اساتید پیشنهادی:

داستان کوتاه زبان آلمانی سطح A1

پرستو غفاری
پرستو غفاری
چهارشنبه, 29 تیر 2021

دسته بندی : german-story

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 12260

داستان کوتاه زبان آلمانی سطح A1

داستان کوتاه برای زبان آموزان بسیار سرگرم کننده است. داستان های ساده شده همیشه میانبری برای تسلط بر یک زبان هستند. داستان کوتاه زبان آلمانی سطح A1 برای افرادی که به تازگی زبان آلمانی را شروع کرده اند ایده آل هستند.

آیا میدانستید آلمان یکی از غنی ترین فرهنگ های ادبیات داستانی را دارد؟

از "اسطوره مرد بی‌سر" گرفته تا "زندگی مخفیانه والتر میتی"، یا داستان های نوشته کافکا! زبان آلمانی پر از داستان است. بسته به سلیقه خودتان میتوانید کتابی که مناسب شما ساده سازی و با سطح A1 هماهنگ شده باشد پیدا کنید.

آلمانی های قصه پرداز

آلمان‌ها تعداد زیادی افسانه کوتاه در مورد عشق، جنگ، فتح و شکست عشقی دارند. همگی به شما کمک می‌کنند تا تا با جنبه‌های فرهنگی مردمان این کشور ارتباط برقرار کنید. در هر سنی که هستید درس‌هایی مربوط به زبان آلمانی را نیز فرابگیرید.

داستان شما را به دنیایی تازه می‌کشاند که حضورتان در آنجا می‌تواند از 15دقیقه تا چند ساعت ادامه پیدا کند.

به همین دلیل ما تعدادی کتابهای داستان زبان آلمانی موردعلاقه خودمان را برای زبان آموزان مبتدی گردآورده‌ایم. این پیشنهادها بر اساس یک هدف و معنی خاصی انتخاب شده‌اند. آنها نه تنها به جذابیت متن شهرت دارند بلکه خواندنشان برای مبتدیان ساده است.

داستان کوتاه زبان آلمانی سطح A1

خواندن یک داستان کوتاه زیاد طول نمی‌کشد. شما می‌توانید در محل کار در فرصت مختص ناهار خوردن یا در قطار در حال برگشتن به منزلتان، خواندن داستان را در برنامه روزانه خود جا دهید. میتوانید در زنگ تفریح کاریتان یک داستان جدید را شروع کنید.

این کار درست مثل استفاده از یک اپلیکیشن آموزش زبان است. می‌توانید از آن برای یادگیری زبان در قالب نکاتی کوتاه استفاده نمایید.

دنبال کردن جملات در داستان‌هایی که به زبان آلمانی اصلی نوشته شده‌اند برای افراد مبتدی کمی دشوار است. بنابراین داستان های بلند شاید کارآمد نباشند. داستان کوتاه نیاز به تمرکز خیلی زیاد برای دنبال کردن خط داستانی ندارد. این سبب می‌شود تا زمان آموز وقت کافی برای چک کردن ترجمه کلمات و درک بهتر مفهوم قسمت‌های کوتاه در جملات داشته باشد.

کتابهای داستان زبان آلمانی

بسیاری از کتاب‌های داستان کوتاه مجموعه‌ای از چندین داستان هستند بنابراین شما می‌توانید کلکسیونی از متن برای خوانش داشته باشید و دیگر نیاز مدام به صرف هزینه و خرید کتابی تازه وجود نخواهد داشت.

نهایتاً برخی از این داستان‌های کوتاه به صورت رایگان در فضای اینترنت موجود هستند. ممکن است در اختیار عموم باشند و یا خود نویسنده آنها را با دیگران به اشتراک گذاشته باشد که در اینصورت می‌توانید فایل پی‌دی‌اف آنها را دانلود کرده یا بدون صرف هیچ هزینه‌ای روی دستگاه کتابخوان الکترونیک خود ذخیره‌شان نمایید.

5 داستان کوتاه آلمانی برای مبتدیان

"Learn German with Stories: Café in Berlin”
برای شروع، ما اینجا مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهی در اختیار دارید که خواننده را جذب می‌کنند. این مجموعه داستان کوتاه زبان آلمانی سطح A1 یکی بعد از دیگری روند آموزشی شما را جلو خواهند برد. هر داستان در مورد مردی است که از سیسیل به برلین آمده است. او سعی دارد در فضای تازه خود را جا دهد و به دشواری‌های زندگی در کشور جدید غلبه نماید.

شما از این داستان لذت می‌برید چرا که شما را در موقعیت یک تازه وارد در برلین قرار می‌دهد. این ماجرا افق‌های دیدتان را به سوی فرهنگ آلمانی گسترده کرده و درکتان از پایتخت این کشور یعنی برلین را عمیقتر می‌نماید. این کتاب بر جملات ساده و لغات ابتدایی آلمانی تمرکز می‌کند، و در انتهای هر بخش فرهنگ لغاتی وجود دارد تا در فهم کلمات دشوار به شما کمک کند و تا پایان داستان شما را یاری‌نماید.

“Die Kuchenuhr” –ساعت آشپزخانه

"Die Kuchenuhr" نوشته Wolfgang Borchert چشم‌اندازی منحصربفرد از جامعه آلمانی به شما ‌می‌دهد. این کتاب داستان آلمانی در آلمان بسیار معروف است و توصیه می‌شود که بسیاری از کودکان دانش‌آموز آلمانی آن را بخوانند. (شبیه داستانی مثل هاکلبری فین در ایالات متحده آمریکا)

دیدن اینکه چطور نازی‌ها بر بیشتر مکالمات مردم در مورد آلمانها در طول جنگ جهانی دوم مسلط بوده‌اند، سبب می‌شود تا متوجه شویم که بسیاری از مردم معمولی آلمان نیز قربانی بوده‌اند. این داستان کوتاه داستان را از دیدگاه یک مرد جوان بیست ساله روایت می‌کند. او خانه و خانواده خود را در بمباران حمله نیروی هوایی بریتانیا از دست داده است.

