اساتید پیشنهادی:

شرایط زبان برای مهاجرت به ایتالیا

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 20 تیر 2022

دسته بندی : Students-immigration

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 7456

شرایط زبان برای مهاجرت به ایتالیا

کشور ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که هرساله افراد زیادی برای تحصیل و کار به این کشور مهاجرت می‌کنند. کشور ایتالیا هشتمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد و ازنظر گردشگری و توریسم نیز رتبه اول را در اروپا به خود اختصاص داده است.کشور ایتالیا با داشتن نقشه‌ای چکمه شکل در جنوب اروپا قرار دارد و جزایر سیسیل و ساردین نیز در جنوب این کشور واقع‌شده است. این کشور هرساله میزبان دانشجویان زیادی است که از سراسر جهان برای تحصیل به این کشور سفر می‌کنند. قبل از مهاجرت به این کشور باید با شرایط زبان برای مهاجرت به ایتالیا آشنا باشید. شاید فکر می‌کنید آموزش رایگان زبان برای مهاجرت غیر ممکن است، اما بهتر است بدانید که امکان‌پذیر است.

تحصیل به زبان انگلیسی یکی از امتیازاتی است که اخیراً این کشور برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. دولت ایتالیا در سال‌های اخیر برای جذب دانشجویان خارجی دوره‌های دانشگاهی متعددی را به زبان انگلیسی برگزار می‌کند. این امتیاز باعث شده است دانشجویان بدون دغدغه و تنها با تسلط به زبان ایتالیا از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرند. اما سالی که برای متقاضیان مهاجرت به ایتالیا وجود دارد این است که شرایط زبان برای مهاجرت به ایتالیا چیست. افرادی که به دنبال ویزای کار یا ویزای تحصیلی ایتالیا هستند چه مدرک زبانی را باید ارائه کنند. برای رسیدن به پاسخ این پرسش با ادامه مقاله همراه شوید.

شرایط زبان برای دانشجویان در ایتالیا

کشور ایتالیا دانشجویان زیادی را در رشته‌های پزشکی، اقتصاد، موسیقی، هنرهای بصری و طراحی صنعتی جذب می‌کند. علاوه بر کیفیت بالای دانشگاه‌های این کشور، هزینه تحصیل دانشجویی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مقرون‌به‌صرفه بوده و باعث شده است سالانه بیش از 32 هزار دانشجو به این کشور سفر کنند.

ازآنجایی‌که جذب دانشجوی خارجی ازنظر اقتصادی دارای جنبه‌های مثبتی است کشور ایتالیا با داشتن زبان ملی متفاوت اقدام به برگزاری دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی نموده است. این کار باعث شده است دانشجویان زیادی برای تحصیل به این کشور سفر کنند و ازنظر اقتصادی نیز برای این کشور مفید باشد.

قبل از اجرای این طرح داوطلبان برای تحصیل در این کشور ملزم به یادگیری زبان ایتالیایی بودند تا ویزای تحصیلی برای آن‌ها صادر شود. کشور ایتالیا با داشتن فرهنگ غنی و دانشگاه‌های برتر همیشه موردتوجه دانشجویان برای تحصیل قرار گرفته است. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در لیست ۲۰۰ دانشگاه‌ برتر جهان قرارگرفته و جایگاه خود را در سال‌های متمادی حفظ کرده‌اند.

جهت مطالعه بیشتر: Students immigration

تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در ایتالیا به زبان انگلیسی

دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند در تمامی مقاطع دانشگاهی ثبت‌نام کرده و به زبان انگلیسی تحصیل کنند. اکثر رشته‌های تحصیلی به زبان بین‌المللی در مقطع کارشناسی قرار دارد اما به‌مرور مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز افزوده می‌شود. زبان تدریس دروس در این رشته‌ها به زبان انگلیسی است و لازم است دانشجو قبل از آن توسط دانشگاه اپلای شود.

شرایط اپلای در رشته‌های پرطرفدار رقابتی است و دانشجو برای داشتن شانس بیشتر باید آخرین مدرک تحصیلی خود را با معدل خوبی ارائه دهد. همچنین داشتن نمره متوسط به بالا در زبان انگلیسی نیز برای اخذ پذیرش دانشگاه مقصد مهم است. برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور دانشجو باید مدرک زبان معتبر مانند تافل یا آیلتس ارائه کند. ارائه مدرک زبان با نمره کمتر از 5.5 در آیلتس شرایط اخذ ویزای تحصیلی را کمی سخت می‌کند و شانس متقاضی را پایین می‌آورد.

علاوه بر تسلط به زبان انگلیسی برای ارتباط بهتر با مردم این کشور در طول تحصیل بهتر است دانشجو با زبان ایتالیایی نیز آشنا شود. بسیاری از خدمات رایگان دانشجویی به افرادی داده می‌شود که به زبان ایتالیایی آشنا باشند. برخی از دوره‌های آموزشی در این کشور در سال اول به زبان انگلیسی ارائه می‌شود تا دانشجو فرصت کافی برای یادگیری زبان ملی این کشور را داشته باشد. داشتن حداقل نمره 6 آیلتس و 87 تافل برای پذیرش در دانشگاه‌های ایتالیا الزامی است.

اگر دانشجو علاقه‌مند به تحصیل به زبان ایتالیایی در این کشور است باید حداقل مدرک B2 زبان این کشور را داشته باشد. دانشجویان در حین تحصیل در ایتالیا اجازه کار تا سقف 20 ساعت در هفته را دارند. تسلط و آشنایی با زبان ایتالیایی این کار را آسان‌تر کرده و باعث می‌شود ارتباط بهتری با مردم این کشور برقرار شود.

شرایط زبان برای اخذ اقامت دائم کشور ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا شش روش وجود دارد. مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، اخذ تابعیت از طریق تولد، ازدواج، پناهندگی، ورزش، خود حماتی و سرمایه‌گذاری روشهای مختلف مهاجرت به ایتالیا هستند. هر یک از روش‌های فوق دارای شرایط زبانی مختلفی برای اخذ ویزا و طی شدن مراحل اخذ اقامت دائم هستند.

شرایط زبان برای مهاجرت به ایتالیا مشابه شرایط زبان برای تحصیل در این کشور است. داشتن تسلط به زبان ایتالیایی الزام نیست و داشت مدرک زبان انگلیسی نیز کفایت می‌کند. افرادی که موفق به اخذ مدرک زبان ایتالیایی شوند شانس خود را برای اخذ ویزای موردنظر افزایش می‌دهند.

جدا از نحوه مهاجرت و اخذ ویزا کشور ایتالیا بعد از 5 سال اقامت دائم و بعد از 10 سال تابعیت را اعطا می‌کند. دریافت تابعیت این کشور شرایط خاص خود را دارد و آشنایی به زبان ایتالیایی یکی از شرایط اصلی آن است. اخذ اقامت دائم این کشور تنها از طریق تحصیل ممکن نیست و متقاضی باید بعد از اتمام تحصیلات خود برای پیدا کردن کار در ایتالیا اقدام کند.

برای پیدا کردن کار در ایتالیا حتماً باید به زبان انگلیسی و ایتالیایی تسلط داشته باشید. داوطلبان اخذ ویزای کاری ایتالیا علاوه بر داشتن مدرک معتبر و سابقه کاری مناسب باید به زبان انگلیسی و ایتالیایی تسلط داشته باشند تا از سوی کارفرما تائید شوند. شرایط زبان برای مهاجرت به ایتالیا در همه روش‌های گفته‌شده نیاز به تسلط به زبان انگلیسی یا ایتالیایی دارد.

شرایط زبان برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

همان‌طور که گفته شد یکی از راه‌های مهاجرت به کشور ایتالیا مهاجرت تحصیلی است. رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نیز همیشه از رشته‌های پرطرفدار هستند که در ایتالیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارند. برای ورود به این رشته‌ها در ایتالیا کافی است در آزمون ورودی این رشته یعنی IMAT ثبت‌نام کنید و نمره قبولی بگیرید.

مؤسسات بسیاری در ایتالیا دوره‌های آمادگی آزمون ایمت را برگزار می‌کنند و تمرکز آن‌ها بیشتر روی رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی است. برای بالا بردن شانس قبولی در دیگر رشته‌های زیرشاخه پزشکی دانشجویان می‌توانند زبان ایتالیایی را نیز در این مدت یاد بگیرند.

آزمون آیمت درواقع یک آزمون بین‌المللی پزشکی است که به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. این آزمون در کشورهای دیگر مانند انگلیس، آلمان و لهستان نیز برگزار می‌شود.

لینک مفید: 7 داستان کوتاه ایتالیایی خوب برای مبتدیان

آمادگی زبان برای مهاجرت در تیکا

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد.  با توجه به اینکه این کشور یکی از کشورهای عضو کمیسیون ژنو است از طریق پناهندگی نیز به متقاضیان اقامت می‌دهد. معمولاً این روش یکی از پرخطرترین روش‌های مهاجرت به ایتالیا است. درست است که اکثر مردم این کشور با زبان انگلیسی آشنا هستند اما برای برقراری ارتباط بهتر با مردم، انجام کارهای اداری و برخی از امور تحصیلی بهتر است با زبان ایتالیایی آشنا باشید.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/italian

شرایط زبان برای مهاجرت به ایتالیا

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

محمدحسن ذکاوت

سلام و تشکر امکان دریافت بورسیه تحصیلی هست؟

25 تیر 2022

user-image

حسین محسنیان

ایتالیا خیلی کشور زیبایی ه. بخاطر زیباییش هم که شده زبون ش رو یاد می گیرم.

20 تیر 2022

user-image

لیلا فارغ

خیلی مفید بود برام چون همیشه برام سوال بود با توجه به سخت بودن زبان ایتالیایی چقدر لازم هست یاد گرفتن این زبان اساتیدی ک هم اونجا زندگی کردن و هم تدریس میکنن خیلی میتوانند کمک کنند

20 تیر 2022

user-image

عارفه سالاریه

مطلب کاربردی بود، ایتالیایی یاد گرفتن با اساتید تیکا فوق العادس. اساتیدی که خودشون تو ایتالیا زندگی می کنند یا تجربه زندگی تو این کشور رو دارند علاوه بر یادگیری زبان تجربیاتشون رو هم به شما توضیح میدن.

20 تیر 2022