استاد زبان انگلیسی الهام نیلچیان

کلاس زبان انگلیسی استاد الهام نیلچیان

تعداد شاگردها: 2
 استاد الهام نیلچیان مدرس زبان انگلیسی  در تیکا
انگلیسی
انگلیسی

الهام نیلچیان

زبان انگلیسی
مدرس زبان انگلیسی عمومی و ادبیات انگلیسی تخصصی
محل سکونت مدرس
محل اقامت
تهران
تعداد کل زبان آموزان
زبان آموز
2
امتیاز مدرس
امتیاز مدرس
0
رزرو جلسه اول رزرو کلاس
15 هزار تومان 90 هزار تومان برای هر ساعت

درباره مدرس

دکتری زبان انگلیسی و دارای مدرک TESOL با بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس در دانشگاه های خارج و داخل کشور و موسسات و مدارس خارج و داخل کشور.

مصاحبه با استاد زبان انگلیسی الهام نیلچیان

استاد نیلچیان شما متد تدریس زبان خودتون رو چطور تعریف میکنید؟
روش تدریس من روش CLT مخفف Communicative language Teaching هست. این متد تدریس زبان_آموز محور هست و توی اون از بازی ها و فعالیت های مختلفی استفاده میشه. این فعالیت ها بازی های گروهی یا ایفای نقش هستند. هدف اصلی این فعالیت ها، توانایی پیدا کردن زبان آموز در ایجاد ارتباط و مکالمه به زبان مقصد هست. بنابراین در طول کلاس و فعالیت های آموزشی از زبان انگلیسی استفاده میکنیم.

شما از چه کتاب های آموزش زبانی برای تدریس انگلیسی ای استفاده میکنید؟

منبعی که من از اون برای تدریس زبان انگلیسی استفاده میکنم، کتاب New Headway از انتشارات آکسفورد هست. البته بسته به درخواست زبان آموز ممکنه از کتاب های دیگه ای هم برای تدریس دوره استفاده کنم و از این نظر انعطاف پذیر هستم. اگر زبان آموز دنبال زبان تخصصی یا ادبیات انگلیسی باشند، منابع تکمیلی به زبان آموز معرفی میکنم. در عین حال در طول خود کلاس هم از موسیقی انگلیسی برای ایجاد جذابیت بیشتر استفاده میکنم.

آموزشگاه های زبان ایده آل به نظر شما کدوم هستند؟

آموزشگاه ایده آل از نظر من جاییه که تعامل انسانی و حرفه ای بین تمام اعضای آموزشگاه، از ریاست و کارمندان گرفته تا معلم ها و زبان آموز ها وجود داشته باشه. مدرسین زبان باید آزادی عمل داشته باشند و زبان آموز ها هم آزادی بیان و توانایی اظهار نظر.

استاد ایده آل زبان به نظر شما چه ویژگی هایی میتونه داشته باشه؟

من در طول تحصیلات دانشگاهیم استاد ادبیات انگلیسی عزیزی داشتم که پیش از هر چیز از ادبیات انگلیسی برای تدریس انسانیت به ما استفاده میکردند. در حیطه آموزش زبان خارجی هم اساتید مهربانی داشتم که به من در یادگیری انگلیسی، فرانسه و سوئدی با صبر و حوصله کمک کردند. به نظر من استاد ایده آل کسیه که در کنار تدریس، مشوق خوبی هم برای زبان آموزش باشه و من از این نظر واقعا خوش شانس بودم!

بزرگترین اشتباه یه مدرس توی تدریس زبان انگلیسی چی میتونه باشه؟

بزرگترین اشتباهی که یک مدرس در تدریس خودش میتونه داشته باشه، برخورد نا به جا با زبان آموز هست. منظورم از برخورد مناسب، جدیت به جا و انعطاف به جاست. یک استاد زبان باید بدونه چطور زبان آموز خودش رو تشویق و هدایت کنه.

به نظر شما نیتیو بودن یک استاد چقدر در موثر بودن یک کلاس تاثیر داره؟

به نظر من نیتیو بودن مدرس همونقدر که میتونه جذاب باشه، میتونه فریبنده باشه. خیلی از اساتید هستند که خودشون نیتیو هستن اما تلاش خاصی برای یاد گرفتن مهارت های تدریس نمیکنند و صرفا به دانش زبان مادری خودشون تکیه میکنند. صرف نیتیو بودن برای استاد زبان ایده آل شدن کافی نیست، از نظر من استاد غیر نیتیو که تحصیلات و تجربه قابل اعتنایی در تدریس زبان داشته باشه، از یک استاد صرفا نیتیو قابل اعتماد تر خواهد بود.


ممنون از شما. در نهایت میشه به ما بگید به نظر شما نسبت زمان صحبت کردن استاد و زبان آموز باید به هم چقدر باشه؟

متد CLT که یک متد با محوریت زبان آموز هست، بر اساس فعالیت بیشتر زبان آموز طراحی شده. در این متد استاد زبان صرفا نقش یک تسهیل کننده و هدایت کننده فرآیند یادگیری زبان رو داره. بنابراین هرقدر زمان صحبت کردن استاد در کلاس کمتر باشه، زمان صحیت کردن زبان آموز بیشتر خواهد شد و به ایده آل های این متد نزدیکتر میشیم.

گروه هدف تدریس

  • جوان
  • میانسال
  • بزرگسال

تخصص مدرس

  • Pre-intermediate-A2
  • intermediate-B1
  • Upper-intermediate-B2
  • Advanced-C1
  • Proficient-C2

تقویم مدرس

زمان غیرقابل رزرو /
زمان آزاد(قابل انتخاب) /
رزرو شما /
زمان رزرو شده دیگران
امتیاز شما به مدرس

لطفا برای امتیاز دادن، وارد حساب کاربری خود شوید

نظرات

0
  • 1372-1390

    دکتری زبان انگلیسی دانشگاه لستر انگلستان

  • 1390-1395

    استادیار دانشگاه آزاد

  • 1395-1398

    استادیار دانشگاه غیر انتفاعی

  • TESOL

زبان تدریس انگلیسی
محل اقامت تهران
تعداد زبان آموز 2
امتیاز مدرس 0
هزینه جلسه آزمایشی 15000
هزینه هر جلسه 90000
گروه هدف تدریس جوان میانسال بزرگسال
تخصص مدرس Pre-intermediate-A2 intermediate-B1 Upper-intermediate-B2 Advanced-C1 Proficient-C2
تحصیلات مدرس
دکتری زبان انگلیسی دانشگاه لستر انگلستان
سابقه کاری
1390-1395 استادیار دانشگاه آزاد
1395-1398 استادیار دانشگاه غیر انتفاعی
مدارک آموزشی
TESOL
درباره مدرس دکتری زبان انگلیسی و دارای مدرک TESOL با بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس در دانشگاه های خارج و داخل کشور و موسسات و مدارس خارج و داخل کشور.

مصاحبه با استاد زبان انگلیسی الهام نیلچیان

استاد نیلچیان شما متد تدریس زبان خودتون رو چطور تعریف میکنید؟
روش تدریس من روش CLT مخفف Communicative language Teaching هست. این متد تدریس زبان_آموز محور هست و توی اون از بازی ها و فعالیت های مختلفی استفاده میشه. این فعالیت ها بازی های گروهی یا ایفای نقش هستند. هدف اصلی این فعالیت ها، توانایی پیدا کردن زبان آموز در ایجاد ارتباط و مکالمه به زبان مقصد هست. بنابراین در طول کلاس و فعالیت های آموزشی از زبان انگلیسی استفاده میکنیم.

شما از چه کتاب های آموزش زبانی برای تدریس انگلیسی ای استفاده میکنید؟

منبعی که من از اون برای تدریس زبان انگلیسی استفاده میکنم، کتاب New Headway از انتشارات آکسفورد هست. البته بسته به درخواست زبان آموز ممکنه از کتاب های دیگه ای هم برای تدریس دوره استفاده کنم و از این نظر انعطاف پذیر هستم. اگر زبان آموز دنبال زبان تخصصی یا ادبیات انگلیسی باشند، منابع تکمیلی به زبان آموز معرفی میکنم. در عین حال در طول خود کلاس هم از موسیقی انگلیسی برای ایجاد جذابیت بیشتر استفاده میکنم.

آموزشگاه های زبان ایده آل به نظر شما کدوم هستند؟

آموزشگاه ایده آل از نظر من جاییه که تعامل انسانی و حرفه ای بین تمام اعضای آموزشگاه، از ریاست و کارمندان گرفته تا معلم ها و زبان آموز ها وجود داشته باشه. مدرسین زبان باید آزادی عمل داشته باشند و زبان آموز ها هم آزادی بیان و توانایی اظهار نظر.

استاد ایده آل زبان به نظر شما چه ویژگی هایی میتونه داشته باشه؟

من در طول تحصیلات دانشگاهیم استاد ادبیات انگلیسی عزیزی داشتم که پیش از هر چیز از ادبیات انگلیسی برای تدریس انسانیت به ما استفاده میکردند. در حیطه آموزش زبان خارجی هم اساتید مهربانی داشتم که به من در یادگیری انگلیسی، فرانسه و سوئدی با صبر و حوصله کمک کردند. به نظر من استاد ایده آل کسیه که در کنار تدریس، مشوق خوبی هم برای زبان آموزش باشه و من از این نظر واقعا خوش شانس بودم!

بزرگترین اشتباه یه مدرس توی تدریس زبان انگلیسی چی میتونه باشه؟

بزرگترین اشتباهی که یک مدرس در تدریس خودش میتونه داشته باشه، برخورد نا به جا با زبان آموز هست. منظورم از برخورد مناسب، جدیت به جا و انعطاف به جاست. یک استاد زبان باید بدونه چطور زبان آموز خودش رو تشویق و هدایت کنه.

به نظر شما نیتیو بودن یک استاد چقدر در موثر بودن یک کلاس تاثیر داره؟

به نظر من نیتیو بودن مدرس همونقدر که میتونه جذاب باشه، میتونه فریبنده باشه. خیلی از اساتید هستند که خودشون نیتیو هستن اما تلاش خاصی برای یاد گرفتن مهارت های تدریس نمیکنند و صرفا به دانش زبان مادری خودشون تکیه میکنند. صرف نیتیو بودن برای استاد زبان ایده آل شدن کافی نیست، از نظر من استاد غیر نیتیو که تحصیلات و تجربه قابل اعتنایی در تدریس زبان داشته باشه، از یک استاد صرفا نیتیو قابل اعتماد تر خواهد بود.


ممنون از شما. در نهایت میشه به ما بگید به نظر شما نسبت زمان صحبت کردن استاد و زبان آموز باید به هم چقدر باشه؟

متد CLT که یک متد با محوریت زبان آموز هست، بر اساس فعالیت بیشتر زبان آموز طراحی شده. در این متد استاد زبان صرفا نقش یک تسهیل کننده و هدایت کننده فرآیند یادگیری زبان رو داره. بنابراین هرقدر زمان صحبت کردن استاد در کلاس کمتر باشه، زمان صحیت کردن زبان آموز بیشتر خواهد شد و به ایده آل های این متد نزدیکتر میشیم.