استاد زبان انگلیسی شادان انصاری

کلاس زبان انگلیسی استاد شادان انصاری

تعداد شاگردها: 16
 استاد شادان انصاری مدرس زبان انگلیسی  در تیکا
انگلیسی
انگلیسی

شادان انصاری

زبان انگلیسی
مدرس انگلیسی
محل سکونت مدرس
محل اقامت
تهران
تعداد کل زبان آموزان
زبان آموز
16
امتیاز مدرس
امتیاز مدرس
4.8
رزرو جلسه اول رزرو کلاس
10 هزار تومان 27 هزار تومان برای هر ساعت

درباره مدرس

من مدرس زبان انگلیسی هستم، بیشتر از ۱۰ سال مشغول تحصیل انگلیسی بودم و ۳ سال سابقه کار در اموزشگاه های مطرح کشور رو دارم‌.
شیوه کارم مکالمه محور هست و حتی گرامر رو هم در قالب متون و مکالمات روزمره، حتی برای starter تدریس میکنم.
ارتباطم با نوجوانان به طور ویژه خوبه.
.
مصاحبه با استاد زبان انگلیسی شادان انصاری

استاد شادان انصاری شما متد تدریس زبان خودتون رو چطور توصیف میکنید؟
متد تدریس من برای تدریس زبان انگلیسی به کودکان، متد فونیکس یا Phoenix هست که در سراسر دنیا کاربرد داره. البته متد فونیکس هم کمبودها و کاستی های خودش رو داره که من هنگام تدریس سعی میکنم این کاستی ها رو جبران کنم، اما در حال حاضر این روش به روز ترین روش تدریس زبان به کودکان محسوب میشه. برای آموزش زبان به بزرگسالان و نوجوانان، من میتونم بگم متد تدریسم مکالمه محور هست. اما منظور من از مکالمه محور با چیزی که این روزها جا افتاده فرق داره.
من یک سری لغات و گرامر مورد نیاز رو ابتدا تدریس میکنم و بعد از زبان آموز میخواهم که با استفاده از مطالب آموزش داده شده به انگلیسی صحبت کنه. به تجربه به من ثابت شده این روش کاربردی تر از متد صرفا مکالمه محور هست و باعث یادگیری موثرتری میشه. در این روش به نظر من نکته مهم ایجاد علاقه و انگیزه و مطرح کردن مباحثی که میدونیم زبان آموز به اون ها علاقه داره یا در اون زمینه حرفی برای گفتن داره. به این واسطه، میشه گرامر و لغات مربوطه رو راحتتر آموزش داد.

شما بیشتر از چه کتاب های و منابع آموزش زبان انگلیسی استفاده میکنید؟

منابع و کتاب های آموزش زبان بسته به نیاز زبان آموز و گروه سنی هر فرد باید انتخاب بشه، چرا که نیازهای زبان آموزان هم سطح هم در صورت تفاوت سن اون ها متفاوت خواهد بود. کتاب های آموزش زبان انگلیسی زیادی در بازار وجود هست، از کتاب های Reading و Listening محور گرفته تا فیلم های آموزشی و پکیج های موجود در بازار که هر چهار مهارت رو پوشش میدهند.
مهمترین نکته درمورد انتخاب یک کتاب آموزش زبان برای من، در دسترس بودن، و قابل دانلود بودن اون کتاب هست. واقعیت اینه که ما نمیخواهیم هزینه اضافی بر زبان آموز رو تحمیل کنیم. در این صورت برای زبان آموز ممکنه که کتاب کاغذی رو تهیه نکنه و از نسخه الکترونیکی استفاده کنه.

آموزشگاه زبان مورد علاقه شما چه جاییه؟ و آموزشگاه ایده آل از نظر شما چه ویژگی هایی داره؟

آموزشگاه مورد علاقه من اط نظر فیزیکی جای دلباز و بزرگی خواهد بود. بر خلاف ظاهر آموزشگاه های زبان امروزی که در ساختمان های کوچیک و بسته واقع شدند، وجود یک فضای باز متفاوت با فضای بیرون قبل از ورود به محیط آموزشی باعث میشه که ذهن استاد و زبان آموز برای ورود به محیط کلاس زبان آماده بشه. مهمه که استاد و زبان آموز هدفگذاری کنند و به این ذهنیت برسند که دارند فرآیند یادگیری و آموزشی رو شروع میکنند.
به نظرم چنین ساختمان هایی خیلی از نظر آموزشی مفیدتر از آموزشگاه زبان هایی هستند که هیچ حدفاصلی بین دنیای بیرون و محیط آموزش زبان وجود نداشته باشه. از نظر افراد، به نظر من بهترین آموزشگاه زبان جاییه که تک تک افراد و کارکنان با هم مثل یک تیم کار کنند. این رویکرد که من سوپروایزر هستم و جایگاه بالاتری از اساتید دارم وجود نداشته باشه. اعضای تیم آموزشی باید به این درک برسند که هر کسی نقاط ضعف و قوتی داره و باید در کنار هم برای بهبود سیستم آموزشگاه زبان تلاش کنند. رقابت نباید حالت منفی داشته باشه و باید با انتقاد سازنده همراه باشه، طوری که مدرس ها بتونند در کنار هم پیشرفت کنند. چنین محیطی انرژی اساتید و زبان آموز ها رو هدر نمیده و خالی از تنش خواهد بود.
استاد زبان ایده آل از نظر شما چه ویژگی هایی داره؟

استاد ایده آل به نظر من استادیه که خلاق باشه و برای کار تدریس زبان ارزش قائل باشه. با توجه به همه امکانات آموزشی که در این دوره و زمانه وجود داره، استاد زبان باید با نوآوری و خلاقیت بتونه از همه این امکانات استفاده کنه. معلم زبان باید از منابع چندرسانه ای برای آموزش زبان استفاده کنه. استاد نباید صرف یک مطلب رو تدریس و تکرار کنه. استادی که توی ذهن من وجود میاد وقتی به استاد ایده آل فکر میکنم، استادیه که وقتی هنوز تو سطح کودکان بودیم با هم درس میخوندیم.
اون زمان آموزشگاه های زبان هنوز مثل مدارس اداره میشدند، و حیط خشک و درسی بود. این خانوم تنها استادی بودند که واقعا روش بازی محور رو برای ما انجام میدادند. حتی الآن که من برمیگردم و به گذشته نگاه میکنم و از خودم میپرسم نکات پایه گرامر رو چطور یاد گرفتم، یادم نمیاد. این یادگیری ناخودآگاه نتیجه هنر تدریس ایشون هست.

به نظر شما بزرگترین اشتباه در تدریس زبان انگلیسی چی میتونه باشه؟

به نظر من بزرگترین اشتباه یک مدرس انتظارات بالا از زبان آموز داشتنه. طبیعتا هر استادی دوست داره زبان آموزش بیشتر و بیشتر یاد بگیره، اما گاهی اوقات مدرس زبان اطلاعات پراکنده ای رو به زبان آموز منتقل میکنه. در این حالت هدف استاد اینه که نهایت بار آموزشی رو ارائه کنه. یکی دیگر از اشتباهات که فکر کنم زیر مجموعه همین اشتباه overload کردن محسوب میشه، وارد کردن فشار به زبان آموز برای یادگیری همه مطالب هست. این امر باعث میشه زبان آموز از درس زده بشه و دیگه حس اشتیاقی به یادگیری زبان انگلیسی نداشته باشه.

به نظر شما نیتیو بودن یک استاد زبان انگلیسی چقدر اهمیت داره؟

نیتیو بودن توی تدریس زبان مهمه، اما نکته ای که باید به خاطر داشته باشیم اینه که یک فرد نیتیو در بسیاری از موارد نمیتونه گرامر رو به خوبی تدریس کنه مگر اینکه آموزش دیده باشه. صرف نیتیو بودن برای تدریس گرامر کافی نیست. چون به هر حال یک استاد زبان غیرنیتیو هم از روی کتاب های آموزش زبان مطالعه داشته و با چم و خم گرامر زبان مقصد بیشتر آشناست تا استاد زبانی که صرفا قصد داره زبان مادری خودش رو تدریس کنه. طبیعتا استاد native از نظر دایره لغات، استفاده از لغات در زمینه مناسب یا context قوی تر هست و این ویژگی های بارز شاید توی استاد غیرنیتو هیچ وقت به این حد نرسند.

به نظر شما کلاس های گروهی و خصوصی چه مزایا و تفاوت هایی نسبت به هم دارند؟

من به عنوان استاد زبان همیشه کلاس های گروهی رو ترجیح میدم. به نظرم وجود ارتباط و تصحیح متقابل بین زبان آموزان یا همون peer connection & peer correction بین شاگردهای یک کلاس گروهی، باعث میشه یادگیری به طور موثری انجام بشه. در این حالت مطالب در ذهن زبان آموز میمونه و کار برای معلم زبان هم ساده تر خواهد شد. به هر حال توی یک کلاس گروهی همیشه زبان آموز زودتر از بقیه متوجه درس خواهد شد و به یادگیری بقیه زبان آموزان کمک خواهد کرد.
در عین حال کلاس خصوصی هم ویژگی های مثبت خودش رو داره. این نوع از کلاس های زبان بیشتر مناسب افرادی هستند که با یک هدف ویژه قصد یادگیری زبان رو دارند. برای مثال شخصی که برای یک آزمون داره آماده میشه و میدونه توی برای مثال پنج مبحث از زبان مشکل داره، در این حالت اگه در کلاس گروهی شرکت کنه نهایتا پنج دقیقه از کلاس به مشکلات اون زبان آموز اختصاص داده خواهد شد، چون بیشتر زمان کلاس به مسائل کلی اختصاص داره. این شرایط طبیعتا اتلاف وقت خواهد بود و زبان آموز بهتره از کلاس خصوصی استفاده کنه.
به نظر شما مدت زمان صحبت کردن استاد و زبان آموز به هم باید چقدر باشه؟

طبق علم آموزش، و اگر اشتباه نکنم، به طور کلی گفته میشه که زمان صحبت کردن استاد زبان نسبت به زبان آموز باید یک پنجم یا دو پنجم زمان کل کلاس باشه. البته این نسبت بستگی زیادی به سطح زبان آموز، هدف کلاس، سن زبان آموز و خصوصی یا گروهی بودن کلاس زبان داره. زبان آموز باید تشویق بشه که هر چه بیشتر صحبت کنه تا هم اشتباهاتش برطرف بشه و هم اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنه. البته در کلاس خصوصی نمیشه انتظار داشت زبان آموز صرفو به تنهایی صحبت کنه، و نیازه فعالیت های مختلفی انجام بشه تا کلاس زبان حالت یکنواخت پیدا نکنه.

گروه هدف تدریس

  • کودک
  • نوجوان
  • بزرگسال

تخصص مدرس

  • Beginner-A1
  • Pre-intermediate-A2
  • intermediate-B1
  • Upper-intermediate-B2
  • Advanced-C1
  • Proficient-C2

تقویم مدرس

زمان غیرقابل رزرو /
زمان آزاد(قابل انتخاب) /
رزرو شما /
زمان رزرو شده دیگران
امتیاز شما به مدرس

لطفا برای امتیاز دادن، وارد حساب کاربری خود شوید

نظرات

4.8

واقعا ممنونم از خانم انصاری؛ واقعا ترس منو از زبان از بین بردن

استاد مسلط و مهربونی هستن

سبک آموزشی خوبی دارن و بسیار با انرژی

من خیلی لذت بردم از صحبت کردن با ایشون و کلی انگیزه گرفتم

خیلی عالی و مهربون بودند و خیلی هم با انگیزه تدریس می کردند

با سلام ،نحوه آموزش بسیار عالی و کلاس همیشه سر وقت برگزار میشه.ممنونم

کیفیت کلاس خیلی خوب بود

کلاس خوبی بود

من با ایشون برای پسرم کلاس برداشتم، ایشون خیلی منظم هستند و داریم ادامه میدیم

برای دخترم با ایشون کلاس برداشتم و عالی بودن

  • 1396-1399

    کارشناسی زبان و ادبیات روسی دانشگاه تهران

  • 1397-1399

    معلم اموزشگاه ایرانمهر

  • 1397-1399

    معلم آموزشگاه پلاس آکادمی

  • دوره تربیت مدرس کودک

  • دوره تربیت مدرس نوجوان

  • دوره تربیت مدرس بزرگسال

  • دوره تربیت مدرس مجازی کودک

زبان تدریس انگلیسی
محل اقامت تهران
تعداد زبان آموز 16
امتیاز مدرس 4.8333333333333
هزینه جلسه آزمایشی 10000
هزینه هر جلسه 27000
گروه هدف تدریس کودک نوجوان بزرگسال
تخصص مدرس Beginner-A1 Pre-intermediate-A2 intermediate-B1 Upper-intermediate-B2 Advanced-C1 Proficient-C2
تحصیلات مدرس
کارشناسی زبان و ادبیات روسی دانشگاه تهران
سابقه کاری
1397-1399 معلم اموزشگاه ایرانمهر
1397-1399 معلم آموزشگاه پلاس آکادمی
مدارک آموزشی
دوره تربیت مدرس کودک
دوره تربیت مدرس نوجوان
دوره تربیت مدرس بزرگسال
دوره تربیت مدرس مجازی کودک
درباره مدرس من مدرس زبان انگلیسی هستم، بیشتر از ۱۰ سال مشغول تحصیل انگلیسی بودم و ۳ سال سابقه کار در اموزشگاه های مطرح کشور رو دارم‌.
شیوه کارم مکالمه محور هست و حتی گرامر رو هم در قالب متون و مکالمات روزمره، حتی برای starter تدریس میکنم.
ارتباطم با نوجوانان به طور ویژه خوبه.
.
مصاحبه با استاد زبان انگلیسی شادان انصاری

استاد شادان انصاری شما متد تدریس زبان خودتون رو چطور توصیف میکنید؟
متد تدریس من برای تدریس زبان انگلیسی به کودکان، متد فونیکس یا Phoenix هست که در سراسر دنیا کاربرد داره. البته متد فونیکس هم کمبودها و کاستی های خودش رو داره که من هنگام تدریس سعی میکنم این کاستی ها رو جبران کنم، اما در حال حاضر این روش به روز ترین روش تدریس زبان به کودکان محسوب میشه. برای آموزش زبان به بزرگسالان و نوجوانان، من میتونم بگم متد تدریسم مکالمه محور هست. اما منظور من از مکالمه محور با چیزی که این روزها جا افتاده فرق داره.
من یک سری لغات و گرامر مورد نیاز رو ابتدا تدریس میکنم و بعد از زبان آموز میخواهم که با استفاده از مطالب آموزش داده شده به انگلیسی صحبت کنه. به تجربه به من ثابت شده این روش کاربردی تر از متد صرفا مکالمه محور هست و باعث یادگیری موثرتری میشه. در این روش به نظر من نکته مهم ایجاد علاقه و انگیزه و مطرح کردن مباحثی که میدونیم زبان آموز به اون ها علاقه داره یا در اون زمینه حرفی برای گفتن داره. به این واسطه، میشه گرامر و لغات مربوطه رو راحتتر آموزش داد.

شما بیشتر از چه کتاب های و منابع آموزش زبان انگلیسی استفاده میکنید؟

منابع و کتاب های آموزش زبان بسته به نیاز زبان آموز و گروه سنی هر فرد باید انتخاب بشه، چرا که نیازهای زبان آموزان هم سطح هم در صورت تفاوت سن اون ها متفاوت خواهد بود. کتاب های آموزش زبان انگلیسی زیادی در بازار وجود هست، از کتاب های Reading و Listening محور گرفته تا فیلم های آموزشی و پکیج های موجود در بازار که هر چهار مهارت رو پوشش میدهند.
مهمترین نکته درمورد انتخاب یک کتاب آموزش زبان برای من، در دسترس بودن، و قابل دانلود بودن اون کتاب هست. واقعیت اینه که ما نمیخواهیم هزینه اضافی بر زبان آموز رو تحمیل کنیم. در این صورت برای زبان آموز ممکنه که کتاب کاغذی رو تهیه نکنه و از نسخه الکترونیکی استفاده کنه.

آموزشگاه زبان مورد علاقه شما چه جاییه؟ و آموزشگاه ایده آل از نظر شما چه ویژگی هایی داره؟

آموزشگاه مورد علاقه من اط نظر فیزیکی جای دلباز و بزرگی خواهد بود. بر خلاف ظاهر آموزشگاه های زبان امروزی که در ساختمان های کوچیک و بسته واقع شدند، وجود یک فضای باز متفاوت با فضای بیرون قبل از ورود به محیط آموزشی باعث میشه که ذهن استاد و زبان آموز برای ورود به محیط کلاس زبان آماده بشه. مهمه که استاد و زبان آموز هدفگذاری کنند و به این ذهنیت برسند که دارند فرآیند یادگیری و آموزشی رو شروع میکنند.
به نظرم چنین ساختمان هایی خیلی از نظر آموزشی مفیدتر از آموزشگاه زبان هایی هستند که هیچ حدفاصلی بین دنیای بیرون و محیط آموزش زبان وجود نداشته باشه. از نظر افراد، به نظر من بهترین آموزشگاه زبان جاییه که تک تک افراد و کارکنان با هم مثل یک تیم کار کنند. این رویکرد که من سوپروایزر هستم و جایگاه بالاتری از اساتید دارم وجود نداشته باشه. اعضای تیم آموزشی باید به این درک برسند که هر کسی نقاط ضعف و قوتی داره و باید در کنار هم برای بهبود سیستم آموزشگاه زبان تلاش کنند. رقابت نباید حالت منفی داشته باشه و باید با انتقاد سازنده همراه باشه، طوری که مدرس ها بتونند در کنار هم پیشرفت کنند. چنین محیطی انرژی اساتید و زبان آموز ها رو هدر نمیده و خالی از تنش خواهد بود.
استاد زبان ایده آل از نظر شما چه ویژگی هایی داره؟

استاد ایده آل به نظر من استادیه که خلاق باشه و برای کار تدریس زبان ارزش قائل باشه. با توجه به همه امکانات آموزشی که در این دوره و زمانه وجود داره، استاد زبان باید با نوآوری و خلاقیت بتونه از همه این امکانات استفاده کنه. معلم زبان باید از منابع چندرسانه ای برای آموزش زبان استفاده کنه. استاد نباید صرف یک مطلب رو تدریس و تکرار کنه. استادی که توی ذهن من وجود میاد وقتی به استاد ایده آل فکر میکنم، استادیه که وقتی هنوز تو سطح کودکان بودیم با هم درس میخوندیم.
اون زمان آموزشگاه های زبان هنوز مثل مدارس اداره میشدند، و حیط خشک و درسی بود. این خانوم تنها استادی بودند که واقعا روش بازی محور رو برای ما انجام میدادند. حتی الآن که من برمیگردم و به گذشته نگاه میکنم و از خودم میپرسم نکات پایه گرامر رو چطور یاد گرفتم، یادم نمیاد. این یادگیری ناخودآگاه نتیجه هنر تدریس ایشون هست.

