اساتید پیشنهادی:

یادگیری لهجه آمریکایی | نکته های کلیدی برای آموزش لهجه آمریکایی

پرستو غفاری
پرستو غفاری
پنج‌شنبه, 8 مهر 2020

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 7396

یادگیری لهجه آمریکایی | نکته های کلیدی برای آموزش لهجه آمریکایی

هر زبان آموزی که قصد یادگیری زبان انگلیسی دارد بعد از آشنایی با موارد پایه ای زبان انگلیسی کم کم متوجه تفاوت های لهجه بریتیش و لهجه آمریکایی می شود. برخی زبان آموزان شیفته لهجه بریتیش می شوند و برخی دیگر به واسطه فیلم و سریال های آمریکایی و یا ویدئو گیم ها و خواننده های آمریکایی خواهان یادگیری و آشنایی بیشتر با لهجه آمریکایی می شوند . در این مقاله می خواهیم هر چه بیشتر با ریزه کاری های لهجه آمریکایی آشنا شویم پس با ادامه این مقاله همراه ما باشید.
 

چطور انگلیسی را مثل یک آمریکایی حرف بزنیم

 واضح است که افراد معمولاً در ثانیه های اول مکالمه، سطح تسلط فرد بر زبان را ناخودآگاه بر اساس لهجه اش قضاوت می کنند. آیا می خواهید که موقع برقراری ارتباط با یک آمریکایی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید؟ صحبت کردن به لهجه آمریکایی کار خیلی راحتی نیست. اما از آنجایی انگلیسی یک زبان بین المللی برای تجارت، اقتصاد و ارتباطات آنلاین است، صرف انرژی و زمان برای تسلط بر مهارت ها ارزشش را دارد. در حقیقت، انگلیسی به عنوان مفیدترین زبان برای یادگیری شناخته شده است.

فراگرفتن لهجه آمریکایی به شما کمک می کند که صحبت کردنتان هر چه طبیعی تر به نظر برسد و بتوانید ارتباط بهتری با انگلیسی زبانان برقرار کنید. میان زبان آموزان ، لهجه آمریکای شمالی یکی از محبوب ترین انتخاب هاست. و برای فراگیری آن تعداد بسیار زیادی از منابع در اختیار شماست. ما یک راهنما برای شما تدارک دیده ایم که لهجه خود را تقویت کرده و انگلیسی را مثل یک آمریکایی صحبت کنید.

یادگیری آنلاین لهجه آمریکایی



لهجه آمریکایی چیست؟

لهجه آمریکایی چطور به گوش می آید؟ 11 لهجه مختلف آمریکایی وجود دارند. اما این به این معنی نیست که شما مجبور به یادگیری همه آنها هستید.

لهجه های گوناگون، جنبه های مختلف تلفظ را شامل می شود و اگر شما تعدادی از آنها را در هم بیامیزید، برای مخاطبتان بسیار گیج کننده به نظر می رسد. به علاوه اجتناب کردن از لهجه های محلی مثل لهجه نیویورکی یا جنوبی توصیه می شود.

لهجه ای که شما به عنوان هدف نهایی باید روی آن تمرکز کنید، به عنوان لهجه عمومی آمریکایی شناخته می شود که در حقیقت تلفظی است که توسط اکثریت جامعه آمریکایی، گوینده های رادیو و تلویزیون به کار گرفته می شود. و حالا ما می خواهیم که درباره این نوع از لهجه آمریکایی حرف بزنیم.

" مقاله پیشنهادی : بهترین روش های حفظ انگیزه در مسیر یادگیری زبان! "

بهترین راه برای فراگیری یک لهجه خارجی

بهترین روش برای بهبود یک لهجه خوب، تمرین است. در حقیقت، یک لهجه خوب در انزوا پیشرفت نمی کند. مهارت های مکالمه انگلیسی شما به طور کامل به برقراری ارتباط با دیگران متکی است.

صحبت کردن با یک آمریکایی، مطمئن ترین روش برای تسلط روی تلفظ شماست. این روش حتی ثمربخش تر می شود اگر فرد مورد نظر یک مدرس حرفه ای باشد که شما را راهنمایی کرده و اشتباهاتتان را گوشزد کند. اینجا در تیکا شما می توانید یک مدرس عالی زبان پیدا کنید که با برگزاری تعدادی جلسه خصوصی متناسب با نیازهایتان به شما کمک می کند تا انگلیسی را مثل یک آمریکایی صحبت کنید.

نکته های یادگیری لهجه آمریکایی



یک معلم زبان عالی پیدا کنید

یادبگیرید که چگونه از گفتار پیوسته در صحبت کردن استفاده کنید

وقتی ما صحبت می کنیم، کلمات بر روی هم تأثیر می گذارند. به عنوان مثال، صدای انتهایی یک کلمه بر صدای آغازین کلمه بعدی اثر می گذارد. گفتار پیوسته شامل اضافه کردن، حذف کردن و تغییر دادن این صداها به روش های مختلف می شود. صحبت کردن مثل یک آمریکایی تنها شامل تغییر صدا و تو دماغی حرف زدن نمی شود. پیشنهاد می کنم مقاله 8 راه مکالمه انگلیسی با لهجه آمریکایی را از دست ندهید. 

تعداد مشخصی از گفتار پیوسته وجود دارد که افراد معمولاً در صحبت کردن با لهجه آمریکایی به کار می گیرند. یکی از آنها ادغام برخی صداها یا به اصطلاح خوردن برخی از حروف است که به معنی حذف یک یا تعدادی از صداهاست. عموماً یک صدا توسط صدایی قویتر تغییر می یابد. صدای  /n/ وقتی در کنار صدای /t/ قرار می گیرد، به صورت تشدید روی /n/ تلفظ می شود. دو حرف /t/ در کنار هم به صورت /d/ یا /l/ تلفظ می شوند. مثلاً :

interview — innerview

center — cenner

wanted — wann-ed

butter — budder or bul-er

next door — nexdoor

most common — moscommon



 

آموزش زبان تیکا

یکی دیگر از انواع گفتار پیوسته که مختص لهجه آمریکایی است، ادغام است. هنگامی که دو صدا با هم ترکیب می شوند و یک صدای تازه ایجاد می شود، این روش را به کار میگیریم. مثلاً:

don’t you — doncha

won’t you — woncha

meet you — meetcha

did you — didju
 

صدای /r/ را درست تلفظ کنید

صدای /r/ یکی از چالش برانگیزترین صداها در انگلیسی آمریکایی است. اما اگر قصد یادگیری لهجه آمریکای شمالی را داشته باشید، باید که این صدا را درست تلفظ کنید. اگرچه در خیلی از گویش ها /r/ به صورت /ah/ تلفظ می شود، لهجه آمریکایی آن را به صورت /arruh/ درست مثل بازدم تلفظ می کند.بر روی این  لینک کلیک کتید را برای توضیحات دقیق تر بر روی تلفظ درست صدای /r/ دنبال کنید.
 

شمرده شمرده انگلیسی صحبت کنید!

بسیاری از افراد غیرآمریکایی که سعی دارند با تند صحبت کردن، بیشتر شبیه به آمریکایی ها به گوش برسند، سخت تر فهمیده می شوند. به خصوص اگر زبان مادری شما سریع بدون مکث یا اختصار تلفظ می شود، این مسأله کاملاً طبیعی است. اما اگر قصد دارید که مثل یک آمریکایی صحبت کنید، سعی کنید که بخش های مختلف جمله را از هم جدا کرده و بر روی کلمات اصلی تأکید کنید و همینطور بعد از هر جمله مکث کوتاهی داشته باشید.

آشنایی با فرهنگ آمریکایی و لهجه آمریکایی



خود را در معرض فرهنگ آمریکایی قرار دهید

این مورد یک رویکرد فوق العاده و تأثیرگذار در روند یادگیری زبان است. اما قرار گرفتن در معرض فرهنگ آمریکایی مشخصاً در یادگیری لهجه آمریکای شمالی بسیار مفید خواهد بود. پادکست های آمریکایی گوش کنید، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی آمریکایی مثل simpsons و Friends تماشا کنید و تلاش کنید که کلمات را به همان صورت که می شنوید تکرار کنید.

آیا می دانستید که بسیاری از آهنگ های پاپ در آمریکا با لهجه عمومی آمریکایی اجرا شده اند؟ به موسیقی آمریکایی گوش کنید و با آن همخوانی کنید. یا این کار مطمئناً مشخصات صداهای انگلیسی آمریکایی را بهتر درک خواهید کرد.

اگر تجربه ای در یادگیری لهجه آمریکایی داشته اید  در پایین صفحه در بخش نظرات تجربه خود را با ما در میان بگذارید. 

 

در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید به صورت مجازی و از راه دور به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید . در صفحه اساتید آنلاین زبان ، استاد زبان خود را انتخاب کرده و در روز و ساعت دلخواه خود در کلاس خصوصی آنلاین شرکت کنید. 

 

منبع : Preply

 

 

اساتید آنلاین زبان انگلیسی
یادگیری لهجه آمریکایی | نکته های کلیدی برای آموزش لهجه آمریکایی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات