اساتید پیشنهادی:

ویدیو آموزش معنی لغت انگلیسی guy

زینب ناصری
زینب ناصری
شنبه, 18 اردیبهشت 2020

دسته بندی : vocabulary

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 13635

معنی لغت انگلیسی guy

آیا همه معنی‌های لغت انگلیسی پرکاربرد guy رو میدونید؟


یادگیری زبان انگلیسی هیچ وقت تموم نمیشه، و خیلی نکات از جمله کاربردهای مختلف کلمات رو افراد انگلیسی زبان هم در طول سال‌ها و به مرور زمان یاد میگیرند، اما استفاده از منابع آموزش زبان کاربردی همیشه میتونه کمک بزرگی باشه.
توی این ویدیو از سری ویدیوهای آموزشی تیکا، استاد زینب ناصری معنی‌ها و کاربردهای مختلف کلمه پرکاربرد guy رو به شما آموزش میده. 


اگه این لغت انگلیسی رو توی دیکشنری انگلیسی به فارسی چک کنید، ممکنه معادل "یارو" رو برای اون پیدا کنید و متوجه بشید این یک کلمه غیررسمیه، اما چرا اینقدر زیاد از کلمه guy یا حالت جمع اون یعنی guys استفاده میشه؟
نکته جالب درمورد این لغت اینه که در حالت مفرد علاوه بر معنی "یک فرد"، به معنی جنس مذکر هم هست. برای مثال به جمله زیر که میتونه جزو توضیحات صمیمانه و غیررسمی (!) گنجانده شده در یک دعوتنامه به یک مهمانی رسمی (!) باشه توجه کنید:


If you are a guy, you need to wear a suit, if you are a girl you can wear a dress.
اگه شما آقا هستید باید کت و شلوار بپوشید، اگه خانم هستید میتونید یک پیراهن بپوشید.
پس در اینجا این کلمه معرف جنسیت مذکر و متضاد کلمه girl هست.
 

آموزش زبان آنلاین تیکا


اما توی مکالمه انگلیسی معنی این لغت در حالت جمع فرق داره!

حتما شنیدید که توی فیلم ها و سریال های آمریکایی افراد موقع سلام به دوستانشون، صرف نظر از جنسیت اون گروه، از جمله زیر استفاده میکنند:
Hey guys!
اینجا لغت انگلیسی guys به معنی "بچه ها" و یه جور خطاب صمیمانه برای هر جمعی از دوستان شما و افرادیه که باهاشون احساس صمیمیت میکنید.
اما آیا این لغت کاربرد دیگه‌ای هم داره؟؟
یکی دیگه از کاربردهایی که شاید توی فیلم‌ها زیاد به اون برخورده باشید، استفاده از لغت guy برای اشاره به یک فرد مشخصه که گوینده ترجیح میده اسم اون رو نیاره:


I know a guy, he can handle this!
من یه نفری رو میشناسم که میتونه از پس این موقعیت بر بیاد.
I will send one of my guys to kill him!
من یکی از افرادم رو میفرستم تا اون رو بکشه...


معادل بریتانیایی این لغت و کلمه dude که بیشتر توی انگلیسی آمریکایی از اونا استفاده میشه، کلمه fellow هست، که ممکنه اون رو به صورت fella هم شنیده یا خونده باشید!

شما کاربردهای دیگه‌ای برای کلمه guy بلد هستید؟ مثل همیشه توی کامنت ها نظر خودتون رو با ما در میون بگذارید.

 

معنی لغات انگلیسی،یادگیری لغات انگلیسی


 

اگه دوست دارید فیلم های انگلیسی زبان رو بدون زیرنویس متوجه بشید یا از اون بهتر، مثل بازیگرهای سریال های معروف بتونید به زبان انگلیسی بدون وقفه و سلیس صحبت کنید، پیشنهاد میکنیم به آکادمی آموزش زبان های خارجی تیکا مراجعه کنید!
توی آموزشگاه زبان آنلاین تیکا میتونید از بین ده ها استاد زبان خبره استاد مورد نظر خودتون رو برای تقویت مهارت مکالمه زبان انگلیسی –مهارتی که بیش از همه مهارت ها به تمرین نیاز داره- انتخاب کنید و همین امروز کلاس حضوری یا آنلاین خودتون رو برگزار کنید! همه اساتید زبان ثبت شده در آکادمی تیکا از فیلتر ناظران آموزشی سایت تیکا عبور کردند و قیمت رزرو کلاس با این اساتید در خارج از آکادمی تیکا خیلی بیشتره چون برترین متخصص‌های زمینه کاری خودشون هستند، اما با رزرو کلاس در آکادمی تیکا میتونید از تخفیف ویژه برای اولین جلسه و مزایای خاص در ازای معرفی این پلتفرم به دوستان و آشنایان خودتون برخوردار بشید، پس همین حالا یادگیری زبان انگلیسی رو زیر نظر استاد خصوصی خودتون شروع کنید.

"این مقاله ممکن است برای شما جذاب باشد: معنی های لغت انگلیسی good"

توی این شرایط که گزینه های مختلفی پیش روی هر زبان آموز هست، انتخاب منابع مناسب و مدیریت زمان از حیاتی ترین ارکان برنامه ریزی آموزشی محسوب میشن! ما توی آکادمی تیکا همه این نیازها رو پیشبینی کردیم. 
فرقی نداره هدف شما از تقویت مهارت زبان خودتون پیشرفت شغلی، کمک به یادگیری انگلیسی فرزندان خودتون، ادامه تحصیل در خارج با گرفتن مدرک آزمون آیلتس یا مسافرت تفریحی یا ... باشه، با توجه به اطلاعات پروفایل و ویدیوی معرفی هر استاد زبان و یا با کمک گرفتن از مشاور سایت آموزش زبان تیکا میتونید استاد خصوصی مورد نظر خودتون رو با بهترین قیمت استخدام و یادگیری زبان انگلیسی رو شروع کنید! استاد بعد از جلسه آزمایشی و با توجه به نتایج تعیین سطح شما، برای شما یک برنامه یادگیری و اهداف مشخص کوتاه مدت و بلند مدت تعیین میکنه که در صورت پیروی از این برنامه در کوتاه ترین مدت به زبان انگلیسی مسلط خواهید شد.
به امید دیدار شما در آموزشگاه زبان آنلاین تیکا!

 

 

استاد خوب خصوصی زبان انگلیسی،زبان انگلیسی حضوری و مجازی
ویدیو آموزش معنی لغت انگلیسی guy

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

حسین

mammon,kheyli knob bood

28 اردیبهشت 2020