اساتید پیشنهادی:

معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان روسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
شنبه, 25 شهریور 2022

دسته بندی : learning-russian

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 3663

منابع رایگان برای یادگیری زبان روسی

شاید فکر می‌کنید یادگیری زبان جدیدی چون زبان روسی بسیار سخت و زمانبر است. به نظر شما چند راه برای یادگیری زبان روسی وجود دارد؟ در واقع این سوال ممکن است بی پاسخ بماند، زیرا امروزه راه‌های بسیار گوناگونی برای یادگیری این زبان در دسترس است از کتاب‌ها، پادکست‌ها، فیلم، آهنگ و... گرفته تا با هر چیزی که فکرش را بکنید می‌توانید زبان روسی خود را تقویت کنید یا شروع به یادگیری کنید. اما هنگامی‌که قصد دارید منابع موردنیاز خود را برای یادگیری این زبان تأمین کنید ممکن است ندانید که چه منابعی برای شما مناسب است و یا منابع رایگان برای یادگیری زبان روسی کدام هستند. در همین جهت می‌خواهیم در ادامه به معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان روسی بپردازیم.

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان روسی به صورت رایگان

بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان روسی به صورت رایگان

RUSSIANPOD101

این پادکست یکی از جامع‌ترین منابع برای مبتدیانی است که قصد یادگیری زبان روسی را دارند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این پادکست‌ها کاملاً به صورت رایگان نیستند، اما می‌توان گفت بخش اعظمی از آن‌ها به صورت کامل رایگان در پلتفرم‌های اصلی پخش پادکست در دسترس عموم قرار دارند.

به طوری که مشترکان این پادکست می‌توانند به هزاران درس دسترسی داشته باشند. اکثر دروس پادکست مبتدی هستند، اما چندین درس برای افراد متوسط و پیشرفته در دسترس قرار دارد. علاوه بر گوش کردن به درس، ابزارهای مفید دیگری مانند رونوشت‌های خط به خط، فلش کارت‌ها، یادداشت‌های دستور زبان و... را می‌توانید در این پادکست‌ها پیدا کنید.

برای مطالعه بیشتر: یادگیری زبان روسی

Russian Made Easy

این مجموعه پادکست از ۳۰ درس صوتی تشکیل‌شده است که اصول اولیه زبان روسی را به زبان آموزان معرفی می‌کند. این پادکست از تکنیک‌های مدرنی مانند یادگیری متنی و تشخیص الگو استفاده می‌کند تا سرعت شما را بالا ببرد. همچنین می‌توانید همراه با یادگیری درس‌ها رونوشته‌ها را به صورت pdf دانلود کنید.

یکی دیگر از مزایای این پادکست‌ها این است که از شما می‌خواهد تا عبارات و کلمات را با صدای بلند تکرار کنید تا تلفظ زبان روسی را تمرین کنید. می‌توان گفت این مجموعه پادکست یک مجموعه بسیار عالی برای زبان‌آموزانی است که تازه قصد یادگیری زبان روسی را دارند.

One Minute Russian

این پادکست‌ها تنها شامل ۱۰ درس هستند، اما موضوعات مختلفی مانند شمارش اعداد، احوالپرسی، کلمات و عبارات مفید را به طور کامل پوشش می‌دهند. در واقع می‌توان گفت پادکست‌ها برای اینکه شما به طور کامل به زبان روسی مسلط شوید طراحی نشده‌اند بلکه تنها اصول اولیه این زبان را به شما آموزش می‌دهند.

A Taste of Russian

یکی از ایده‌آل‌ترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان روسی برای زبان آموزانی که در سطح متوسطی از این زبان قرار دارند این پادکست است. نکته مثبت درباره این پادکست این است که بحث‌های عامیانه و معمولی در آن وجود دارد که زبان آموزان به‌راحتی متوجه آن می‌شوند. این پادکست هم‌اکنون در بیش از ۵۰ قسمت به صورت کاملاً رایگان در اختیار زبان آموزان قرار می‌گیرد.

POSTNAUKI

این پادکست بسیار محبوب است و موضوعات مختلفی را برای یادگیری زبان روسی در برمی‌گیرد. اگر شما جزو افرادی هستید که به علم علاقه زیادی دارید، این پادکست می‌تواند هم زبان روسی شما را تقویت کند و هم اطلاعات مفید علمی به شما ارائه دهد. برخی از قسمت‌های این پادکست شامل ویدیوهایی است که می‌توانید در سایت آن‌ها را تماشا کنید.

TACC

افرادی که به تاریخ علاقه‌مند هستند می‌توانند از این پادکست استفاده کنند، زیرا قسمت‌های مختلفی از این پادکست طیف گسترده‌ای از موضوعات مختلف تاریخی را موردبررسی قرار می‌دهد. زبان آموزان پیشرفته این فرصت را پیدا می‌کنند تا در کنار تمرین و تلفظ نام مکان‌های مختلف روسیه با تاریخ آن نیز آشنا شوند.

بهترین برنامه‌ها برای یادگیری زبان روسی به صورت رایگان

Babbel

اگر می‌خواهید به درستی الفبای زبان روسی را یاد بگیرید و درک اساسی از این زبان پیدا کنید، این همان برنامه‌ای است که به آن احتیاج خواهید داشت. هدف اصلی این برنامه تکرار و تمرین است به طوری که شما با استفاده از صحبت کردن، تمرین‌های جمله‌سازی، خواندن، نوشتن و... می‌توانید زبان روسی خود را تقویت کنید. این برنامه به شدت برای افراد مبتدی توصیه می‌شود.

Pimsleur

یکی دیگر از برنامه‌های مفید برای یادگیری زبان روسی برنامه پیمسلور است. این برنامه واژگان کلیدی را به شما ارائه می‌دهد و با استفاده از تکنیک تکرار و تمرین آن را در حافظه شما تثبیت می‌کند به طوری که در کمترین زمان ممکن یاد خواهید گرفت با زبان روسی صحبت کنید.

SemesterRus

این برنامه مفید به شما کمک می‌کند تا در مدت‌زمان کمی کلمات و گرامرهای زیادی را یاد بگیرید. از طریق این برنامه می‌توانید واژگان روسی را به صورت فهرست شده یاد بگیرید. همچنین این برنامه دارای یک آزمون شبیه‌سازی است که می‌توانید دانش خود را به‌وسیله آن محک بزنید.

Rosetta Stone

بدون شک این برنامه، یکی از برنامه‌های بسیار مفید برای زبان آموزان مبتدی است که قصد دارند واژگان و گرامر را بسیار عالی یاد بگیرند. این برنامه به یک ابزار تشخیص گفتار مجهز است و با تمرینات مکرر نوشتن و خواندن و بازی‌های یادگیری زبان روسی که دارد به زبان آموزان در یادگیری هرچه بهتر زبان روسی کمک می‌کند.

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان روسی به صورت رایگان

اسپوتنیک

این کتاب یک کتاب مقدماتی برای یادگیری زبان روسی است؛ بنابراین اگر به دنبال کتابی عالی برای ایجاد یک پایه قوی از زبان روسی هستید که در آن گرامر، نوشتار، گفتار، واژگان و... نیز وجود داشته باشد می‌توانید کتاب اسپوتنیک را تهیه کنید. یکی از مزایای این کتاب این است که موضوعات مختلف را به صورت گام‌به‌گام به شما معرفی می‌کند که باعث می‌شود یک کتاب ایده‌آل برای زبان آموزان مبتدی به شمار رود.

کتاب‌های آموزشی پنگوئن روسی

این کتاب‌ها یک دوره آموزشی کامل برای افراد مبتدی هستند و زبان آموزان را با قوانین گرامر، تمرین‌ها، خواندنی‌ها و... آشنا می‌کند. البته توجه داشته باشید که اگر یک ‌زبان آموز متوسط و پیشرفته هستید نیز می‌توانید از این کتاب استفاده کنید زیرا این کتاب به شما کمک می‌کند تا در اصول اولیه خود تجدید نظر کنید.

داستان‌های روسی

کتاب داستان‌های روسی یک کتاب دو زبان انگلیسی و روسی است که مجموعه‌ای از داستان‌های تاریخی مربوط به تولستوی، داستایوفسکی، چخوف، بونین و... را در برمی‌گیرد. این داستان‌های تاریخی به شما کمک می‌کند تا هم با ادبیات کشور روسیه و تاریخ آن آشنا شوید و هم سطح زبان روسی خود را تقویت کنید. این کتاب برای افراد متوسط تا پیشرفته پیشنهاد می‌شود.

بهترین وب‌سایت‌ها برای یادگیری زبان روسی به صورت رایگان

استاد روسی

یکی از سایت‌های بسیار پرطرفدار برای یادگیری زبان روسی سایت استاد روسیه است. اگر به دنبال آشنایی با ۵۰۰ فعل رایج روسی و یا ۱۰۰۰ کلمه رایج روسی هستید و اگر قصد دارید با افسانه‌های عامیانه، ضرب‌المثل‌ها و همچنین ادبیات روسی بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به این سایت سر بزنید. این سایت می‌تواند شما را به منابع بسیار زیادی متصل کند.

به طور مثال می‌توانید داستان‌هایی به زبان انگلیسی و روسی بخوانید و زبان خود را تقویت کنید. همچنین می‌توانید فعل‌های مختلف زبان روسی را صرف کنید و با استادهای زبان روسی که می‌توانند به یادگیری بهتر شما کمک کنند آشنا شوید.

آکادمیک

یکی از سایت‌های پرطرفدار برای یادگیری زبان روسی سایت آکادمیک است که دایره المعارف بسیار وسیعی برای زبان آموزان مبتدی تا پیشرفته به شمار می‌رود. شما می‌توانید انواع کتابچه‌های راهنما، لغتنامه‌ها، دایرة‌المعارف‌های مختلف روسی درباره اقتصاد، سیاست، فناوری، زیست‌شناسی، مذهب، تاریخ، قانون و... را پیدا کنید بنابراین اگر به دنبال یک سایت کامل و مفید هستید تا به وسیله آن بتوانید هم اطلاعات مفید کسب کند و هم زبان روسی که خود را تقویت کنید می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر:

یادگیری زبان در تیکا

در این مقاله سعی کردیم به معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان روسی بپردازیم. با استفاده از این منابع شما در هر سطحی از زبان روسی که باشید، می‌توانید زبان روسی خود را تقویت کنید و شروع به یادگیری این زبان کنید. به جای اینکه هزینه زیادی را صرف رفتن به کلاس‌های مختلف زبان روسی کنید می‌توانید با استفاده از این منابع پس از مدتی شاهد موفقیت‌های روزافزون خود باشید. برای معرفی و دانلود فرهنگ های لغت بیشتر روسی و سایر زبان ها با مرکز آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان در تیکا

 

معرفی منابع رایگان برای یادگیری زبان روسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

برای آلمانی هم هست ؟

26 شهریور 2022

user-image

افشین گلرویی

چقدر خوبه ک منابع رایگان هم هست که همش هزینه نکنیم. مرسی برای زبان های دیگه رو هم میذارید؟ میخوام مقاله رو برای دوستام بفرستم.

26 شهریور 2022