اساتید پیشنهادی:

شرایط زبان برای مهاجرت به آمریکا

خاطره محمدی
خاطره محمدی
سه‌شنبه, 13 تیر 2022

دسته بندی : Students-immigration

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 11302

شرایط زبان برای مهاجرت به آمریکا

کشور آمریکا یکی از کشورهایی است که سالانه مهاجران زیادی آنجا را برای اقامت خود انتخاب می‌کنند. برای مهاجرت به آمریکا شرایط زیادی وجود دارد. یکی از این شرایط داشتن نمره آزمون آیلتس یا تافل قابل قبولی است که برای مهاجران بسیار ضروری است. داشتن مدرک زبان برای مهاجرت به آمریکا می‌تواند موقعیت‌های مختلفی در پی داشته باشد. در این مقاله به این موقعیت‌ها اشاره می‌کنیم. کسانی که قصد دارند درباره شرایط زبان برای مهاجرت به آمریکا اطلاعات لازم را به دست بیاورند می‌توانند با مطالعه این مطالب به آگاهی کاملی دست پیدا کنند. برای مهاجرت به هر کشوری بهتر است که ابتدا برای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان برای مهاجرت اقدام کنید.

ضرورت مدرک زبان برای مهاجرت

کسانی که قصد دارند به کشور آمریکا سفر کنند یا از راه‌های مختلف قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید از مدرک زبان انگلیسی نیز برخوردار باشند. علاوه بر اینکه هر مهاجر به سوابق، مدرک تحصیلی نیاز دارد، به نمره قبولی زبان نیز نیاز خواهد داشت. برای این کار لازم است که مهاجران با اخذ مدرک بین‌المللی زبان بر مشکل زبان خود فائق آیند. این کار تنها با یادگیری زبان و شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مقدور است.

آزمون‌های بین‌المللی زبان

آزمون‌های بین‌المللی زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که مهاجران می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند. قبل از شرکت در این امتحان‌ها لازم است که مهاجران برای یادگیری زبان انگلیسی اقدامات لازم را انجام دهند. یکی از این اقدامات می‌تواند شرکت درکلاس‌های آموزش زبان انگلیسی باشد. هر کدام از افراد باید در سطح مورد نیاز به کلاس‌های آموزشی رفته و دوره آموزشی را پشت سر بگذارند. در این صورت افراد می‌توانند در آزمون‌های بین‌المللی شرکت کرده و با اخذ مدرک بین‌المللی زبان، برای مهاجرت به کشور آمریکا اقدام کنند.

برای مطالعه بیشتر: مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان 

مهم‌ترین شرایط زبان برای مهاجرت به آمریکا

یکی از مهم‌ترین شرایط زبان برای مهاجرت به آمریکا کسب نمره قبولی در آزمون‌هایی است که در سرتاسر جهان دارای اعتبار ویژه‌ای هستند. همانطور که ذکر شد افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند لازم است از مهارت زبان بالایی برخوردار باشند.

این کار تنها با شرکت در آزمون معتبر بین‌المللی مقدور است. برای مثال لازم است که مهاجران قبل از مهاجرت، در آزمون‌های کمبریج، تافل یا آیلتس شرکت کنند. آزمون‌هایی غیر از این ۳ مورد اعتبار بین‌المللی ندارند. بنابراین داشتن نمره قبولی حداقل ۶.۵ در این آزمون‌ها می‌تواند برای افراد مهاجر بسیار کارساز باشد.

انواع مهاجرت و نمره آزمون بین‌المللی زبان

مهاجرت به کشور آمریکا می‌توانند از راه‌های مختلفی صورت بگیرد. بعضی از افراد برای کار به این کشور مهاجرت می‌کنند. برخی برای تحصیل، زندگی و یا موارد دیگر کشور آمریکا را مقصد خود قرار می‌دهند. هر کدام از ویزاهای مهاجرتی نمره قبولی خاص خود را می‌طلبند. در ادامه مطلب بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

معمولا برای همه افراد با هر نوع ویزای مهاجرتی نمره ۶.۵ آزمون بین‌المللی قابل اعتبار است. اما همانطور که اشاره شد در برخی از ویزاهای مهاجرتی نمره قبولی زبان انگلیسی نیز می‌تواند متغییر باشند. به طور کلی اگر سطح دانش زبانی افراد در حد معمولی است، می‌توانند در ظرف مدت ۳ الی ۴ ماه به نمره قابل قبول برای مهاجرت دست پیدا کنند.

مهاجرت تحصیلی آمریکا و شرایط زبان

نمره قبولی آیلتس برای دانشجویانی که در آمریکا تحصیل می‌کنند بسیار مهم است. بنابراین نمره آزمون زبان یکی از الزامات تحصیل در آمریکا است. البته برخی از دانشگاه‌های کشور آمریکا بدون داشتن مدرک زبان نیز دانشجو می‌پذیرند. در ادامه مطلب به تعدادی از دانشگاه‌هایی که برای پذیرش دانشجویان خارجی شرایط زبانی در نظر نمی‌گیرند را ذکر می‌کنیم.

  • دانشگاه ایالتی کالیفرنیا (California State University)
  • دانشگاه درکسل (Drexel University)
  • دانشگاه ایالتی نیویورک (The State University of New York)
  • دانشگاه آرکانزاس(University of Arkansas)
  • دانشگاه دیتون (University of Dayton)
  • دانشگاه آیووا (Iowa State University)
  • دانشگاه میسوری Missouri
  • دانشگاه نیواورلئان (New Orleans)
  • دانشگاه شمال تگزاس University of North Texas))
  • دانشگاه ویسکانسین (University of Wisconsin)

شرکت در کالج زبان انگلیسی

مهاجرت تحصیلی همیشه ملزم به نمره قبولی آیلتس نیست. افرادی هستند که علاقه‌ای به شرکت در آزمون آیلتس یا دیگر آزمون‌های بین‌المللی زبان ندارند. این مهاجران می‌توانند برای تحصیل در آمریکا به کالج‌های زبان انگلیسی بروند. در این کلاس‌ها افراد می‌توانند هر چهار مهارت زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیرند. این کلاس‌ها در دانشگاه‌های آمریکا برگزار می‌شوند. همچنین مهاجران می‌توانند نحوه یادگیری گرامر را در این دوره‌ها به خوبی فراگیرند. برخی از مهاجران سطح متوسطه، دوره‌های هم‌سطح خود را فرا می‌گیرند. افرادی که برای تحصیل در دانشگاه آمریکا اقدام کرده‌اند دوره‌های فشرده و پیشرفته زبان را یاد می‌گیرند.

شرایط تحصیل در آمریکا بدون نیاز به مدرک زبان

لازم است که افراد قبل از هر کاری درباره شرایط دانشگاه‌های آمریکا تحقیق کنند. هر کدام از دانشگاه‌های آمریکا شرایط خاص خود را دارند. حتی در صورتی که دانشگاه مورد نیاز مهاجران، برای پذیرش نیازی به مدرک زبان ندارند، لازم است که افراد درباره شرایط آن به خوبی تحقیق کنند.

مهاجرت به آمریکا بدون نیاز به مدرک زبان

همانطور که گفته شد هر دانشگاهی شرایط خاص خود را دارد. برخی از دانشگاه‌های آمریکا تنها در صورت خاصی می‌توانند دانشجو را بدون ارائه مدرک زبان پذیرش کنند. افرادی هستند که در دوره تحصیلی قبلی خود از انگلیسی به عنوان زبان اصلی استفاده کرده‌اند. بعضی از دانشگاه‌های آمریکا به مهاجران این اجازه را می‌دهند که در این صورت بدون ارائه نمره آزمون بین‌المللی در دانشگاه تحصیل کنند.

مدارک زبان مورد تایید آمریکا و کانادا

بنابر آمار به دست آمده برخی از مدارک زبان بین‌المللی مورد تایید کشور آمریکا و کانادا هستند. این آزمون‌ها شامل موارد زیر هستند.

  • مدرک زبان کمبریج CAE
  • مدرک زبان آیلتس آکادمیک
  • مدرک زبان تافل

همینطور همه ویزاهای مهاجرتی این ۲ کشور یک نمره قبولی زبان را نمی‌خواهند. در ادامه مطلب به نمره قبولی مدرک زبان در ویزاهای مهاجرتی آمریکا که در کانادا نیز به همین روال است اشاره می‌کنیم.

  • حداقل نمره برای نیروی کار ماهر فدرال ۶ است.
  • حداقل نمره قبولی برای ویزای خوداشتغالی ۵.۵ است.
  • حداقل نمره قبولی برای شهروندان آمریکا و کانادا ۵.۵ است.

"مقاله آیتلس بگیریم یا تافل را از دست ندهید! "

افرادی که بدون مدرک زبان می‌توانند به آمریکا مهاجرت کنند

کسانی هستند که بدون داشتن مدرک زبان به کشور آمریکا مهاجرت می‌کنند. این افراد در دسته اول کسانی‌اند که زبان مادری‌شان انگلیسی است. چنین کسانی نیازی به ارائه هیچگونه مدرک زبانی ندارند. زیرا به راحتی می‌توانند با زبان مادری‌شان در این کشور اقامت کنند.

دومین دسته جزو گروهی هستند که می‌خواهند در دانشگاه یا دبیرستان آمریکا تدریس کنند. قائدتا کسانی که توانایی تدریس به زبان انگلیسی را دارند دیگر نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت.

آموزش زبان برای مهاجرت به آمریکا

آموزش زبان برای مهاجرت به کشور آمریکا یکی از مهم‌ترین راه‌های مهاجرت به این کشور است. لازم است که افراد قبل از مهاجرت به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند تا دچار مشکل نشوند. افراد می‌توانند از راه‌های مختلف آموزشی این زبان را بیاموزند. همچنین افراد می‌توانند از طریق کتاب‌های خودآموز، آموزشگاه‌های زبان یا روش‌های آنلاین، زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

در هر صورت یاد گرفتن زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین شرایط‌های لازم برای مهاجرت به کشور آمریکا است. بنابراین بدون علاقه به زبان آمریکایی افراد نمی‌توانند به مهاجرت به این کشور فکر کنند.

آموزش زبان در تیکا

قطعا گویش و لهجه آمریکایی زبانان ممکن است کمی سخت باشد. شاید هر کسی نتواند آن را متوجه شود. بنابراین بهتر است افراد حداقل در سطح متوسطه، زبان را در کشور خود بیاموزند. شرایط زبان برای مهاجرت به آمریکا یکی از مهم‌ترین بحث‌های روز است. کسانی هستند که تمام شرایط لازم برای مهاجرت را دارند و تنها در مورد شرایط زبان برای مهاجرت به آمریکا دچار مشکل می‌شوند. مهم‌ترین نیاز انسان‌ها در هر جای جهان ارتباط برقرار کردن است. ارتباط برقرار کردن نیز تنها از راه تکلم مقدور است. بنابراین بسیار مهم است که افراد هنگام مهاجرت به کشور آمریکا زبان آن کشور را یاد بگیرند.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

شرایط زبان برای مهاجرت به آمریکا

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

پریسا

تو چه مدت میشه نمره آیلتس ۷ گرفت؟

18 تیر 2022

user-image

taregh

شما کار مهاجرتی هم انجام میدین؟

18 تیر 2022

user-image

مریم صدیقی

عالی بود، ممنون برای کشور اتریش هم مطلب مثل این دارید؟

18 تیر 2022

user-image

پویان رادفر

ممنون، شرایط مهاجرت تحصیلی به ژاپن چین رو هم دارید؟

18 تیر 2022

user-image

حسین محسنیان

کسی تا حالا ویزای کاری گرفته؟

18 تیر 2022

user-image

عارفه سالاریه

ممنون، شرایط مهاجرت تحصیلی به ژاپن چین رو هم دارید؟

18 تیر 2022