اساتید پیشنهادی:

استفاده از بازی های آموزشی wordwall

زینب ناصری
زینب ناصری
سه‌شنبه, 15 فروردین 2022

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 4714

استفاده از بازی های آموزشی wordwall

امروزه با وجود تنوع در برنامه‌های آموزش زبان مانند سایت‌ها، نرم افزارها، پادکست‌ها و... فرایند یادگیری زبان بسیار آسان‌تر و سریع‌تر شده است. در این مقاله از سری مقالات آموزش استفاده از ابزارهای ساختن بازی های آموزشی آنلاین قصد داریم استفاده از وب سایت ورد وار را به شما آموزش دهیم.  در این وب سایت شما می توانید برای گروه های سنی  ۷ تا ۱۲ سال بهترین بازی های آموزشی با جلوه های گرافیکی و رنگ های جذاب را طراحی کنید. این بازی ها با انیمیشن ها و تصاویر جالبی همراه هستند که یادگیری را از همیشه ساده تر میکنند.

آموزش زبان با بازی چگونه انجام میشود؟

در روش آموزش با بازی، بجه ها استفاده از زبان را به صورت غیرمستقیم یاد میگیرند. بازی ها میتوانند برای همه رده های سنی و حتی برای بزرگسالان جذاب باشند. در روش آموزش با بازی، تمرکز متوجه افزایش تعامل زبان آموزان با محتوای درسی است.

برای مطالعه بیشتر:  بهترین برنامه‌های آموزش زبان 

wordwall چیست؟

در ورد وال شما می توانید از بازی هایی که توسط سایر معلم ها طراحی شده اند استفاده کنید. برای اینکار کافیست اسم موضوع درسی که دوست دارید آموزش بدهید را جستجو کنید. برای مثال اگر شما میخواهید الفبای انگلیسی را به زبان آموز خود آموزش بدهید کلمه alphabet را جستجو کنید. در قسمت جستجو  اسم درسهای ارائه شده همراه با توضیحاتی که هر معلم به مجموعه خود اضافه کرده است نمایش داده می شود.

استفاده از بازی های آماده

بازی هایی که به صورت پابلیک یا عمومی منتشر شده باشند برای ورود نیاز به رمز ندارند. با توجه به استن شاگردهای خودتان شما می توانید یک بازی مناسب انتخاب کنید. بیشترین بازی ها زمان زیادی از شما نمی گیرد بنابراین می توانید از آنها به عنوان یک فعالیت کلاس ای در طول جلسات آموزشی آنلاین استفاده کنید. آموزش زبان با بازی به خصوص برای کودکانی که هنوز مدرسه را شروع نکرده اند عالی است.

کاربردهای بازی های آموزشی

شما می توانید از بازی آموزش زبان برای مرور درس نیز استفاده کنید. به این منظور می‌توانید شرکت در یک بازی و خواندن نتیجه بازی را به عنوان یکی از تکالیف زبان آموز خود تعیین کنید. شرکت در بازی‌ها می‌تواند به افزایش دقت و همچنین حافظه کودکان نیز کمک کند. همچنین بسیاری از بازی ها حالت رقابتی و یا حالت سرعتی دارند. شما می توانید بازی های wordwall.net را به عنوان یک کوییز یا یک امتحان کوچک نیز برای شاگرد خود بفرستید.

محتوای اختصاصی خودتان را بسازید

مزیت دیگر آموزش زبان همراه با بازی امکان ایجاد کردن بازی های مرتبط با درس های شماست. شما می توانید از این بازی‌ها که تحت عنوان اکتیویتی در حساب کاربری شما ذخیره می شوند برای آموزش و تمرین با سایر زبان آموزان خود نیز استفاده کنید. در ویدیوی معرفی سایت ورد وال ما از یک مثال استفاده کرده‌ایم. در این مثال که یک بازی بسیار مناسب برای کودکان بین ۶ تا ۹ سال خواهد بود زبان آموزان می توانند کلماتی که تلفظ آنها مطابق با موضوع درسی است را تشخیص بدهند و با انتخاب پاسخ صحیح هم امتیاز دریافت خواهند کرد و هم در بازی  از جلوه های ویژه مناسب لذت خواهند برد.

اساتید تیکا چطور میتوانند با بازی تدریس کنند؟

برای استفاده از بازی ها برای گرفتن بازخورد سریع از کودکان شما می توانید از کودک بخواهید صفحه نمایش  را با شما به اشتراک بگذارد. در پلتفرم آموزش زبان آنلاین تیکا این امکان برای همه اساتید و زبان آموزان فراهم شده است. به این ترتیب شما میتوانید نظارت مستقیم بر فرایند بازی از سمت زبان‌آموز نیز داشته باشید.

در صورتیکه از بازی برای مرور مطالب درسی و به عنوان یک تکلیف برای کودک استفاده می کنید ، بهتر است توضیحات شفاهی و یا تصویری در مورد استفاده از بازی را قبلا به او داده باشید. گرفتن از والدین زبان آموزان برای افزایش مشارکت آن ها در استفاده از منابع دیجیتال نیز می‌تواند مفید باشد.

همچنین شما می توانید از شاگردان خود بخواهید صفحه نمایش خود را در صورتی که خارج از زمان کلاس در حال استفاده از بازی‌های آموزشی هستند ضبط کند. به این منظور نرم افزارهای ضبط صفحه نمایش یا اسکرین ریکوردر ها از ساده ترین و کاربردی ترین ابزارها محسوب می شوند.

جهت مطالعه بیشتر: 

یادگیری زبان با تیکا

این وبسایت از نظر بصری بسیار زیباست. رابط کاربری آن هم بسیار ساده است. شما میتوانید ظرف پنج دقیقه یک بازی جدید در این سیستم تعریف کنید. کافیست یک بار استفاده از این وبسایت را امتحان کنید. امکان ارسال لینک از طریق شبکه های اجتماعی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد منابع یادگیری زبان و یا بهترین کشورها برای مهاجرت، با مجله رایگان آموزش زبان تیکا همراه باشید.

یادگیری زبان با تیکا

 

استفاده از بازی های آموزشی wordwall

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات

user-image

لیلا فارغ

این ابزار بسیار جذاب بود برام

23 اردیبهشت 2022

user-image

taregh

بهترین روش یادگیری زبان بازیه

23 اردیبهشت 2022

user-image

پویان رادفر

بسیار جذاب به نظر میرسه

22 اردیبهشت 2022

user-image

مهشید افشاری

بچه ها از این روش یادگیری بیشتر استقبال میکنند

22 اردیبهشت 2022

user-image

پریسا

بازی ها تو روند یادگیری زبان خیلی موثرن. ممنون از تیکا برای معرفی این سایت

22 اردیبهشت 2022

user-image

فرشته قندی

این بازی ها خیلی حوصله سر یرن

22 اردیبهشت 2022

user-image

عارفه سالاریه

این بازی امکان بازی آفلاین هم داره که زبان آموز هر وقت آنلاین شد نتیجه رو بفرسته ولی بتونه آفلاین بازی کنه؟

22 اردیبهشت 2022