اساتید پیشنهادی:

آشنایی با همه آزمون های زبان فرانسه | نحوه شرکت در آزمون های زبان

زینب ناصری
زینب ناصری
جمعه, 5 آذر 2020

دسته بندی : french-placement-tests

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 5882

آشنایی با آزمون های زبان فرانسه قدم مهمی در انتخاب گزینه مناسب شماست. با شرکت در هرکدام  مدرک B2 زبان فرانسه را خواهید گرفت.

 در زبان فرانسوی یادگیری وشرکت در آزمون های مختلف با توجه به هدف شما و بسته به راهی که در پیش دارید بسیار مهم هستند. درصورت آشنایی با آزمون های زبان فرانسه و نحوه شرکت در آنها میتوان سریع تر به نتیجه مطلوب رسید. اگر قصد نشان دادن تسلط خود بر زبان فرانسوی به عنوان یک مهارت را داشته باشید و یا قصد مهاجرت به کبک کانادا یا فرانسه به منظور کار یا تحصیل را دارید، آزمون های زبان فرانسه مختلفی هستند که میتوانید در آن ها شرکت کنید. شرکت در یک آزمون تعیین سطح فرانسوی میتواند به شما کمک کند نتیجه خود را زودتر بگیرید. بیشتر آزمون هایی که در این مقاله معرفی میکنیم در ایران هم برگزار میشوند و برای رده های سنی مختلف هم قابل دسترسی هستند. 

آشنایی با آزمون های زبان فرانسه: آزمون TEF

اولین آزمون از سری آزمون های معرفی شده در این مقاله ، توسط خود کشور فرانسه و مرکز زبان فرانسه پاریس طراحی شده است. از طراحی این آزمون 32 سال میگذرد و چهارچوب اصلی آن مطابق با استاندارد اروپایی سطح بندی زبان ها یا CEFR به روز شده است. اگر قصد ارائه  مدرک TEF که به فرانسه (TEST D’ÉVALUATION DE FRANÇAIS)  به دولت کانادا به منظور مهاجرت به ایالت فرانسوی زبان کبک را دارید، باید نوع دیگری از آزمون TEF را بدهید. این آزمون زبان فرانسه به جای شش سطح دارای دوازده سطح خواهد بود. مدرک TEF برای مقاصدی همچون دریافت شهروندی فرانسه، تحصیل و مهاجرت در ایالت کبک Quebec کانادا کاربرد دارد.

هزینه آزمون B2 فرانسه، زبان فرانسوری TEF 

هزینه این آزمون برای دو نوع فرانسوی و کانادایی آن متفاوت است . در سال 2020، برای نوع کانادایی باید 190 یورو و برای نوع فرانسوی باید 300 یورو پرداخت کنید.

آموزش آنلاین زبان فرانسوی


نحوه اجرای آزمون TEF نسخه کانادایی

این آزمون دارای 4 بخش است که در هر بخش هر یک از توانایی های درک شنیداری، درک مطلب، نوشتار و توانایی گفتار به زبان فرانسه مورد ارزیابی قرار میگیرد. بخش listening این آزمون 40 دقیقه طول میکشد و شامل 60 سوال شنیداری میشود . بخش مهارت خواندن یا درک مطلب 60 دقیقخ طول میکشد و شامل 50 سوال میشود. بخش مهارت نوشتن 60 ئقیقه مهلت دارد و 2 موضوع به شرکت کننده داده میشود تا درمورد هر کدام یک مطلب بنویسد. در نهایت بخش سنجش مهارت مکالمه به زبان فرانسوی 15 دقیقه  طول میکشد و در این بخش درمورد دو موضوع صحبت میشود. بخش مکالمه به زبان فرانسوی ضبط میشود و برای ارزیابی به مرکز TEF فرستاده میشود. در حال حاضر تاریخ اجرای این آزمون به علت شیوع کرونا مشخص نیست.

 

آموزش زبان به صورت آنلاین

 

آشنایی با آزمون های زبان فرانسه: آزمون TCF

این آزمون تعیین سطح فرانسوی که دارای مدرک معتبر نیز هست ، شامل سه بخش مهارت اجباری شنیداری، خواندن و آشنایی با ساختارهای زبانی (گرامر زبان فرانسوی) است. شرکت در دو بخش مهارت گفتاری و نوشتاری به زبان فرانسوی اختیاری هستند. بخش مکالمه به زبان فرانسوی ضبط میشود و برای ارزیابی به مرکز TCF فرستاده میشود. از نظر تعداد دفعات شرکت در این آزمون محدودیتی وجود ندارد. شما میتوانید هر ماه در این آزمون شرکت کنید. این آزمون زبان نمره قبولی مشخصی ندارد که در صورت دریافت نکردن آن مردود شوید.  بسته به نمره ای که در آزمون زبان فرانسه TCF دریافت میکنید، مدرک خاصی به شما داده میشود. در صورت دریافت نمره 100-199 مدرک شما معادل سطح A1، با نمره 200-299 مدرک سطح A2، با نمره 300-399 مدرک سطح B1، با نمره 400-499 مدرک B2 زبان فرانسه ، و با نمره 500-599 مدرک سطح C1 دریافت خواهید کرد. بالاترین سطح زبان فرانسوی معادل سطح C2 برابر با 600-699 است. مدت اعتبار این مدرک دو سال است و در حال حاضر تاریخ اجرای این آزمون به علت شیوع کرونا مشخص نیست.

هزینه آزمون B2 فرانسه  در TCF در وبسایت این آزمون درج شده است.

آموزش زبان فرانسوی و نحوه شرکت در آزمون های فرانسوی


DILF آزمون زبان فرانسوی برای افراد مبتدی

DILF ، یا  Diplôme initial de langue française، پایین ترین سطح تسلط بر زبان فرانسوی را که در طبقه بندی A1.1 قرار دارد ، ارزیابی می کند. این آزمون برای کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان فرانسه کردند مناسب است، و به همین دلیل هم نام مدرک آن دیپلم ابتدایی زبان فرانسوی است. آزمون زبان فرانسه DILF پس از تقاضای مدیرکل كل وزارت فرهنگ فرانسه بطور خاص برای کشور فرانسه ایجاد شد. این این آزمون بیشتر از افرادی که قبل از مهاجرت به فرانسه در معرض این زبان نبوده اند یا در زبان مادری خود نیز سواد چندانی ندارند گرفته میشود. بسیاری از مراکز امتحانی DILF را ارائه نمی دهند ، و این مدرک توسط دانشگاه ها نیز پذیرفته نمیشود. آزمون زبان DILF بر خلاف DELF و DALF ، ارزیابی مهارت ارتباطات گفتاری و شنیداری و درک در مورد ارتباطات نوشتاری و خواندن و درک مطلب را در اولویت قرار می دهد.

بیشتر بخوانید ، الفبای زبان فرانسه چگونه خوانده و نوشته میشوند؟ آشنایی با زبان فرانسوی 

آزمون زبان فرانسوی DELF

آزمون زبان فرانسوی DELF ، یا Diplôme d’études en langue française ، پرطرفدارترین آزمون زبان فرانسوی است، زیرا شامل سطوح A1 تا B2 میشود، و  زبان آموزان مبتدی و متوسط به بالا میتوانند در آن شرکت کنند. در گروه DELF از آزمون ها چهار امتحان مختلف وجود دارد. هنگام انتخاب DELF ، شما باید از بین تست های DELF A1 ، DELF A2 ، DELF B1 یا DELF B2 انتخاب کنید ، زیرا هر تست مخصوص زبان آموزان همان سطح می باشد. در اختیار داشتن مدرک زبان فرانسوی DELF هنگام تقاضا برای شغل در فرانسه یا درخواست پذیرش در دانشگاه های این کشور، بسیار مفید است. اکثر برنامه های دانشگاهی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دیپلم B2 احتیاج دارند ، اگرچه برخی از برنامه های کارشناسی ارشد مدرک سطح B1 این آزمون  را نیز می پذیرند. B1 و B2 نیز دو سطح از آزمون DELF هستند که برای کار کردن در فرانسه به شما کمک زیادی خواهند کرد. نمرات این آزمون که بر خلاف بیشتر آزمون های زبان با کامپیوتر اجرا نمیشود، تا آخر عمر شما معتبر هستند.

آزمون زبان فرانسوی DALF

مدرک زبان DALF یا Diplôme d’études en langue française مدرک زبان پیشرفته است. این آزمون زبان نیز بسیار شبیه به DELF است و در همان مراکز آزمون ارائه میشود، اگرچه آزمون زبات فرانسوی DALF معمولا همزمان با آزمون DELF اجرا نمیشود.  دو آزمایش DALF وجود دارد: یکی برای سطح پیشرفته C1 و دیگری برای سطح فوق پیشرفته C2. بیشتر دانشگاه های فرانسوی در مقاطع کارشناسی و ارشد مدرک سطح C1 را از شما قبول میکنند. آزمون زبان فرانسوی DALF در سطح C2 به ندرک برگزار میشود، زیرا شما وقتی به این سطح از دانش زبان فرانسوی میرسید که یک مدرک سطح بالاتر در زبان فرانسوی داشته باشید ، مثلاً یک مدرک کارشناسی ارشد در رشته زبان فرانسوی. کسب دیپلم C2 معمولاً حداقل به چند ماه مطالعه پیوسته نیز نیاز دارد. بنابراین شخصی که مدرک آزمون زبان DALF با سطح C2 را دریافت کرده است، احتمالاً قبلاً در دانشگاه های فرانسوی حضور داشته یا در محیط فرانسوی زبان کار کرده است. مدرک زبان فرانسوی DALF تا آخر عمر شما اعتبار دارد، و شما تنها یک بار مجاز به شرکت در این آزمون هستید.
 

آشنایی با آزمون های فرانسوی


نحوه اجرای آزمون های زبان فرانسوی DILF ، DELF و DALF

DILF ، DELF و DALF بسته به نوع آزمون که در آن شرکت می کنید ، بسیار متفاوت هستند ، اما علیرغم این ، این قالب برای همه تست ها بسیار مشابه است. هر یک از این آزمون ها چهار مهارت اصلی زبان فرانسه را مورد بررسی قرار می دهد ، درک فرهنگ و همچنین درک زبان هر دو از اهمیت خاصی برخوردار هستند. ای عبارتند از: هر یک از بخش های چهارگانه در آزمون های DELF و DALF دارای 25 امتیاز هستند. مجموع امتیازها برابر با 100 خواهد بود. در DILF بخش های درک مطلب و تولید گفتاری 35 امتیاز دارند و دو بخش دیگر 15 نمره دارند. برای قبولی در این آزمون ها باید حداقل 50 امتیاز و حداقل 5 امتیاز در هر بخش را کسب کنید. در هر سطح زمان متفاوتی برای هر یک از بخش ها اختصاص داده میشود، و اجرای آزمون قالب متفاوتی خواهد داشت. به عنوان مثال ، در DALF ، بخش مکالمه یا بیان شفاهی به 20 دقیقه ارائه و مصاحبه نیاز دارد ، در حالی که در آزمون زبان DELF ، فقط چند سوال پرسیده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات بخش مربوط به شما ، این راهنمای رسمی DELF و DALF را بررسی کنید:

 www.france-education-international.fr

تسلط برآزمون های فرانسوی


هزینه آزمون های زبان فرانسوی DILF ، DELF و DALF

هزینه ثبت نام بسته به مرکز آزمایش متفاوت است ، اما معمولاً در حدود 100 دلار برای پایین ترین سطح آزمون زبان فرانسوی و تا 200 تا 250 دلار برای DALF شروع می شود.برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد آزمون های ذکر شده میتوانید به سایت آزمون های فرانسه www.clf-teh.org  سر بزنید. از لزومات گرفتن نتایج عالی در آزمون های مختلف هر زبانی نیاز به برنامه ریزی دقیق درسی و ارده ی قوی برای ادامه و اتمام راه آموزش داریم که شما با آشنایی با استادان با تجربه میتوانید به بهترین نتیجه برسید .

آموزش های زبان فرانسوی با بهترین اساتید زبان فرانسه  باید با روش خاصی پیش گرفته شود و با برنامه ریزی کامل شروع شود تا در زمان مناسب و با کیفیت کامل شود. آموزش زبان آنلاین تیکا در همین راه به کمک و راهی شما آمده است تا با زبانی که مورد نظر خودتان است ، با پشتیبانی کامل و برنامه ریزی دقیق با بهترین اساتید آموزشگاه های برتر کشور کلاس زبان خود را شروع کنید . حتی با وجود مشغله های زیاد میتوانید در کلاس زبان خود شرکت کنید و زمان کلاس را خودتان مشخص کنید برای شروع وارد سایت تیکا شوید و به با اساتید برتر آموزشگاه آنلاین تیکا آشنا شوید.

 


 

آموزش آنلاین زبان

آشنایی با همه آزمون های زبان فرانسه | نحوه شرکت در آزمون های زبان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات