اساتید پیشنهادی:

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی | با آهنگ های خارجی زبان یاد بگیر !

پرستو غفاری
پرستو غفاری
جمعه, 24 دی 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 4136

یادگیری زبان انگلیسی با آهنگ خارجی

تقریباً همه دوست دارند که با موسیقی انگلیسی بیاموزند. اپلیکیشن آموزش زبان با آهنگ میتواند یک ایده عالی باشد. یادگیری زبان با آهنگ میتواند خود به خود اتفاق بیفتد. شاید تنها کاری که باید بکنید پیدا کردن بهترین خواننده برای یادگیری زبان - یعنی یک خواننده محبوب انگلیسی زبان - باشد.

منظورم این است که شما احتمالاً تا به حال آهنگ های انگلیسی را در رسانه های اجتماعی شنیده اید. و گوش کردن موسیقی بسیار جالب تر از تکرار نکات و مفاهیم دستوری است (که البته باید آن را هم انجام دهید. محض اطلاع! )

اما بین صرفا شنیدن آهنگ های انگلیسی و یادگرفتن از آنها تفاوتی وجود دارد.

در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه با موفقیت با اپلیکیشن آموزش زبان با آهنگ استفاده کنید. شما بهترین منابع بای پیدا کردن موسیقی انگلیسی را کشف خواهید کرد (که شامل چندین گزینه برای آهنگ های انگلیسی همراه با متن ترانه می شوند) و همچنین چگونه استفاده بهینه از آنها را نیز خواهید آموخت.

چرا یادگیری زبان با آهنگ و موسیقی؟
 



 

ذهن فعال با موسیقی

موسیقی می تواند به کسانی که قصد یادگیری زبان دوم را دارند کمک کند. با مرور متن ترانه ها، افراد میتوانند دستور زبان و لغت را فرا بگیرند و املای خود را پیشرفت دهند. پس یک جور به اصطلاح "اثر موتزارت" وجود دارد. این اثر به این مفهوم است که گوش کردن به موسیقی کلاسیک عملکرد فعالیت های ذهنی مثل یادگیری را افزایش می دهد.

شنیدن زبان روزمره و محاوره ای 
 

موسیقی انگلیسی تقریباً همیشه شامل لغات ، عبارات وآموزش اصطلاحات زبان انگلیسی مفید بسیاری است. موسیقی پاپ انگلیسی معمولا کلمات ساده ای دارد. با این حال از آن جایی که مخاطب مورد نظر خواننده های انگلیسی متکلمین بومی آن زبان هستند، آهنگ ها و موسیقی شامل زبان به روز و محاوره ای می شود. اگر موسیقی مناسبی را انتخاب کنید،زبان مورد استفاده در آهنگ ها غیر رسمی و قابل استفاده است.

بهترین خواننده برای یادگیری زبان

بهترین خواننده برای یادگیری زبان یک خواننده پاپ یا کانتری است! که به لهجه مورد نظر شما آهنگ میخواند. ترانه های بریتانیایی با آمریکایی ممکن است کمی فرق داشته باشند. جاستین بیبر میتواند یک مثال خوب باشد. همچنین سلنا گومز و آریانا گرانده آهنگ های زیادی با متن های قابل فهم دارند. خواننده های دیگر از جمله Rihana نیز موسیقی های جذاب با ترانه های ساده ای منتشر کرده اند. در صورتی که سطح بالاتری دارید و از رپ بدتان نمی آید، میتوانید Drake و Kendrick را هم به این لیست اضافه کنید. موسیقی های بیلی آیلیش که یک خواننده نسل جوان است نیز کیفیت مطلوبی دارند اما متن بیشتر ترانه های Billie Eilish کمی برای زبان آموزان مبتدی دشوار است. در نهایت اما بهترین خواننده برای یادگیری زبان کسی است که با سلیقه شما همخوانی داشته باشد.

 

اشنایی با صدای زبان انگلیسی 
 

گوش کردن به موسیقی به شما امکان این را می دهد که بر روی تلفظ و درک ریتم، آهنگ و ضرب زبان انگلیسی تمرکز کنید.
 

استید زبان تیکا


 

جای گیری زبان انگلیسی در ذهن 

بسیاری از لغات و الگوهای صدای یک آهنگ تکراری هستند و همین سبب می شود که جاگرفتنشان در ذهن ساده تر شود. شما احتمالاً از قبل این را می دانستید. موسیقی توانایی عجیبی در ثبت شدن در ذهن دارد. نغمه ها و ترانه ها در افکار ما نفوذ می کنند و مدام در ذهن ما پخش می شوند. همه اینها کمک می کند تا از طریق به خاطر سپردن لغات و عبارات، بتوانید با این آهنگ ها زبان انگلیسی را فرا بگیرید. در حقیقت، بعد از مدتی کوتاه فراموشی آنها برایتان تقریباً غیرممکن خواهد شد.

آهنگ ها احساسی هستند
 

رابطه ما با موسیقی عمیق، قوی و بسیار رضابت بخش است. این مسئله نکته کلیدی سبب می شود که احساسات آزاد شوند، و بر احوالات لحظه ای تأثیر بگذارند و سلامت جسمی و ذهنی ما را بهبود بخشند. وقتی چیزی احساسی است، به خاطر سپردنش نیز البته بسیار ساده تر خواهد بود.

گوش کردن موسیقی یک عادت ساده 
 

یک دلیل که به سبب آن مردم یادگیری زبان را کار دشواری می دانند، این است که که در طول روز حتی یک دقیقه اضافی ندارند که به مطالعه اختصاص دهند. اما وقتی شما از طریق آهنگ ها انگلیسی می آموزید، نیازی نیست که زمان زیادی را کنار بگذارید چرا که می تواند موسیقی را با خود به هر کجا که خواستید ببرید. می توانید در ماشین، آشپرخانه و یا حتی موقع دوش گرفتن موسیقی گوش کنید. و با انتخاب موسیقی مورد علاقه تان، می توانید به یک آهنگ مشخص بارها و بارها گوش کنید بدون اینکه احساس کنید کسل شده اید.

موسیقی به شما فرهنگ انگلیسی را می آموزد
 

وقتی که با آهنگ ها انگلیسی یاد میگیرد، چیزی بیش از مهارت های زبانی را فرا می گیرید. موسیقی به شما بینشی در باب فرهنگ انگلیسی زبان و نحوه تفکر و احساس مردم می دهد. آشنایی با آهنگ ها و هنرمندان محبوب به شما موضوعی برای صحبت با دوستان انگلیسی زبانتان را نیز می بخشد.
 

قبل از شروع لازم است که آهنگ هایی که قرار است برای یادگیری انگلیسی از آنها استفاده کنید، را انتخاب کنید. این نکته مهم است چرا که در این مورد بخصوص نکات انحرافی بسیاری وجود دارند. به عنوان مثال سعی کنید که از این آهنگ ها دوری کنید:

- آنها که شامل کلمات سختی می شوند که عموماً استفاده نمی شوند.

- آنها که محبوب نیستند. قصد مخالفت با هنرمندان مستقل را ندارم اما اگر بخشی از هدف شما برقراری ارتباط با انگلیسی زبانان است، یادگیری آهنگ های محبوب تر که زبان عموم را به شما ارائه می دهد، می تواند کارآمدتر باشد.

- آنها که زیادی سریع هستند. که یادگیری را دشوار می سازند.

- آنها که متن ترانه هایشان در دسترس نیست.

و حالا به 8 توصیه ای اشاره می کنیم که به یادگیری زبان از طریق آهنگ و موسیقی کمک می کنند.
 

آموزش زبان تیکا


اپلیکیشن آموزش زبان با آهنگ

اپلیکیشن هایی مانند صدای آمریکا یا VOA Learning English بخشی دارند که متن هر ترانه را با جزئیات برای شما توضیح میدهند. شما میتوانید از این اپلیکیشن آموزش زبان با آهنگ در وقت های آزاد خود برای تمرین بیشتر استفاده کنید.
 

سایت های به اشتراک گذاری ویدئو
 

در ویدئوهای به اشتراک گذاری ویدئو مثل یوتیوب و Vimeo جستجو کنید.

این وب سایت ها شامل مجموعه های گسترده ای از موزیک ویدئوها می شوند و اغلب شما را مستقیماً به آهنگ های انگلیسی به همراه ترانه هایشان هدایت می کنند.

Spotify
 

اسپاتیفای یک سرویس اشتراک موسیقی آنلاین است که برای مقصود ما انتخاب معرکه ای است. به دلیل اینکه شامل گزینه های بسیاری می شود که می توانید در مسیر یادگیری از آنها استفاده کنید.

همچنین برای بررسی آخرین آهنگ های محبوب و پرطرفدار نیز مفید است.

FluentU
 

برای یادگیری زبان با موسیقی می توانید از بخش موزیک ویدئوها استفاده کنید. برای هر کس چیزی پیدا می شود چه بخواهید با آهنگ های ساده شروع کنید یا چه در حال حاضر برای آهنگ های راک سریع با متن های  دشوار آماده باشید، انتخابی خواهید داشت: تنها کافی است که سطح زبان خود را انتخاب کنید : مبتدی 1، مبتدی 2، متوسط 1، متوسط 2، پیشرفته 1 یا پیشرفته 2.

همچنین می توانید انواع متفاوتی از ویدئوها مثل تریلر فیلم ها، گزارش های خبری، سخنرانی های الهام بخش و ... را نیز بررسی کنید.

تنها کافی است نگاهی بیندازید و در حین گشت و گذار میان ویدئوها، تعداد زیادی از ویدئوهای مختلف را خواهید دید که بسیاری از موضوعات را شامل می شوند.
 

آموزش زبان آنلاین تیکا


 

انتخاب موسیقی مورد علاقه

اگر حقیقتاً از موسیقی هیچ لذتی نمی برید، هدفی در یادگیری زبان از طریق آهنگ وجود نخواهد داشت. و در واقع خیلی زود کسل خواهید شد.

موسیقی انگلیسی را انتخاب کنید که از نوع مناسبی از زبان استفاده می کند.

متن ترانه ها باید شامل لغات متداول باشند و برای شما زیادی ساده یا زیادی دشوار به نظر نرسند.

نکته دیگر قابل توجه این است که گاهی اوقات خواننده ها متن ترانه را به صورت واضح ادا نمی کنند.

احتمالاً سبک هوی متال بهترین انتخاب برای شروع نخواهد بود.

انتخاب آهنگ بصورت روایت قصه 
 

این نوع آهنگ ها برای درک و تصویرسازی ذهنی ساده ترند. اگر مبتدی هستید، می توانید از آهنگ های کودکان و یا کارتون های دیزنی چیزهای زیادی یاد بگیرید. اینها گزینه هایی معرکه و ساده برای شروع هستند.

شروع با موسیقی پاپ و افزایش شاخ و برگش 
 

موسیقی پاپ پرطرفدار معمولاً در مورد عشق و رمنس است. که عالی است چرا که در آنها لغات تکراری زیادی وجود خواهند داشت. وقتی که آماده اضافه کردن انشعابات هستید، می توانید ژانرهای مختلف موسیقی را امتحان کنید که گسترده متنوع تری از لغات را بیاموزید.

استفاده از تکنیک تکیه گاه سازی و لغات برای درک ترانه ها 


می توانست خوب باشد اگر تنها با گوش کردن به موسیقی قادر بودید که انگلیسی یاد بگیرید. اما در عمل لازم است زمانی را باید برای بررسی دقیق متن ترانه ها و معنی شان صرف کنید تا اول متوجه مفهوم موسیقی شوید.

این نکته ای است که معلم ها از آن با عنوان تکیه گاه سازی یاد می کنند. (تکیه گاه یا داربست چیزی است که شما را نگه می دارد و داربستی برای آنچه است که در حال ساخته شدن است مثل چرخ های اضافه دوچرخه)
 

آموزش زبان تیکا



 

به جای سعی در درک متن ترانه ها با تلاش خودتان، می توانید برای افزایش سرعت از منابع زیر استفاده کنید:
 

- پایگاه های داده متن ترانه های انگلیسی
- Lyrics.com و Exposed Lyrics هر دو مجموعه گسترده ای از متن ترانه های انگلیسی را برای استفاده در اختیار شما قرار می دهند.
- Music English
- Music English مجموعه ای از موزیک ویدئوهای یوتیوب است که شامل متن می شود.

FluentU
 

علاوه بر داشتن بهترین موزیک ویدئوهای انگلیسی برای یادگیری زبان، ویدئوهای FluentU شامل زیرنویس های تعاملی نیز می شوند.