در میان آوارها، او یک ساعت آشپرخانه پیدا می‌کند که او را به یاد مادرش می‌اندازد و او را در شرایط سخت قرار می‌دهد. از لحاظ یادگیری زبان آلمانی، جملات ساده و صریح هستند و این داستان منبع مهمی در زمینه تمرین افعال گذشته است. بازنویسی شده این کتاب یک داستان کوتاه زبان آلمانی سطح A1 است.

“Auf Der Flucht” -در حال فرار

این داستان کوتاه توسط Wolfdietrich Schnurre نوشته شده است. ماجرا در مورد یک مرد و خانواده‌اش است که مجبور شدند تا کشور محل تولد خود را ترک کنند. آن ها به یک سرزمین لم‌یزرع کوچ کرده اند. پدر خانواده بعد از اینکه در میانه مسیر، قرص نانی پیدا می‌کند به شرافتش شک می‌کند چرا که مدت زیادی گرسنه بوده است. تصور می‌شود که داستان حدود سال 1945 میلادی نوشته شده باشد. این ماجرا به شکل جالبی شرایط درونی انسان و واکنش او در شرایط سخت را نشان می‌دهد.

جملات کوتاه این داستان برای مبتدیان عالی هستند. لغات مورد استفاده در آن رویکرد مناسبی به برخی احساسات و افکار مهاجم در روزگار غم و اندوه را ارائه می‌دهند. همچنین لازم بذکر است که داستان به در زمان گذشته نوشته شده و برای آشنایی با نحوه تعامل آلمان‌ها با یکدیگر چند "گفتگو" را نیز در آن پیدا خواهید کرد. این داستان کوتاه زبان آلمانی سطح A1 برای بزرگسالان مناسبتر است.

“Aus eines Taugenichts” – جاروساز ریچیسویل

"Aus eines Taugenichts" تقریباً تمثیلی نوشته شده است. پیام اخلاقی انتهای داستان این است: پول خوشبختی نمی‌آورد. داستان در پسربچه‌ای است که نهایتاً آنقدری بزرگ می‌شود تا بتواند پول دربیاورد. یک کشاورز محلی پیشنهاد می‌دهد که پسرک جارو و ابزارهای دیگری در مزرعه بسازد. بنابراین پسر یاد می‌گیرد که چطور سخت تلاش کند. او یاد میگیرد آنچه مهم است را ارج نهد و در برابر پول خود مسئولانه رفتار نماید.

می‌توانید نسخه انگلیسی داستان را بخوانید تا مطمئن شوید می‌توانید بدون هیچ مشکلی آن را به پایان برسانید. بعلاوه، چند کلمه متمایز می‌تواند دانش شما را گسترش دهند. کلماتی مثل : außerordentlich   (استثنایی)، Kornfelder  (مزارع ذرت) و Kammerjungfer (خدمتکار).

“Das Bettelweib von Locarno” –زن گدای لوکارنو

"Das Betterlweib von Locarno" در مورد نجیب‌زاده‌ای است که زن گدایی را در ملک خود مسکن داده است. زن نهایتاً به دلیل لیز خوردن و افتادن در اتاقش می‌میرد. وقتی که نجیب‌زاده قصد فروش خانه را دارد، مردم گزارش می‌کنند که اتاق زن گدا جن‌زده است.

گستره زیادی از لغات جدید و جالبی را در این داستان پیدا می‌کنید. این داستان کوتاه زبان آلمانی سطح A1 دانش لغوی زبان آلمانی شما را گسترده می‌کند. برای مثال اینها کلماتی هستند که بسیاری از مبتدیان ممکن است با آنها آشنا نباشند:

Der Augenblick (لحظه) ، Herzklopfen (تپش قلب)، gespensterarting (روح-مانند) و Kaltblutig (خونسرد).

نحوه خواندن داستان کوتاه زبان آلمانی سطح A1

ما توصیه می‌کنیم که ابتدا داستان را یکبار بخوانید و بعد ترجمه انگلیسی کلمات ناآشنا را جستجو نمایید. خواهید دید که برخی از جملات طولانی‌تر از آن هستند که برخی مبتدیان عادت کرده‌اند اما کلمات عموماً ساده هستند، بنابراین داستان به شما امکان تمرین عبارات مستقل و وابسته را خواهد داد.

دنیای داستان‌های کوتاه موقعیتی فوق‌العاده را در اختیار شما خواهد گذاشت تا در مدت زمانی کوتاه بتوانید یک عنوان داستان را به پایان برسانید. شما مجبور نیستید تا خط داستان را قبل از خوانش کاملاً درک کنید و داستان به شما اجازه می‌دهد تا خیلی سریع وارد قصه شوید با نگاهی گذرا به یک مترجم آنلاین بیندازید تا برای درک برخی از کلمات دشوارتر به شما کمک کند. لذت ببرید!

یادگیری زبان آلمانی در تیکا

برای مهاجرت به آلمان میتوانید از راه های مختلف تحصیلی یا کاری یا سرمایه گذاری استفاده کنید. داشتن دانش زبان آلمانی یک ضرورت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان آلمانی و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید

یادگیری زبان آلمانی در تیکا
داستان کوتاه زبان آلمانی سطح A1

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات