اساتید پیشنهادی:

آموزش لغات انگلیسی درمورد ویروس کرونا! | فیلم آموزش زبان

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 1 مهر 2020

دسته بندی : vocabulary

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 9465

آموزش لغات انگلیسی درمورد ویروس کرونا! | فیلم آموزش زبان

در ماه های اخیر همه مردم دنیا درگیر ویروس هزارچهره کرونا بوده اند. شاید نسل ما در همین دوران کوتاه بیشتر از هر نسل دیگه ای در معرض اصطلاحات پزشکی قرار گرفته باشد!

یکی از بهترین راه های حفظ آرامش و مراقبت از خودمان و عزیزانمان در طول این دوران، کسب اطلاعات صحیح از منابع موثق و باور نکردن شایعات مختلف درمورد این ویروس بیماری زا است. منابع بین المللی همچون سازمان جهانی بهداشت و درمان و خبرگذاری های بزرگ، به طور پیوسته مطالب به روزی درمورد کرونا منتشر میکنند که بیشتر این مطالب به زبان ارتباطات بین المللی یعنی زبان انگلیسی تولید میشوند.

با تماشا کردن این ویدیوی آموزش زبان رایگان که توسط استاد لیلا شقاقی تهیه شده است و در پیج اینستاگرام تیکا هم منتشر شده است، میتوانیم با تعدادی از مهم ترین لغات و اصطلاحاتی که برای صحبت کردن درمورد کرونا به کار میروند آشنا شوید.

ویدیوی آموزش لغات زبان انگلیسی درمورد کرونا

آموزش لغات انگلیسی مرتبط با بیماری کرونا

بیایید از لغت ویروس که در اصل هم از زبان انگلیسی وارد فارسی شده است شروع کنیم:

virus

از آنجا که این ویروس یک ویروس جدید است و ما تا به حال با آن رو به رو نشدیم، کلمه "ناول" معمولا به ان اضافه میشود:

The novel corona virus

ویروس جدید کرونا

brand-new

 این ویروس و این بیماری با "نشانه های بیماری" آن شناخته میشود که به اتگلیسی میشود:

Symptoms

حالا بیایید برویم سراغ نشانه های ریاج بیماری کرونا به زبان انگلیسی:

تب یکی از نشانه های رایج کرونا است:

Fever: high tempreture of the body

علاوه بر تب، سرفه خشک هم یکی از نشانه های رایج کرونا است چون این ویروس ریه ها را درگیر میکند. سرفه خشک به زبان انگلیسی دقیقا ترجمه لغوی این اصطلاح در فارسی است:

Dry cough:

علاوه بر سرفه خشک، مشکلات تنفسی هم از نشانه های کرونا است:

Breathing difficulties

در اصطلاح بالا، به جای کلمه مشکل از دشواری استفاده شده است، زیرا افراد انگلیسی زبان معمولا مشکل در تنفس را با دشواری ارتباط میدهند و چنین مواردی را تنها با مطالعه و دقت به منابع انگلیسی زبان اصلی میتوانید متوجه شوید.

سعی کنید لغات آموزش داده شده توی این ویدیوی آموزش زبان انگلیسی رو حفظ کنید و توی اخبار به سایر لغات انگلیسی که برای توصیف این بیماری استفاده میشن توجه کنید!

برای رزرو کلاس آنلاین زبان انگلیسی با خانم شقاقی در روز و ساعت موردنظر خود همراه تیکا باشید. همچنین می توانید لیست کامل اساتید آنلاین زبان را مشاهده کنید و زبان و استاد دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

 

 

استاد آنلاین زبان انگلیسی
آموزش لغات انگلیسی درمورد ویروس کرونا! | فیلم آموزش زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات