اساتید پیشنهادی:

چگونه در منزل زبان و رایگان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

نغمه خیرخواهی
نغمه خیرخواهی
سه‌شنبه, 18 آبان 2020

دسته بندی : learning-turkish

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 20305

چگونه زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟ | آموزش زبان ترکی استانبولی

آیا برای یادگیری یک زبان جدید آماده اید؟ امروزه، دانستن دو زبان و حتی بیشتر یک مزیت بزرگ به حساب می آید. خوشبختانه در این روزها شاهد چنین قضیه ای در تمام دنیا هستیم و تعداد افراد دو زبانه و چند زبانه رو به رشد می باشد. یادگیری یک زبان جدید می تواند فرصتهای جدیدی را برای شما در زمینه کار، سفر و روابط دوستانه ایجاد کند. هر چقدر زبانهای بیشتری بلد باشید، دامنه ارتباطاتتان هم گسترده تر خواهد شد. پس، بیایید یادگیری یک زبان جدید را آغاز کنیم. آموزش رایگان ترکی استانبولی میتواند برای همه وسوسه بفرستید.
در این مقاله، ما به شما چند نکته و ترفند مفید و کاربردی جهت یادگیری صفر تا صد زبان ترکی استانبولی آموزش خواهیم داد. پس بیایید شروع کنیم!


چرا زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

چه زبانی در کشور ترکیه صحبت می شود؟ ترکی استانبولی نه تنها زبانی است که در کشور ترکیه صحبت می شود بلکه پرطرفدارترین نوع زبان ترکی در جهان می باشد که برای اولین بار در قرن هشتم در مغولستان گسترش پیدا کرد. امروزه، این زبان، زبان رسمی کشور ترکیه و قبرس می باشد. همچنین، تعداد زیادی افراد ترکی زبان در کشورهای دیگری مانند آلمان، بلغارستان، مقدونیه و بریتانیا زندگی می کنند.  ترکی استانبولی زبان مادری بیش از 80 میلیون از مردم دنیاست که در قرن بیستم جزو پرطرفدارترین زبان های دنیا به حساب آمده است.
کشور ترکیه نیز دارای تاریخ، غذاهای اصیل و طبیعت بکر می باشد که این کشور را به یکی از مکان های توریستی فوق العاده ای در دنیا تبدیل کرده اند. مهمان نوازی بخشی از فرهنگ مردم ترکیه می باشد مثل فوتبال در برزیل.

 یادگیری زبان ترکی استانبولی در منزل هم ممکن است، و میتواند به شما در پیدا کردن کار و استفاده از فرصت های شغلی بسیاری که برای افراد آشنا به این زبان وجود دارد کمک کند.


شما می توانید با استفاده از دستگاه موبایل یا لپ تاپ خود کلاس زبان ترکی استانبولی را در وبسایت تیکا به صورت آنلاین و با کمک پلتفرم ویدئو چت آن یاد بگیرید. همچنین، ما به شما مدرسین ترکی زبان با تجربه تیکا را معرفی خواهیم کرد و که شما می توانید با مبلغ مناسبی با آنها کلاس آنلاین برگزار کنید. از آنجایی که ما در حال افزایش تعداد اساتید خود هستیم، شما به راحتی می توانید یک مدرس عالی و با تجربه را جهت یادگیری زبان ترکی استانبولی انتخاب کنید.
آیا برای یادگیری زبان ترکی استانبولی آماده اید؟ راهنمای وبسایت ما به شما کمک خواهد کرد تا این زبان پرطرفدار را قدم به قدم یاد بگیرید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی برای مبتدیان


 

یادگیری سریع زبان ترکی استانبولی: نکاتی جهت تقویت زبان ترکی 

مسلط شدن در یک زبان خارجی همیشه نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد. بنابراین، باید در یادگیری آن بسیار صبور و با انگیزه باشید تا بتوانید به خوبی این زبان جدید را یاد بگیرید. ما امیدواریم که راهنمای ساده وبسایت ما به شما کمک کند تا شروع خوبی را برای یادگیری این زبان تجربه کنید.

یادگیری الفبای ترکی استانبولی

یادگیری زبان ترکی استانبولی یک انتخاب هوشمندانه می باشد.  ترکی استانبولی از لحاظ گرامر و دامنه لغت، هیچ شباهتی به انگلیسی ندارد. هر چند که الفبای زبان ترکی استانبولی مثل الفبای انگلیسی الفبای لاتین است و تنها چند حرف متفاوت دارد.
زبان ترکی استانبولی شامل 29 حرف می باشد (8 حرف صدادار و 21 حرف بی صدا). الفبای این زبان همان الفبای لاتین با 6 حرف اضافه (ç ، ĝ ، ş ، ı ، ő ، ű) می باشد. در الفبای این زبان خبری از حروف q ، w ، x  نمی باشد.



 

اساتید زبان تیکا

تلفظ حروف در زبان ترکی استانبولی

آموزش رایگان ترکی استانبولی با یادگیری نحوه نوشتن کلمات شروع میشود. تلفظ حروف الفبای زبان ترکی استانبولی زیاد پیچیده نیست. در این زبان، تقریبا تمام حروف همانطور که نوشته می شوند، تلفظ می شوند. هر حرف در این زبان دارای صدای مجزایی بوده و اصوات دو حرفی مانند sh ، ch و غیره که در انگلیسی وجود دارند را ندارد. حروف استثنایی که نوشتن و تلفظشان در زبان ترکی استانبولی با هم متفاوت است به ترتیب زیر می باشد:
•    c صدای j (ج) در انگلیسی را می دهد مثل jelly (جِلی): مثال| cam (جَم).
•    ç صدایch  (چ) در انگلیسی را می دهد مثل chocolate (چاکلِت): مثال| çam (چَم).
•    ğ همیشه بعد از یک حرف صدادار می آید چون حرفی است که خود به تنهایی صدایی ندارد. اگر ğ بعد از حروف صدادارa  ، o ، ı یا u بیاید، حروف صدادار طولانی تلفظ می شوند (مثال: ağaç (آااچ) ، yağmur (یاامور)). اگر ğ بعد از e ، i ، ő یا ű بیاید، صدای y (ی) در انگلیسی را می دهد مثل yellow (یِلو): مثال| iğne (اینه).
•    ş یا şe صدایsh  (چ) در انگلیسی را می دهد مثل shame (شِیم): مثال| şarap (شارَپ).
•    I/ı همان حرف I/i در انگلیسی است. حرف بزرگ آن مانند حرف بزرگ I اما حرف کوچک آن مثل i بدون نقطه می باشد. این حرف مانند شووا (/ə/ صدایی بین اِ و ای) در انگلیسی تلفظ می شود (مثال: ılık (اِلِک)، ısı (اِسِ)).
•    در مقابل ı ، حرف i وجود دارد که صدای دوتا e پشت هم را می دهد مثل see (سی)، اما کمی کوتاهتر: مثال| iğne (اینه).
•    ö و ü صدایی مانند ö و ü در آلمانی را می دهند (o کشیده (اُو) و u کشیده (اوو)).
بعد از یادگیری حروف الفبا و تلفظ آنها، شما می توانید زبان ترکی استانبولی را به راحتی و بدون کمک کسی بخوانید حتی اگر معانی کلمات را ندانید.

یادگیری لغات ترکی استانبولی 

اگر شما می خواهید دامنه لغات خود را افزایش دهید، با رایج ترین و پرکاربردترین کلمات و عبارات  ترکی استانبولی که در زندگی روزمره کاربرد دارند شروع کنید. خوبی این زبان این است که تعداد قابل توجهی از کلمات آن با زبان های انگلیسی، فرانسوی و دیگر زبان ها مشترک می باشد.
خیلی از کلمات زبان ترکی استانبولی در واقع عربی هستند. همچنین، املای بعضی از کلمات این زبان با املای دیگر کلمات آن مشابه است. برای پرهیز از سردرگمی و تشخیص کلماتی که دارای املای مشابه هستند، زبان ترکی استانبولی از آهنگ و تلفظهای متفاوت استفاده می کند. به عنوان مثال:
•    hala (عمه) ، در مقابل hâlâ (هنوز)
•    Kar (برف) ، در مقابل kâr (سود)
آیا تمام این قوانین به نظر شما خیلی پیچیده است؟ شما نباید از یادگیری این زبان دست بکشید! امروزه، شما می توانید تعداد زیادی ابزار و تکنیکهای آموزشی متنوع را تهیه کرده و از آنها جهت یادگیری سریع و افزایش دامنه لغات خود استفاده نمایید. برای مثال، شما می توانید اپلیکیشن های آموزش زبان مانند اپلیکیشن Duolingo (دولینگو) یا اپلیکیشن Rosetta Stone (رُسِتا اِستون) را جهت یادگیری گرامر و لغات زبان ترکی استانبولی امتحان کنید. همچنین، استفاده هر روزه از فلش کارت زبان می تواند روش مفید و مناسبی برای بخاطر سپردن لغات جدید این زبان باشد.

یادگیری لغت و تلفظ در زبان ترکی استانبولی


 

تمرین گرامر پایه و ساختار جمله در زبان ترکی استانبولی

اگرچه گرامر ترکی استانبولی بسیار منطقی است، اما دارای یک سری استثناها می باشد که در زیر به آنها اشاره شده است:
•    برعکس زبان انگلیسی، فعلی به نام فعل "to be" در زبان ترکی استانبولی نداریم. در عوض، این زبان دارای یک سری پسوندها می باشد که در جملات بکار می روند. 5 پسوند برای اشخاص یا همان ضمایر وجود دارند که به اول، دوم و سوم شخص مفرد و جمع مرتبط می شوند. برای مثال، Ben öğretmenim که به معنی "من یک معلم هستم" می باشد. به این نکته توجه کنید که هیچ پسوندی برای سوم شخص مفرد وجود ندارد.
ساختن جملات با استفاده از پسوند مناسب به همراه یک ضمیر ساده می باشد. در ابتدا، این موضوع ممکن است گیج کننده بنظر برسد اما، با کمی تمرین، می توانید به درک درستی از آن برسید.
•    در زبان ترکی استانبولی، آوردن ضمایر اول جملات ضروری نمی باشد زیرا افعال در جملات دارای شناسه هستند و شخص انجام دهنده کار یا همان فاعل را نشان می دهند. بنابراین، معمولا، ضمایر فاعلی در جملات حذف می شوند. بعنوان مثال، öğretmenim به معنی "من یک معلم هستم/ معلم هستم" می باشد.
•    در زبان ترکی استانبولی، شما می توانید ساختار گرامری کلمات و حتی جملات را تنها با اضافه کردن یک یا چند پسوند به ریشه افعال تغییر دهید. این پسوندها می توانند در حالت های جمع، مالکیت، منفی، مجهول و بسیاری از ساختارهای گرامری دیگر، کلمات را توصیف کنند.
تمام این پسوندها در کلمات بلند و پیچیده وجود دارند که ممکن است تلفظشان ترسناک و دشوار بنظر برسد. اما، اگر شما بتوانید این کلمات را به دو یا چند قسمت تقسیم کنید، هیچ نگرانی برای یادگیری آنها وجود نخواهد داشت. برای مثال، اگر شما لغت Nerelisin را به صورت زیر تقسیم کنید:
sin (you) + -li (from) + -re (place suffix) + ne (where) = Where are you from?
شما راحتتر می توانید معنی آن را یاد گرفته و بخاطر بسپارید.
•    آخرین مورد استثنا درباره گرامر زبان ترکی استانبولی جدید ترتیب آمدن فاعل، مفعول و فعل در جملات می باشد. فعل همیشه در آخر جملات می آید و شما مجبور هستید آن را بخاطر بسپارید. بنابراین، اگر شما بخواهید بگویید "The girl threw the stick to the dog" یا "آن دختر پرتاب کرد آن تکه چوب را به سمت آن سگ"، شما باید آن را به این صورت در زبان ترکی استانبولی ترجمه کنید: "Kız çubuk köpeğe attı" که به معنی " آن دختر آن تکه چوب را به سمت آن سگ پرتاب کرد" یا "The girl the stick to the dog threw " می باشد.



 

اساتید زبان تیکا

تلاش و درگیر کردن روزانه خود با زبان ترکی استانبولی

در بحث سریع ترین روش یادگیری زبان خارجی، تلاش و درگیر شدن روزانه با آن بسیار حائز اهمیت است. اگر شما بخواهید به زبان ترکی استانبولی صحبت کنید و سریعا به این مهارت (صحبت کردن) دست پیدا کنید، شما باید این زبان را هر روز تمرین کرده و در زندگی روزمره خود استفاده نمایید.
•    به آهنگ ها و پادکست های زبان ترکی استانبولی گوش کنید. در این زبان ممکن است صداها و ترکیب حروف صدادار ناآشنایی به گوشتان بخورد. گوش کردن به آهنگ ها و پادکست های ترکی استانبولی به شما کمک خواهند کرد تا با تلفظات و آهنگ کلمات مختلف این زبان آشنا شوید.
•    کتاب های کودکانه به زبان ترکی استانبولی بخوانید. کتاب های مخصوص کودکان گزینه بسیار خوبی برای مبتدیان این زبان می باشد زیرا شامل جملات کوتاه و آسان برای خواندن هستند. همچنین، کتاب های کودکانه کلمات را با نشان دادن تصویر آموزش می دهند که به زبان آموزان مبتدی کمک می کنند تا یادگیری معنی لغات ناآشنا زبان سریع تر و راحتتر شود.
•    آخرین اخبار جهان را به زبان ترکی استانبولی دنبال کنید. آخرین اخبار در زمینه های مختلف به این زبان را می توانید از طریق خواندن مقالات و دیدن ویدئوهای مختلف دنبال کنید. خواندن و تماشای اخبار مختلف به زبان ترکی استانبولی به شما یک دید کلی درباره زندگی اجتماعی و سیاسی در کشور ترکیه خواهد داد و همچنین به شما کمک خواهد کرد تا این زبان را به صورت آنلاین یاد بگیرید.
•    به کشور ترکیه سفر کنید. یک سفر به ترکیه یا دیگر کشورهای ترکی زبان داشته باشید زیرا شما در محیطی با افراد ترکی زبان قرار خواهید گرفت که شما را مجبور خواهد کرد تا روزانه تلاش کرده و صحبت کردن با یک فرد ترکی زبان را یاد بگیرید.
ارتباط برقرار کردن با افراد ترکی زبان از بهترین راهها برای تقویت مهارت صحبت کردن به زبان ترکی استانبولی است. اگر شما در حال حاضر، فرصت سفر به کشور ترکیه را ندارید، در هر زمان و مکانی که هستید می توانید به وبسایت تیکا مراجعه کرده و کلاس زبان آنلاین خود را برگزار کنید.

روش های یادگیری زبان ترکی استانبولی


 

در این مقاله، سعی کردیم به مبتدیان روش هایی را برای یادگیری زبان ترکی استانبولی معرفی کنیم. اگر روش های دیگری را می شناسید که به شما برای یادگیری زبان ترکی استانبولی کمک کرده اند، در قسمت نظرات آن ها را با ما به اشتراک بگذارید.

ما زبان ترکی استانبولی را از طریق ویدئو چت به شما زبان آموزان آموزش خواهیم داد. شما می توانید از طریق دستگاه الکترونیکی مانند گوشی های هوشمند خود هر وقت و در هر مکان که بخواهید این زبان شیرین را یاد بگیرید. فقط کافی است یکی از مدرسین زبان ترکی استانبولی وبسایت تیکا را انتخاب کرده و اولین جلسه کلاس خود را با او هماهنگ کنید. همچنین، برنامه درسی خود را می توانید بر اساس سطح زبان و اهدافتان از یادگیری این زبان تنظیم نمایید.
با وبسایت آموزشگاه آنلاین زبان تیکا، شما می توانید در هر زمان و مکانی به زبان ترکی استانبولی با کمک یک معلم ماهر و باتجربه مسلط شوید. پس چرا یادگیری این زبان را امروز شروع نمی کنید؟

 

منبع: Preply

 

اساتید کلاس زبان آنلاین  تیکا
چگونه در منزل زبان و رایگان ترکی استانبولی یاد بگیریم؟

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

نغمه خیرخواهی

تولید محتوا

نغمه خیرخواهی هستم. مدرس زبان انگلیسی و آیلتس هستم و آشنایی پایه ای با زبان آلمانی دارم. به نقاشی و طراحی، خواندن کتاب به خصوص کتابهای روانشناسی و رمان به زبان انگلیسی علاقه مند هستم.

نظرات