اساتید پیشنهادی:

منابع خود آموز آلمانی کدامند؟ | اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی

نیکی مهدی
نیکی مهدی
شنبه, 15 آبان 2020

دسته بندی : applications

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 4484

چگونه زبان آلمانی یاد بگیریم؟ | منابع آموزش زبان آلمانی

یادگیری زبانی به غیر از زبان مادری در جامعه امروزی روشی است که بسیاری از افراد با اهداف متفاوت از قبیل مهاجرت، تحصیل ،آشنایی با فرهنگ های متفاوت،و... به آن روی آوردند. اپلیکیشن های آموزش زبان نیز با بازی سازی و سرگرم کننده تر کردن این روند به ما کمک میکنند. تعداد زیادی نرم افزار آموزش زبان آلمانی رایگان در گوگل پلی و اپ استور وجود دارند.

زبان آلمانی نیز یکی از زبان هایی است که افراد زیادی خواهان یادگیری و تسلط به آن هستند. ما در این مقاله سعی داریم چگونگی یادگیری زبان آلمانی به ساده ترین روش و با کمترین امکانات را به شما آموزش دهیم. در ابتدا با توجه به شناخت فردی که از خود دارید باید منابعی را برای شروع یادگیری خود مشخص کنید، به طور مثال بعضی از افراد آموزش از طریق کتاب را ترجیح داده و برخی نیز با آموزش به صورت مجازی و از طریق اپلیکیشن لذت میبرند. در اینجا ما تعدادی از بهترین کتاب ها و اپلیکیشن های آموزشی همراه مزایا و معایب شان را به شما معرفی کرده تا بتوانید بهترین و مطمئن ‌ترین شروع را برای یادگیری زبان داشته باشید. 

قبل از معرفی اپلیکیشن و کتاب های یادگیری زبان آلمانی اندکی درباره آلمان و آداب و رسوم مردم آلمان در هنگام غذا خوردن یا در محل کار و یا هنگام احوال پرسی و خداحافظی صحبت می کنیم.
 

احوال‌ پرسی و خداحافظی در زبان آلمانی

در کشور هایی مثل انگلیس و لهستان برای ورود به مجلسی که ممکن است کسی را نشناسید فقط سلام کردن کافی است اما در کشور آلمان با ورود به چنین مجالسی،به دیگران معرفی میشوید و حتی خیلی از اوقات ممکن از مجبور شوید تا با اکثر حضار دست بدهید.

رسمی یا غیر رسمی: معمولا برای انگلیسی زبان‌ها روش مشخصی برای صحبت رسمی یا مودبانه‌تر وجود دارد و با جایگزینی تعدادی از کلمات می‌توان صحبت‌هایمان را رسمی‌تر جلوه دهیم، مثلا با خانم یا آقا خطاب کردن مخاطبمان ولی به هیچ وجه ضمایر را عوض نمی‌کنیم. در زبان آلمانی این روش کمی متفاوت‌تر است، نه تنها ضمایر را با کلمات دیگری جایگزین می‌کنند بلکه اگر شخصی با نام خانوادگی و عنوان حرفه‌اش به شما معرفی شد بهتر است همان‌گونه خطابش کنید. مثلا پروفسور دکتر مولر.

آن تایم باشید...! برخی‌ها تصور می‌کنند آن تایم بودن یعنی نیم ساعت زودتر سر قرار حاضر شوند ولی آلمانی‌ها چنین رفتاری را نمی‌پسندند. وقتی قرار کاری یا شخصی در آلمان داشته باشید می‌توانید فقط چند دقیقه زودتر به محل مورد نظرتان بروید و صد البته فقط چند دقیقه دیرتر. رسیدن به اتوبوس و قطار هم دنگ و فنگ‌های خودش را دارد، اگر دیر برسید و راننده شما را در حال دویدن به سمت اتوبوس یا قطار ببیند باز هم شما را سوار نمی‌کند. در قرارهای کاری نیز منتظرتان نمی‌مانند و مکان را ترک می‌کنند.

 

سلام و احوال پرسی آلمانی و آداب و رسوم آلمانی ها


 

آداب آلمانی‌ها در محل کار چگونه است؟

با اینکه برای محل کار خود در کشور آلمان باید لباس رسمی به تن کنید ولی به این معنی نیست که لزوما کت‌وشلوار و کراوات بهترین انتخاب است. بهتر است نگاهی به لباس کارکنان محل کارتان بیاندازید تا حساب کار دستتان بیاید. درست مثل موقعیت‌های غیررسمی در اداره‌ها نیز با دست دادن می‌توان آداب اجتماعی را به بهترین شکل به جا آورد اما تماس جسمی بیش‌تر از این بی‌ادبی تلقی می‌شود.
 

 آداب غذا خوردن در آلمان

آداب غذا خوردن در کنار آلمانی‌ها چندان با جاهای دیگر دنیا فرق ندارد، به غیر از چند نکته ریز و جزئی که بهتر است آن‌ها را رعایت کنید؛ دست‌های خود را روی میز بگذارید ولی آرنج‌تان روی میز نباشد، برای میل غذا از کارد و چنگال استفاده کنید، حتی ساندویچ‌ها هم با کارد و چنگال سرو می‌شوند. آلمانی‌ها قبل از شروع به همدیگر نوش‌جان می‌گویند و اگر به همراه دوست آلمانی خود به رستوران رفته‌اید و قصد حساب کردن ندارید تعارف نکنید چون ممکن است به راحتی و همان بار اول با شما موافقت کند!

تا اینجا شما را با برخی از خصوصیات اخلاقی آلمانی ها آشنا کردیم،اما این را نیز باید در نظر گرفت که در تمام کشور های دنیا آدم هایی با خصوصیات اخلاقی متفاوت وجود دارد،بنابراین نمیتوان راجع به تمام آدم های یک کشور بر یک اساس قضاوت کرد.

"مقاله پیشنهادی ما جهت آشنایی بیشتر با زبان آلمانی: 7 حقیقت جالب درمورد زبان آلمانی"

اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی

در ادامه این مقاله با 7 اپلیکیشن که به زبان آموزان در یادگیری زبان آلمانی می توانند کمک کنند اشاره خواهیم کرد.

1. اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی Wörterbuch

اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی Wörterbuch به گونه‌ای نوعی دیکشنری است که ترجمه لغات آلمانی را به چند زبان متفاوت در اختیار شما قرار می دهد.

معایب : ۱-در برخی موارد ترجمه فارسی کلمات را نمایش نداده و به نوعی ناقص عمل می کند.

مزایا: ۱-دارای مثال هایی به زبان آلمانی برای بهتر متوجه شدن معنی کلمه در جمله. ۲- شرایط کلمه را به طور کامل بررسی کرده و به شما می گوید که کلمه از لحاظ دستوری و گرامری تو چه وضعیتی قرار دارد.

مشخصات App:

تعداد دانلود :  100k+

مناسب برای: همه سنین زبان های تحت پوشش:آلمانی،انگلیسی،کره ای،فارسی،عربی

هزینه:رایگان


 

اساتید زبان تیکا

2. اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی Ger_Eng Dictionery

در اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی شناخته شده ای مانند Ger_Eng Dictionery با سرچ کلمات آلمانی مثال هایی به زبان انگلیسی در اختیار شما قرار میگیرد.

مزایا: نمایش Artikel (حرف تعریف) کلمات، نمایش فعل در تمام زمان ها و صرف آن در تمام حالات، پخش تلفظ کلمات به صورت صوتی.

معایب: عدم نمایش ترجمه فارسی کلمات،عدم وجود مثال برای کلمه در جمله ای به زبان آلمانی.

3. اپلیکیشن یادگیری آلمانی learn German

اگر به دنبال راهی هستید که هم زمان با آموزش،سرگرم نیز شوید، اپلیکیشن یادگیری آلمانی learn German میتواند یکی از بهترین انتخاب ها برای شما باشد. به این صورت که با بازی میتوانید بسیاری از لغات را آموخته و سپس با دادن آزمون نتیجه ی یادگیری خود را بسنجید.

مزایا: ۱-پوشش دادن تعداد زیادی از لغات آلمانی به صورت مرتب و طبقه بندی شده ۲-جذاب بودن و چالش برانگیز بودن نوع آموزش ۳-تلفظ صوتی کلمات به همراه نصویربا کیفیت و رنگی.

معایب: ۱-این اپلیکیشن به شما کمک نمیکند که سطح زبانتان را برای مکالمات رسمی و علمی ارتقا دهید. ۲-عدم پوشش دهی هم زمان گرامر و لغات توسط این برنامه ۳-برای افرادی که در سطح پیشرفته ای قرار دارند مفید نیست

اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی


 

4. اپلیکیشن آموزش آلمانی Der Die Das

اپلیکیشن آموزش آلمانی Der Die Das به شما کمک میکند که به سریع ترین روش Artikel (حرف تعریف) کلمه ی مورد نظر خود را پیدا کنید و از آنجایی که Artikel (حرف تعریف) کلمات در زبان آلمانی یکی از مهم ترین قسمت های کلمه است،پس بنابراین این برنامه میتواند برای زبان آموزان مفید واقع شود.

مزایا: ۱-دسترسی سریع و آسان به Artikel (حرف تعریف) کلمات. ۲-نمایش جمع کلمات در تمام حالت های Dativ (فاعلی)، Akkusativ (مفعولی)، Nominativ (متممی)، genitiv (ملکی)

معایب: ۱-عدم تلفظ صوتی کلمات ۲-عدم وجود ترجمه ی فارسی برای کلمات.

5. اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی deutch hören und lesen

اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی deutch hören und lesen به شما کمک میکند که قدرت شنوایی خود را در زبان آلمانی تقویت کنید و اصطلاحا به درست شنیدن جملات عادت کنید،همچنین دارای موضوعات متنوعی است.

مزایا: ۱-تنوع بسیار بالا و در موضوعات مختلف ۲-امکان تنظیم سرعت خوانده شدن متن توسط زبان آموز ۳-وجود هم زمان متن در کنار روخوانی صوتی ۴-گرفتن آزمون پس از شنیدن متن توسط زبان آموز به منظور تسلط بیشتر.

معایب: ۱-عدم وجود ترجمه ی فارسی متن برای زبان آموزان ۲-عدم تفکیک کلمات جدید آورده شده در متن به منظور دقت زبان آموز روی کلمات و یادگیری آن ها.

6. اپلیکیشن آموزش آلمانی verbs

اپلیکیشن آموزش آلمانی verbs به شما کمک میکند تا فعل های مورد نظر خود را از مناظر متفاوت بررسی کنید.

مزایا: ۱-نمایش فعل در تمام زمان ها و صرف آنها در تمام حالات ۲-دارای تلفظ صوتی ۳-مناسب برای دسترسی سریع برای آموزش.

معایب: ۱-عدم ترجمه ی فعل ها به زبان فارسی ۲-فضای اپلیکیشن به گونه ای طراحی شده که ممکن است خسته کننده به نظر برسد.



 

آموزش زبان آنلاین تیکا

7. اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی My German Assistant

اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی My German Assistant به شما این امکان را میدهد تا مکالمه ی خود را آن هم دقیقا درقسمتی که میخواهید،ارتقا دهید. به این صورت که دارای طبقات مختلف از جمله:,geust,travel,hotel,Conversation ...میباشد. مزایا: ۱-کمک به بهبود مکالمات ۲-دارای تلفظ صوتی برای جملات ۳-پوشش دهی جامعی از مناطق مختلف و مکالمه تو موضوعات مختلف.

معایب: ۱-عدم وجود ترجمه ی فارسی برای جملات. ۲-برای کسانی که به زبان انگلیسی مسلط نیستند کاربردی نداشته و مفید واقع نمیشود.

 بسیار خب! در ادامه قصد داریم که تعدادی از کتاب های مناسب را برای آموزش زبان آلمانی به شما معرفی کنیم،اما قبل از آن میخواهم کمی در رابطه با کشور آلمان،فرهنگ و زبانش با شما صحبت کنم و دلیل آن این است که یادگیری هر زبان جدید به مرور زمان باعث میشود که شما نه تنها با کشور جدیدی آشنا شوید ،بلکه با فرهنگ و آداب و رسوم جدیدی نیز آشنا شوید.به همین علت بهتر است که قبل از یادگیری یک زبان ابتدا شناختی کلی نسبت به موارد مرتبط با آن زبان بدست بیاوریم. بهترین خودآموز آلمانی خودآموزی است که با سلیقه شما جور باشد.

 

کتاب ها و منابع آموزش زبان آلمانی


 

لیستی از کتاب های مناسب برای آموزش زبان آلمانی

1. Menschen : این کتاب از مجموعه کتاب های Hueber است وشامل آموزش الفبای زبان آلمانی تا سطح پیشرفته است و در بسیاری ازآموزشگاه های معتبر زبان آلمانی نیز تدریس میشود.همچنین برای اموزش کودکان (افراد زیر ۱۳ سال) نیز توصیه نمیشود.

2. Tipps und Übungen : این کتاب نیز از مجموعه کتاب های Hueber بوده و به موازات کتاب های منشن دارای تمارین جامع و گسترده ای میباشد که به تسلط بیشتر زبان آموزان در یادگیری مفاهیم کمک میکند.همچنین این کتاب شامل تعداد زیادی از لغات جامع و جدید میباشد که یادگیری و تفکیک آنها بر عهده ی زبان آموز میباشد.

3. langenscheidt Universal-Wörterbuch : این کتاب یکی از جامع ترین و معروف ترین لغت نامه های زبان آلمانی است که وجود آن در کیف هر یک از زبان آموزان ضروری است. همچنین این لغت نامه در ابعاد و اندازه های مختلف وجود دارد که هر زبان آموز میتواند با توجه به مورد استفاده اش آن را تهیه کند.

4. Wortschats & Grammatik : این کتاب نیز از مجموعه کتاب های Heuber میباشد که برای آموزش گرامر زبان آلمانی در سطوح مختلف مناسب میباشد. این کتاب همچنین دارای قسمتی است که روی دایره ی لغات زبان آموز فعالیت کرده و به تکمیل شدن و ارتقاء آن کمک میکند. دارای تمارین بسیاری است که به افزایش تسلط زبان آموز روی مباحث درسی و آزمون های بین المللی آلمانی کمک میکند.

در این مقاله سعی کردیم به شما منابعی برای یادگیری زبان آلمانی را معرفی کنیم. 7 اپلیکیشن یادگیری زبان آلمانی و 4 مجموعه کتاب آموزشی را به شما معرفی کردیم . اگر منابع دیگری که به شما برای یادگیری زبان آلمانی کمک کرده اند را می شناسید در قسمت نظرات آن ها را با ما در میان بگذارید.

در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید به صورت از راه دور به یادگیری زبان آلمانی بپردازید. استاد زبان خود را از میان اساتید زبان آلمانی تیکا انتخاب کنید و در روز وساعت دلخواه خود در کلاس آنلاین شرکت کنید.

  

 

استاد آنلاین زبان
منابع خود آموز آلمانی کدامند؟ | اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

نیکی مهدی

تولید محتوا

سلام به همه دوستان و زبان آموزان عزیز،نیکی مهدی هستم،۱۹ سالمه و به موسیقی،ورزش، هنر و زبان علاقه مندم. رشته ی دانشگاهیم مترجمی زبان آلمانیه و تمام سعیم اینه که این زبان رو به ساده ترین روش به دیگران آموزش بدم.

نظرات