استاد زبان عربی وحید آروان

کلاس زبان عربی استاد وحید آروان

تعداد شاگردها: 1
 استاد وحید آروان مدرس زبان عربی  در تیکا
عربی
عربی

وحید آروان

زبان عربی
مدرس زبان عربی
محل سکونت مدرس
محل اقامت
تهران
تعداد کل زبان آموزان
زبان آموز
1
امتیاز مدرس
امتیاز مدرس
0
رزرو جلسه اول رزرو کلاس
رایگان 27 هزار تومان برای هر ساعت

درباره مدرس

دانشجوی ممتاز موسسه معهد الضاد تهران
مدرس مکالمه عربی به روش فصیح
دانشجوی رشته ی عربی در مقطع کارشناسی
سابقه دوسال تدریس خصوصی
.
مصاحبه با استاد زبان عربی وحید آروان

استاد آروان شما متد تدریس زبان خودتون رو چطور تعریف میکنید؟
به نام خدا و با عرض سلام، روش تدریس من مکالمه محور و به روش استفاده از کتاب های آموزش زبان عربی معهد الضاد، که با مکالمات روزمره و احوال پرسی شروع میشه و با عبارات پرکاربرد در سفر و موارد دیگه ادامه پیدا میکنه. برای شروع زبان عربی ترجیح من اینه که زبان آموزم پیش زمینه ای از زبان عربی در حد دیپلم داشته باشه.

شما از چه کتاب های آموزش زبانی برای تدریس زبان عربی استفاده میکنید؟
زبان عربی در کشورهای عرب زبان با هم تفاوت زیادی دارن و هر کشور لهجه خودش رو داره. زبان عربی که به زبان آموزان آموزش داده میشه زبان عربی فصیح هست که در کتاب ها، رادیو و تلوزیون کشورهای عربی کاربرد داره و مثل زبان کتابی فارسی ما هست. بنابراین من از منابع آموزش زبان عربی فصیح برای تدریس استفاده میکنم. اگر زبان آموزی مایل باشه زبان عربی رو با قوائد یاد بگیره هم مشکلی نیست و کمکش خواهم کرد.

آموزشگاه های زبان ایده آل به نظر شما کدوم هستند؟

آموزشگاه زبان ایده آل به نظر من جاییه که به زبان آموز شجاعت و برنامه ریزی برای صحبت کردن به زبان عربی رو ارائه کنه. به نظر من فشار آوردن روی زبان آموز برای صحبت به زبان عربی در اولین جلسه تاثیر مثبتی نداره و باید آروم آروم به زبان آموز مثل بچه ای که بعد از گوش دادن زبان باز میکنه، برای شروع صحبت کردن فرصت و جرات داد. به علاوه به نظر من آشنایی اساتید و معلمین زبان عربی با فرهنگ این کشورها میتونه خیلی مسائل رو برای زبان آموز ها شفاف کنه.

استاد ایده آل زبان به نظر شما چه ویژگی هایی میتونه داشته باشه؟

استاد ایده آل استادیه که بتونه زمان رو به نحو احسن مدیریت کنه. چنین استادی موفق میشه زبان آموزان رو به طور خودجوش به سمت پیگیری زبان عربی سوق یده و بهره وری کلاس رو بیشتر کنه.

بزرگترین اشتباه یه مدرس توی تدریس زبان عربی چی میتونه باشه؟

به نظر من بزرگترین اشتباه یک مدرس اینه که تفاوت ها و نقاط ضعف زبان آموز رو درک نکنه. نداشتن یک تصور درست از سطح دانش و سواد عربی زبان آموز باعث میشه تدریس بی هدف و بی نتیجه باشه.

به نظر شما نیتیو بودن یک استاد چقدر در موثر بودن یک کلاس تاثیر داره؟

نیتیو بودن استاد باعث میشه توی یکی از لهجه های متفاوت زبان عربی عالی باشه، اما زبان عربی لهجه های مختلفی داره و در نهایت زبان عربی استاندارد یه زبانیه که به زبان آموزان غیر عرب تدریس میشه.

مزایا و تفاوت های کلاس گروهی و خصوصی نسبت به هم دیگه چی هستند؟
به نظر من کلاس گروهی میتونه خیلی مفید باشه، البته نه یک کلاس گروهی سی نفره بلکه نهایتا پنج شش نفره تا زبان آموزها در کلاس و خارج از کلاس با هم در تعامل باشند، مکالمه کنند و تمرینات رو با هم حل کنند. کلاس خصوصی در حقیقت فرصت بیشتری به استاد و زبان آموز میده تا به اهداف خودشون از تدریس زبان عربی زودتر برسند، شاید کلاس خصوصی از این نظر برای استاد هم به صرفه تر باشه اما برای زبان آموز یک کلاس گروهی کوچیک احتمالا ایده آل تر خواهد بود.

ممنون از شما. در نهایت میشه به ما بگید به نظر شما توی کلاس زبان نسبت زمان صحبت کردن استاد و زبان آموز باید به هم چقدر باشه؟

این که استاد باید بیشتر صحبت کنه یا زبان آموز به موضوع درس بستگی داره، در کلاس قوائد زبات عربی استاد طبیعتا بیشتر حرف میزنه و تمریناتی به زبان آموزان میده، اما در کلاس مکالمه عربی استاد باید سعی در حرف کشیدن از زبان آموزا داشته باشه. حالت ایده آل اینه که زبان آموزان رو مقابل هم قرار بده و تشویق کنه با هم حرف بزنند، و در نهایت نقش یک تصحیح کننده و راهنما رو داشته باشه.

گروه هدف تدریس

  • جوان

تخصص مدرس

  • Upper-intermediate-B2

تقویم مدرس

زمان غیرقابل رزرو /
زمان آزاد(قابل انتخاب) /
رزرو شما /
زمان رزرو شده دیگران
امتیاز شما به مدرس

لطفا برای امتیاز دادن، وارد حساب کاربری خود شوید

نظرات

0.0
  • 1399-1399

    کارشناسی دانشجوی عربی دانشگاه اجتهاد قم

زبان تدریس عربی
محل اقامت تهران
تعداد زبان آموز 1
امتیاز مدرس 0
هزینه جلسه آزمایشی 0
هزینه هر جلسه 27000
گروه هدف تدریس جوان
تخصص مدرس Upper-intermediate-B2
تحصیلات مدرس
کارشناسی دانشجوی عربی دانشگاه اجتهاد قم
سابقه کاری
مدارک آموزشی
درباره مدرس دانشجوی ممتاز موسسه معهد الضاد تهران
مدرس مکالمه عربی به روش فصیح
دانشجوی رشته ی عربی در مقطع کارشناسی
سابقه دوسال تدریس خصوصی
.
مصاحبه با استاد زبان عربی وحید آروان

استاد آروان شما متد تدریس زبان خودتون رو چطور تعریف میکنید؟
به نام خدا و با عرض سلام، روش تدریس من مکالمه محور و به روش استفاده از کتاب های آموزش زبان عربی معهد الضاد، که با مکالمات روزمره و احوال پرسی شروع میشه و با عبارات پرکاربرد در سفر و موارد دیگه ادامه پیدا میکنه. برای شروع زبان عربی ترجیح من اینه که زبان آموزم پیش زمینه ای از زبان عربی در حد دیپلم داشته باشه.

شما از چه کتاب های آموزش زبانی برای تدریس زبان عربی استفاده میکنید؟
زبان عربی در کشورهای عرب زبان با هم تفاوت زیادی دارن و هر کشور لهجه خودش رو داره. زبان عربی که به زبان آموزان آموزش داده میشه زبان عربی فصیح هست که در کتاب ها، رادیو و تلوزیون کشورهای عربی کاربرد داره و مثل زبان کتابی فارسی ما هست. بنابراین من از منابع آموزش زبان عربی فصیح برای تدریس استفاده میکنم. اگر زبان آموزی مایل باشه زبان عربی رو با قوائد یاد بگیره هم مشکلی نیست و کمکش خواهم کرد.

آموزشگاه های زبان ایده آل به نظر شما کدوم هستند؟

آموزشگاه زبان ایده آل به نظر من جاییه که به زبان آموز شجاعت و برنامه ریزی برای صحبت کردن به زبان عربی رو ارائه کنه. به نظر من فشار آوردن روی زبان آموز برای صحبت به زبان عربی در اولین جلسه تاثیر مثبتی نداره و باید آروم آروم به زبان آموز مثل بچه ای که بعد از گوش دادن زبان باز میکنه، برای شروع صحبت کردن فرصت و جرات داد. به علاوه به نظر من آشنایی اساتید و معلمین زبان عربی با فرهنگ این کشورها میتونه خیلی مسائل رو برای زبان آموز ها شفاف کنه.

استاد ایده آل زبان به نظر شما چه ویژگی هایی میتونه داشته باشه؟

استاد ایده آل استادیه که بتونه زمان رو به نحو احسن مدیریت کنه. چنین استادی موفق میشه زبان آموزان رو به طور خودجوش به سمت پیگیری زبان عربی سوق یده و بهره وری کلاس رو بیشتر کنه.

بزرگترین اشتباه یه مدرس توی تدریس زبان عربی چی میتونه باشه؟

به نظر من بزرگترین اشتباه یک مدرس اینه که تفاوت ها و نقاط ضعف زبان آموز رو درک نکنه. نداشتن یک تصور درست از سطح دانش و سواد عربی زبان آموز باعث میشه تدریس بی هدف و بی نتیجه باشه.

به نظر شما نیتیو بودن یک استاد چقدر در موثر بودن یک کلاس تاثیر داره؟

نیتیو بودن استاد باعث میشه توی یکی از لهجه های متفاوت زبان عربی عالی باشه، اما زبان عربی لهجه های مختلفی داره و در نهایت زبان عربی استاندارد یه زبانیه که به زبان آموزان غیر عرب تدریس میشه.

مزایا و تفاوت های کلاس گروهی و خصوصی نسبت به هم دیگه چی هستند؟
به نظر من کلاس گروهی میتونه خیلی مفید باشه، البته نه یک کلاس گروهی سی نفره بلکه نهایتا پنج شش نفره تا زبان آموزها در کلاس و خارج از کلاس با هم در تعامل باشند، مکالمه کنند و تمرینات رو با هم حل کنند. کلاس خصوصی در حقیقت فرصت بیشتری به استاد و زبان آموز میده تا به اهداف خودشون از تدریس زبان عربی زودتر برسند، شاید کلاس خصوصی از این نظر برای استاد هم به صرفه تر باشه اما برای زبان آموز یک کلاس گروهی کوچیک احتمالا ایده آل تر خواهد بود.

ممنون از شما. در نهایت میشه به ما بگید به نظر شما توی کلاس زبان نسبت زمان صحبت کردن استاد و زبان آموز باید به هم چقدر باشه؟

این که استاد باید بیشتر صحبت کنه یا زبان آموز به موضوع درس بستگی داره، در کلاس قوائد زبات عربی استاد طبیعتا بیشتر حرف میزنه و تمریناتی به زبان آموزان میده، اما در کلاس مکالمه عربی استاد باید سعی در حرف کشیدن از زبان آموزا داشته باشه. حالت ایده آل اینه که زبان آموزان رو مقابل هم قرار بده و تشویق کنه با هم حرف بزنند، و در نهایت نقش یک تصحیح کننده و راهنما رو داشته باشه.