اساتید پیشنهادی:

شرایط زبان برای مهاجرت به آلمان

خاطره محمدی
خاطره محمدی
چهارشنبه, 14 تیر 2022

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 8397

شرایط زبان برای مهاجرت  به آلمان

برای زندگی، کار و تحصیل در آلمان، مانند هر کشور دیگری لازم است که شرایط زبان برای مهاجرت به آلمان را براورده کنید. زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین زبان‌های دنیا است و جزو پرکاربردترین زبان‌های کشورهای اروپایی به شمار می‌رود. مردم کشور آلمان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند. بنابراین یادگیری زبان آلمانی برای مهاجران امری بسیار ضروری است. امروزه افراد زیادی برای مهاجرت به آلمان می‌روند. این کشور جزو کشورهای محبوب مهاجران به شمار می‌آید. مهاجران به دلیل موقعیت خوب اقتصادی و آب و هوا و دیگر شرایط خوب آلمان، این کشور را محل مناسبی برای کار، تحصیل یا زندگی می‌دانند. 

زمان یادگیری زبان آلمانی به منظور مهاجرت به این کشور بسته به تلاش افراد و میزان توانایی‌شان متفاوت است. به طور کلی بعد از ۷ الی ۸ ماه می‌توان به دانش زبان آلمانی در سطح متوسطه رسید.  برای مهاجرت به هر کشوری بهتر است که ابتدا برای انتخاب بهترین آموزشگاه زبان برای مهاجرت اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم درباره شرایط زبان برای مهاجرت به آلمان توضیحات لازم را ذکر کنیم. پس با ما همراه باشید.

یادگیری زبان برای مهاجرت به آلمان

یادگیری زبان برای مهاجرت اولین قدم برای مهاجرت به المان است. کسانی که قصد دارند به کشور آلمان مهاجرت کنند باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشند. زیرا دانستن زبان آلمانی به افراد کمک می‌کند تا زندگی رضایت بخشی را در این کشور تجربه کنند. از آنجایی که مردم آلمان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، مهاجران باید این زبان را یاد بگیرند. در این صورت مهاجران به راحتی می‌توانند با دیگر مردم در کشور آلمان ارتباط برقرار کنند.

یکی از شرایط مهم برای اقامت در کشور آلمان داشتن مدرک بین‌المللی زبان آلمانی است. خصوصا برای افرادی که قصد کار و تحصیل دارند نمره به دست آمده از مدرک بین‌المللی بسیار مهم است و بالاترین سطح نمره قبولی را دارد. همچنین برای کسانی که قصد دارند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای این کشور تحصیل کنند، دریافت مدرک B۲ بسیار ضروری است.

آیا یادگیری زبان آلمانی دشوار است؟

نزدیک‌ترین زبان‌ها به زبان آلمانی، انگلیسی و هلندی هستند. شاید زبان آلمانی به دلیل تلفظ خاصی که دارد برای بیشتر افراد دشوار به نظر بیاید، اما این طور نیست. کسانی که با انگلیسی آشنایی داشته باشند به راحتی می‌توانند زبان آلمانی را نیز یاد بگیرند. از آنجایی که شباهت زیادی بین لغات این دو زبان وجود دارد بنابراین از جهاتی به یکدیگر نزدیک هستند.

دوره‌های یادگیری زبان آلمانی در کلاس‌های فشرده یادگیری آلمانی وجود دارد. افراد می‌توانند با مراجعه به آموزشگاه‌های زبان آلمانی این دوره‌ها را بگذرانند.

انواع سطوح زبان آلمانی

سطوح زبان آلمانی به ۳ سطح تقسیم می‌شوند. این سطوح از مبتدی شروع شده و تا پیشرفته ادامه دارند. در ادامه مطلب بیشتر درباره آن‌ها توضیح می‌دهیم.

  • سطح A

در این سطح افراد مبتدی با زبان آلمانی آشنایی پیدا می‌کنند. مهاجرانی که سطح A زبان آلمانی را پشت سر بگذارند می‌توانند جملات ساده و روزمره را متوجه شوند. افراد در همین حد نیز می‌توانند نیازهای خود را برطرف کنند. در این سطح، مهاجران تنها می‌توانند از جملات ساده و غیر پیچیده استفاده کنند.

  • سطح B

در این سطح، مهاجران می‌توانند دوره متوسطه زبان آلمانی را یاد بگیرند. کسانی که در این سطح هستند، می‌توانند اکثر جملاتی که در طول سفر یا زندگی در آلمان با آن مواجه می‌شوند را متوجه شوند. حتی افراد می‌توانند در حد متوسطه با یک فرد آلمانی زبان ارتباط برقرار کنند. کسانی که در این سطح هستند می‌توانند منظور خود را به دیگران برسانند.

  • سطح C

افراد در این سطح به راحتی می‌توانند به زبان آلمانی صحبت کنند. مهاجرانی که سطح C را پشت سر گذاشته‌اند قادر هستند متن‌های پیچیده و بلند را بخوانند. آن‌ها می‌توانند بدون هیچ مشکلی هر چه را که به زبان آلمانی می‌شنوند متوجه شوند.

سطوح زبان آلمانی به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

  • سطوح مبتدی به ۲ سطح A1-A2 تقسیم می‌شوند.
  • سطوح متوسطه به ۲ سطح سطح B1-B2 تقسیم می‌شوند.
  • سطوح پیشرفته به ۲ سطح C1-C2 تقسیم می‌شوند.

مدرک زبان آلمانی برای انواع مهاجرت

همانطور که قبلا اشاره شد یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به آلمان، یادگیری زبان آلمانی است. البته لازم به ذکر است که یادگیری و اخذ نمره قبولی زبان آلمانی برای انواع مهاجرت به این کشور یکسان نیست. کسانی که قصد دارند در کشور آلمان اقامت کنند باید بتوانند سطحA۱ را پشت سر بگذارند.

همچنین افرادی که برای مهاجرت کاری یا تحصیلی به آلمان سفر می‌کنند باید دانش زبان آلمانی آن‌ها در سطح B۲ باشد. در این سطح افراد می‌توانند به راحتی زبان آلمانی را متوجه شوند و با دیگر آلمانی زبانان به خوبی ارتباط برقرار کنند.

یادگیری زبان آلمانی در کشور دوم

شاید برای همه مهاجران مقدور نباشد که در کشور ایران زبان آلمانی را یاد بگیرند. بنابراین پیششنهاد ما به چنین کسانی یادگیری زبان آلمانی در کشور دوم است. بعد از یاد گرفتن زبان آلمانی در کشور دوم افراد می‌توانند اقدامات لازم را برای مهاجرت انجام دهند. در چنین شرایطی به مهاجران کارت اقامت داده می‌شود و افراد می‌توانند از طریق سفارت کشور دوم برای مهاجرت به آلمان اقدام کنند.

کشورهایی که شانس یادگیری دوره زبان آلمانی را برای مهاجران فراهم می‌کنند ترکیه، ارمنستان و مجارستان هستند.

اطلاعات لازم درباره مدرک معتبر زبان آلمانی

برای مهاجران داشتن مدرک قابل قبول کشور آلمان ضروری است. بنابراین لازم است که مهاجران در آزمون‌های DSH و یا TestDaf شرکت کنند و نمره قبولی را کسب نمایند. آزمون Test-DaF هم‌اکنون در کشور آلمان در یک دانشگاه معتبر برگزار می‌شود. همچنین افراد ایرانی می‌توانند در آموزشگاه‌های معتبر بین‌المللی که در ایران وجود دارند شرکت کنند.

تفاوت میان آزمون‌های TestDaf و DSH چیست؟

این آزمون‌ها هر دو جزو معتبرترین آزمون‌های زبان آلمانی‌اند، اما دارای تفاوتی نیز هستند. آزمون DSH تنها در مراکز آموزشی کشور آلمان برگزار می‌شود. در حالی که مهاجران می‌توانند در کشور ایران در آزمون TestDaf شرکت کنند.

مهاجرت بدون مدرک زبان امکان‌پذیر است؟

شاید مهاجران بتوانند بدون ارائه مدرک بین‌المللی زبان به برخی کشورهای جهان مهاجرت کنند. شرایط مهاجرت به کشور آلمان طوری است که مهاجران باید دارای مدرک معتبر زبان آلمانی باشند. بنابراین حداقل سطح زبان مهاجران باید B۱ باشد.

 مطلب 25 کتاب داستان به زبان آلمانی را به شما پیشنهاد میدهیم.

توانایی‌های سطح B۱

در این سطح زبان آموزان باید دارای توانایی‌های باشند که در شرح زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • مهاجران باید بتوانند ایمیل و نامه را در حد مبتدی نگارش کنند.
  • افراد باید بتوانند مطالب روزنامه و آمار و ارقام موجود در روزنامه را متوجه شوند.
  • در این سطح افراد باید گفتگوهای روزانه و مطالب تلویزیون و اخبار را متوجه شوند.
  • باید افراد توانایی ابراز احساسات و ارتباط با دیگران را داشته باشند و در گفتگوهای رایج شرکت کند.

یادگیری زبان آلمانی

قبل از شرکت در آزمون‌های بین‌المللی افراد باید از دانش زبان آلمانی خوبی برخوردار باشند. همانطور که پیش‌تر ذکر شد لازم است که افراد از راه‌های موجود اقدام به یادگیری زبان آلمانی کنند. برخی ترجیح می‌دهند با استفاده از کتاب‌های خودآموز شروع به یادگیری زبان آلمانی کنند. برخی دیگر از طریق روش‌های آنلاین و کسانی‌هستند که با شرکت در کلاس‌های یادگیری زبان آلمانی این زبان را می‌آموزند.

یادگیری زبان آلمانی در تیکا

برای آموزش آنلاین زبان آلمانی در تیکا، ویدئوهای آموزشی، فیلم‌های آلمانی با زیرنویس فارسی و آلمانی، پکیج‌ها و فایل‌های صوتی مختلف را استفاده کنید. کشور آلمان جزو پنجمین کشور برای مهاجرت در نظر گرفته شده است. افراد زیادی هستند که این کشور را برای زندگی، کار یا تحصیل خود انتخاب می‌کنند. شاید برای برخی از افراد تنها مانع مهاجرت به این کشور شرایط زبان آلمانی باشد. بنابراین لازم است که مهاجران تصمیم درست را گرفته و یک بار برای همیشه این زبان را یاد بگیرند. البته امروزه با وجود روش‌های آنلاین و وجود کتاب‌های خودآموز و آموزشگاه‌های یادگیری زبان، کمتر کسی به مشکل یادگیری زبان آلمانی برمی‌خورد. تنها کافی است افراد هدف معینی داشته و در تصمیم خود راسخ باشند. در این صورت به راحتی می‌توانند در مدت زمان نه چندان طولانی زبان آلمانی را بیاموزند.

 

شرایط زبان برای مهاجرت به آلمان

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

taregh

راجب مخارج زندگی هم مطلب بزارید

18 تیر 2022

user-image

مریم صدیقی

آلمانی خیلی سخته! چه وضعشه...

18 تیر 2022

user-image

پارسا مهری

تشکر فراوان از تیم تیکا بابت این سری مقالات

16 تیر 2022

user-image

عارفه سالاریه

مرسی از این مطلب خوب، تیکا اساتید زبان آلمانی خیلی خوبی هم داره، من کلاس داشتم و راضی بودم واقعا.

16 تیر 2022