اساتید پیشنهادی:

9 بازی فکری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان و کودکان

پرستو غفاری
پرستو غفاری
سه‌شنبه, 9 آذر 2020

دسته بندی : learning-english

زمان مطالعه : 8 دقیقه

تعداد بازدید : 7616

بهترین بازی های یادگیری زبان انگلیسی: 9 بازی محبوب

 یادگیری انگلیسی به عنوان زبان دوم ساده نیست. اما به این معنی نیست که حتماً باید کسل کننده باشد. فارغ از سطح زبانی که دارید، بازی فکری آموزش زبان انگلیسی میتواند یک منبع مفید برای شما باشد. این روزها انواع مختلفی از فعالیت ها برای یادگیری انگلیسی سریع و موضوعات بحث را می توانید هم به صورت آفلاین و هم آنلاین برای جالبتر کردن روند آموزشی خود پیدا کنید. به منظور صرفه جویی در زمان و کمک به شما برای بهبود تجربه یادگیری تان، ما فهرستی از بهترین بازی های آموزشی از جمله تست، پازل، کلمات به هم ریختن، بازی های بلی یا خیر و دیگر فعالیت های هیجان انگیز تهیه کرده ایم.

ما بازی هایی را که به شما کمک می کنند تا همه مهارت های اصلی-صحبت کردن ، نوشتن انگلیسی ، خواندن و شنیدن- زبان را تمرین کنید را انتخاب کرده ایم. دانلود بازی آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان و کودکان از لینک های مربوطه امکان پذیر است. این فعالیت ها برای بزرگسالان، نوجوانان و بچه ها در دسترس هستند. از انجام این بازی ها لذت ببرید و در یادگیری انگلیسی به سرعت پیشرفت کنید.

 بازی فکری آموزش زبان انگلیسی

هیچ چیز بهتر از برقراری ارتباط مستقیم با یک انگلیسی زبان بومی که می تواند شما را راهنمایی کند و اشتباهتتان را متذکر شود، نیست. قبل از شروع فهرست بهترین بازی های آموزشی زبان، خوب است بدانید که سایت تیکا کلاس های آنلاین برای آموزش زبان را ارائه می دهد. تمام مدرسین مجرب و دارای مدارک معتبر هستند و هر یک رویکرد منحصربفردی به آموزش زبان دارند. 

یک مدرس خوب برنامه درسی متناسب با سطح زبان و ویژگی های شما را طرح ریزی می کند. همچنین توجه خاصی به ترجیح شما خواهد داشت بنابراین یادگیری زبان را به یک تجربه لذت بخش تبدیل خواهد کرد. با سایت تیکا شما می توانید هر زمان که خواستید از طریق ویدئو چت دروس خود را دریافت کنید.
 

یادگیری زبان انگلیسی با بازی های فکری برای رده های سنی مختلف
 

یک مدرس معرکه را انتخاب کنید

به دنبال پیدا کردن پادکست انگلیسی برای تمرین مهارت شنیداری خود هستید؟ مشکلی نیست! معلم شما بهترین را برایتان انتخاب می کند. آنها برای شروع می توانند کمی هم با شما بازی های آموزشی را انجام دهند که راهی ایده آل برای آغاز یک درس است.

بیایید ببینیم چه بازی هایی را برای پیشرفت مهارت های انگلیسی خود می توانید امتحان کنید.
 

9 بازی که یادگیری انگلیسی به عنوان زبان دوم را جالب و کارآمد می کند

در ادامه این مقاله به بررسی 9 بازی مختلف که به یادگیری زبان انگلیسی کمک می کند می پردازیم. 
 

بازی های آموزشی زبان انگلیسی برای زبان آموزان بزرگسال

حال  بازی هایی که زبان آموزان بزرگسال را در یادگیری زبان کمک می کنند معرفی می کنیم.

20 سؤالی

20 سؤالی یکی از بامزه ترین فعالیت های آموزش مکالمه انگلیسی  برای بزرگسالان و کودکان است. این یک بازی"بلی یا خیر" است که با گروهی کوچک متشکل از 2 تا 5 نفر خیلی خوب کار می کند و همچنین برای بازی به زبان آموزان مبتدی گزینه ای بسیار خوب است. یک نفر در گروه باید یک فرد، مکان یا شیء را انتخاب می کند که بقیه باید آن را حدس بزنند.

به محض اینکه فرد انتخاب خود را کرد، حدس زدن آغاز می شود. برای پیدا کردن جواب درست، بقیه افراد گروه باید سؤال هایی بپرسند که جوابش تنها بلی یا خیر است. تعداد سؤالات به 20 تا محدود می شود. اگر یک بازیکن آن شیء را درست حدس زد، برای دور بعدی او کلمه را انتخاب می کند. 

دانلود بازی آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان بیست سئوالی: شما میتوانید لیست سئوالات و موضوعات جذاب برای این بازی را از این سایت دانلود کنید.

یادگیری انگلیسی با بازی برای بزرگسالان

سرها بالا

سرها بالا یک بازی با کلمات بسیار خنده دار است. از اپلیکیش این بازی می توانید به عنوان ابزاری تعاملی برای یادگیری انگلیسی با معلم و یا دوستان خود استفاده کنید. این اپلیکیشن توسط مجری محبوب تلویزیونی الن دجنرس ساخته شد. بازی شامل بیش از 40 کارت حاوی نام افراد مشهور، فیلم ها، حیوانات، شخصیت ها و غیره می شود. همچنین امکان ایجاد بازی با استفاده از کلمات منتخب شما نیز وجود دارد. اگر از بازی های قدیمی خسته شده اید، این بازی جدید یکی از بهترین بازی یادگیری زبان انگلیسی کودکان و بزرگسالان است..

این بازی زبان آموزان را برای استفاده از زمان های مختلف افعال و واژگان توصیفی تشویق می کند. اپلیکیشن این بازی در اپ استور و گوگل پلی با قیمت فقط 0.99 دلار موجود است. اما اگر می خواهید که صرفه جویی کنید، می توانید با استفاده از فلش کارت های آموزشی انگلیسی از این مفهوم بدون پرداخت هیچ هزینه ای بهره مند شوید.

برای بازی، یک نفر تلفن همراهی که اپلیکیشن در آن باز شده یا فلش کار را روی پیشانی خود قرار می دهد. به شکلی که خود آن فرد کلمه روی کارت را نمی بیند. به صورت همزمان بقیه زبان آموزان باید کلمه روی کارت را بدون اشاره مستقیم به آن توصیف کنند. به محض اینکه فرد کلمه روی کارت را فهمید، دستگاه را تکان می دهد تا کلمه تغییر کند یا اینکه یک فلش کارت دیگر را برمی دارد. بازی تا جایی ادامه پیدا می کند که زمان به پایان برسد.

 

مقاله پیشنهادی : 7+1 اپلیکیشن برای تقویت مهارت شنیداری!

 

Alibi -شاهد نبودن شما هنگام وقوع جرم

اگر به دنبال انجام یک بازی با دوستانی هستید که آنها هم در حال یادگیری زبان همراه سرگرمی هستند، Alibi یک بازی معرکه برای انجام مکالمه با دوستانتان است. این  , بازی فکری آموزش زبان انگلیسی یک جور نقش بازی کردن بدون نیاز به امکانات خاص است. این بازی برای بزرگسالان و زبان آموزان سطح متوسط مناسب است و کمک می کند تا زمان های مختلف افعال و همچنین شکل سؤالی جملات را تمرین کنید.

قوانین این بازی مکالمه برای زبان آموزان بسیار ساده است. دو گروه وجود دارند-پلیس و مظنونین-. مسئول بازی، یک ماجرای جرم و بهانه ای برای اثبات غیبت هنگام وقوع جرم را می سازد. یک نفر قاتل و بقیه بیگناه اما به هم مظنون هستند و هویت قاتل را نمیدانند. سپس به گروه مظنونین زمانی تعلق می گیرد تا در مورد جزئیات غیبت هنگام وقوع جرم بحث کنند و داستان خود را درست قبل از شروع تحقیقات بسازند. گروه پلیس با هر یک از مظونین به صورت جداگانه مصاحبه می کند. وقتی همه افراد تمام سؤالات را پاسخ دادند، داستان های غیبت هنگام وقوع جرم مورد ارزیابی قرار می گیرند. اگر با یکی دیگر همخوانی داشتند، گروه مظنونین تبرئه می شوند و اگر نه بازی را می بازند. این بازی به مافیا شباهت دارد با این تفاوت که از یک خط داستانی پیروی میکند و کوتاه تر است.

 

چالش کلمه Johnny grammar

چالش کلمه Johnny grammar یک بازی آموزشی و یک اپلیکیشن رایگان است که به زبان آموزان کمک می کند تا دانش لغات زبان، دستوری و املای خود را بیازمایند. فرق بین "on time" و "in time" چیست؟ به کسی که عاشق سفر کردن است چه می گویند؟ در مدت 60 ثانیه تا جایی که می توانید به سؤالات پاسخ دهید.

سه سطح (ساده، متوسط و دشوار)، سه گروه و 10 موضوع مثل غذا، فعالیت های سرگرمی، اصطلاح و ... در این بازی وجود دارند. اپلیکیشن در اپ استور و گوگل پلی در دسترس است.

دانلود بازی آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان جانی گرامر

 

استاد آنلاین زبان انگلیسی


 

بازی های آموزش زبان برای دانش آموزان دبیرستانی

و در ادامه بازی هایی که به آموزش زبان آموزان دبیرستانی برای یادگیری زبان کمک می کند می پردازیم.

بازی فکری آموزش زبان انگلیسی: Quizlet

مطالعه کردن با استفاده از فلش کارت یکی از بهترین راه ها برای به خاطر سپردن لغات جدید است. با استفاده از Quizlet شما می توانید فلش کارت های انگلیسی خودتان را بسازید یا اینکه از میلیون ها مجموعه که توسط بقیه زبان آموزان و مدرسین ساخته شده، استفاده کنید. شما می توانید از وبسایت Quizlet برای ساختن، ذخیره کردن و چاپ کردن فلش کارتها استفاده کنید یا اینکه اپلیکیشنی به همین نام را بر روی دستگاه الکترونیکی خود نصب کنید و فلش کارتهای خود را هرجا که راحتید با خود ببرید.
 

اپلیکیشن فلش کارت یادگیری زبان


Categories- اسم فامیل ، یک بازی زبان انگلیسی هفتم

دسته بندی یک بازی لغت جالب برای دانش آموزان دبیرستانی است تا کلمات انگلیسی را در ذهن بسپارند. لازم است که 6 ستون بر روی یک کاغذ داشته باشید و هر کدام از آنها را نامگذاری کنید. می توانید دسته بندی ها را از چیزهای اصلی (نام ها، حیوانات، غذا، کشورها، شهرها و ...) انتخاب کنید یا اینکه با تمرکز بر آنچه که اخیراً مطالعه کرده اید، گروههای دیگری بسازید. اسم فامیل یک انتخاب خوب برای بازی زبان انگلیسی هفتم است.

بعد از این، یک حرف تصادفی را انتخاب کنید و در مدت زمانی محدود کلماتی را که با آن حرف شروع می شوند را تا جای ممکن برای هر گروه بنویسید. می توانید یک حرف تازه انتخاب کنید و هر چند بار که دوست دارید بازی را ادامه دهید.
 

سایر بازی های آموزش زبان برای هفتم ، هشتم و نهم

حال ببنیم زبان آموزان در رده سنی نوجوان و راهنمایی با استفاده از چه بازی هایی می توانند زبان خود را تقویت کنند. 

کلمات به هم ریخته

کلمات به هم ریخته یک بازی رایگان آنلاین بر اساس بازی محبوب Outspell است. این بازی زبان آموزان نوجوان را برای مطالعه منظم به شکلی سرگرم کننده تشویق می کند. این یک بازی ساخت کلمه است. بازیکن باید با استفاده از کیبورد یا موس حروف به همریخته پایین نمایشگر را مرتب کند و کلمات مخفی را نمایش دهد. امتیاز نهایی بر اساس طولانی بودن کلمه ای که هجی کردید، دشواری کلمات و سرعت نوشتن شما تعیین می شود.

Running dictation

Running dictation یک فعالیت کارآمد نوشتن، خواندن و شنیدن برای زبان آموزان است. اگر این بازی به شکلی دقیق توسط مدرس طراحی و کنترل شود، این بازی آموزشی کلاسی نتایج معرکه ای خواهد داشت و فضایی هیجان انگیز برای آموزش ایجاد می کند.

معلم یک کاغذ شامل یک متن یا تعدادی متن شماره گذاری شده را چاپ می کند و آنها را خارج از کلاس می چسباند (مثلاً در راهرو). سپس دانش آموزان را در گروههای دو نفری قرار می دهد و تصمیم می گیرد که چه کسی بدود و چه کسی بنویسد. یکی از دانش آموزان به سمت متن می دود، آن را می خواند و هر تعداد جمله که می تواند را حفظ می کند. بعد برمیگردد و متن را برای هم گروهی اش دیکته می کند.

دانش آموزانی که وظیفه دویدن را بر عهده دارند، نباید املای صحیح کلمات را به هم گروهی هایشان بگویند یا اگر آنها اشتباه نوشتند، تذکر دهند. گروهی که متن را زودتر از بقیه تمام کرد و آن را به درستی نوشت، برنده است.
 

بهترین بازی یادگیری زبان انگلیسی کودکان

 به عنوان بخش آخر این مقاله با بازی هایی که به کودکان برای یادگیری زبان کمک می کنند آشنا می شویم. بهترین بازی یادگیری زبان انگلیسی کودکان بازی هایی است که گروهی انجام شوند و شامل حرکت و حدس زدن باشند.

بازی های آموزش زبان برای کودکان


بازی های کلمات برای کودکان

اگر به دنبال فعالیت های مفید برای تمرین لغات برای کودکان هستید، British Council تعداد زیادی بازی با کلمات را برای کودکان ارائه می دهد. از کودکان خواسته می شود تا کلمات را به تصاویری که آنها را توصیف می کنند، متصل کنند. موضوعات مختلفی در دسترس هستند –حیوانات، اسباب بازی ها، اعضای بدن و ...- و کودکان شما مطمئناً در حین انجام بازی لذت می برند و به صورت همزمان آموزش هم می بینند.
 

و یک نکته دیگر

بازی کردن راهی لذت بخش و کارآمد برای پیشرفت مهارت های زبانی و تبدیل یادگیری زبان به یک روند هیجان انگیز است. با این حال، مطالعه با کمک یک مدرس، همچنان یکی از بهترین روش ها برای یادگیری سریع یک زبان است.

اینجا در سایت تیکا ما کلاس های خصوصی با مدرسین مجرب با استفاده از تماس تصویری را ارائه می کنیم. در وب سایت ما تعداد زیادی از مدرسین کاردان را خواهید یافت که بر اساس سطح زبان و ترجیح شما برنامه هایی را طراحی می کنند. پس منتظر چه هستید؟ در سایت آموزش آنلاین زبان تیکا می توانید به صورت مجازی و از راه دور به یادگیری زبان دلخواه خود بپردازید. در صفحه اساتید زبان ، استاد آنلاین زبان دلخواه خود را انتخاب کنید و در روز و ساعت دلخواه خود در کلاس زبان شرکت کنید.

 

منابع: Preply

 

 

 

استاد آنلاین زبان

9 بازی فکری آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان و کودکان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات