اساتید پیشنهادی:

چگونه صفر تا صد زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟ | آسان ترین روش ها

نیکی مهدی
نیکی مهدی
دوشنبه, 25 بهمن 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 17789

چگونه صفر تا صد زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟ | آسان ترین روش ها

چگونه صفر تا صد زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم? با طی کردن این 6 مرحله، یادگیری زبان جدید خیلی سریع تر برای شما ممکن میشوند: "برای شروع لازم نیست عالی باشید، ولی برای عالی بودن باید شروع کنید" پر واضح است که برای رسیدن به خط پایان، باید مسابقه را شروع کنید. برای زبان آموزان، نقطه ی شروع، هدف و همچنین خط پایان روشن است؛ ما میخواهیم بتوانیم با یادگیری زبان های جدیدشبکه ارتباطی خود را قوی تر کنیم. پس یادگیری یک زبان جدید ارزشش را دارد، مگر نه؟ ما بیشتر می خواهیم تا در سریع ترین حالت ممکن این مسیر را طی کرده و به خط پایان برسیم. گاهی اوقات، ما باید به سرعت یک زبان جدید را یاد بگیریم. سفر های پیش رو، نیاز جدی به پیدا کردن یک شغل جدید با درآمد بهتر، یا قبولی در یک دانشگاه مشخص.

دلیل یادگیری هر چه که باشد، یادگیری برخی از مهارت های سخت زبان در زمان کوتاه میتواند استرس زا باشد. آیا من در حال توصیف شرایط شما هستم؟آیا میخواهید که هر چه سریع تر یک زبان جدید را یاد بگیرید؟ اگر قصدتان این است نگران نباشید! عجله داشتن در یادگیری سریع زبان همیشه هم ایرادی ندارد.

چگونه صفر تا صد زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟

یادگیری سریع زبان انگلیسی به شیوه ای خلاقانه



 

بلافاصله شروع به صحبت به زبان انگلیسی کنید

به این فکر کنید که چگونه زبان مادری تان را یاد گرفتید. اگرهم یادتان نیست، کافیست فرآیند یادگیری زبان کودکان اطرافتان را تجسم کنید واینکه چگونه بزرگسالان کودکان شان را برای یادگیری زبان تشویق کردند. همه انسان ها کودکان را به صحبت کردن و یادگیری زبان تشویق میکنند؛ اما چرا؟ چون این یک روش طبیعی برای یادگیری لغات زبان و یادگیری دستور زبان است؛ برای درست انجام دادن این کار، باید صبور بوده و ناامید نشوید؛ تلفظ درست ،یادگیری لغات و تمام اجزای دیگر با گذشت زمان حل میشود. در ابتدا فقط با عبارات ساده یا لغات پایه شروع کرده و از آنها استفاده کنید.


 

یادگیری زبان های مختلف با آموزش زبان تیکا

 هدف های SMART (خاص) انتخاب کنید 
 

SMART مخفف Specific, measurable, Attainable, Relevant و Timely است، این کلمات به ترتیب به معنای خاص، قابل اندازه گیری و دستیابی، مرتبط و به موقع هستند. قطعا میتوانید بگویید که هدفتان یادگیری سریع زبان است، اما بیاید کمی واقع بین باشیم! به احتمال زیاد شما نمیتوانید در مدت زمان خیلی کم به یک زبان تسلط کامل پیدا کنید. بنابراین دقیقا به دنبال یاد گرفتن چه چیزی هستید؟ آیا به مهارت های مکالمه زبان در دید و بازدیدها و کسب و کار نیاز دارید؟ آیا میخواهید که درس هایی را به صورت روزانه یاد گرفته و با گذشت زمان به موقعیت جدیدی برسید؟ تمام اهداف مورد نظرتان را قابل اندازه گیری و دسترسی کرده و سپس از روش های یادگیری کلمه SMART استفاده کنید تا امکان رسیدن شما به اهدافتان را تضمین کند. با دنبال کردن برنامه اهداف SMART باانگیزه بمانید.

برنامه ای خاص بریزید

"من میخواهم روزی ده دقیقه با فردی بومی که به زبان مورد نظرم صحبت میکند، مکالمه داشته باشم" این نمونه یک برنامه ریزی واقع بینانه است. طرح اولیه شما برای موفقیت باید شامل عوامل قابل اندازه گیری باشد تا تحقق پیدا کند. به تمامی قدم های کوچک فکر کنید ، زیرا این قدم های کوچک هستند که شما را به هدف اصلی تان میرساند.در ادامه چند هدف کوچک را دیگر را معرفی می کنیم: "من 100 تا از کاربردی ترین کلمات اصلی زبان را یاد خواهم گرفت.  30 تا از کاربردی ترین عبارات برای مکالمات روزانه را حفظ خواهم کرد. یادگیری دستور زبان زمان حال ساده و تمرین کردن آن یکبار درهفته با هم گروهی های متفاوت و متغیر هدف من است."

هدف قابل دستیابی داشته باشید

آیا هدف تان قابل دستیابی است؟ به صورت یک ایده بله؛ اما این به شما بستگی دارد که مصمم بوده و برای خواسته های خود کار کنید. به هدفتان چشم بدوزید و اهداف دیگرتان را نیزاندازه گیری کنید؛ ابتدا با نگاهی واقع بینانه مطمئن شوید که زمان کافی و مورد نیاز برای درس خواندن و یادگیری دارید. اگر این طور نیست باید در برنامه های خود تجدید نظر کنید.

موضوع مرتبط انتخاب کنید

هدف تان از یادگیری زبان را بررسی کنید؛ این موضوع باید برای شما معنی داشته باشد زیرا که دلیل شروع این ماجراجویی،هدف شما از یادگیری زبان است. برای مثال :من قرار است 2 ماه دیگر پسرخاله ام را که از خارج کشور می آید ملاقات کنم و میخواهم بتوانم با او به زبان خودش مکالمه ای داشته باشم. بدون شک دلیل هرکس منحصر به خودش است!

ارزش زمان را بدانید

برای رسیدن به هدفتان برای خود یک بازه زمانی واقع گرایانه مشخص کنید؛ برای مثال، با خود بگویید که من طی دو ماه کامل به این هدف خواهم رسید؛ سپس هر هفته یا هر دو هفته یکبار فرآیند خود را برسی کرده و با توجه به اهداف SMART تان اصلاحاتی در برنامه خود به وجود بیاورید تا بتوانید در مسیر خود پایدار بمانید.

.هدف های خودتان را از یادگیری زبان مشخص کنید




استفاده از دوره های آموزشی یادگیری زبان

برنامه های آموزش زبان دارای مطالب و دوره های بسیاری هستند. دوره هایی برای یادگیری برنامه ریزی و مدیریت زمان، خواندن، نوشتن و گوش دادن و خیلی چیز های خارج از آن دوره های خیلی خوبی به همراه مزایا و معایب شان برای یادگیری زبان وجود دارند، بسیاری از آنها برای یادگیری بلند مدت زبان عالی هستند، اما فقط تعداد کمی از آنها خواهان جمع آوری مهارت های زبان به صورت پیوسته هستند. اگرچه می توانید در آینده برای حفظ آموخته هایتان، شروع به یادگیری بلند مدت زبان کنید؛ اما یادگیری سریع زبان نیازمند پیدا کردن دوره های مناسب است. دنبال دوره ای بگردید که شمارا با جزییات گرفتار نکرده و برای دستیابی سریع به زبان در نظر گرفته شده باشد.

یادگیری سریع زبان با Speed Learning Languages

همانطور که از اسمش پیداست، برای یادگیری سریع زبان طراحی شده است. در این برنامه، پنج زبان برای دانلود کردن در دسترس هستند؛ پس این دوره در همه جا قابل دسترسی بوده و قابلیت جابجایی آن، این امکان را به شما میدهد تا بتوانید در هر ساعت از شبانه روز از آن استفاده کنید. این ویژگی باعث شده استفاده از این برنامه یک انتخاب ایده آل باشد. همچنین این یک دوره سنگین صوتیست ، که بر تلفظ مناسب واژگان اصلی و گفتار محاوره ای تاکید بسیاری دارد. زبان آموزان پس از اولین جلسه این دوره صوتی، قادر به صحبت کردن زبان با مهارت بالا به زبان مورد نظر هستند، که این خود یک گام مهم در موفقیت است. در این محتوای صوتی تکرار لغات بر اساس کلمات وعباراتی است که قبلا برای رویکردی بنیادی، موثر واقع شده اند. هر درس دارای قسمت مرور است و زبان آموزان می توانند از این طریق فرآیند یادگیری خود را بررسی کرده و برای بهتر شدن مهارت هایشان تلاش کنند .
 

یادگیری زبان را شروع کنید

بر روی یک موضوع تمرکز کنید

دوره های متمرکز برای یادگیری سریع طراحی شده اند. در این دوره ها معمولا جلسات به صورت تمام وقت برگزار می شوند. البته مشکلاتی نیز وجود دارد که شما را به چالش میکشند. با این حال، زبان آموزان میتوانند سریع تر از دوره های سنتی به هدفشان برسند. در اینجا تعداد کمی از دوره های آنلاین یادگیری زبان به صورت متمرکز وجود دارد اما توجه کنید که برای یادگیری زبان به صورت فشرده مجبور به استفاده از آن ها هستید. برای پیدا کردن دوره های خوب آموزش زبان، میتوانید به آموزشگاه ها و دانشگاه های اطراف خود سر بزنید. این مراکز معمولا دوره های زبان فشرده پیشنهاد میدهند. بعضی از آن ها حتی جلسات تابستانی هم برگزار میکنند که شاید به شما در آموختن بی سرو صدای زبان کمک کند. اگر نمیتوانید یک دوره نزدیک محل زندگی خود پیدا کنید و به دنبال یک دوره فشرده در خانه می گردید، اهداف و برنامه های خود را در نظر بگیرید. دوره های فشرده چالش زا هستند پس به دنبال منابع زبانی کاربردی بگردید که مهارت هایتان را افزایش میدهند .

چگونه صفر تا صد زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟ با صرف کردن زمان در یک بازه کوتاه! شما باید زمان زیادی را به یادگیری زبان اختصاص دهید، هرچند وقت یکبار منابع را تغییر دهید تا خسته نشوید زیرا روش ها و فرصت های بسیاری برای یادگیری زبان وجود دارد. مطالعه زبان را جزو الویت های خود قرار دهید و هرچقدر که میتوانید تمرین کنید. برای دوره های فشرده به Berlitz مراجعه کنید. این برنامه دارای دوره های فشرده آنلاین با تعداد زیادی آپشن است. زبان آموزان این قابلیت را دارند که کلاس هاس خود را خصوصی یا گروهی انتخاب کنند .شما میتوانید به تنهایی در این کلاس ها شرکت کرده و یا در کلاسهای دسته جمعی فشرده و تک نفره ثبت نام کنید. هنگامی که Berlitz را در نظر می گیرید در نظر داشته باشید میتوانید با معلم هایی از کشورهای دیگر دنیا نیز دوره آموزش زبان داشته باشید.

حضور در محیط برای یادگیری زبان 

این کار یک انتخاب عالی برا افرادی است که می خواهند با سرعتی باورنکردنی و در مدت زمان کم یادگیری خوبی داشته باشند . "غرق شدن در یک زبان و فرهنگ به صورت 24 ساعته در طول هفته" و "بدست آوردن مهارت هایی برای مکالمه هنگام گرفتن غذا یا گشتن در محیطی نا آشنا " تمامی این کار ها لازم است که به تنهایی انجام شود زیرا باعث ایجاد و افزایش انگیزه در فرد میشود. البته این امر ضروری نیست که برای بدست آوردن تجربه خانه خود را ترک کنید.

زبان مورد نظر خود را به تمامی جوانب زندگی خود دعوت کنید. پخش موسیقی در باشگاه، داخل ماشین و در طول شام . آواز خواندن همراه آنها! امتحان کردن چند رستوران خارجی اگر در محدوده ای هستید که آنها در دسترسند. فیلم ها و مراسم زبان های خارجی را بینید و به راحتی از خیر جزئیات زبان های به کار رفته در آن ها نگذرید. با کسانی که به زبان مورد نظر شما صحبت میکنند مکالمه داشته باشید! به هر حال اگر میتوانید ، پاسپورت خود را برداشته و برای یادگیری سریع تر زبان به یک سفر خارجی بروید. تحصیلات خارجی یکی از گزینه هایی است که نباید نادیده گرفته شود!
 

یادگیری فشرده با دوره های Sprachcaffe

اگر در سن مدرسه هستید و سوال شما چگونه صفر تا صد زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم اسن، این برنامه را به شما توصیه میکنیم. این برنامه (Sprachcaffe) فرصت یادگیری سریع زبان را در مدارس سراسر جهان فراهم می کند. همچنین تمام سطوح یادگیری در این برنامه در نظر گرفته شده و حداقل تعهد برای تحصیل با آنها یک هفته است. خودتان را در محیط های آموزشی مدارس EF قرار دهید. این برنامه ی آموزشی(EF)جهانی، از تمام بزرگسالان ، دانش آموزان دبیرستان و دانشگاه و یا متخصصانی که میخواهند خود را در محیط های یادگیری زبان قرار دهند، استقبال میکند. نوع دوره ها و مکان ها متفاوت است. برخی از دوره ها دو هفته و برخی نیز چندین ماه طول می کشند. قیمت و زمان بندی دوره ها، به موقعیت مکانی و محل اقامت افراد بستگی دارد اما تمامی آنها تجربه، بینش و فعالیتهای فرهنگی بی نظیری را در رابطه با قرار گرفتن افراد در محیط های یادگیری زبان را به افراد ارائه میدهند.

یادگیری فشرده زبان


کمی سرگرمی داشته باشید

Earworms MBT نرم افزاری است که میتوانید آن را دانلود کرده و یا ازطریق CD به آن دسترسی پیدا کنید. این یک افزودنی عمیق و تخصصی نیست، بلکه بیشتر روی مهارت های اساسی مانند مسافرت و مکالمات روزمره تمرکز دارد که یک گزینه ی عالی برای یادگیری زبان همراه با سرگرمی است.

 

نرم افزارهای مشابه دولینگو

سایت Duolingo یکی دیگر از منابعی است که به شما در یادگیری زبان کمک میکند. به این صورت که تجربه ای شبیه به بازی برای شما رقم میزند و به شما کمک میکند تا در زمان هایی که وقت آزاد دارید، به راحتی زبان یاد بگیرید. اپلیکیشن تیکا برای فارسی زبانان یک نرم افزار مشابه دولینگو محسوب میشود.

 این برنامه سرگرم کننده است و به شما کمک میکند تا بدون هیچ سختی و عارضه ای، به خوبی مهارت مکالمه خود را تقویت کنید. دایره گسترده لغات و واژگان به کار رفته در این برنامه، به تنهایی میتواند دلیلی برای استفاده شما از آن باشد! بنابراین آیا آماده یادگیری سریع زبان هستید؟ همانطور که راجر کلمنز،بازیکن افسانه ای بیس بال،یک بار گفت:"من فکر میکنم اگر ذهنیت و اراده و تمایل به انجام آن را داشته باشید،همه چیز ممکن است." بیس بال و یادگیری زبان مشابه هستند. برای موفقیت باید سخت کار کنید، سریع بازی کنید و خوب یاد بگیرید. اگر ذهنیت،برنامه ریزی و منابع کافی داشته باشید، یادگیری سریع یک زبان خارجی کاملا امکان پذیر است. البته ممکن است این کار آسان نباشد، اما با تلاش قابل دسترسی است. زبان مورد نظر خود را برای یادگیری سریع انتخاب کرده، تجهیزات مورد نظر را آماده کنید و برای تحقق آن آماده شوید. حرکت کنید، خط پایان منتظر ماست!

جمع بندی پاسخ های چگونه صفر تا صد زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم

اگر دوست دارید یک شروع سریع در یک محیط با کیفیت و آشنا با قیمت های بسیار رقابتی داشته باشید، لازم نیست جای دوری بروید. در آموزش آنلاین زبان تیکا میتوانید به صورت مجازی و از راه دور به یادگیری زبان های مختلف و دلخواه خود بپردازید. کافیست در صفحه اساتید زبان ، استاد زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده و در روز و ساعت دلخواه خود در کلاس آنلاین زبان شرکت کنید.

 

آموزش زبان انلاین تیکا
 
چگونه صفر تا صد زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟ | آسان ترین روش ها

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

نیکی مهدی

تولید محتوا

سلام به همه دوستان و زبان آموزان عزیز،نیکی مهدی هستم،۱۹ سالمه و به موسیقی،ورزش، هنر و زبان علاقه مندم. رشته ی دانشگاهیم مترجمی زبان آلمانیه و تمام سعیم اینه که این زبان رو به ساده ترین روش به دیگران آموزش بدم.

نظرات