اساتید پیشنهادی:

زبان فرانسه یاد بگیریم یا اسپانیایی ؟ 

زهرا اکبری نیا
زهرا اکبری نیا
شنبه, 20 آذر 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 17281

زبان فرانسه یاد بگیریم یا اسپانیایی ؟ 

اولین قدم برای یادگیری یک زبان جدید ، انتخاب زبان موردنظر شما است. فرض ما در این مقاله این است که شما تصمیم گرفته اید زبان فرانسه یا اسپانیایی را یاد بگیرید. با اینکه انتخاب یک زبان برای یادگیری می تواند تصمیمی شخصی باشد و هر زبان آموزی دلایل مخصوص به خود را داشته باشد ، اما ما در این مقاله تلاش می کنیم چند دلیل را بررسی کنیم تا به شما در دوراهی انتخاب زبان فرانسه یا اسپانیولی کمک کنیم. و بدون شک قدم بعدی انتخاب روش های یادگیری زبان موردنظر است که آن هم کاملا به انتخاب شماست اما ما به شما یک پیشنهاد ویژه خواهیم داد . پس با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

چه زبانی یاد بگیرم ؟ اسپانیایی با فرانسه ؟

اکثر زبانی آموزانی که قصد یادگیری زبان دوم یا سوم را دارند احتمال بسیار زیاد با زبان انگلیسی آشنایی کافی دارند و حال می خواهند یک زبان جدید بسته به نیاز خود یاد بگیرند. زبان هایی که بیشتر مورد نظر زبان آموزان است زبان های فرانسه ، اسپانیایی ، ایتالیایی ، آلمانی هستند. در ادامه این مطلب تمرکز ما بر روی زبان آموزانی است که بین دو زبان اسپانیایی و فرانسه می خواهند انتخاب کنند. 
 

آموزش زبان آنلاین انگلیسی



1 . انگیزه شما از یادگیری زبان چیست؟

اول از همه و شاید مهم ترین سوالی که باید زبان آموز از خود بپرسد این است که انگیزه و دلیل من از یادگیری این زبان چیست؟ بسیار مهم است که تعیین کنید چرا می خواهید برای یادگیری یک زبان وقت صرف کنید؟ آیا می خواهید با فرهنگ و مردم یک کشور خاص بیشتر آشنا شوید؟ یا قصد سفر به کشور خاصی را دارید؟
دلیل شما برای شروع یادگیری زبان هر چه که هست می تواند به شما برای انتخاب زبان مناسب یادگیری کمک کند. توجه کنید که تسلط به این زبان جدید در کجاها و در چه موقعیت هایی می تواند به شما کمک کند و با توجه به آن زبانی را انتخاب کنید که هر چه بهتر به نیازها و انگیزه های شما پاسخ بدهد. برای مثال اگر شما هدفتان آشنایی با  فرهنگ و رسوم یک کشور جدید است از خود بپرسید به غذاهای فرانسوی بیشتر علاقه دارید یا اسپانیایی ؟ از موسیقی و خوانندگان فرانسوی بیشتر لذت می برید یا اسپانیایی ؟ و سایر سوال های مشابه و مطمئن باشید که پاسخ به همین سوالات ساده می تواند به شما کمک کند. 
 

آموزش زبان اسپانیایی



2 . میزان آشنایی شما با زبان های جدید در چه سطحی است؟

دومین موردی که باید مدنظر داشته باشید این است که چقدر با هر کدام از دو زبان آشنایی دارید .  مثلا اگر به زبان پرتغالی تسلط دارید احتمالا یادگیری زبان اسپانیایی برای شما ساده تر خواهد بود. یا اگر با زبان کریول ( که از ترکیب چند زبان انگلیسی، فرانسوی ، اسپانیایی ، پرتغالی تشکیل شدده است ) آشنایی داشته باشید ، یادگیری فرانسه برای شما آسان تر خواهید بود. 
پس به طور کلی اگر بتوانید زبانی بلد باشد که به یکی از زبان های اسپانیایی و یا فرانسه نزدیک تر باشد احتمالا بهتر باشد زبانی را از بین فرانسه یا اسپانیایی انتخاب کنید که به آن زبان نزدیک تر باشد. به طور قطع می توان گفت هر کدام از این دو زبان را که یاد بگیرید ضرری ندارد و تنها مساله ای که اهمیت دارد این است که بدانید کدام زبان بیشتر برای شما مناسب است و به کار شما می آید. 

بیش تر بدانید ، الفبای زبان فرانسه چگونه خوانده و نوشته میشوند؟ 

3 . سختی هر کدام از این دو زبان را در نظر بگیرید

بیایید فرض کنیم که شما پیش زمینه و آشنایی با هیچ زبان دیگری ندارید. و در حال حاضر می خواهید که در کنار زبان فارسی یک زبان دیگر یاد بگیرید و تنها با انگلیسی تا حدودی آشنا هستید. 
در این شرایط هم می توان زبان اسپانیایی یا فرانسه را یاد گرفت و حال احتمالا سوالی که برایتان پیش بیاید این است که کدام زبان ساده تر است، اسپانیایی یا فرانسه؟
اگر خیلی واضح بخواهیم پاسخ این سوال را بدهیم این است که اگر گرامر مدنظر ما باشد هر دو زبان می توانند چالش هایی را برای زبان آموز به وجود آورند. اما برای شروع کار زبان اسپانیایی ساده تر از فرانسه است. 
اگر دنبال همین جواب بودید پس تبریک می گم ، وقتشه زبان اسپانیایی رو شروع کنید . اما اگر وقتی پاسخ سوال را خواندید و گفتید حیف شد من می خواستم زبان فرانسه را یاد بگیرم ! خبر خوب برای شما این است که احتمالا انگیزه بیشتری برای یادگیری زبان فرانسه دارید . پس شک نکنید و یادگیری فرانسه رو شروع کنید. 
اگر هنوز مطمئن نشده اید که فرانسه یاد گیرید و یا زبان اسپانیایی سایر عواملی که اشاره می کنیم را هم در نظر بگیرید.
 

آموزش زبان فرانسه



4 . فاکتور جهانی بودن و گستردگی زبان در جهان را در نظر بگیرید

خبر خوب دیگر این است که هر دو زبان اسپانیایی و فرانسه در لیست پر استفاده کننده ترین زبان های جهان هستند. زبان اسپانیایی چهارمین زبان  پرتکلم جهان با بیش از 534 میلیون نفر است.  همچنین زبان فرانسه در این رده بندی جایگاه پنجم را دارد و بیش از 280 میلیون نفر فرانسوی زبان در سراسر جهان داریم. اگر با دیدن تفاوت 250 میلیون نفری بین مقام چهارم و پنجم برای خواندن زبان فرانسه دو دل شده اید ، خیالتان راحت باشد که 280 میلیون نفر فرانسوی زبان هم رقم کمی نیست و وقت و انرژی خود را برای زبان کاربردی می گذارید.
مهم ترین تفاوت در این است که کجا و در چه کشورهایی کدام یک از این دو زبان استفاده می شود . زبان اسپانیایی طبیعتا در اسپانیا و در کنار آن در کشورهای مکزیک ،آمریکای مرکزی و جنوبی صحبت می شود. از طرفی زبان فرانسه در کشور های فرانسه ، کانادا ، لوکزامبورگ ، بسیاری از کشورهای آفریقایی ، هائیتی و لبنان مورد استفاده قرار می گیرد.
بنابراین هر دو زبان بسیار فراگیر هستند و سوال اصلی این است که الان کجا هستید و به کجا می خواهید برسید؟

بیش تر بدانید ، آموزش الفبای زبان اسپانیایی در سه سوت

5 . کشوری که الان سکونت دارید بسیار مهم است

آخرین موردی که باید به آن توجه کنید و از اهمیت بالای برخوردار است موقعیت مکانی و کشور محل سکونت شماست. کشور شما از این جهت اهمیت دارد که در برخی کشورها اسپانیایی زبان ها بیشتر و برخی دیگر فرانسوی زبان بیشتر هستند. البته تا حدود زیادی این مورد در ایران کمتر تاثیر دارد . اما اگر خارج از ایران هستید و قصد یادگیری یکی از زبان های فرانسه و یا اسپانیایی را دارید این مورد را حتما توجه داشته باشید. و زبانی که بیشتر با آن در زندگی روزمره خود برخورد می کنید می تواند گزینه مناسب تری برای یادگیری باشد. 
برای مثال اگر در کانادا هستید ، یادگیری زبان فرانسه می تواند فرصت های شغلی جدیدی را به روی شما بگشاید. و یا اگر در آمریکا هستید احتمالا با اسپانیایی زبان های بیشتری برخورد خواهید داشت. یادتان باشد که افرادی که زبان نیتیو آن ها اسپانیایی و یا فرانسوی است نه تنها در تمرین و تقویت مهارت های زبان می توانند به شما کمک کنند بلکه برای حفظ انگیزه شما نیز اهمیت ویژه دارند. 
 

آموزش زبان به صورت آنلاین



 

چگونه یادگیری اسپانیایی و یا زبانه فرانسه را شروع کنم؟

روش ها و منابع زیادی برای یادگیری زبان اسپانیایی و یا فرانسه وجود دارد. امروزه با وجود اینترنت کلاس های آنلاین آموزش زبان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و شما از خانه خود به راحتی می توانید در کلاس های زبان شرکت کنید . یکی از این پلتفرم ها که آموزش آنلاین زبان را ارائه می دهد تیکا است . در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا شما زبان آموزان زبان و استاد موردنظر خود را انتخاب می کنید و در روز و ساعتی که خودتان انتخاب می کنید کلاس آنلاین شما با استاد زبان به صورت خصوصی و از طریق ویدئوچت برگزار می شود. در تیکا امکان برگزاری جلسه آزمایشی رایگان نیز فراهم شده و شما در این جلسات آزمایشی با استاد زبان و متد آموزشی او آشنا می شوید و استاد زبان نیز ضمن یک آزمون تعیین سطح آنلاین کوتاه با سطح زبان شما آشنا می شود و برنامه ای برای کلاس ها تنظیم می شود . شما می توانید لیست اساتید زبان فرانسه و لیست اساتید زبان اسپانیایی را مشاهده کرده و بهترین استاد موردنظر خود را انتخاب کنید.

 

منبع: busuu

 

 

آموزش زبان آنلاین تیکا
زبان فرانسه یاد بگیریم یا اسپانیایی ؟ 

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زهرا اکبری نیا

تولید محتوا

من زهرا هستم کامپیوتر-نرم افزار خوندم و به زبان و طراحی علاقه زیادی دارم ، تلاش میکنم شما رو هم با روش های مختلف یادگیری زبان آشنا کنم.

نظرات

user-image

یکتا کاویانی فر

اسپانیایی عالیه

30 آبان 2022

user-image

لیلا فارغ

ب نظر من فرانسه کاربردی تر هست ولی اصلا چرا این دوتا رو مقایسه قرار دادید؟

30 آبان 2022

user-image

پریسا

فرانسه خیلی زبون قشنگیه

30 آبان 2022

user-image

زهرا اخوان

فرانسه خیلی جذاب تره من توی تیکا آموزش میبینم خیلی خوبه

29 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

سلام، حالا چرا فرانسه و اسپانیایی؟؟؟

29 آبان 2022