اساتید پیشنهادی:

تفاوت اسم و صفت در زبان انگلیسی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
پنج‌شنبه, 18 آبان 2022

دسته بندی : english-grammar

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 4420

اسم و صفت در زبان انگلیسی

بسیاری از زبان آموزان هنگام یادگیری  گرامر زبان انگلیسی یک مشکل اساسی دارند و آن فهمیدن تفاوت بین اسم و صفت است، اما جای نگرانی بابت یادگیری وجود ندارد زیرا اسم و صفت تفاوت‌های زیادی دارند که کاملاً مشخص است و شما می‌توانید تنها با یادگیری تعریف اسم و صفت در زبان انگلیسی و همچنین کاربردهای این دو در انواع مختلف جمله‌ها متوجه تفاوت بین اسم و صفت شوید و آن را به طور کامل درک کنید. در ادامه می‌خواهیم بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که تفاوت اسم و صفت در زبان انگلیسی را نمی‌دانید و هنگام مواجه شدن با آن دچار مشکل می‌شوید، با ما همراه باشید تا این مشکل را برای همیشه حل کنیم.

اسم در زبان انگلیسی چیست؟

اسم در زبان انگلیسی به کلمه‌ای گفته می‌شود که برای نام‌گذاری حیوانات، اشیا، ویژگی‌ها، افراد، عقاید و... به کار می‌رود. ما معمولاً می‌توانیم در اطراف خود و همچنین جملات مختلف اسم را پیدا کنیم. زیرا معمولا اسم‌ها بیشتر از صفت‌ها کاربرد دارند و در جمله‌ها استفاده می‌شوند. البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که معمولاً اسامی در زبان انگلیسی جایگاه‌های مختلفی در جمله دارند. به طور مثال می‌تواند به عنوان فاعل یا مفعول نیز مورد استفاده قرار گیرند.

در حالت کلی اسم در زبان انگلیسی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  1. اسم عام برای اشاره به یک مکان یا چیزی به کار می‌رود به طور مثال sun, children, table, school, park, laptop, phone
  2. اسم خاص نام اشخاص یا چیزهایی به صورت به خصوص است و نسبت به اسم عام کمتر مورد اشتفاده قرار می‌گیرد و تنها به یک شخص یا یک مکان خاصی تعلق دارد. به طور مثال Iran, Tom, Ali, Apple, Tehran
  3. اسم ذات به اسامی گفته می‌شود که می‌توان آن‌ها را لمس کرد و یا با استفاده از حواس پنج‌گانه متوجه حضور آن‌ها شد، به طور مثال forest, car, plate, boy, man, dog, cat
  4. اسامی انتزاعی برخلاف اسامی ذات، اسامی هستند که از طریق حواس پنج‌گانه قابل تشخیص نیستند و نمی‌توان آن‌ها را لمس کرد. به طور مثال fear, beauty, idea, knowledge, experience, skill
  5. اسم‌های قابل شمارش اسامی هستند که می‌توان آن‌ها را با اعداد مشخص کرد. به طور مثال teeth, eggs, apples, dogs, tables, chairs
  6. اسامی غیر قابل‌ شمارش برخلاف اسامی قابل شمارش هستند یعنی نمی‌توان آن‌ها را با اعداد مشخص کرد. به طور مثال sugar, money, salt, research, water, milk, juice

لینک مفید:  آموزش گرامر انگلیسی صفر تا صد

تفاوت اسم و صفت در زبان انگلیسی

صفت در زبان انگلیسی چیست؟

صفت کلمه است که به طور معمول قبل از اسم در زبان انگلیسی قرار می‌گیرد و می‌تواند توضیحات اضافه‌ای را درباره ویژگی‌ها مخصوص اسم برای ما بیان کند. همچنین صفت می‌تواند معنای اسم را تغییر دهد و یا به آن معنای واضح‌تری بدهد.

دقیقاً مانند زبان فارسی که صفت باعث بیان ویژگی‌های یک کالا و یا یک انسان می‌شود، صفت در زبان انگلیسی نیز به همین صورت است و با استفاده از آن می‌توان اندازه، تعداد، رنگ، ویژگی‌های ظاهری و... را درک کرد. همچنین صفت در زبان انگلیسی به چند دسته زیر تقسیم می‌شود:

  1. صفت اشاره: برای اشاره به چیزی به کار می‌رود. به طور مثال: those, these, this, that
  2. صفت ملکی: برای نشان دادن مالکیت صفت به کار می‌رود. به طور مثال: my, your, his, her, their, our
  3. صفت تفضیلی: برای مقایسه دو یا چند چیز با هم به کار می‌رود. به طور مثال: er, est, more, most
  4. صفات کمی برای بیان مقدار چیزی به کار می‌رود. به طور مثال:some, several, few, a few, none, any

به مثال‌های زیر توجه کنید:

A small house

خانه کوچک

A tall building

ساختمان بلند

Exciting book

کتاب هیجان انگیز

Old clothes

لباس کهنه

Red car

ماشین قرمز

Beautiful flower

گل زیبا

Nice evening

غروب دل‌انگیز

Great idea

ایده عالی

Noisy apartment

آپارتمان شلوغ

Excellent skills

توانایی‌های عالی

فرق اسم و صفت در زبان انگلیسی

همان‌طور که با خواندن مطالب بالا تا به الان متوجه شده‌اید اسم در زبان انگلیسی برای نام‌گذاری کردن انسان‌ها، ایده‌ها، حیوانات، اشیا و یا هر چیزی که قابل لمس و یا غیر قابل لمس باشد به کار می‌رود. یعنی شما می‌توانید برای اشاره به هر چیزی از آن به عنوان یک اسم یاد کنید، اما صفت در زبان انگلیسی همیشه برای کامل‌تر کردن معنی اسم و یا تغییر معنی اسم به کار برده می‌شود.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که همیشه باید صفت قبل از اسم در جمله قرار گیرد تا از لحاظ گرامری صحیح باشد. البته در برخی از موارد ممکن است این قانون دچار تغییراتی شود. برای یادگیری بیشتر به مثال‌های زیر توجه کنید:

The bigger car is mine

ماشین بزرگ‌تر مال من است

My education helps me in my job

تحصیلاتم در کارم به من کمک می‌کند

She has a big black horse

او یک اسب بزرگ سیاه دارد

That umbrella is broken

آن چتر شکسته است

They have several guests tomorrow

آن‌ها فردا مهمان‌های متعددی دارند

روش تشخیص صفت از اسم

همان‌طور که می‌دانید برای اینکه بتوانید اسم و صفت را به راحتی در یک جمله انگلیسی از یکدیگر تشخیص دهید باید ابتدا تفاوت بین آن‌ها را به خوبی متوجه شوید و بدانید که کاربرد، جایگاه و معنی آن‌ها در جملات انگلیسی چگونه است. پس از اینکه تمامی این موارد را متوجه شده‌اید حالا می‌توانید به راحتی صفت را از اسم تشخیص دهید. اما در شرایطی ممکن است تشخیص اسم و صفت از یکدیگر به همین سادگی نباشد و شما ناچار باشید از تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی برای تشخیص این دو استفاده کنید. به مثال‌های زیر توجه کنید:

  1. اسم در زبان انگلیسی معمولاً در جایگاه‌های فاعلی و مفعولی قرار می‌گیرند به طور مثال:

Ali is a teacher

علی یک معلم است؛ در این جمله Ali, teacher اسم هستند

  1. اسم در زبان انگلیسی پس از تعریف معین و نامعین کلمات شمارشی قرار داده می‌شود به طور مثال:

The book has some useful information

کتاب اطلاعات مفیدی دارد؛ در این جمله book , information اسم هستند

You can write a letter to your mother

تو می‌توانی یک نامه به مادرت بنویسی؛ در این جمله letter اسم است

  1. شما می‌توانید اسامی در زبان انگلیسی را جمع ببندید؛ البته به جز اسامی غیرقابل‌شمارش که اصلا به صورت جمع به کار نمی‌روند. به طور مثال:

Books, tables, cars, skills, pens, children, feet

  1. معمولاً اسامی که از لحاظ گرامری درست هستند بعد از حرف‌های تعریف قرار می‌گیرند. به طور مثال:

I need a car

من به یک ماشین نیاز دارم. در اینجا کلمه car اسم است.

The dance was beautiful

رقص زیبا بود. در اینجا کلمه dance اسم است.

جهت مطالعه بیشتر: 

یادگیری زبان در تیکا

‏هنگامی که مقاله را آغاز کردیم و خواستیم درباره تفاوت اسم و صفت صحبت کنیم، حتما با خود فکر می‌کردید که دانستن تفاوت بین اسم صفت سخت به نظر می‌رسد، اما همان‌طور که با خواندن مطالب بالا متوجه شدید فرق اسم و صفت کاملاً مشخص است. می‌توانید تنها با استفاده از چند تکنیک ساده آن‌ها را به خوبی یاد بگیرید و اسم و صفت را به درستی از یکدیگر جدا کنید. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که هرگز بدون تمرین نمی‌توانید مباحث گرامری زبان انگلیسی را یاد بگیرید؛ بنابراین پس از اینکه هر مبحث گرامری را مطالعه کردید باید چندین بار آن را تمرین کنید تا در حافظ شما به خوبی جای گیرد. . برای یادگیری زبان و دانلود منابع رایگان بیشتر با مجله آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان انگلیسی در تیکا

تفاوت اسم و صفت در زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

ساسان معتمدی

مثل همیشه عالی

21 آبان 2022

user-image

پریسا

خیلی خوب توضیح دادید. عالیه

21 آبان 2022

user-image

زهرا طهماسبی

استاد برای آیتلس هم دارید؟

21 آبان 2022

user-image

الهام طالبی

چه مطلب عالی عی، مرسی

21 آبان 2022