اساتید پیشنهادی:

ترفند های پیشرفت مکالمه زبان انگلیسی

زینب ناصری
زینب ناصری
یک‌شنبه, 17 آبان 2019

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 5974

ترفند هایی برای پیشرفت مکالمه زبان انگلیسی

شما کلمات زیادی را حفظ کرده اید و همه گرامری که برای حرف زدن لازم دارید بلدید اما هنوز موقع صحبت کردن هول می شوید و دست و پای خود را گم می کنید. این اتفاق دلایل زیادی دارد و بعضی از آن ها از بقیه واضح تر هستند.

در این مقاله به شما راه هایی پیشنهاد می دهیم که با استفاده از بعضی از راحت ترین روش ها،  مهارت های ارتباط به یادگیری زبان انگلیسی خود را ارتقا داده و بر مشکلات خود هنگام صحبت کردن غلبه کنید، پس با ما این مقاله همراه باشید تا با ترفندهای پیشرفت مکالمه زبان انگلیسی آشنا شوید.

مقاله پیشنهادی : چرا در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت نمی کنم!

1. مکالمه آهسته و صحیح بهتر از انگلیسی صحبت کردن سریع و اشتباه است

شما ممکن است در زبان مادری خود سخنران بسیار توانایی باشید اما نباید انتظار داشت در یک زبان خارجی هم به همان میزان مهارت داشته باشید،  مخصوصا اگر در مراحل اولیه یادگیری خود هستید. پس نگران اشتباهات خود هنگام صحبت کردن نباشند. می توان فهمید که شما قصد دارید تاثیر مثبتی بر روی شنوندگان خود بگذارید اما این نباید مانع از این شود که از ترس اشتباه کردن اصلا حرف نزنید پس برای غلبه کردن بر این مشکل، آرام تر صحبت کنید.
به یاد داشته باشید اگر آرام تر و واضح تر صحبت کنیدهیچکس از شما شاکی نمی شود. سخنرانان بزرگ هم برای اینکه پیام خود را با تاثیر بیشتری به مخاطب برسانند همین کار را انجام می دهند. همچنین با دقت انتخاب کردن واژگان هنگام صحبت کردن می تواند نشانه احترام شما به فردی که با او صحبت می کنید هم باشد و این مفهموم را می رساند که شما می خواهید بهترین جواب ممکن را به آن ها بدهید.


2. قبل از صحبت به زبان انگلیسی فکر کنید

ممکن است فکر کنید  کسانی که با شما صحبت می کنند بی حوصله هستند و میخواهند شما به سریع ترین شکل ممکن با آن ها صحبت کنید. اول از هر چیز این فرض شما درست نیست زیرا مردم معمولا یک جواب فکر شده را به جوابی شتاب زده و فکر نشده ترجیح می دهند. پس نگران چیزی نباشید.یادگیری زبان یک فرآیند تدریجی است.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که یک سری جواب های آماده داشته باشید تا موقع مکث کردن از آن ها استفاده کنید. برایتان یک مثال میزنم. 

Why is there so much violence on TV? That’s a good question. Let me think for a moment, I haven’t really thought about it before. Well, I suppose…

در اینجا گوینده با تکرار کردن سوال و اضافه کردن چند جمله فرصتی برای فکر کردن درباره پاسخ خود پیدا  می کند و اگر شما هم همین کار را انجام دهید صحبت کردنتان روان تر به نظر می آید و قبل از اینکه آمادگی لازم را داشته باشید چیزی نمی گویید.


3. یادگیری زبان با جمله آسانتر است!

وقتی لغت انگلیسی جدیدی یاد می گیرید سعی کنید چند جمله هم همراه آن ها یاد بگیرید.به این شکل فشار وارد شده روی شما هم کمتر می شود.

شما ممکن است بتوانید از بعضی جمله ها با تغییری اندک یا حتی بدون تغییر استفاده کنید. متاسفانه بسیاری از زبان آموزان کلمات انگلیسی بسیاری را از حفظ اند اما نمی توانند از آن ها در جملات استفاده کنند. همچین با استفاده از این کلمات شما نیاز نیست نگران باشید جمله از لحاظ گرامری درست است یا نه.

to appreciate = to recognize the value of something/somebody

I think it’s necessary to feel appreciated in a relationship/ at work.

I appreciate all your hard work.


آیا بهتر نیست که کلمه appreciate  را به این شکل حفظ کنیم؟

ترفند مکالمه زبان انگلیسی



4. به speaking طرف مقابل گوش دهید!

وقتی یک زبان خارجی را صحبت می کنید، شما بیشتر روی این که خودتان چه می گویید و آیا چیزی که می گویید درست است یا نه تمرکز دارید و به چیزی که دیگران می گویند گوش نمی دهید.

این اشکال بزرگی است زیرا ممکن است شما به بسیاری از کلمات و گرامر هایی که فرد مقابلتان میگوید نیاز پیدا کنید. پس به صحبت هایی که فرد مقابلتان می گوید دقت کنید زیرا حرف های طرف مقابل می توانند ابزار بسیار مناسبی برای کمک به شما باشند.


5. سوال پرسیدن را بیاموزید

باید به یاد داشته باشید که مکالمه زبان انگلیسی فرایندی متقابل است و اگر شما از فرد مقابل سوال نپرسید ممکن است بی علاقه یا حتی گستاخ به نظر برسید و یا مجبور شوید همه صحبت را خودتان پیش ببرید. پس وقتی چیزی برای گفتن ندارید به یاد داشته باشید که فرد مقابلتان ممکن است چیزی برای اضافه کردن داشته باشد پس به او هم فرصت صحبت کردن بدهید.

نظرتان درباره این موضوع چیست؟

شما چطور؟چه فکر می کنید؟

سوالاتی به این شکل باعث می شوند مکالمه پیش رود و نشان می دهد شما به ایده دیگران علاقه دارید. هچنین باعث میشود راحت باشید و  زمانی به استراحت اختصاص دهید.

سوال پرسیدن ممکن است کمی سخت باشد پس حتما زمان کافی برای یادگرفتن روش های پرسیدن سوال اختصاص داده و سوالات خود را آماده کنید.


6.تمرین، تمرین و تمرین کنید

همانطور که اول مقاله گفتیم، شما ممکن است اطلاعات زیادی از زبان انگلیسی داشته باشید اما این اطلاعات فعال نیستند و باید آن ها را به شکلی فعال کنید. هدف شما این است که بتوانید جملات انگلیسی درستی بسازید پس تمرین کردن بهترین راه برای یادگیری و بهتر شدن است.

نوشتن یکی از بهترین راه ها برای تولید و ساختن زبان است، به شما کمک می کند به زبان عادت کنید و روش به کار گیری زبان را بیاموزید و در نهایت هنگام صحبت کردن هم از آن ها استفاده کنید.

صحبت کردن از طرف دیگر فی البداهه تر است و برای آماده شدن برای صحبت کردن راهی بهتر از تمرین صحبت کردن نیست. شما می توانید ازطریق آموزشگاه آنلاین زبان تیکا و با کمک اساتید آن تجربه خوبی از حرف زدن با انگلیسی زبانان حرفه ای داشته و علاوه بر تمرین صحبت کردن نکات جدیدی یاد بگیرید.

 

 

تدریس آنلاین 14 زبان مختلف با تیکا
ترفند های پیشرفت مکالمه زبان انگلیسی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات