اساتید پیشنهادی:

مهاجرت از طریق تولد

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 11 دی 2022

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 660

مهاجرت از طریق تولد

در سال­های اخیر مهاجرت از طریق تولد بسیار رواج پیدا کرده است. اگر کودکی در یک کشور خارجی به دنیا بیاید این امکان وجود خواهد داشت که کودک بتواند تابعیت آن کشور را را بگیرد. کشورها در دادن تابعیت به کودکان متولد شده به دو دسته تقسیم می­شوند: 1. کشورهایی که تابعیت خاک دارند. 2. کشورهایی که تابعیت خون دارند. اگر هدف شما این است که فرزندتان تابعیت کشوری که در آن به دنیا آمده است را به دست آورد، باید به دنبال اخذ ویزای کشورهایی باشید که تابعیت خاک دارند. به این ترتیب این امکان برای والدین کودک نیز وجود خواهد داشت تا در آینده بتوانند تابعیت کشور موردنظر را دریافت کنند.

اگر قصد مهاجرت به خارج را دارید، بهتر است از قبل به فکر یادگیری زبان برای زندگی در کشور خارجی باشید. 

مهاجرت به خارج از طریق تولد

تجربه نشان داده است که گاهی مهاجرت از این روش هزینه کم­تری نسبت به سایر روش­ها دارد. البته ناگفته نماند که متقاضی می­بایست از شرایط لازم برای اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور مدنظر خود آگاه باشد. در این مقاله به بررسی شرایط کلی لازم برای مهاجرت و اخذ تابعیت از طریق تولد می­پردازیم و در نهایت قوانین چند کشور مختلف را در این حوزه شرح خواهیم داد.

 کشورهایی که تابعیت خون دارند

 کشورهایی که تابعیت خون دارند

متاسفانه باید بگوییم که اکثر کشورها در این دسته قرار می­گیرند. کشورهایی که تابعیت خون دارند معتقد هستند که کودک تازه متولد شده باید تابعیت پدر و مادر خود را بگیرد و نه کشوری که در آن متولد شده است. کشورهایی وجود دارند که اگر تنها یکی از والدین تابعیت کشور موردنظر را داشته باشد به فرزند نیز تابعیت آن کشور را می­دهند و در مقابل نیز کشورهایی هستند که قوانین سخت­گیرانه­تری دارند و تنها در صورتی که هم پدر و هم مادر کودک تابعیت آن کشور را داشته باشند به فرزند هم تابعیت می­دهند.

تمامی کشورهای اروپایی تابعیت خون یا ترکیبی از تابعیت خون و خاک دارند. به این ترتیب به نظر می­رسد اخذ تابعیت از راه تولد فرزند روش قطعی و مطمئنی نیست.

کشورهایی که تابعیت خاک دارند

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می­خواهید از طریق تولد فرزندتان اقدام به اخذ تابعیت از یک کشور نمایید باید فرزندتان را در کشوری به دنیا بیاورید که تابعیت خاک دارند. درکشورهایی که از این اصل پیروی می­کنند کودکان بلافاصله پس از به دنیا آمدن تابعیت آن کشور را دریافت می­کنند و شهروند آن کشور محسوب می­شود. از جمله مهم­ترین کشورهایی که از این اصل پیروی می­کنند می­توان به آمریکا، کانادا، مکزیک، آرژانتین، شیلی و ... اشاره نمود. اگر قصد مهاجرت به این کشورها را دارید توصیه می­کنیم به روش مهاجرت و اخذ اقامت از طریق تولد فرزند فکر کنید.

اخذ اقامت از طریق تولد در دبی

کشور امارات جز آن دسته از کشورهایی است که از اصل خون پیروی می­کنند؛ یعنی تولد فرزند در این کشور به تنهایی دلیل کافی برای اخذ تابعیت آن نیست. البته اگر حداقل یکی از والدین تابعیت این کشور را داشته باشد به کودک نیز تابعیت می­دهند. اگر فقط پدر تابعیت اماراتی داشته باشد فرزند نیز به راحتی و بلافاصله تبعیت این کشور را دریافت خواهد کرد؛ اما اگر فقط مادر تابعیت اماراتی داشته باشد، برای صدور تابعیت اماراتی برای کشور شرایط خاصی وجود دارد.

اخذ اقامت از طریق تولد در ترکیه

ترکیه هم مانند اکثر کشورها از اصل تابعیت خون پیروی می­کند؛ اما اگر حداقل یکی از پدر یا مادر تابعیت این کشور را داشته باشند فرزند آن­ها هم تابعیت ترکیه را دریافت خواهد کرد. البته اگر قصد دارید شهروند ترکیه باشید باید شرایط زیر را نیز داشته باشید:

  1. داشتن تسلط کامل به زبان ترکی
  2. داشتن تجربه زندگی حداقل 5 سال در کشور ترکیه
  3. اثبات اینکه تهدیدی برای کشور ترکیه محسوب نمی­شوید.
  4. اثبات اینکه می­تواند از پس مخارج زندگی خود بر بیایید.

اخذ اقامت از طریق تولد در سوئد

کشور سوئد از آن دسته از کشورهایی است که مهاجرت به آن از راه تولد فرزند بسیار دشوار و پرمشقت است. این کشور نیز از اصل تابعیت خون استفاده می­کند. در این کشور تنها در صورتی که یکی از والدین تابعیت کشور سوئد را داشته باشد، به کودک تابعیت این کشور داده می­شود و مکان تولد کودک تاثیری در اخذ تابعیت وی نخواهد داشت.

اخذ اقامت از طریق تولد در هلند

این کشور نیز همچون اکثر کشورها از اصل تابعیت خون پیروی می­کند و تولد فرزند در داخل مرزهای این کشور هیچ­گونه تاثیری در صدور تابعیت وی توسط این کشور نخواهد گذاشت. البته تولد فرزند می­تواند فرایند اخذ اقامت را برای کودک و والدینش تا حد زیادی آسان کند.

جهت مطالعه بیشتر: مهاجرت از طریق ازدواج

اخذ اقامت از طریق تولد در آلمان

کشور آلمان از ترکیبی از اصل تابعیت خون و اصل تابعیت پیروی می­کند. هزینه­های زایمان در این کشور کاملا رایگان است و توسط دولت پرداخت می­گردد. اگر کودک تازه متولد شده بخواهد تابعیت این کشو را دریافت کند باید شرایط زیر فراهم باشد:

  1. حداقل یکی از والدین اقامت دائم آلمان را داشته باشد.
  2. حداقل یکی از والدین به مدت 8 سال در آلمان اقامت داشته باشد.

نکته قابل توجه این است که کودک متولد شده در این کشور باید تا سن 23 سالگی حداقل یکی از شرایط زیر را دارا باشد تا تابعیت وی باطل نشود:

  • فارغ­التحصیل یک مدرسه آلمانی باشد.
  • به مدت حداقل 6 سال در یک مدرسه آلمانی تحصیل کرده باشد.
  • قبل از اینکه به سن 21 سال برسد حداقل به مدت 8 سال در آلمان زندگی کرده باشد.
  • در یکی از دوره­هایی که توسط این کشور برگزار می­گردد شرکت کند.

اخذ اقامت از طریق تولد در آمریکا

به جرأت می­توان گفت که آمریکا بهترین کشور برای تولد فرزند شما است. تولد کودک در این کشور به معنای اخذ تابعیت این کشور است و هیچ ربطی به این موضوع ندارد که پدر یا مادر کودک حتما تابعیت آمریکا داشته باشند. کودک به محض تولد در کشور آمریکا از تمامی حقوق شهروندی در این کشور بهره­مند خواهد شد. همچنین شایان ذکر است که به محض اینکه کودک به سن 21 سالگی برسد، والدین وی می­توانند اقامت دائم این کشور را بگیرند.

نکته منفی در خصوص تولد فرزند در آمریکا هزینه­های بالای زایمان در این کشور است که متناسب با ایالت­های مختلف این کشور متفاوت خواهد بود و حتی اگر تحت پوشش بیمه هم باشید تنها نیمی از هزینه­ها توسط بیمه پرداخت می­گردد.

جهت مطالعه بیشتر: انواع روش های مهاجرت

یادگیری زبان در تیکا

همان­طور که ملاحظه کردید شرایط مهاجرت از طریق تولد فرزند متناسب با کشور مدنظرتان متفاوت خواهد بود. در این مقاله سعی کردیم تا جایی که امکان دارد شرایط کشورهای مختلف را برای مهاجرت و اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند شرح دهیم. از شواهد امر پیدا است که به دنیا آوردن فرزند در کشورهایی که از اصل تابعیت خاک پیروی می­کنند؛ یعنی تنها به دنیا آمدن کودک در خاک آن کشور به منزله اخذ تابعیت است، بهترین گزینه برای مهاجرت و اخذ تابعیت هستند.

ما در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع کنید.

یادگیری زبان با تیکا

مهاجرت از طریق تولد

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

زهرا طهماسبی

مرسی از اطلاعات خوبتون کاش بهمون موسسات مهاجرتی معتبر هم معرفی کنید

11 دی 2022

user-image

پارسا مهری

من برای مهاجرت تحصیلی چه مراحلی رو باید طی کنم

11 دی 2022

user-image

الهام طالبی

آره خیلیا اینکارو کردن ولی خب مراحلشم میگید؟

11 دی 2022