیلتس را به دست بیاورند. با این وجود در آمریکا دانشگاه‌هایی وجود دارند که بدون نیاز به مدرک زبان دانشجو می‌پذیرند. در شرح زیر اسم این دانشگاه‌ها را ذکر می‌کنیم.

  • دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (California State University)
  • دانشگاه درکسل (Drexel University)
  • دانشگاه آرکانزاس (University of Arkansas )
  • دانشگاه ایالتی نیویورک (The State University of New York)
  • دانشگاه آیووا ((Iowa State University
  • دانشگاه دیتون (University of Dayton)
  • دانشگاه نیواورلئان (New Orleans)
  • دانشگاه میسوری Missouri
  • دانشگاه شمال تگزاس University of North Texas))
  • دانشگاه ویسکانسین University of Wisconsin))

چه کسانی بدون مدرک زبان می‌توانند ادامه تحصیل دهند؟

کسانی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی است می‌توانند از این شانس بهره‌مند شوند. چنین کسانی که به راحتی می‌توانند به انگلیسی تکلم کنند، در دانشگاه‌های آمریکا پذیرفته می‌شوند. این افراد به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیازی ندارند. چنانچه کسانی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی باشد در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا شانس پذیرش خواهند داشت.

با وجود اینکه استانداردهای هر کدام از دانشگاه‌های آمریکا متفاوت است، اما قوانین متفاوتی نیز وجود دارند. کسانی که در محصل تحصیل قبلی خود از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی استفاده کرده‌اند می‌توانند بدون ارائه مدرک زبان در دانشگاه آمریکا تحصیل کنند.

کالج زبان انگلیسی در آمریکا

ممکن است بعضی از افراد شرایط شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان را نداشته باشند. در اینجا یک راه دیگر برای چنین کسانی وجود دارد. برخی از مهاجران می‌توانند بعد از اقامت در کشور آمریکا در کالج‌های زبان انگلیسی شرکت کنند. مهاجران در این کلاس‌ها می‌توانند به هر چهار مهارت زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند. این کلاس‌ها در برخی از دانشگاه‌های آمریکا برگزار می‌شوند و دوره‌های متفاوتی دارند. برای نمونه کسانی که در سطح متوسط زبان انگلیسی هستند در دوره‌های مختص به میزان مهارت خود شرکت می‌کنند. کسانی که برای مقاطع تحصیلی بالا به آمریکا مهاجرت کرده‌اند می‌توانند در دوره‌های فشرده کالج زبان شرکت کنند.

نمره قبولی مدرک زبان در ویزاهای آمریکا

هر نوع ویزای مهاجرتی آمریکا خواستار یک نمره قبولی است. ممکن است این نمره با نمره ویزاهای دیگر متفاوت باشد. اما با توجه به اطلاعات به دست آمده ما در اینجا به ۳ نوع ویزا که دارای نمره قبولی زبان مخصوص به خود هستند اشاره می‌کنیم.

  • حداقل نمره مدرک زبان برای نیروی کار ماهر فدرال آمریکا ۶ است.
  • حداقل نمره قبولی مدرک زبان برای ویزای خوداشتغالی در آمریکا ۵.۵ است.
  • حداقل نمره قبولی مدرک زبان برای شهروندان آمریکا و کانادا ۵.۵ است.

ورود به دانشگاه آمریکا با مدرک دیپلم

هنگامی که صحبت از دانشگاه‌های آمریکا می‌شود ما خیال می‌کنیم باید دارای مدارک تحصیلی درخشانی باشیم. در صورتی که برخی از دانشگاه‌های آمریکا که جزو بهترین دانشگاه‌های آمریکا نیز هستند با ارائه مدرک دیپلم دانشجو می‌پذیرند. این شرایط برای کسانی در نظر گرفته شده که مهارت کافی در زبان انگلیسی ندارند. یک شرط مهم برای پذیرش در چنین دانشگاه‌هایی بر عهده گرفتن هزینه بالای این دانشگاه‌ها است. برخی از دانشگاه‌های آمریکا می‌توانند همزمان با تحصیل دانشجویان، کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی را نیز دایر کنند. به شرطی که افراد هنگام ثبت نام توان مالی برای شهریه دانشگاه را داشته باشند.

آموزش دوره‌های زبان در آمریکا

دانشگاه‌هایی که در آمریکا بدون مدرک زبان دانشجو می‌پذیرند قادر هستند کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی را نیز برگزار کنند. شرایط به این روال است که متقاضی بعد از اقامت در آمریکا باید در کلاس‌های آموزشی ثبت نام کند. این کلاس‌ها به صورت فشرده برای داوطلبان برگزار می‌شوند. افراد باید در این کلاس‌ها شرکت کرده و بعد از اتمام دوره، نمره قبولی آزمون را به دست آورند. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه آمریکا را دارند باید قادر به کسب نمره قبولی در این آزمون‌ها شوند. در این صورت است که دانشگاه مورد نظر با ورود دانشجو موافقت می‌کند.

برای مطالعه بیشتر: شرایط زبان برای مهاجرت به آمریکا

معادل سازی مدارک برای تحصیل در آمریکا

WES، موسسه خدمات آموزش جهانی (world education service) است که وظیفه معادل‌سازی مدارک برای تحصیل در آمریکا را برعهده دارد. این موسسه، دارای کارمندانی از سراسر جهان است و پایگاه داده بسیار وسیعی دارد که با توجه به آن، مدارک متقاضیان از سراسر جهان را جهت تحصیل در آمریکا، معادل‌سازی می‌کند. شما با ارسال مدارک تحصیلی خود به این موسسه، از ارزش مدرک خود در کشور آمریکا مطلع می‌شوید و به‌طور دقیق خواهید فهمید که مدرک شما با مدرک کدام یک از سطوح تحصیلی در آمریکا برابری می‌کند.

"مقاله آیتلس بگیریم یا تافل را از دست ندهید! "

زبان برای مهاجرت در تیکا

فراگیری زبان انگلیسی امروزه یک امر ضروری است. کسانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند باید در زبان انگلیسی توانایی لازم را کسب کنند. این کار مستلزم تلاش بسیاری است. کسانی که به مهاجرت و زبان انگلیسی علاقه زیادی داشته باشند به راحتی می‌توانند سختی‌های فراگیری زبان انگلیسی را قبول کنند. البته امروزه با وجود کلاس‌های مختلف و وجود برنامه‌های آنلاین افراد به راحتی می‌توانند در ظرف مدت زمانی نه چندان طولانی بر مشکلات یادگیری زبان فائق آیند.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/english

تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

امکانش هست در این زمینه از تیم تیکا مشاوره بگیرم؟؟

12 مرداد 2022

user-image

افشین گلرویی

واقعا؟ مگه داریم؟

11 مرداد 2022