به نظر شما بزرگترین اشتباه در تدریس زبان انگلیسی چی میتونه باشه؟

به نظر من بزرگترین اشتباه یک مدرس انتظارات بالا از زبان آموز داشتنه. طبیعتا هر استادی دوست داره زبان آموزش بیشتر و بیشتر یاد بگیره، اما گاهی اوقات مدرس زبان اطلاعات پراکنده ای رو به زبان آموز منتقل میکنه. در این حالت هدف استاد اینه که نهایت بار آموزشی رو ارائه کنه. یکی دیگر از اشتباهات که فکر کنم زیر مجموعه همین اشتباه overload کردن محسوب میشه، وارد کردن فشار به زبان آموز برای یادگیری همه مطالب هست. این امر باعث میشه زبان آموز از درس زده بشه و دیگه حس اشتیاقی به یادگیری زبان انگلیسی نداشته باشه.

به نظر شما نیتیو بودن یک استاد زبان انگلیسی چقدر اهمیت داره؟

نیتیو بودن توی تدریس زبان مهمه، اما نکته ای که باید به خاطر داشته باشیم اینه که یک فرد نیتیو در بسیاری از موارد نمیتونه گرامر رو به خوبی تدریس کنه مگر اینکه آموزش دیده باشه. صرف نیتیو بودن برای تدریس گرامر کافی نیست. چون به هر حال یک استاد زبان غیرنیتیو هم از روی کتاب های آموزش زبان مطالعه داشته و با چم و خم گرامر زبان مقصد بیشتر آشناست تا استاد زبانی که صرفا قصد داره زبان مادری خودش رو تدریس کنه. طبیعتا استاد native از نظر دایره لغات، استفاده از لغات در زمینه مناسب یا context قوی تر هست و این ویژگی های بارز شاید توی استاد غیرنیتو هیچ وقت به این حد نرسند.

به نظر شما کلاس های گروهی و خصوصی چه مزایا و تفاوت هایی نسبت به هم دارند؟

من به عنوان استاد زبان همیشه کلاس های گروهی رو ترجیح میدم. به نظرم وجود ارتباط و تصحیح متقابل بین زبان آموزان یا همون peer connection & peer correction بین شاگردهای یک کلاس گروهی، باعث میشه یادگیری به طور موثری انجام بشه. در این حالت مطالب در ذهن زبان آموز میمونه و کار برای معلم زبان هم ساده تر خواهد شد. به هر حال توی یک کلاس گروهی همیشه زبان آموز زودتر از بقیه متوجه درس خواهد شد و به یادگیری بقیه زبان آموزان کمک خواهد کرد.
در عین حال کلاس خصوصی هم ویژگی های مثبت خودش رو داره. این نوع از کلاس های زبان بیشتر مناسب افرادی هستند که با یک هدف ویژه قصد یادگیری زبان رو دارند. برای مثال شخصی که برای یک آزمون داره آماده میشه و میدونه توی برای مثال پنج مبحث از زبان مشکل داره، در این حالت اگه در کلاس گروهی شرکت کنه نهایتا پنج دقیقه از کلاس به مشکلات اون زبان آموز اختصاص داده خواهد شد، چون بیشتر زمان کلاس به مسائل کلی اختصاص داره. این شرایط طبیعتا اتلاف وقت خواهد بود و زبان آموز بهتره از کلاس خصوصی استفاده کنه.
به نظر شما مدت زمان صحبت کردن استاد و زبان آموز به هم باید چقدر باشه؟

طبق علم آموزش، و اگر اشتباه نکنم، به طور کلی گفته میشه که زمان صحبت کردن استاد زبان نسبت به زبان آموز باید یک پنجم یا دو پنجم زمان کل کلاس باشه. البته این نسبت بستگی زیادی به سطح زبان آموز، هدف کلاس، سن زبان آموز و خصوصی یا گروهی بودن کلاس زبان داره. زبان آموز باید تشویق بشه که هر چه بیشتر صحبت کنه تا هم اشتباهاتش برطرف بشه و هم اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنه. البته در کلاس خصوصی نمیشه انتظار داشت زبان آموز صرفو به تنهایی صحبت کنه، و نیازه فعالیت های مختلفی انجام بشه تا کلاس زبان حالت یکنواخت پیدا نکنه.