اساتید پیشنهادی:

5 اپلیکیشن دیکشنری زبان انگلیسی

معین
معین
یک‌شنبه, 27 تیر 2020

دسته بندی : dictionaries

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 8833

5نرم افزار لغت نامه انگلیسی کدامند؟بهترین اپلیکیشن دیکشنری زبان انگلیسی

قبلا در سری مقاله های آموزشی تیکا به معرفی 10 اپلیکیشن آموزش زبان برداختیم. و حال در این مقاله به معرفی اپلیکیشن های لغت نامه یا همان دیکشنری می پردازیم. یکی از ابزار های مورد نیاز هر زبان آموزی و در هر سطحی دیکشنری است . و امروزه با گسترش روزافزون گوشی های موبایل دیکشنری ها نیز از آن کتاب های قطور به اپلیکیشن ها تبدیل شده اند  و کار زبان آموزان را برای پیدا کردن معنی لغات انگلیسی راحت تر از همیشه کرده اند.

اپلیکیشن های دیکشنری انگلیسی برای اندروید و ios

هنگامی که با یک لغت جدید انگلیسی مواجه می شوید که معنای آن را نمی دانید چند راه  پیش رو دارید. یا اینکه باید یک دیکشنری جامع و کامل همراه خود داشته باشید و یا آن لغت را جایی بنویسید و بعدا به دنبال معنی آن بگردید. فرآیند یادگیری زبان خارجی از همین تلاش های کوچک شکل میگیرد. همچنین اگر اینترنت در دسترس دارید با گوشی همراه خود به سایت های آنلاین دیکشنری بروید و یا اینکه اپلیکیشن های دیکشنری و لغت نامه انگلیسی را روی گوشی خود نصب کنید و به این صورت همیشه یک دیکشنری همراه خود داشته باشید. برنامه های دیکشنری بسیار زیاد و متنوعی برای گوشی های تلفن همراه وجود دارند که البته شما قرار نیست همه آن ها را نصب کنید و معمولا یک دیکشنری انگلیسی کار شما را برای یادگیری زبان انگلیسی راه می اندازد. اما بهترین اپلیکیشن دیکشنری انگلیسی رایگان کدام است؟ برای پاسخ به این سوال با ادامه این مقاله همراه ما باشید.
 

آموزش زبان آنلاین تیکا


 

معیارهای بهترین نرم افزار دیکشنری انگلیسی چیست؟

انتخاب یک اپلیکیشن لغت نامه بستگی به نیازها و انتظارات شما دارد و برای پیدا کردن معیارهای انتخاب دیکشنری انگلیسی مناسب باید به این سوال ها پاسخ دهید:

آیا به دیکشنری نیازی دارید که بدون اینترنت کار کند؟
آیا حجم زیاد اپلیکیشن دیکشنری روی تلفن همراه شما مهم است؟
آیا به دیکشنری نیاز دارید که به یادگیری زبان انگلیسی شما کمک کند و یا اینکه معنای لغات انگلیسی را به شما نشان بدهد کافیست؟
آیا به تلفظ لغات هم نیاز دارید؟
آیا ظاهرو رابط کاربری اپلیکیشن برای شما مهم است و یا همینکه معنی لغات انگلیسی را به شما بدهد کافیست؟

حال فرض کنید در مترو می خواهید از دیکشنری استفاده کنید و دسترسی به اینترنت ندارید و همچنین گوشی شما فضای کافی هم ندارد ، دراین حالت باید دیکشنری پیدا کنید که آفلاین باشد و همچنین حجم کمی داشته باشد.
علاوه بر اینکه اپلیکیشن های دیکشنری انگلیسی روشی ساده و سریع برای پیدا کردن معنای لغات هستند ، می توانند دایره لغات انگلیسی شما را هم وسیع کنند .حتی بعضی از این نرم افزارها تمرینات و امکاناتی برای یادگیری بیشتر انگلیسی هم دارند.

بهترین اپلیکیشن های رایگان دیکشنری انگلیسی به همراه لینک دانلود

حال به معرفی 5 اپلیکیشن دیکشنری انگلیسی می پردازیم و نکات مثبت و منفی هر کدام را برای شما بیان می کنیم و همچنین لینک های دانلود این نرم افزار ها  به تفکیک اندروید و ios در ادامه توضیحات هر لغت نامه انگلیسی آمده است.

 

1. اپلیکیشن Dictionary.com

اپلیکیشن موبایل دیکشنری برای اندروید و آیفون برای زبان انگلیسی.



این دیکشنری به صورت رایگان برای اندروید و ios  برای دانلود موجود است و البته امکانات بیشتری با پرداخت های درون برنامه ای در اختیار زبان آموزان می گذارد. اگر به دنبال دیکشنری هستید که ظاهر مورد قبولی داشته باشد و کارکردن با آن ساده باشد Dictionary.com را نصب کنید . این اپلیکیشن دیکشنری به صورت آفلاین کار می کند و اگر می خواهید لیستی از لغات جدید تهیه کنید امکان سیو کردن لغات را هم به شما می دهد.
بخشی به نام لغت روز در این دیکشنری وجود دارد و هر روز یک لغت را جداگانه آموزش می دهد و همچنین در وبلاگ  Dictionary.com می توانید مقاله های جالبی درباره ریشه لغات انگلیسی بخوانید که بسیارهم به زبان ساده ای نوشته شده اند و درک آن ها ساده است. در مجموع با استفاده از این اپلیکیشن می توانید مطالب مفید بسیاری یاد بگیرید .

لینک دانلود اندروید

لینک دانلود ios


2. اپلیکیشن English Dictionary – Offline

بهترین دیکشنری و لغتنامه انگلیسی به انگلیسی



این دیکشنری به صورت رایگان برای اندروید موجود است. اگرچه که ظاهر این اپلیکیشن ممکن است تا حدودی قدیمی به نظر برسد اما بدون شک ابزاری کاربردی برای کاربران اندروید است. این دیکشنری همانطور که از اسمش پیداست به صورت آفلاین کار می کند و بخش های مختلفی که در اخیار زبان آموز می گذارد باعث جذابیت آن برای کاربران می شود. 
در این دیکشنری امکان ساخت فلش کارت برای کاربران وجود دارد که در هر کجا و هروقت که خواستند آن ها را مرور کنند.  همچنین لیستی از انواع گرامرهای انگلیسی به همراه مثال هایی برای یادگیری بهتر در این اپلیکیشن وجود دارد.در کنار این امکانات در این دیکشنری بازی هایی برای ساخت لغات موجود است که می تواند ضمن سرگرمی شما به یادگیری لغات انگلیسی هم کمک کند. در این اپلیکیشن تلفظ لغات با لهجه آمریکایی و لهجه بریتیش را به انتخاب خود می توانید بشنوید.

لینک دانلود اندروید


3. اپلیکیشن Merriam-Webster

دیکشنری انلاین و آفلاین ماریام وبستر برای همه سیستم عامل ها.



آیا تا بحال برای پیدا کردن یک لغت انگلیسی که املای صحیح آن را نمی دانستید مشکل داشته اید؟ اپلیکیشن دیکشنری Merriam-Webster این امکان را به شما می دهد که با گفتن آن کلمه و بدون نیاز به نوشتن آن ، بتوانید معنای آن را سرچ کنید. و این امکانی فوق العاده برای زمان هایی است که مثلا لغتی را در فیلمی می شنوید اما دقیقا آن را متوجه نمی شوید.
دیکشنری Merriam-Webster در سراسر جهان بسیار شناخته است و می تواند به صورت آفلاین هم معنای لغات را به شما بدهد.  همجنین امکان علامت گذاری لغات مورد نظر شما و بخش لغت روز و بخشی برای نگهداری لغاتی که قبلا آن ها را جستجو کرده اید در این اپلیکیشن موجود است.

لینک دانلود اندروید

لینک دانلود ios


4. اپلیکیشن Google Translate

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت برای موبایل و دیکشنری انگلیسی به فارسی



دیکشنری Google Translate ممکن است اپلیکیشنی نباشد که بخواهید همیشه از آن استفاده کنید اما با این حال می تواند ابزاری بسیار کاربردی باشد. و وقتی که برای انتخاب لغت در یک چندراهی مانده اید می تواند به شما کمک کند. همچنین می توانید از این دیکشنری جهت ترجمه لغت به فارسی و و یا حتی ترجمه یک جمله به فارسی استفاده کنید .
این نرم افزار نیز این امکان را دارد که شما لغت انگلیسی را بگویید و آن لغت را تشخیص می دهد.  یک امکان فوق العاده Google Translate ترجمه از روی تصویر است که با گرفتن دوربین گوشی روی آن عکس نرم افزار آن متن نوشته شده در عکس را برای شما معنی می کند.  البته این امکان در حال حاظر برای زبان های کمی محیا شده است و قرار است گوگل از زبان های بیشتری پشتیبانی کند .

لینک دانلود اندروید

لینک دانلود ios


5. اپلیکیشن Urban Dictionary

دیکشنری برای اصطلاحات انگلیسی و عبارات عامیانه آمریکایی و انگلیسی



باید بگوییم که امکان ندارد تمام لغاتی را که می شنویم در لغت نامه ها پیدا کنیم. گاهی مردم از لغات من در آوردی استفاده می کنند ویا گاهی که با دوستانشان صحبت می کنند از لغات خاصی استفاده می کنند  که به این لغات Slang  یا عبارات عامیانه می گویند. حال هدف Urban Dictionary معنی این عبارات عامیانه است. در ابتدای مقاله گفتیم که شما تنها به یک اپلیکیشن دیکشنری برای رفع نیازهای زبان انگلیسی خود نیاز دارید اما شاید Urban Dictionary یک استثنا باشد چرا که کار متفاوتی نسبت به سایر دیکشنری ها انجام می دهد. و به نظر برای نصب به عنوان دیکشنری دوم می تواند مفید باشد.
در دیکشنری Urban Dictionary معنی لغات انگلیسی مانند سایر دیکشنری ها نیز موجود اما با این تفاوت که معنای لغتی که به شما می دهد با بقیه لغت نامه ها متفاوت است و تا حدود زیادی توضیح بامزه ای برای آن لغت به شما می دهد وحتی گاهی خارج از عرف ما! در مجموع این دیکشنری در کنار سایر اپلیکیشن های لغت نامه انگلیسی بسیار کاربردی است و برای زبان آموزان با سطح بالا بیشتر توصیه می شود. این دیکشنری توسط کاربران آن گسترش پیدا کرده است و گاهی ممکن است با لغات و تعاریفی نامناسب هم برخورد کنید.

لینک دانلود اندروید

لینک دانلود ios

 

در این مقاله سعی کردیم 5 اپلیکیشن رایگان دیکشنری انگلیسی را برای شما معرفی کنیم و بررسی اجمالی از هر کدام داشتیم. شما از چه اپلیکیشن دیکشنری استفاده می کنید؟  پاسخ خود را در قسمت نظرات در پایین همین صفحه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


شما زبان آموزان می توانید در اپلیکیشن آموزش زبان تیکا ضمن دسترسی به امکانات آموزشی و متنوعی از جمله شروع یادگیری زبان از 0 که با درس ها و تمرین های فراوان تهیه شده ، انگلیسی در سفر،موزیک ویدئوهای انگلیسی و آموزشی به دیکشنری تیکا نیز دسترسی داشته باشید و امکان ترجمه لغت از فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی را دارا می باشد دسترسی داشته باشید. همچنین در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید با بهترین اساتید زبان به صورت آنلاین و از طریق ویدئوچت کلاس زبان داشته باشید . جهت رزرو یک جلسه آزمایشی رایگان به پشتیبانی تیکا پیام بدهید.

 

منبع :fluentu

 

 

 

 

استاد زبان آنلاین و آموزش مجازی انگلیسی
5 اپلیکیشن دیکشنری زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

معین

تولید محتوا

معین هستم ،تلاشم اینه تا به شما راه ها و روش های جدیدتری رو برای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنم.با تیکا همراه باشید.

نظرات

user-image

Maryam

من دوتاشو داشتم ولی خب الان پکیجم کامل تر شد

25 مهر 2022

user-image

پریسا

برای زبان ترکی هم دیکشنری معرفی کنید لطفا

24 مهر 2022

user-image

حسین محسنیان

اپ واسه پادکست چی معرفی می کنید؟

24 مهر 2022

user-image

سوده حق پرست

عااااااالی هست تیکا واقعا

24 مهر 2022

user-image

اسماعیل

مثل همیشه بهترین مقالات داخل تیکا پیدا میشه

24 مهر 2022

user-image

الهام طالبی

عالیییی

24 مهر 2022