اگر بر روی یک لغت کلیک کنید، ویدئو متوقف می شود و معنی لغت نمایش داده می شود. هر لغت با مثال های ساده و قابل فهمی همراه است. می توانید به سادگی هر کلمه ای که بخواهید را به فهرست لغات خود اضافه کنید.
 

متن ترانه ها و لغات را مطالعه کنید


علاوه بر درک محتوا، این مورد به این معنی است که شما لغات را با یک برنامه منظمی مرور کنید. آهنگ را به بخش های کوچک تقسیم کنید و لغت به لغت همه را بررسی کنید و سعی کنید که بر هر کدام مسلط شوید تا آنها به بخشی از دایره لغات ذهنی شما بپیوندند.

می توانید این کار را با استفاده از سرویس فلش کارت مثل اپلیکیشن Anki یا اپلیکیشن Studies app انجام دهید.

با آهنگ بخوانید

مگر اینکه مجبور باشید برای مجموعه ای از مخاطبین کاری را اجرا کنید، اهمیتی ندارد که بدترین خواننده جهان باشید. بنابراین نگران نباشید اگر هیچ توانایی موسیقایی ندارید.

فارغ از قدرت خوانندگی، باید سعی کنید که بلند بلند با موسیقی بخوانید. این مسئله شما را مجبور می کند دهان خود را با شکل های مناسب هماهنگ کرده و با ریتم آهنگ حرکت دهید.
 

اساتید زبان تیکا


 

سعی کنید که از حفظ بخوانید


بعد از مدتی، باید متوجه شوید که حفظ کردن آهنگ را شروع کرده اید. و بعد آماده اید تا قدم بزرگ بعدی را بردارید سعی کنید که بدون نگاه کردن به متن آهنگ را از حفظ بخوانید. در این مقطع متوجه می شوید که از پس کارهای دیگری نیز بر می آیید مثل استفاده از آن لغات در مکالمات روزمره !

مرور با اپلیکیشن آموزش زبان با آهنگ


لزومی ندارد که یادگیری یک آهنگ را قبل از شروع آهنگ بعدی تکمیل کنید. در حقیقت، بعد از این که با یک آهنگ آشنا شدید و احساس راحتی کردید، می توانید بعدی را شروع کنید. و بعد از گذشت زمان کافی می توانید به آهنگ اولی برگردید. اپلیکیشن آموزش زبان با آهنگ میتواند به شما یادآوری کند که هربار با متن آهنگ همخوانی کنید.

این نکته تکرار با فاصله نام دارد. و ثابت شده است که این روش بسیار بیشتر از روش تکمیل کردن یکجا کارآمد خواهد بود.

موسیقی تازه ای را پیدا کنید که باعث پیشرفت شود


این یکی احتمالاً دشوارترین مرحله است. هر آهنگ تازه ای که یاد می گیرید ، باید تعادل یادگیری لغات تازه روند آموزشی شما را حفظ کند و روند پیشرفتتان را مختل ننماید. سطح مناسبی از هم پوشانی انگیزه شما را حفظ می کند و آموخته های قبلی شما را برای رسیدن به استفاده حداکثری تقویت می کند.

میتوانید برای استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان با آهنگ هرروز یک آلارم بگذارید. هر روز با آهنگ انگلیسی یاد بگیرید و خیلی زود از میزان پیشرفت خود تعجب خواهید کرد. وقتی که تجربه یادگیری زبان خود را با فعالیت های جالبی مثل گوش کردن و خواندن موسیقی انگلیسی ادغام کنید، حتی متوجه نخواهید شد که دارید زبان دوم را می آموزید.
در پلتفرم آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید در هر زمان و هر مکانی در کلاس آنلاین خود شرکت کنید . کافیست در صفحه اساتید زبان ، استاد موردنظر خود را انتخاب کنید و در روز و ساعتی که می خواهید در کلاس زبان آنلاین خود شرکت کنید. از آنجایی که کلاس های آنلاین به صورت خصوصی هستند تمرکز کلاس و استاد بر روی مهارت های مورد نیاز زبان آموز است و روش های کاربردی را نیز برای یادگیری لغات خواهید آموخت.
 

استید زبان تیکا
بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی با موسیقی | با آهنگ های خارجی زبان یاد بگیر !

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات