اساتید پیشنهادی:

بهترین روش برای پیشرفت در یادگیری زبان | برای یادگیری زبانت هدف بگذار!

صوفیا کتیران
صوفیا کتیران
سه‌شنبه, 16 فروردین 2021

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 3444

بهترین روش برای پیشرفت در یادگیری زبان | برای یادگیری زبانت هدف بگذار!

سوالی که بیشتر زبان آموزان می پرسند: "چقدر طول می کشد تا من یک زبان جدید را یاد بگیرم" پاسخ دادن این سوال همیشه به شما کمک می کند تا بدانید خط پایان کجاست، به خصوص اگر می خواهید یادگیری زبان جدیدی را قبل از یک تاریخ یا مهلت مشخص انتخاب کنید. شاید شما می خواهید سرعت خود را بالا ببرید تا به زبان مسلط شوید، یا شاید امتحان دارید و می خواهید برای آن مطالعه کنید. دلیل شما هرچه باشد، ما برای شما بهترین توضیحات برای رسیدن به جوابتان را جمع آوری کردیم. پیشرفت در یادگیری زبان یکی از لذت بخش ترین دست آوردهای زندگی است.

چه مدت طول می کشد تا یک زبان جدید یاد بگیرید؟

یادگیری زبان در یک ماه هم ممکن است. البته نباید انتظار داشته باشید در یک ماه یا روزی ده دقیقه تمرین بتوانید آیلتس 7 بگیرید! اما یادگرفتن مکالمات ضروری و به دست آوردن دایره لغات 500 تایی کاملا واقع بینانه است. شما میتوانید با یک برنامه یک ماهه پیشرفت در یادگیری زبان خودتان را اندازه گیری کنید.


می توانید اصول را در 22 ساعت یاد بگیرید :

یادگیری زبان خارجی تجربه ای کاملاً شخصی و فردی برای شما و سبک یادگیری شماست. با گفتن این مطلب، براساس نتایج 100 میلیون زبان آموز در Busuu (برنامه ای که یادگیری یک زبان را برای همه آسان تر می کند)، یک تیم تحقیقاتی اخیراً محاسبه کرده است که 22 ساعت Busuu Premium معادل یک ترم دانشگاهی تحصیل زبان است. اگرچه توصیه نمی کنیم 22 ساعت یادگیری را در یک روز قرار دهید! بهترین کار این است که میزان یادگیری را به مقدار مشخصی از زمان مطالعه در روز تقسیم کنیم. بر این اساس شواهد نشان داده است که یادگیری حدود 10 دقیقه در روز بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت. 
اگرچه یادگیری اصولی در هر زبانی ممکن است به طور متوسط ​​22 ساعت طول بکشد، اما در مورد تعریف دقیق مدت زمان یادگیری یک زبان جدید، بسیاری از عوامل در این زمینه نقش می بندند. دانستن اینکه این عوامل چیست به شما کمک می کند تا بفهمید چه مدت طول می کشد تا به سطح تسلط مورد نظر خود برسید.

در محاسبه اینکه برای یادگیری یک زبان جدید چند ساعت زمان لازم دارید، این 4 سوال اصلی را در نظر بگیرید :


 

بهترین اساتید برای یادگیری زبان در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا

چقدر در یادگیری زبان سرسخت هستید؟

منصفانه است که بگوییم متوجه خواهید شد که برخی از زبان ها از دیگران آسان تر هستند. اگر برنامه ریزی کنید تا بازدهی خودتان را به بالاترین حد برسانید میتوانید سرعت  پیشرفت در یادگیری زبان خودتان را سه برابر کنید. این عامل "سهولت" اغلب با ارتباط نزدیک زبانی که سعی می کنید یاد بگیرید با زبان مادری شما تعریف می شود. موسسه خدمات خارجی ایالات متحده، جایی که کارمندان دولت به زبان های خارجی آموزش می بینند، دشواری زبان را برای انگلیسی زبانان بومی در پنج دسته طبقه بندی می کند:

دسته 1:  زبان های جهان (زبانهایی که بیشترین شباهت را به انگلیسی دارند)، از جمله فرانسه، ایتالیایی، اسپانیایی و پرتغالی.
دسته 2:  زبان های چالش برانگیزتر ، مانند آلمانی، مالایی یا کریول هائیتی.
دسته 3:  زبان هایی با "تفاوتهای زبانی و / یا فرهنگی قابل توجه با انگلیسی". در اینجا لهستانی، فنلاندی، ترکی، روسی و موارد دیگر را پیدا خواهید کرد.
دسته 4:  زبان های رسمی "فوق العاده سخت". آماده شوید که با زبانهایی مانند ژاپنی، عربی یا چینی به چالش کشیده شوید.

 

 

می خواهید به چه سطح مهارت در زبان برسید؟

 موسسه خدمات خارجی یک لیست مفید دارد که مهارت های زبان را از مهارت ابتدایی (جایی که شما نیازهای سفر و حسن نیت ارائه می دهید)، تا مهارت بومی یا دوزبانه، رتبه بندی می کند.

توجه: ارزیابی زبان دانشگاه کمبریج بر اساس سطح مهارت مشابه، مقدار زمان پیشنهادی مطالعه را برای امتحانات آن ها ارائه داده است.


تعیین اهداف در یادگیری مهارت های زبانی


چگونه زبان مورد نظرتان را می خوانید؟

فکر می کنید هرچه بیشتر مطالعه کنید، سریع تر یاد می گیرید. همیشه اینطور نیست. ممکن است چندین ساعت در روز مطالعه گرامر برای برخی از افراد مفید باشد، اما روش درستی نیست. به همین دلیل است که Busuu یک ویژگی Study Plan ایجاد کرده است، که به زبان آموزان کمک می کند تا سازماندهی، انگیزه و اهداف فردی خود را حفظ کنند. بیشتر اوقات، میزان مطالعه شما مهم نیست، بلکه نحوه مطالعه شماست که مهم می باشد.


 

آموزش 13 زبان برتر جهان در آموزش زبان آنلاین تیکا

چه تعداد زبان از قبل یاد گرفته اید؟

هرچه بیشتر به زبان صحبت کنید، یادگیری زبان جدید آسان تر و سریع تر خواهد بود. بنابراین اگر از قبل در یادگیری زبان حرفه ای هستید، به احتمال زیاد چند نکته در آستین خود خواهید داشت. اگر این مورد برای شما درست است ، مطمئن شوید که از آنها استفاده می کنید!
 

تاثیر سن در پیشرفت در یادگیری زبان

مطالعات آکادمیک بی شماری را پیدا خواهید کرد که صفحاتی را در صفحه به مسئله سن اختصاص می دهد و چگونه بر توانایی شما در یادگیری زبان تأثیر می گذارد. برخلاف تصورعموم، یادگیری زبان جدید برای دانشجویان مسن تر از نظر فنی دشوار نیست. اما روی رویکرد شما برای یادگیری تأثیر می گذارد. بهترین روش برای آموزش زبان جدید به كودك با نكات مهمی كه ما به بزرگسالان دنبال می كنیم همان كار متفاوت است. بنابراین چه 16 ساله باشید چه 60 ساله، هنگام محاسبات باید سرعت یادگیری مورد نظر خود را دنبال کنید. تمرین با زبان مادری چیزی است که می تواند ساعاتی از زمان شما را برای رسیدن به یک زبان کاملاً راحت کند. دلیل این امر این است که وقت گذراندن با گروهی از افرادی که بومی زبان مد نظر شما هستند به شما فرصتی می دهد تا مهارت های زبان جدید خود را آزمایش کنید و از آنها لذت ببرید. اگرچه منصفانه است که بگوییم یافتن چنین چیزی، چه در خانه و چه در خارج از کشور، سخت ترین (اغلب گران ترین) است!

 

ما در آموزش زبان آنلاین تیکا با مجرب ترین اساتید یادگیری زبان شما را به عهده می گیریم و به پیشرفت هر چه بیشتر شما در مسیر یادگیری زبان کمک خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به صفحه اساتید تیکا، استاد خود را انتخاب و یادگیری زبان را شروع کنید. 


 

یادگیری زبان در آموزش زبان آنلاین تیکا
بهترین روش برای پیشرفت در یادگیری زبان | برای یادگیری زبانت هدف بگذار!

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

صوفیا کتیران

تولید محتوا

صوفیا کتیران هستم رشتم مهندسی پزشکی هستش و علاقه زیادی به زبان و تدریس دارم .دوست دارم اینقدر تو زبان پیشرفت کنم تا بتونم به خوبی تدریس کنم و همیشه دنبال پیدا کردن مطالب جدید هستم و دوست دارم اطلاعاتم و با بقیه به اشتراک بزارم . ورزش کردن یکی دیگه از علاقمندی های من هستش که همیشه سعی میکنم جزو برنامه اصلی روزانه من باشه

نظرات

user-image

الهام طالبی

جالب بود

2 دی 2022