استاد زبان انگلیسی الهه کارگران

کلاس زبان انگلیسی استاد الهه کارگران

تعداد شاگردها: 98
 استاد الهه کارگران مدرس زبان انگلیسی  در تیکا
انگلیسی
انگلیسی

الهه کارگران

زبان انگلیسی
مدرس آزمون آیلتس با هشت سال سابقه تدریس
محل سکونت مدرس
محل اقامت
یزد
تعداد کل زبان آموزان
زبان آموز
98
امتیاز مدرس
امتیاز مدرس
4.9
رزرو جلسه اول رزرو کلاس
10 هزار تومان 54 هزار تومان برای هر ساعت

درباره مدرس

الهه کارگران هستم. فارغ التحصیل ادبیات انگلیسی در مقطع کارشناسی و آموزش زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد. هشت سال سابقه تدریس دارم و از اونجا که تدریس زبان برای من حرفه ای هست که با عشق دنبال کردم، همیشه به دنبال خلاق بودن و به روز بودن در کارم هستم. نزدیک به سه سال پیش تدریس آیلتس رو بعد از گذراندن چندین دوره ی مختلف شروع کردم و اگر قصد گرفتن آیلتس دارید میتونم بهتون در این راه کمک کنم. کلاس های من همیشه بر پایه ی طراحی task های مرتبط با موضوع پیش میرن و یکی از کارهایی که فراگیرانم ازش لذت میبرن ساخت پادکست هست، به این شکل که ما در دوره های ترمیک برای سطوح مختلف براساس موضوعاتی که کار میشه بچه ها یاد میگیرن چطور محتوا بسازن و پادکست تولید کنن. از نظر من یادگیری یک زبان غیرمادری میتونه یک دنیای پر از ماجراجویی باشه و شبیه سفر به یک دنیای ناشناخته پر از جلوه های بصری بکر و لذت بخش.

مصاحبه سایت آموزش زبان تیکا با استاد زبان انگلیسی، الهه کارگران

خانم کارگران شما چطور روش تدریس خودتون رو توی چند جمله خلاصه میکنید؟

من به این اعتقاد دارم که در یک فضای آموزشی، نقش محوری رو زبان آموز یا همون Learner داره نه مدرس زبان. بنابراین من کلاس ها رو بر اساس فعالیت های خاص و مشخص برنامه ریزی میکنم. زبان آموز با انجام دادن این task ها و قرار گرفتن در زمینه و context زبان انگلیسی، به مرور نکات رو یاد خواهد گرفت. من مخالف متد و روش تدریس Grammar Translation هستم که متاسفانه هنوز هم در ایران رواج داره. توی این روش استاد نکات گرامری و زبانی رو توضیح میده، و زبان آموزها یادداشت برمیدارند.
در حال حاضر علم آموزش زبان خیلی پیشرفت کرده و معلم های زبان میتونند از روش های مختلفی برای تدریس استفاده کنند. من به جذاب کردن فرآیند تدریس اعتقاد دارم. فعالیت ها و Task های مختلف جذابیت زیادی برای زبان آموز خواهند داشت.

شما بیشتر از چه منابع آموزش زبان انگلیسی استفاده میکنید؟

من از منابع آموزش زبان گسترده ای استفاده میکنم. به طور کلی میتونم بگم وقتی زبان آموزان من با هدف شرکت در آزمون آیلتس در کلاس من شرکت کنند و سطح پایه ای داشته باشند، با کتاب های mindset for ielts باهاشون شروع میکنم. در کنار این کتاب ها از Oxfor Word Skills برای تقویت لغات انگلیسی زبان آموزا بهره میگیرم. به علاوه من به طور مکرر از پادکست های انگلیسی و تدتاک های مختلف برای آموزش به شاگردهام استفاده میکنم. این منابع به listening و Speaking زبان آموزهام کمک میکنند.
برای بچه هایی که هدف اون ها تقویت جنرال انگلیش خودشون هست، از کتاب های top notch و مجموعه American English File استفاده میکنم. در کنار این کتاب ها هم از آکسفورد ورو اسکیلز و کتاب مفید English Collocations in Use استفاده میکنم. به طور کلی منابع شنیداری و پادکست های انگلیسی برای من مهم هستند. من از زبان آموزها هم میخوام که پادکست زبان انگلیسی تولید کنند. این فعالیت به نظر من میتونه اعتماد به نفس زبان آموز ها رو بالا ببره.

آموزشگاه زبان ایده آل از نظر شما چه ویژگی هایی داره؟

انتخاب یک آموزشگاه ایده آل برای من خیلی سخته. من کمالگرا هستم و در طول ده سال سابقه تدریسم در آموزشگاه های زبان مختلف، هنوز ایده آل خودم رو پیدا نکردم! به نظر من آموزشگاه زبان خوب جاییه که هر روز به دنبال پیدا کردن ایده های جدید برای بهتر کردن کار خودش باشه. یک آموزشگاه زبان نباید بعد از یه مدت پیشرفت حالت ایستا پیدا کنه و سعی در افزایش کیفیت خودش نداشته باشه.
متاسفانه بیشتر آموزشگاه های زبان بعد از رسیدن به یک سطح مشخص، فقط به افزایش درآمد خودشون فکر میکنند. به نظر من آموزشگاه خوب باید از یک متد و روش بسیار قابل اتکا و قدرتمند استفاده کنه. گرایش کارکنان و معلمان آموزشگاه به بهتر کردن و به روزرسانی دانش خودشون هم میتونه فضایی رو ایجاد کنه که باعث جذب خود به خودی زبان آموزها بشه.

استاد زبان انگلیسی ایده آل برای شما چه کسی بوده یا چه ویژگی هایی براش قائل هستید؟

استاد ایده آل به نظر من کسیه که دغدغه آموزش زبان رو داشته باشه. چنین استادی بدون آمادگی قبلی سر کلاس زبان حاضر نمیشه. این استاد قبل از اینکه با زبان آموز خودش رابطه معلم و شاگردی داشته باشه، یک ارتباط دوستانه و انسانی برقرار میکنه. در عین حال استاد زبان خوب باید به حدی در کار خودش جدیت داشته باشه که زبان آموز هم به خودش اجازه نده بدون مطالعه قبلی سر کلاسش حاضر بشه، و برای وقت معلم زبان خودش ارزش قائل بشه.
در نهایت مهم ترین ویژگی یک استاد ایده آل به نظر من کسی هست که همیشه به دنبال به روز کردن مجموعه دانش خودش باشه. من به شدت مخالف مدرس هایی هستم که صرف به دلیل دانش زبان انگلیسی خوب، بدون برنامه ریزی کلاس زبان برگزار میکنند. تسلط بر زبان صرفا یکی از شروط تدریس زبان هست. بهترین مدرس زبان برنامه ریزی انجام میده، دغدغه آموزش داره و اهمیت دادن به دانش اموز رو مد نظر قرار میده.

به نظر شما بزرگترین اشتباه توی تدریس زبان انگلیسی چیه؟

خیلی موارد توی تدریس به نظر من اشتباهات بزرگی در تدریس زبان هستند. از جمله این موارد برنامه نداشتن برای کار و کلاس ها، و عدم تلاش برای بهبود بخشیدن خودشون هست. به عنوان مدرس یک زبان بین المللی، بزرگترین اشتباه شما اینه که فکر کنید همه چیز رو در مورد زبان انگلیسی میدونید.
نیاز یک مدرس زبان اینه که هر روز خودش رو در معرض یادگیری قرار بده. شعار من به عنوان مدرس زبان انگلیسی اینه:
I learn to teach, and I teach to learn.
این برای من مهمترین موضوع در حیطه آموزش هست. ما باید در درجه اول زبان آموز خوب و پرتلاشی باشیم تا بتونیم مدرس زبان موفقی باشیم.

به نظر شما نیتیو بودن استاد زبان انگلیسی چقدر اهمیت داره؟

یکی از تبلیغات عجیب غریب در حیطه آموزش زبان، آموزش توسط مدرس های زبان انگلیسی native-like هست. با یک سرچ کوچیک در گوگل متوجه خواهیم شد در دنیا جمعیت زیادی به زبان انگلیسی صحبت میکنند. درصد کوچیکی از این افراد نیتیو هستند. بنابراین ما میتونیم نتیجه بگیریم دغدغه اصلی زبان انگلیسی، نیتیو بودن اساتید نیست.
خود من وقتی به عنوان مدرس زبان در یک دوره شرکت میکنم دغدغه من این نیست که مدرس سخنران و آموزش دهنده یک نیتیو زبان انگلیسی هست یا خیر. این داستان که نیتیو بودن یک استاد چقدر اهمیت داره مثل اینه که این سئوال رو بپرسیم: زبان مادری و نیتیو همه ما زبان فارسی هست. اما آیا من و شما قابلیت آموزش زبان فارسی به یک فرد بیگانه رو داریم یا خیر؟
جواب من و شما ممکنه به این سئوال منفی باشه. در توضیح ممکنه شما هم اینو اضافه کنید که صرفا استفاده از زبان فارسی رو به خوبی بلدید، نه همه قوائد دستوری زبان فارسی رو! و شاید مهارت تدریس زبان رو هم نداشته باشید. این مورد در زمینه آموزش زبان انگلیسی توسط مدرس نیتیو هم صدق میکنه. اگر یک مدرس زبان نیتیو زبان انگلیسی باشه و مهارت تدریس رو هم داشته باشه، شاید خیلی ایده آل باشه. اما نمیتونیم بگیم مدرس های زبانی که عمرشون رو ای این کار گذاشتند و مهارت بالایی دارند از افراد نیتیو زبان انگلیسی صلاحیت تدریس کمتری دارند. قطعا اینطور نیست.

تفاوت ها و مزایای کلاس های گروهی و خصوصی نسبت به هم چی هستند؟

در مورد تفاوت کلاس های خصوصی و گروهی جدای از بحث هزینه ها، میشه گفت قطعا یک زبان آموز مبتدی با قرار گرفتن در یک جمع از زبان آموزان هم سطح خودش شرایط بهتری خواهد داشت. در یک کلاس جنرال انگلیش گروهی، میشه از فعالیت های آموزشی متنوعی استفاده کرد. افرادی که قصد تقویت دانش پایه زبان انگلیسی خودشون رو دارند، از شرکت در کلاس گروهی نفع بیشتری میبرند.
اما در مواردی که زبان آموزان زمان کمی دارند، دغدغه و فشارهای شغلی دارند، یا به علت ویژگی های شخصیتی قادر هستند بدون همراهی با یک گروه زبان انگلیسی رو یاد بگیرند، یا باید برای آزمون خاصی آماده بشوند، کلاس های خصوصی زبان انگلیسی بهترین گزینه هستند.

به نظر شما نسبت مدت زمان صحبت کردن استاد به زبان آموز باید چقدر باشه؟

اینکه نسبت زمان حرف زدن مدرس زبان و زبان آموز باید چقدر باشه، کاملا نسبی هست و نمیشه یک نظر قطعی در این مورد داد. با این وجود، در کلاس های فعالیت محور که استاد زبان آموز رو تشویق به شرکت و درگیر شدن در task های مختلف میکنه، مدت زمان صحبت کردن زبان آموز بیشتر خواهد بود. به نظر من معلم زبان باید سعی کنه بیشتر از تدریس مستقیم و صحبت کردن، از زبان آموزها حرف بیرون بکشه. استاد زبان باید زمان رو به طور عادلانه بین زبان آموزها تقسیم کنه تا همه شاگردان productive skills خودشون رو تقویت بکنند.
در نهایت من در حدی نیستم که یک درصد کلی برای این مورد تعیین کنم، قطعا استاد باید بیشتر از تدریس شفاهی، متوجه تقویت مهارت های تولید زبان توسط فراگیر باشه.

گروه هدف تدریس

  • جوان
  • میانسال

تخصص مدرس

  • intermediate-B1
  • Upper-intermediate-B2

تقویم مدرس

زمان غیرقابل رزرو /
زمان آزاد(قابل انتخاب) /
رزرو شما /
زمان رزرو شده دیگران
امتیاز شما به مدرس

لطفا برای امتیاز دادن، وارد حساب کاربری خود شوید

نظرات

4.9

خانم کارگران واقعا فوق العاده ست .فوق العاده خوش برخورد با سطح علمی بسیار بالا.

ممنونم از خانم کارگران عزیز بابت تدریس خوبشون

توضيحات مفيد بود

ممنون از خانم کارگران بابت پیگیری و سبک آموزشی خوبشون

من برای کلاس های بعدی چطوری با ایشون هماهنگ کنم؟

خانم کارگران بسیار استاد مسلط و حرفه ای هستن. ممنون از زحماتشون

بهترین استاد زبان

مثل همیشه عالی و انگیزه بخش

من خیلی خوشحالم ک استاد ب این خوبی پیدا کردم برای زبانم

استاد کارگران به روش خیلی ساده و قابل فهم تدریس میکنن و یادگیری رو خیلی راحت میکنن برای زبان‌آموز

awliii thanks a lot a

استاد ممنون ازتون

داریم مگه بهتر از شما اخه استاد ????

سپاس ?

آموزش خانم کارگران فوق العاده بود ممنونم

استاد کارگران استادی مهربان و خوش اخلاق و صبورن

عالییی ممنون استاد عزیز ?

فن بیان عالی دارن استاد و صبرشون زیاده برای آموزش

استاد کارگران عالی بودن

سپاس از توجه بسیاری ک سر کلاس میکنین و واقعا با هدفی ک جلسه اول بهتون میگیم پیش میرید

سپاس از توجه بسیاری ک سر کلاس میکنین و واقعا با هدفی ک جلسه اول بهتون میگیم پیش میرید

ایشون تلاش بسیاری برای تصحیح تلفظ از جلسات اول دارند

خیلی عالی بود، استاد بسیار با معلومات هستند و روش مورد استفاده برای تدریس بسیار کاربردی هست

استاد با تجربه ای هستن و روش تدریس به روزی دارن

فقط می تونم بگم خانم کارگران فوق العاده ست

خانم کارگران بسیار مسلط با برنامه و مسئول نسبت به شاگرداشون هستن

  • 1390-1394

    کارشناسی زبان وادبیات انگلیسی دانشگاه یزد

  • 1397-1399

    کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه علم و هنر یزد

  • 1391-1399

    مدرس زبان جهاد دانشگاهی

  • 1399-1399

    مدرس زبان موسسه آموزش عالی آزاد مهریار

زبان تدریس انگلیسی
محل اقامت یزد
تعداد زبان آموز 98
امتیاز مدرس 4.9166666666667
هزینه جلسه آزمایشی 10000
هزینه هر جلسه 54000
گروه هدف تدریس جوان میانسال
تخصص مدرس intermediate-B1 Upper-intermediate-B2
تحصیلات مدرس
کارشناسی زبان وادبیات انگلیسی دانشگاه یزد
کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه علم و هنر یزد
سابقه کاری
1391-1399 مدرس زبان جهاد دانشگاهی
1399-1399 مدرس زبان موسسه آموزش عالی آزاد مهریار
مدارک آموزشی
درباره مدرس

الهه کارگران هستم. فارغ التحصیل ادبیات انگلیسی در مقطع کارشناسی و آموزش زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد. هشت سال سابقه تدریس دارم و از اونجا که تدریس زبان برای من حرفه ای هست که با عشق دنبال کردم، همیشه به دنبال خلاق بودن و به روز بودن در کارم هستم. نزدیک به سه سال پیش تدریس آیلتس رو بعد از گذراندن چندین دوره ی مختلف شروع کردم و اگر قصد گرفتن آیلتس دارید میتونم بهتون در این راه کمک کنم. کلاس های من همیشه بر پایه ی طراحی task های مرتبط با موضوع پیش میرن و یکی از کارهایی که فراگیرانم ازش لذت میبرن ساخت پادکست هست، به این شکل که ما در دوره های ترمیک برای سطوح مختلف براساس موضوعاتی که کار میشه بچه ها یاد میگیرن چطور محتوا بسازن و پادکست تولید کنن. از نظر من یادگیری یک زبان غیرمادری میتونه یک دنیای پر از ماجراجویی باشه و شبیه سفر به یک دنیای ناشناخته پر از جلوه های بصری بکر و لذت بخش.

مصاحبه سایت آموزش زبان تیکا با استاد زبان انگلیسی، الهه کارگران

خانم کارگران شما چطور روش تدریس خودتون رو توی چند جمله خلاصه میکنید؟

من به این اعتقاد دارم که در یک فضای آموزشی، نقش محوری رو زبان آموز یا همون Learner داره نه مدرس زبان. بنابراین من کلاس ها رو بر اساس فعالیت های خاص و مشخص برنامه ریزی میکنم. زبان آموز با انجام دادن این task ها و قرار گرفتن در زمینه و context زبان انگلیسی، به مرور نکات رو یاد خواهد گرفت. من مخالف متد و روش تدریس Grammar Translation هستم که متاسفانه هنوز هم در ایران رواج داره. توی این روش استاد نکات گرامری و زبانی رو توضیح میده، و زبان آموزها یادداشت برمیدارند.
در حال حاضر علم آموزش زبان خیلی پیشرفت کرده و معلم های زبان میتونند از روش های مختلفی برای تدریس استفاده کنند. من به جذاب کردن فرآیند تدریس اعتقاد دارم. فعالیت ها و Task های مختلف جذابیت زیادی برای زبان آموز خواهند داشت.

شما بیشتر از چه منابع آموزش زبان انگلیسی استفاده میکنید؟

من از منابع آموزش زبان گسترده ای استفاده میکنم. به طور کلی میتونم بگم وقتی زبان آموزان من با هدف شرکت در آزمون آیلتس در کلاس من شرکت کنند و سطح پایه ای داشته باشند، با کتاب های mindset for ielts باهاشون شروع میکنم. در کنار این کتاب ها از Oxfor Word Skills برای تقویت لغات انگلیسی زبان آموزا بهره میگیرم. به علاوه من به طور مکرر از پادکست های انگلیسی و تدتاک های مختلف برای آموزش به شاگردهام استفاده میکنم. این منابع به listening و Speaking زبان آموزهام کمک میکنند.
برای بچه هایی که هدف اون ها تقویت جنرال انگلیش خودشون هست، از کتاب های top notch و مجموعه American English File استفاده میکنم. در کنار این کتاب ها هم از آکسفورد ورو اسکیلز و کتاب مفید English Collocations in Use استفاده میکنم. به طور کلی منابع شنیداری و پادکست های انگلیسی برای من مهم هستند. من از زبان آموزها هم میخوام که پادکست زبان انگلیسی تولید کنند. این فعالیت به نظر من میتونه اعتماد به نفس زبان آموز ها رو بالا ببره.

آموزشگاه زبان ایده آل از نظر شما چه ویژگی هایی داره؟

انتخاب یک آموزشگاه ایده آل برای من خیلی سخته. من کمالگرا هستم و در طول ده سال سابقه تدریسم در آموزشگاه های زبان مختلف، هنوز ایده آل خودم رو پیدا نکردم! به نظر من آموزشگاه زبان خوب جاییه که هر روز به دنبال پیدا کردن ایده های جدید برای بهتر کردن کار خودش باشه. یک آموزشگاه زبان نباید بعد از یه مدت پیشرفت حالت ایستا پیدا کنه و سعی در افزایش کیفیت خودش نداشته باشه.
متاسفانه بیشتر آموزشگاه های زبان بعد از رسیدن به یک سطح مشخص، فقط به افزایش درآمد خودشون فکر میکنند. به نظر من آموزشگاه خوب باید از یک متد و روش بسیار قابل اتکا و قدرتمند استفاده کنه. گرایش کارکنان و معلمان آموزشگاه به بهتر کردن و به روزرسانی دانش خودشون هم میتونه فضایی رو ایجاد کنه که باعث جذب خود به خودی زبان آموزها بشه.

استاد زبان انگلیسی ایده آل برای شما چه کسی بوده یا چه ویژگی هایی براش قائل هستید؟

استاد ایده آل به نظر من کسیه که دغدغه آموزش زبان رو داشته باشه. چنین استادی بدون آمادگی قبلی سر کلاس زبان حاضر نمیشه. این استاد قبل از اینکه با زبان آموز خودش رابطه معلم و شاگردی داشته باشه، یک ارتباط دوستانه و انسانی برقرار میکنه. در عین حال استاد زبان خوب باید به حدی در کار خودش جدیت داشته باشه که زبان آموز هم به خودش اجازه نده بدون مطالعه قبلی سر کلاسش حاضر بشه، و برای وقت معلم زبان خودش ارزش قائل بشه.
در نهایت مهم ترین ویژگی یک استاد ایده آل به نظر من کسی هست که همیشه به دنبال به روز کردن مجموعه دانش خودش باشه. من به شدت مخالف مدرس هایی هستم که صرف به دلیل دانش زبان انگلیسی خوب، بدون برنامه ریزی کلاس زبان برگزار میکنند. تسلط بر زبان صرفا یکی از شروط تدریس زبان هست. بهترین مدرس زبان برنامه ریزی انجام میده، دغدغه آموزش داره و اهمیت دادن به دانش اموز رو مد نظر قرار میده.

به نظر شما بزرگترین اشتباه توی تدریس زبان انگلیسی چیه؟

خیلی موارد توی تدریس به نظر من اشتباهات بزرگی در تدریس زبان هستند. از جمله این موارد برنامه نداشتن برای کار و کلاس ها، و عدم تلاش برای بهبود بخشیدن خودشون هست. به عنوان مدرس یک زبان بین المللی، بزرگترین اشتباه شما اینه که فکر کنید همه چیز رو در مورد زبان انگلیسی میدونید.
نیاز یک مدرس زبان اینه که هر روز خودش رو در معرض یادگیری قرار بده. شعار من به عنوان مدرس زبان انگلیسی اینه:
I learn to teach, and I teach to learn.
این برای من مهمترین موضوع در حیطه آموزش هست. ما باید در درجه اول زبان آموز خوب و پرتلاشی باشیم تا بتونیم مدرس زبان موفقی باشیم.

به نظر شما نیتیو بودن استاد زبان انگلیسی چقدر اهمیت داره؟

یکی از تبلیغات عجیب غریب در حیطه آموزش زبان، آموزش توسط مدرس های زبان انگلیسی native-like هست. با یک سرچ کوچیک در گوگل متوجه خواهیم شد در دنیا جمعیت زیادی به زبان انگلیسی صحبت میکنند. درصد کوچیکی از این افراد نیتیو هستند. بنابراین ما میتونیم نتیجه بگیریم دغدغه اصلی زبان انگلیسی، نیتیو بودن اساتید نیست.
خود من وقتی به عنوان مدرس زبان در یک دوره شرکت میکنم دغدغه من این نیست که مدرس سخنران و آموزش دهنده یک نیتیو زبان انگلیسی هست یا خیر. این داستان که نیتیو بودن یک استاد چقدر اهمیت داره مثل اینه که این سئوال رو بپرسیم: زبان مادری و نیتیو همه ما زبان فارسی هست. اما آیا من و شما قابلیت آموزش زبان فارسی به یک فرد بیگانه رو داریم یا خیر؟
جواب من و شما ممکنه به این سئوال منفی باشه. در توضیح ممکنه شما هم اینو اضافه کنید که صرفا استفاده از زبان فارسی رو به خوبی بلدید، نه همه قوائد دستوری زبان فارسی رو! و شاید مهارت تدریس زبان رو هم نداشته باشید. این مورد در زمینه آموزش زبان انگلیسی توسط مدرس نیتیو هم صدق میکنه. اگر یک مدرس زبان نیتیو زبان انگلیسی باشه و مهارت تدریس رو هم داشته باشه، شاید خیلی ایده آل باشه. اما نمیتونیم بگیم مدرس های زبانی که عمرشون رو ای این کار گذاشتند و مهارت بالایی دارند از افراد نیتیو زبان انگلیسی صلاحیت تدریس کمتری دارند. قطعا اینطور نیست.

تفاوت ها و مزایای کلاس های گروهی و خصوصی نسبت به هم چی هستند؟

در مورد تفاوت کلاس های خصوصی و گروهی جدای از بحث هزینه ها، میشه گفت قطعا یک زبان آموز مبتدی با قرار گرفتن در یک جمع از زبان آموزان هم سطح خودش شرایط بهتری خواهد داشت. در یک کلاس جنرال انگلیش گروهی، میشه از فعالیت های آموزشی متنوعی استفاده کرد. افرادی که قصد تقویت دانش پایه زبان انگلیسی خودشون رو دارند، از شرکت در کلاس گروهی نفع بیشتری میبرند.
اما در مواردی که زبان آموزان زمان کمی دارند، دغدغه و فشارهای شغلی دارند، یا به علت ویژگی های شخصیتی قادر هستند بدون همراهی با یک گروه زبان انگلیسی رو یاد بگیرند، یا باید برای آزمون خاصی آماده بشوند، کلاس های خصوصی زبان انگلیسی بهترین گزینه هستند.

به نظر شما نسبت مدت زمان صحبت کردن استاد به زبان آموز باید چقدر باشه؟

اینکه نسبت زمان حرف زدن مدرس زبان و زبان آموز باید چقدر باشه، کاملا نسبی هست و نمیشه یک نظر قطعی در این مورد داد. با این وجود، در کلاس های فعالیت محور که استاد زبان آموز رو تشویق به شرکت و درگیر شدن در task های مختلف میکنه، مدت زمان صحبت کردن زبان آموز بیشتر خواهد بود. به نظر من معلم زبان باید سعی کنه بیشتر از تدریس مستقیم و صحبت کردن، از زبان آموزها حرف بیرون بکشه. استاد زبان باید زمان رو به طور عادلانه بین زبان آموزها تقسیم کنه تا همه شاگردان productive skills خودشون رو تقویت بکنند.
در نهایت من در حدی نیستم که یک درصد کلی برای این مورد تعیین کنم، قطعا استاد باید بیشتر از تدریس شفاهی، متوجه تقویت مهارت های تولید زبان توسط فراگیر باشه.