اساتید پیشنهادی:

توضیح گرامر gerund و infinitive زبان انگلیسی | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 28

زینب ناصری
زینب ناصری
شنبه, 27 آذر 2020

دسته بندی : grammar

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 47176

توضیح گرامر gerund و infinitive زبان انگلیسی | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 28

در این مقاله از سری مقاله های آموزش گرامر انگلیسی قصد داریم درباره مصدر در زبان انگلیسی و افعال مصدری gerund و infinitive صحبت کنیم و نحوه کاربرد این افعال مصدری را با ذکر مثال هایی بررسی خواهیم کرد. تفاوت gerund و infinitive بسیار ساده است و شما با یاد گرفتن این فرمول ساده میتوانید تشخیص بدهید gerund چیست و فرق آن با infinitive در کجاست. لیست کامل افعال gerund و  infinitive شاید صرفا در یک فرهنگ لغت 15000 کلمه ای پیدا شود! شما میتوانید برای مرور بیشتر جزوه توضیح گرامر gerund و infinitive را به صورت pdf در پایان مقاله دانلود کنید.

 توضیح گرامر gerund و infinitive

مصدرها در زبان انگلیسی به دو صورت می آیند: gerund  یعنی در ترکیب با پسوند ing و یا به صورت پایه و همراه با to که در این حالت infinitive نامیده میشوند.  توضیح گرامر gerund و infinitive با مقایسه آن با زبان فارسی ممکن است. در فارسی ما ریشه فعل هایی مانند "خور" را در حالت مصدری به صورت "خوردن" مینویسیم. برای معادل انگلیسی آن یعنی eat ما میتوانیم آن را بسته به شرایط به صورت eating که جراند است یا to eat که اینفینیتیو است تبدیل به مصدر کنیم. این دو نوع مصدر کاربردهای نسبتا متفاوتی دارند و گاهی اوقات هم میتوان آن ها را به جای هم به کار برد.

infinitive چیست؟ همان ریشه فعل به علاوه to. حتما در کلاس زبان اسم فعل های "to be' را شنیده اید. در این حالت ما میتوانیم بگوییم حالت گرامر infinitive برای همه افعال "Am , Is, Are , Was, were , will be" معادل همان to be است.

 افعال مصدری دیگر تحت تاثیر زمان و شخص جمله قرار نمیگیرند و صرف نمیشوند. این فعل های انگلیسی بسیار پرکاربرد هستند و بیشتر هنگام صحبت کردن درمورد علایق، برنامه ها و یا توصیف اعمال به کار میروند.  پیش نیاز یادگیری این درس آشنایی با گرامر استمراری و حال ساده است. در ادامه این مقاله مثال هایی برای گرامر gerunds as objects of prepositions نیز می آوریم.

 

استاد آنلاین زبان


 

لیست کامل افعال gerund و  infinitive

همانطور که گفتیم، این افعال را در فارسی به صورت مصدری ترجمه میکنیم. متد اموزش زبان از نظر دستوری و گرامری، نقش آن ها در جمله بیشتر شبیه به اسم خواهد بود تا فعل. تفاوت بین کاربردهای این دو فعل ظریف هستند. این افعال باید در کنار فعل اصلی جمله که طبق زمان و شخص صرف شده است بیایند. در زیر مثال هایی از گرامر infinitive و ترجمه فارسی آن ها را میبینید.

.To be, or not to be, that is the question

بودن یا نبودن، مسئله این است.

.I would like to go to Spain

من دوست دارم به اسپانیا بروم.

.It is good to see you

از دیدن شما خوشحالم.

?Are they trying to succeed

آیا آن ها دارند برای موفق شدن تلاش میکنند؟

در زیر تعدادی مثال برای جملات انگلیسی با مصدرهای gerund را میبینید:

.Living happily forever is not possible

تا ابد به خوبی و خوشی زندگی کردن ممکن نیست.

.I am looking forward to going to Spain

من مشتاقم به اسپانیا بروم. ( توجه کنید که در این مثال to قبل از این فعل، حرف اضافه looking forward to است و جزئی از فعل جراند نیست)

.I love meeting my friends

من عاشق دیدن دوستانم هستم.

?Are they afraid of losing

آیا آن ها از باختن میترسند؟

همانطور که در مثال های بالا مشاهده کردید، افعال مصدری در تمام جملات بدون تغییر و به یک صورت نوشته میشوند.


آموزش آنلاین گرامر انگلیسی


تفاوت gerund و infinitive

در گرامر infinitive چون افعال همراه با یک حرف اضافه هستند، نمیتوان حرف اضافه دیگری به آن ها اضافه کرد. بنابراین در صورتی که فعل اصلی ما همراه یک حرف اضافه بیاید، نمیتوان در کنار از ساختار to + simple verb استفاده کرد.

?Wrong: Are they afraid of to win
?Correct: Are they afraid of winning

به حالتی که در بالا مشاهده کردید، گرامر gerunds as objects of prepositions نیز میگویند. این حالت گرامر gerund as appositive نیز نامیده میشود. نگذارید این اسم طولانی شما را بترساند! اصل مطلب نسبتا ساده است: این یعنی یک فعل gerund در حالتی که بعد از یک حرف اضافه یا preposition بیاید تا معنای فعل اصلی جمله را کامل کند. در این حالت gerund as appositive دیگر فعل اصلی جمله شما نیست. اگر بخواهید آن را با ساختارهای زبان فارسی مقایسه کنید، میتوان گفت نقش متمم فعل جمله را دارد.

سایر موارد

در عین حال در کنار افعالی مانند want و like میتوان از هر دو ساختار استفاده کرد، اما معنای gerund و infinitive در این حالت تشخیص تفاوت gerund و infinitive کمی دشوارتر است. این دو جمله با هم تفاوت های معنایی ظریفی خواهد داشت:

?Would you like to play

آیا میخواهید بازی کنید؟ (پرسیدن نظر درمورد زمان حال و در آن لحظه مشخص)

?Do you like playing

 
آیا بازی کردن را دوست دارید؟ (پرسیدن نظر کلی)

 

امیدواریم جزوه تفاوت gerund و infinitive برای شما مفید بوده باشد. این افعال در زبان انگلیسی کاربرد زیادی دارند. در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید به صورت مجازی و از راه دور زبان انگلیسی را یاد بگیرید. در صفحه اساتید زبان ، استاد زبان انگلیسی خود را انتخاب کرده و در روز و ساعت دلخواه خود در کلاس آنلاین شرکت کنید و زبان را ساده تر از همیشه بیاموزید.

برای مطالعه بیش تر :

گرامر کلمات پرسشی Wh و حروف ربط انگلیسی | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 27

استاد آنلاین زبان
توضیح گرامر gerund و infinitive زبان انگلیسی | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 28

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات