زهرا وحدانی هستم
مدرس و مترجم زبان ترکی استانبولی
دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق
دارای سابقه تدریس بیش از سه سال در کلاسهای گروهی و خصوصی داخل و خارج آموزشگاه و کلاس های
آنلاین به صورت آکادمیک و کاربردی
تدریس شامل تمام سطوح زبانی ,A1,A2,B1,B2,C1,C2
دارای مدرک TTC بانمره ی 98 و تجربه ی سوپروایزی
تدریس کتاب های Hitit به منظور آمادگی برای شرکت در آزمون TÖMER و پیشرفت مکالمه
تدریس کتاب های Yedi iklim به منظور آمادگی برای شرکت در آزمون TYS و پیشرفت مکالمه
تدریس کتاب های استانبول برای نوجوانان
اگر میخواهید به هر چهار مهارت ( خواندن ، نوشتن ، مکالمه و شنیدار ) زبان ترکی استانبولی صورت آکادمیک و با لهجه ی صحیح تسلط پیدا کنید و مکالمتون رو قوی کنید با کمال میل همراه شما هستم.
.
مصاحبه سامانه آموزش زبان تیکا با استاد زبان ترکی استانبولی زهرا وحدانی
استاد وحدانی شما متد تدریس خودتون رو چطور توصیف میکنید؟
متد تدریس زبان من در محور قرار دادن چهار مهارت اصلی خلاصه میشه. من از این متد تدریس به این علت استفاده میکنم که باعث پیشرفت سریع زبان آموزان میشه.
شما از چه منابع و کتاب های آموزش زبانی برای تدریس استفاده میکنید؟
منابع اولیه من برای آموزش زبان ترکی کتاب های Hitit هستند، چون این کتاب ها از منابع آکادمیک آموزش ترکی استانبولی هستند. این کتاب ها برای آموزش زبان به افرادی که قصد تحصیل در ترکیه و شرکت در آزمون زبان ترکی رو داشته باشند مناسبترند. برای زبان آموزانی که قصد یادگیری ترکی استانبولی عمومی و کاربردی را داشته باشند بسته به سن از کتاب Istanbul برای افراد نوجوان یا بالای چهل سال استفاده میکنم، و برای زبان آموزان بزرگسال کتاب های Yedi Iklim به نظرم مفیدتر هستند.
به نظر شما آموزشگاه زبان ایده آل چه ویژگی هایی داره؟
به نظر من یک آموزشگاه زبان خوب در درجه اول باید نظم داشته باشه. منظم بودن و برنامه ریزی خوب در یک آموزشگاه زبان میتونه به زبان آموزان کمک بزرگی بکنه.
به نظر شما یک استاد زبان ایده آل باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟
در درجه اول یک معلم زبان خوب باید بتونه دانسته ها و دانش زبانی خودش رو به زبان آموز تفهیم کنه. در کنار مهارت آموزش، مهارت انگیزه دادن و ایجاد علاقه نسبت به یادگیری زبان ترکی استانبولی هم اهمیت زیادی دارند.
به نظر شما بزرگترین اشتباه یک مدرس در تدریس زبان چی میتونه باشه؟
در تدریس زبان ترکی استانبولی به نظر من اشتباه برخی اساتید اینه که یه سر جملات قالبی رو به زبان آموزان ارائه میکنند تا اون جملات رو حفظ کنند و بدون اینکه باز خورد زبان اموز را در نظر بگیرند به تدریس ادامه بدهند .
به نظر شما نیتیو بودن یک استاد زبان در کیفیت تدریس چقدر میتونه تاثیر داشته باشه؟
نیتیو بودن یک استاد از نظر لهجه میتونه خیلی مفید باشه. قطعا تاثیر لهجه خوب یک استاد بر کیفیت تدریس زبان رو نمیشه انکار کرد. من به عنوان یه استاد زبان ترکی استانبولی به لهجه خودم اطمینان کامل دارم و از این بابت کمبودی نسبت به یک مدرس نیتیو احساس نمیکنم. اما در نهایت، نیتیو بودن معلم زبان در بخش های دیگه تاثیری نمیذاره. حتی میشه گفت آشنا بودن یک مدرس به زبان مادری زبان آموز به مراتب اهمیت بیشتری داره چون کمک در غیر این صورت زبان آموز باید بسیار باهوش باشه تا بتونه از محضر یک استاد نیتیو و نا آشنا به زبان مادریش استفاده کنه.
به نظر شما کلاس زبان خصوصی و گروهی چه تفاوت ها و مزایایی نسبت به همدیگه دارند؟
کلاس های گروهی امکان تعامل رو بیشتر فراهم میکنه، و فضای رقابتی به وجود می آورند. اما کلاس خصوصی برای زبان آموزانی که سطح بالاتری دارند مفیدتر خواهد بود چون سریعتر پیشرفت میکنند. به طور کلی در زبان ترکی استانبولی اختلاف سطح بین زبان آموزان خیلی بیشتر به چشم میاد.
به نظر شما نسبت مدت زمان صحبت کردن استاد و زبان آموز در کلاس باید به هم چقدر باشه؟
به نظر من باید حالت متغییری داشته باشه چون استاد زبان و شاگرد باید با هم تعامل کنند و صحبت های اون ها حالت یک نفره نباید داشته باشه.
زبان تدریس | ترکی استانبولی |
محل اقامت | تهران |
تعداد زبان آموز | 26 |
امتیاز مدرس | 2.5 |
هزینه جلسه آزمایشی | 8000 |
هزینه هر جلسه | 63000 |
گروه هدف تدریس | بزرگسال میانسال |
تخصص مدرس | Beginner-A1 Pre-intermediate-A2 intermediate-B1 intermediate-B1 Upper-intermediate-B2 Advanced-C1 Proficient-C2 |
تحصیلات مدرس | |
کارشناسی حقوق | دانشگاه آزاد تهران مرکز |
سابقه کاری | |
1396-1399 | تدریس زبان ترکی استانبولی به صورت برون سازمانی |
1397-1399 | تدریس زبان ترکی استانبولی آموزشگاه ایرانمهر |
1397-1398 | تدریس زبان ترکی استانبولی آموزشگاه اسپیکان |
1398-1399 | مدیر آموزش، مدرس ،مشاور و پشتیبان دپارتمان زبان ترکی آموزشگاه ویژن |
مدارک آموزشی | |
TTC | |
درباره مدرس | زهرا وحدانی هستم مدرس و مترجم زبان ترکی استانبولی دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق دارای سابقه تدریس بیش از سه سال در کلاسهای گروهی و خصوصی داخل و خارج آموزشگاه و کلاس های آنلاین به صورت آکادمیک و کاربردی تدریس شامل تمام سطوح زبانی ,A1,A2,B1,B2,C1,C2 دارای مدرک TTC بانمره ی 98 و تجربه ی سوپروایزی تدریس کتاب های Hitit به منظور آمادگی برای شرکت در آزمون TÖMER و پیشرفت مکالمه تدریس کتاب های Yedi iklim به منظور آمادگی برای شرکت در آزمون TYS و پیشرفت مکالمه تدریس کتاب های استانبول برای نوجوانان اگر میخواهید به هر چهار مهارت ( خواندن ، نوشتن ، مکالمه و شنیدار ) زبان ترکی استانبولی صورت آکادمیک و با لهجه ی صحیح تسلط پیدا کنید و مکالمتون رو قوی کنید با کمال میل همراه شما هستم. . مصاحبه سامانه آموزش زبان تیکا با استاد زبان ترکی استانبولی زهرا وحدانی استاد وحدانی شما متد تدریس خودتون رو چطور توصیف میکنید؟ متد تدریس زبان من در محور قرار دادن چهار مهارت اصلی خلاصه میشه. من از این متد تدریس به این علت استفاده میکنم که باعث پیشرفت سریع زبان آموزان میشه. شما از چه منابع و کتاب های آموزش زبانی برای تدریس استفاده میکنید؟ منابع اولیه من برای آموزش زبان ترکی کتاب های Hitit هستند، چون این کتاب ها از منابع آکادمیک آموزش ترکی استانبولی هستند. این کتاب ها برای آموزش زبان به افرادی که قصد تحصیل در ترکیه و شرکت در آزمون زبان ترکی رو داشته باشند مناسبترند. برای زبان آموزانی که قصد یادگیری ترکی استانبولی عمومی و کاربردی را داشته باشند بسته به سن از کتاب Istanbul برای افراد نوجوان یا بالای چهل سال استفاده میکنم، و برای زبان آموزان بزرگسال کتاب های Yedi Iklim به نظرم مفیدتر هستند. به نظر شما آموزشگاه زبان ایده آل چه ویژگی هایی داره؟ به نظر من یک آموزشگاه زبان خوب در درجه اول باید نظم داشته باشه. منظم بودن و برنامه ریزی خوب در یک آموزشگاه زبان میتونه به زبان آموزان کمک بزرگی بکنه. به نظر شما یک استاد زبان ایده آل باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟ در درجه اول یک معلم زبان خوب باید بتونه دانسته ها و دانش زبانی خودش رو به زبان آموز تفهیم کنه. در کنار مهارت آموزش، مهارت انگیزه دادن و ایجاد علاقه نسبت به یادگیری زبان ترکی استانبولی هم اهمیت زیادی دارند. به نظر شما بزرگترین اشتباه یک مدرس در تدریس زبان چی میتونه باشه؟ در تدریس زبان ترکی استانبولی به نظر من اشتباه برخی اساتید اینه که یه سر جملات قالبی رو به زبان آموزان ارائه میکنند تا اون جملات رو حفظ کنند و بدون اینکه باز خورد زبان اموز را در نظر بگیرند به تدریس ادامه بدهند . به نظر شما نیتیو بودن یک استاد زبان در کیفیت تدریس چقدر میتونه تاثیر داشته باشه؟ نیتیو بودن یک استاد از نظر لهجه میتونه خیلی مفید باشه. قطعا تاثیر لهجه خوب یک استاد بر کیفیت تدریس زبان رو نمیشه انکار کرد. من به عنوان یه استاد زبان ترکی استانبولی به لهجه خودم اطمینان کامل دارم و از این بابت کمبودی نسبت به یک مدرس نیتیو احساس نمیکنم. اما در نهایت، نیتیو بودن معلم زبان در بخش های دیگه تاثیری نمیذاره. حتی میشه گفت آشنا بودن یک مدرس به زبان مادری زبان آموز به مراتب اهمیت بیشتری داره چون کمک در غیر این صورت زبان آموز باید بسیار باهوش باشه تا بتونه از محضر یک استاد نیتیو و نا آشنا به زبان مادریش استفاده کنه. به نظر شما کلاس زبان خصوصی و گروهی چه تفاوت ها و مزایایی نسبت به همدیگه دارند؟ کلاس های گروهی امکان تعامل رو بیشتر فراهم میکنه، و فضای رقابتی به وجود می آورند. اما کلاس خصوصی برای زبان آموزانی که سطح بالاتری دارند مفیدتر خواهد بود چون سریعتر پیشرفت میکنند. به طور کلی در زبان ترکی استانبولی اختلاف سطح بین زبان آموزان خیلی بیشتر به چشم میاد. به نظر شما نسبت مدت زمان صحبت کردن استاد و زبان آموز در کلاس باید به هم چقدر باشه؟ به نظر من باید حالت متغییری داشته باشه چون استاد زبان و شاگرد باید با هم تعامل کنند و صحبت های اون ها حالت یک نفره نباید داشته باشه. |
امتیاز شما به مدرس
لطفا برای امتیاز دادن، وارد حساب کاربری خود شوید
لطفا برای گذاشتن دیدگاه، وارد حساب کاربری خود شوید
ورود / ثبت نامنظرات
شادی علویان
26 آذر 1399
بهترین استادی که تو عمرم دیدم- عالی - با سواد - مهربان- قدرت بیان عالی- تسلط کامل بر قواعد و متون زبان- استاد خوبم براتون ارزوی بهترین هارو دارم-
بهاره ورشوچی
09 دی 1399
خوب بود.