اساتید پیشنهادی:

 گرامر There در جملات انگلیسی | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 21

زینب ناصری
زینب ناصری
پنج‌شنبه, 27 آبان 2020

دسته بندی : grammar

زمان مطالعه : 5 دقیقه

تعداد بازدید : 9507

 گرامر There در جملات انگلیسی | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 21

در ادامه سری مقاله های صفر تا صد گرامر انگلیسی انگلیسی با there و کاربرد آن و همچنین معنای این کلمه و جایگاه آن در جملات انگلیسی آشنا می شویم. توجه داشته باشید که از نظر دستوری، نقش گرامر there و here با هم فرق دارد. وقتی از کلمه there به عنوان یک قید مکان استفاده کنیم، این کلمه تقریبا متضاد here . به معنای "آنجا" در نظر گرفته میشود. در این حالت there یا به تنهایی در جواب یک سئوال به کار میرود یا در جایگاه subject جمله قرار نمیگیرد.

از سوی دیگر، گرامر There  در بسیاری از موارد وقتی در ابتدای یک جمله می آید، و از نظر نقش دستوری expletive محسوب میشود. در این حالت شاید به نظر برسد نهاد و subject جمله ما کلمه there است، اما در واقع اینطور نیست. پیش نیاز یادگیری این درس از سری آموزش گرامر صفر تا صد، آشنایی با افعال to be و حروف تعریف انگلیسی است.

معنای there در زبان انگلیسی

علاوه بر جانشینی subject در جملات، این کلمه معنای " آنجا" را نیز میرساند. برای مثال در جملات زیر، there نقش یک قید مکان یا adverb را دارد:

.I grow up there

من آنجا بزرگ شدم.

.They took us there

آن ها ما را به آنجا بردند.

!There he comes

او دارد می آید اینجا.

 

مدرس آنلاین زبان انگلیسی


 

 

There به عنوان نهاد خالی جمله

در برخی جملات انگلیسی، کلمه There نقش قید مکان را ندارد. در این حالت there صرفا کلمه ای است که از نظر گرامری به بقیه جمله ارتباطی ندارد، و از نظر معنایی نیز مفهوم جدیدی را به جمله اضافه نمیکند.

There is no place like home = No place is like home

هیچ جا مثل خانه نیست.

There are just a few students in each class = Few students are in each class

دانش آموزهای معدودی در هر کلاس هستند.

There will be a big surprise waiting for you tomorrow = A big surprise will be waiting for you tomorrow

فردا یک سوپرایز بزرگ در انتظار تو خواهد بود.

همانطور که در مثال های بالا شاهده میکنید، تمام جملات را میتوان بدون There بازنویسی کرد. در این حالت این کلمه expletive نامیده میشود.  بعد از کلمه there معمولا یک فعل to be آورده میشود.
برای پیدا کردن subject واقعی در جملات بالا، باید به فعل توجه کنیم: معنای فعلی که داشتن یک حالت یا انجام یک عمل را میرساند، به کدام یک از اجزای جمله مربوط میشود؟
در ترجمه فارسی این جملات، ما کلمه there را ترجمه نمیکنیم و جملات را با subject اصلی آن مینویسیم. برای همین به منظور تشخیص نهاد یا فاعل اصلی، میتوانید به ترجمه فارسی هر جمله توجه کنید. 
در جمله There is no place like home معنای بودن که با فعل to be: is بیان شده است، به place بر میگردد. معنای جمله با کلمه منفی ساز no که قبل از سابجکت جمله قرار گرفته است، منفی شده است. بنابراین میتوانیم نتیجه بگیریم place نهاد اصلی جمله است که به کمک آن میتوانیم جمله را بازنویسی کنیم.

.No place is like home

هیچ جا مثل خانه نیست.

سعی کنید از ابتدای تمرین گرامر زبان جدید، نکات را به همان زبان تکرار کنید و اصراری به ترجمه به فارسی نداشته باشید!

توضیح گرامر there was و there were 

وقتی بخواهیم درمورد زمان گذشته صحبت کنیم، از فعل های to be گذشته استفاده میکنیم. was برای مفرد و were برای جمع. 

مثال های توضیح گرامر there was و there were :

There was a tree here.

There were trees here.

یادگیری گرامر انگلیسی آنلاین با استاد زبان



 


کاربرد there در ابتدای جملات انگلیسی

کلمه there در ابتدای جمله، یک جمله با فعل ناگذر یا intransitive را به نوعی مجهول میکند، یعنی عمل وجود داشتن یا عمل انجام شده را مستقیما به فاعل جمله نسبت نمی دهد و باعث میشود معنای جمله تا حدی غیر مستقیم شود.
همانطور که در گرامر جملات مجهول Passive voice یاد گرفتیم، در این جملات هم میتوان فاعل جمله را بعد از ساختار مجهول با کمک حرف اضافه by آورد. به طور کلی، استفاده بیش از حد از ساختار جملات مجهول و غیر مستقیم توصیه نمیشود. بنابراین اگر قصد شما تاکید روی مفعول جمله یا خود عمل نیست، بهتر است از ساختارهای معلوم و مستقیم اصتفاده کنید. استفاده به جا از there به عنوان نهاد تهی در ابتدای جمله، میتواند لحن شما را از یکنواختی خارج کند. حل کردن  تمرین there is و there are در کتاب English Gramar in Use به یادگیری بهتر این درس کمک میکند.

 

امیدواریم این درس و توضیح گرامر There همراه با فعل های to be برای شما مفید بوده باشد.

شما میتوانید در تیکا به صورت مجازی و از راه دور زبان انگلیسی یاد بگیرید. در صفحه اساتید زبان ، زبان و استاد موردنظر خود را انتخاب کنید و در روز وساعت دلخواه خود در کلاس آنلاین شرکت کنید. اگر خواستار یادگیری آفلاین انگلیسی هستید می توانید اپلیکیشن یادگیری زبان تیکا را نصب کنید و از امکاناتی نظیر انگلیسی در سفر، کتاب 504 لغت ، موزیک ویدئوهای انگلیسی و مهم ترین بخش آن کالج تیکا که برای آموزش زبان از صفر است استفاده کنید.

 

مقاله های مرتبط:

گرامر انگلیسی افعال مودال Modal Verbs | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 20

گرامر انگلیسی مجهول استمراری Passive progressive | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 19

تفاوت گرامر انگلیسی to be going to و will | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 18

 

 

 

مدرس آنلاین زبان انگلیسی

 


 

 گرامر There در جملات انگلیسی | آموزش گرامر انگلیسی جلسه 21

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات