اساتید پیشنهادی:

آموزش تلفظ انگلیسی نهم - دانلود فایل صوتی

زینب ناصری
زینب ناصری
سه‌شنبه, 23 اسفند 2021

دسته بندی : high-school

زمان مطالعه : 0 دقیقه

تعداد بازدید : 7881

آموزش تلفظ انگلیسی نهم - دانلود فایل صوتی

در این مطلب شما میتوانید فایل صوتی آموزش تلفظ انگلیسی نهم را دانلود کنید. کتاب های آموزش زبان دبیرستان در دوره اول متوسطه Prospect نام دارند. در این کتاب ها شما مطالب اولیه و حدود 500 لغت پایه زبان انگلیسی را یاد میگیرید. شما میتوانید برای یادگیری گرامر زبان نهم دبیرستان نیز از تیکا کمک بگیرید.

دانلود آموزش تلفظ انگلیسی نهم

لینک زیر فایل rar یا فشرده کتاب صوتی زبان نهم را در اختیار شما قرار میدهد.

دانلود فایل صوتی تلفظ های زبان نهم

نحوه استفاده از فایل صوتی

زبان نهم متن های ساده اما بیشتری دارد. شما کم کم باید تلفظ جملات طولانی تر را تمرین کنید. میتوانید با تمرین تلفظ های کتاب زبان هشتم متوسطه شروغ کنید.

کلمات را به صداها تقسیم کنید


کلمات از هجاها یا قطعات تشکیل شده اند. برای مثال کلمه syllable سه هجا دارد: syl-la-ble. تبدیل کلمات به قطعات می تواند تلفظ آنها را آسان تر کند.

برای بررسی تعداد هجای یک کلمه، دست خود را درست زیر چانه خود قرار دهید. کلمه را آهسته بگویید. هر بار که چانه شما دست شما را لمس می کند، این یک هجا است.

تقویت  تلفظ انگلیسی

شما حتی می توانید کلمه را به صورت قسمتی یادداشت کنید. بین هر هجا فاصله بگذارید یا یک خط بکشید (هر هجا باید حداقل یک مصوت داشته باشد: a, e, i, o, u, y). حالا سعی کنید کلمه را بگویید. به آرامی بگویید و بعد از هر هجا مکث کنید. این راحت تر نیست؟

اگر هنگام تمرین تلفظ های زبان انگلیسی نهم با هجاها مشکل دارید، می توانید تعداد هجاها را بررسی کنید. این وب سایت هجاها را در هر کلمه ای که جستجو می کنید به شما نشان می دهد و حتی نحوه تلفظ آن را به شما نشان می دهد.

تصویر تزدینی است


به صداها و کلمات استرس اضافه کنید

یادگیری زبان نهم متوسطه همراه با استرس کلمات بهتر انجام میشود.
انگلیسی زبانی است که استرس دارد. این بدان معناست که برخی از کلمات و صداها مهمتر از سایرین هستند. وقتی یک کلمه را با صدای بلند می گویید می توانید این را بشنوید. به عنوان مثال، کلمه "Introduce" با تاکید در پایان تلفظ می شود، بنابراین به نظر می رسد: "in-tro-DUCE".

گاهی اوقات جایی که در یک کلمه استرس وارد می کنید می تواند معنای کلمه را تغییر دهد. این کلمه را با صدای بلند بگویید: «حضور». اگر گفتید "PREsent"، در مورد اسمی صحبت می کنید که به معنای "در این لحظه" یا "هدیه" است. اگر گفتید "preSENT"، در مورد فعل صحبت می کنید که به معنای "دادن یا نشان دادن" است.

یاد گرفتن استرس اسم ها

اکثر اسامی دو هجا بر روی هجای اول تاکید دارند و بیشتر افعال دو هجایی روی هجای دوم تاکید دارند.
این دقیقاً مانند کلمه "present" است. در اینجا مثال دیگری وجود دارد: اسم "ADDress" مکانی است که در آن زندگی می کنید، و فعل "addRESS" صحبت کردن با کسی است.

اگر همه اینها خیلی پیچیده به نظر می رسد، نگران به خاطر سپردن همه این قوانین برای آموزش تلفظ انگلیسی نهم نباشید – بهترین راه برای یادگیری گوش دادن و تمرین است. به یاد داشته باشید که اکثر انگلیسی زبانان بومی نیز قوانین را نمی دانند، آنها فقط آنچه را که "درست به نظر می رسد" می گویند. با تمرین کافی، می توانید آنچه را که درست به نظر می رسد نیز دریافت کنید.

برای مطالعه بیشتر: آموزش گرامر نهم متوسطه

تمرین با مثال

جملات هم استرس دارند. برخی از کلمات اهمیت بیشتری دارند و با وضوح و قدرت بیشتری نسبت به بقیه جمله گفته می شوند. سعی کنید این جمله را با صدای بلند بخوانید: "صبح مقداری نان تست با کره خوردم."

 “I ate some toast with butter in the morning.”

جمله باید اینطور به نظر می‌رسید (کلمات پررنگ عبارت‌اند از: «صبح مقداری نان تست با کره خوردم». توجه کنید که چگونه هر بار که به یک کلمه مهم می رسید سرعت خود را کاهش می دهید و به سرعت از موارد کمتر مهم عبور می کنید؟

“I ate some toast with butter in the morning.” 

با بلند خواندن، مکالمه و خوب گوش دادن به جایی که دیگران هنگام صحبت کردن استرس دارند، به تمرین ادامه دهید.

جمع بندی آموزش تلفظ انگلیسی نهم

برای تمرین بیشتر حتما جملات کتاب نهم را با فایل صوتی روخوانی کنید. برای آموزش های رایگان بیشتر با مجله منابع یادگیری زبان تیکا همراه باشید.

استاد آنلاین زبان انگلیسی
آموزش تلفظ انگلیسی نهم - دانلود فایل صوتی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

taregh

عالی بود

9 خرداد 2022

user-image

پارسا مهری

تیکا همیشه بهترین و کامل ترینه

9 خرداد 2022

user-image

عارفه سالاریه

ممنون که فایل دانلود رو گذاشتید.

9 خرداد 2022