اساتید پیشنهادی:

استاد برتر ماه شهریور: سمیه خالدی

زینب ناصری
زینب ناصری
سه‌شنبه, 6 دی 2021

دسته بندی : teacher

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 2403

استاد آموزش زبان فرانسوی برتر

در این ماه به سراغ استاد خوب زبان فرانسوی، خانم سمیه خالدی رفتیم. استاد خالدی از اساتید فعال و خوش سابقه تیکا هستند. ایشون در کارشناسی در رشته ادبیات زبان فرانسوی در دانشگاه بهشتی تحصیل کرده اند و در مقطع ارشد در مترجمی زبان  فرانسه از دانشگاه اصفهان مدرک خودشون رو گرفتند. استاد خالدی همچنین دارای مدرک دارای مدرک آموزش زبان فرانسه از اَلیانس فرانسِز دو ویشی هستند.

 ما از ایشون سئوالاتی درمورد نحوه تدریس و مزایا و معایب تدریس آنلاین پرسیدیم و چون سر ایشون شلوغ بود خواهش کردیم جواب ها رو در قالب ویس برای ما ارسال کنند. شما میتوانید در مجله تیکا از اخبار و رویدادهای هر ماه تیکا با خبر شوید.

 


مصاحبه با استاد برتر، سمیه خالدی 

تیکا: سلام استاد خالدی، ممنون که درخواست ما رو برای مصاحبه قبول کردید. همچنین تبریک خدمت شما بابت عملکرد خوبی که در ماه گذشته داشتید. در ابتدا اگه ممکنه درمورد روش تدریس خودتون برای ما کمی توضیح بدید. 

استاد سمیه خالدی: سلام و خسته نباشید. من از برای تدریس از روش تعاملی استفاده میکنم. همون طور که از اسم این روش تدریس مشخصه، آموزش با تعامل بین استاد و زبان آموز انجام میشه. در این حالت اهداف هر جلسه از قبل تعیین شده اند. برنامه ریزی به صورت منظم انجام میشه، و یادگیری ساده تر خواهد بود. 

چالش های آموزش زبان فرانسوی به صورت آنلاین

استاد خالدی: همون طور که گفتم، من از روش تدریس تعاملی استفاده میکنم. من نگران بودم که در تدریس آنلاین این تعامل به وجود نیاد. با این وجود وقتی تدریس آنلاین رو شروع کردم دیدم این مشکل وجود نداره و تعامل به خوبی و حتی در بعضی موارد بهتر از کلاس حضوری صورت میگیره. البته باز هم من این نکته رو درمورد تدریس به گروه هدف خودم یعنی بزرگسالان مطرح میکنم، و درمورد کودکان و نوجوانان به نظرم مطمئنا مسئله ممکنه فرق کنه.

مزایای تدریس زبان آنلاین؟

در این حالت زبان آموز و معلم میتونن در هر زمانی که مایل باشند کلاس رو برگزار کنند.طبیعتا در این حالت خستگی رفت و آمد برای هیچ کدوم از طرفین وجود نداره. به علاوه استاد میتونه از زمان کلاس برای استفاده از منابع آموزش زبان فرانسوی دیجیتال و منابع آنلاین مختلفی که جذابیت بیشتری دارند استفاده کنه. شما میتونید در تیکا از این امکانات استفاده کنید.

توصیه شما به افرادی که تدریس آنلاین زبان رو شروع کردند؟

توصیه من به دوستان عزیزی که قبلا تدریس انجام دادند اما درمورد تدریس آنلاین تردید دارند اینه که نگران نباشند. حتی دوستانی که تا به حال تدریس زبان انجام نداشتند هم میتونن این کار رو امتحان کنند. شما میتونید از برگزاری کلاس های زبان آنلاین واقعا لذت ببرید و یه تجربه جدید کسب کنید.

انتظارات منطقی افراد از کلاس زبان آنلاین چی میتونه باشه؟

خب همونطور که عرض کردم کلاس آنلاین و مجازی الزاما تفاوت زیادی با هم ندارند. توقع منطقی زبان آموز باید این باشه که یک زبان رو یاد بگیره، به صورتی که بتونه از اون توی زندگی روزمره خودش استفاده کنه. طبیعتا با کلاس هایی که کیفیت مناسبی داشته باشند این مورد در فضاری مجازی هم محقق میشه. البته بهتره فراموش نکنیم که خود زبان آموزان هم باید در هر صورت تلاش کنند.

تیکا: ممنون از اینکه وقتتون رو در اختیار ما قرار دادید. هدیه تیکا در قالب افزایش اعتبار تقدیم شما شد. ممنون از شما و سایر مدرسین و زبان آموزانی که همراه ما هستند و فرهنگ یادگیری فعالانه و کنار زدن محدودیت ها رو گسترش میدن. شما تجربیات کاربران سایت آموزش زبان آنلاین تیکا را در مجله ما میتوانید بخوانید.

 

اساتید آموزشگاه آنلاین تیکا
استاد برتر ماه شهریور: سمیه خالدی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات