اساتید پیشنهادی:

چگونه یادگیری زبان ژاپنی را شروع کنیم؟

ساحره عابدینی
ساحره عابدینی
جمعه, 5 خرداد 2022

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 15 دقیقه

تعداد بازدید : 22778

یادگیری زبان ژاپنی

بهترین کتاب‌های آموزشی، مرجع و فرهنگ لغات ژاپنی برای مبتدیان کدامند؟ اگر به دنبال یافتن بهترین روش یادگیری زبان و فرهنگ‌های واژگان این زبان هستید، لازم نیست راه دوری بروید. ما قبلاً در تیکا برایتان در این مورد هم مطلبی تهیه کرده‌ایم. کافی است اینجا کلیک کنید تا شما را با خود به دنیای کتاب‌های آموزشی و فرهنگ‌های واژگان ژاپنی ببریم.

کلام آخر اینکه، ممنونم که تا اینجای مطلب همراه من و تیکا آمدید و مهمان ما شدید. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد.

بهترین کتاب‌های آموزشی و دیکشنری ژاپنی برای مبتدیان کدم‌اند؟

ما فهرستی از بهترین کتاب های آموزش زبان ژاپنی گردآورده‌ایم تا دقیقاً همین مشکل را حل کنیم. پس دست از جستجو بردارید و مطالعه را آغاز کنید.

وقتی پای زبان ژاپنی (یا دیگر زبان‌های آسیای شرقی) به میان می‌آید، بیشتر زبان‌آموزان سؤالاتی از این دست می‌پرسند:

  • آیا یادگیری زبان ژاپنی سخت است؟
  • چطور الفبای ژاپنی را یاد بگیریم؟
  • یادگیری زبان ژاپنی چقدر طول می‌کشد؟
  • بهترین راه یادگیری زبان ژاپنی چیست؟
  • چگونه یادگیری زبان ژاپنی را از صفر شروع کنیم؟
  • بهترین کتاب‌های آموزشی و دیکشنری ژاپنی برای مبتدیان کدم‌اند؟

بله، بله، کاملاً حق دارید! من هم که سال‌ها پیش شروع به یادگیری زبانی خارجی کردم همین سؤالات توی ذهنم می‌چرخید. کلی هم شک داشتم که آیا اصلاً می‌توانم یک زبان دیگر با این همه تفاوت را یاد بگیرم یا نه. برای همین درک می‌کنم که شما هم به دنبال یافتن پاسخی درست برای همین سؤالات باشید.

خبر خوب اینکه، امروز در تیکا می‌خواهیم به همه این سؤالات پاسخ دهیم و یک ‌بار برای همیشه خیالتان را آسوده کنیم. حتی اگر بخواهید می‌توانید اینجا کلیک کنید و همین الان یک جلسه آزمایشی با مدرسان زبان ژاپنی تیکا رزرو کنید و سؤالات دیگرتان را از اساتید این زبان جذاب بپرسید. اگر هم می‌خواهید ادامه مطلب را بخوانید بهتر است برویم سر اصل مطلب.


آیا یادگیری زبان ژاپنی سخت است؟

برخلاف تصور عموم، برای اینکه بتوانید این زبان را یاد بگیرید و ژاپنی حرف بزنید لازم نیست از هفت‌خان رستم بگذرید! با کمی تمرین و ممارست می‌توانید زبان ژاپنی را هم مثل هر زبان دیگری یاد بگیرید. اما چطور؟

همیشه برداشتن نخستین گام و انجام دادن اولین کار و گذر از اولین مرحله، سخت‌ترین بخش رسیدن به هر هدفی است. اما برای اینکه گام اول را برایتان ساده‌تر کنیم به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یادگیری زبان ژاپنی ابتدا اصول را بیاموزید، مثلاً می‌توانید برای شروع هیراگانا/ Hiragana را یاد بگیرید. در ادامه خواهیم گفت که هیراگانا چیست و چطور باید آن را یاد گرفت.

چطور الفبای ژاپنی را یاد بگیریم؟

برای یادگیری هر زبانی، باید از الفبا شروع کنیم. اما برای یادگیری زبان ژاپنی، اینکه «چطور و از کجا شروع کنیم؟» مهم است. الفبا و نشانه‌های زبان ژاپنی نسبت به دیگر زبان‌ها شاید در نگاه اول کمی گیج‌کننده و پیچیده به نظر برسد اما این غول بی‌شاخ و دم، طبلی توخالی است. پس نگرانی را کنار بگذارید و ادامه مطلب را بخوانید.

·هیراگانا/ Hiragana چیست؟

هیراگانا همان حروف الفبای ژاپنی است. زبان ژاپنی 51 حرف و 51 صدا دارد و هر یک از حروف الفبای ژاپنی، نشانه آوایی یکی از این صداها است. یعنی در زبان ژاپنی هر حرف فقط یک صدا دارد! باورتان می‌شود؟! یادتان هست برای یادگیری زبان انگلیسی در مدرسه مجبور بودیم چقدر سختی یادگیری اصوات گیج‌کننده هر حرف را تحمل کنیم؟ ای روزگار! چرا آن موقع به جای انگلیسی به ما ژاپنی یاد ندادند؟! ای! ای! حالا عیبی ندارد. خودمان در تیکا یاد می‌گیرم.

وقتی هیراگانا را با کمک تیکا اصولی یاد بگیریم می‌توانیم کلمات ژاپنی را هم به درستی تلفظ کنیم و یک قدم به ژاپنی حرف زدن نزدیک‌تر شویم.

· کاتاکانا / Katakana چیست و چرا باید آن را یاد بگیریم؟

کاتاکانا مجموعه‌ای از نشانه‌ها است که برای به کار بردن کلمات غیر ژاپنی مثل هات‌داگ یا اینترنت از آن استفاده می‌کنند. اگر بخواهیم از این کلمات استفاده کنیم باید کاتاکانا را هم یاد بگیریم.

· کانجی/ Kanji چیست؟

زبان‌های ژاپنی و چینی ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و ژاپنی‌ها برای نشان دادن برخی عبارات و اصطلاحات از حروف چینی استفاده می‌کنند که به آن‌ها کانجی می‌گویند. خبر خوب این است که کانجی‌ها کلمات کامل را نشان می‌دهند و اگر چندتایی کانجی یاد بگیرید می‌توانید خیلی از کلمات را بفهمید و از آن‌ها در مکالمه ژاپنی استفاده کنید.

· روماجی / Romaji چیست و آیا همان‌ قدر که می‌گویند بد است؟

روماجی چیزی شبیه همان فینگلیش خودمان است. یعنی روماجی سیستمی از حروف انگلیسی برای تلفظ کلمات ژاپنی است.

روماجی چاقوی دو لبه است! اینکه استفاده از آن برای زبان‌آموزان زبان ژاپنی خوب است یا بد، بستگی به این دارد که چه هدفی از یادگیری زبان ژاپنی داشته باشیم. مثلاً اگر فقط یک ماه برای یادگیری زبان ژاپنی وقت داشته باشیم و بعد از یک ماه مجبور به سفر به ژاپن یا مهاجرت به این کشور باشیم، روماجی می‌تواند خیلی از دردهایمان را دوا کند! پس این‌قدر خودتان را از آن نترسانید.

روماجی ابزاری است که به شما کمک می‌کند خیلی سریع و بدون نیاز به یادگیری الفبای ژاپنی، کلمات این زبان را بیاموزید.

درست است که اگر برای یادگیری عجله داشته باشید روماجی ابزار خوبی است اما دلیل محکمی برای استفاده نکردن از آن وجود دارد.

اگر فرصت و وقت کافی دارید و مجبور نیستید زبان ژاپنی را سریع و فشرده یاد بگیرید، باید مثل هر زبان‌آموز خوب دیگری زبان ژاپنی را اصولی بیاموزید و از الفبا شروع کنید. چون در این شرایط روماجی منجر به راحت‌طلبی می‌شود و نمی‌گذارد آن طور که باید و شاید زبان ژاپنی را بیاموزید.


یادگیری زبان ژاپنی چقدر طول می‌کشد؟

می‌دانم که اگر فرصت داشته باشید، دلتان می‌خواهد زبان ژاپنی را از پایه و اصولی یاد بگیرید. شاید بتوانیم بگوییم اصول اولیه زبان ژاپنی را می‌توان در چهار هفته آموخت. البته که خودتان می‌دانید هیچ زبانی را نمی‌شود در یک ماه کامل یاد گرفت و برای کسب مهارت عالی لازم است دو-سه سالی زمان صرف کنید.

این روزها زمان خیلی با ارزش‌تر از گذشته است و نمی‌توانیم بیش از چند سالِ کوتاه برای یادگیری یک زبان خارجی زمان صرف کنیم. برای همین چند ابزار کاربردی به شما معرفی می‌کنم که کمک‌حالتان باشد.

دولینگو (Duolingo): یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان ژاپنی دولینگو است. دولینگو یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان است. علاوه بر زبان ژاپنی، می‌توانید با دولینگو بسیاری از زبان‌های دیگر را هم بیاموزید. محیط کاربری دولینگو نیز ساده و جذاب است و می‌تواند بر سرعت شما برای یادگیری زبان ژاپنی بیفزاید.

ممرایز (Memrise): ممرایز یکی دیگر از اپلیکیشن‌های تلفن همراه است که می‌تواند شما را در یادگیری زبان ژاپنی یاری کند. اگر دوست دارید کلمات زبان ژاپنی را همراه با تصویر بیاموزید، ممرایز همان آب در کوزه است، دیگر گرد جهان نگردید! ممرایز آن قدر کلمات را برایتان تکرار می‌کند تا واژه‌های ژاپنی ملکه ذهنتان شوند و هرگز آن‌ها را از یاد نبرید.

لینگو دییر (Lingo Deer): اپلیکیشن لینگو دییر علاوه بر اینکه شما را در یادگیری دستور زبان ژاپنی یاری می‌کند، با ابزار صوتی که در اختیارتان قرار می‌دهد می‌تواند تلفظتان را هم بهبود ببخشد.

جز این‌ها، می‌توانید موسیقی ژاپنی گوش کنید، انیمه‌های جذاب تماشا کنید، اخبار ژاپنی گوش کنید و با بومیان ژاپن صحبت کنید تا سطح زبان ژاپنی خودتان را هرچه سریع‌تر ارتقا دهید.

اما یادتان باشد که برای یادگیری زبان ژاپنی علاوه بر این ابزارها باید از یک معلم خوب هم کمک بگیرید. اساتید زبان ژاپنی تیکا در فاصله یک کلیکی شما هستند و می‌توانند به شما در یادگیری زبان ژاپنی از مبتدی تا پیشرفته کمک کنند.

بهترین راه یادگیری زبان ژاپنی چیست؟

برای انجام هر کاری و رسیدن به هر هدفی، بهتر است یک نقشه راه برای خودمان تعریف کنیم. در ادامه یک نقشه راه ساده اما کاربردی و گام‌به‌گام برایتان می‌نویسم که می‌توانید از آن برای رسیدن به هدفتان، یعنی همان یادگیری زبان ژاپنی استفاده کنید.

بهتر است در گام اول با یادگیری سیستم‌های نوشتاری زبان ژاپنی شروع کنید. ابتدا هیراگانا، کاتاکانا، کانجی و روماجی را بیاموزید. سپس سعی کنید دستور زبان یا همان گرامر زبان ژاپنی را یاد بگیرید تا بتوانید کلمات را به ترتیب صحیح کنار هم قرار دهید و جمله‌سازی کنید. مرحله بعد، مرحله یادگیری اعداد ژاپنی است. باید بتوانید با تمرین و تکرار اعداد را به خوبی بیاموزید. برای این کار می‌توانید از فلش کارت‌های مخصوص و یا تمرین‌های کلاسی استفاده کنید. در نهایت، سعی کنید عبارات و اصطلاحات ساده و روزمره را یاد بگیرید تا بتوانید هنگام مکالمه ژاپنی از آن‌ها استفاده کنید.

چگونه یادگیری زبان ژاپنی را از صفر شروع کنیم؟

در بخش‌های قبلی، نقشه راه و ابزارهای مورد نیاز را با هم آماده کردیم. حالا نوبت آن رسیده تا کار را شروع کنیم. دو راه برای رسیدن به هدف داریم:

یکی اینکه آستین‌ها را بالا بزنیم، کفش‌هایمان را پا کنیم و راهمان را به سوی یادگیری زبان ژاپنی آغاز کنیم (که چون نابلدیم ممکن است میانه راه گم و گور شویم)!

دومی اینکه باز هم آستین‌هایمان را بالا بزنیم، کفش‌هایمان را پا کنیم و کمربندمان را روی کمرمان سفت‌تر کنیم و قبل از شروع مسیر یک راهنما با خودمان ببریم که در میانه راه گم و (خدای ناکرده) گور نشویم!

مقالات دیگری که شاید برایتان جالب باشد:


یادگیری زبان ژاپنی در تیکا

راستی! اگر اطلاعات دیگری هم درباره زبان ژاپنی دارید یا سؤالی توی ذهنتان هست که در این مطلب به آن نپرداخته بودیم، در بخش نظرات برایمان بنویسید. ما با خواندن نظراتتان آی کیف می‌کنیم، آی کیف می‌کنیم... پس غریبی نکنید و برایمان چند کلامی بنویسید. اینجا کلیک کنید تا لیست استاد زبان ژاپنی تیکا را ببینید.

یادگیری زبان ژاپنی در تیکا

 

چگونه یادگیری زبان ژاپنی را شروع کنیم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

ساحره عابدینی

تولید محتوا

نظرات

user-image

taregh

ژاپنی خیلی زیباست

9 خرداد 2022

user-image

پویان رادفر

برخلاف تصورات زبان ژاپنی خیلی راحته

7 خرداد 2022

user-image

لیلا فارغ

این ها در کنار یک استاد حرفه ای ک از تیکا گرفتم تلفیق مناسبیست برای زودتر رسیدن به هدفم

7 خرداد 2022

user-image

عارفه سالاریه

خیلی مطلب خوب و عالی

5 خرداد 2022