اساتید پیشنهادی:

الگوی آزمون تافل

صوفیا کتیران
صوفیا کتیران
پنج‌شنبه, 12 اسفند 2020

دسته بندی : placement-tests

زمان مطالعه : 15 دقیقه

تعداد بازدید : 412

الگوی آزمون تافل

 《 الگوی آزمون تافل 》
آزمون تستی (ETS) ارگانی است که TOEFL را با هدف اندازه گیری سطح مهارت یک انگلیسی زبان غیر بومی برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی به تمام اشکال ، اعم از خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن یا گوش دادن ، انجام می دهد.
برای ارزیابی توانایی شما در برقراری ارتباط ، این آزمون به چهار بخش گوش دادن ، خواندن ، صحبت کردن و نوشتن تقسیم می شود که مدت زمان آزمون چهار ساعت و سی دقیقه می باشد .نمره کلی تافل از 0 تا 120 است نمره کلی و نمرات مقطعی پس از اتمام آزمون برای شما ارسال می شود به عنوان یک آزمون دهنده ، شما باید وظایف آزمون را عملی کنید .
به عنوان مثال ، ممکن است یک فایل ضبط شده برای شما خوانده شود  ، و سپس از شما خواسته شود که به صورت شفاهی به سوالات پاسخ دهید یا فایل را به صورت خلاصه شده بیان کنید .
( الگوی برنامه درسی TOEFL )

این آزمون شامل چهار بخش گوش دادن ، خواندن ، صحبت کردن و نوشتن است .

 خواندن: 
مدت زمان: ۵۴ تا ۷۲ دقیقه 
دامنه نمرات: ۰ تا ۳۰
تعداد کل سوالات: ۳۰ تا ۴۰
 ممکن است سه یا چهار متن داشته باشید که  هر بخش با مجموعه ای از سوالات بر اساس متن به شما داده می‌شود که باید به آنها پاسخ دهید .

شنیدن :
 مدت زمان: ۴۱ تا ۵۷ دقیقه
 دامنه نمرات : ۰ تا ۳۰
 تعداد کل سوالات: ۲۸ تا ۳۹
شما باید با دقت به فایل های ضبط شده  از سخنرانی های دانشگاهی ، مباحث کلاس و مکالمات گوش دهید. هر فایل شامل سخنرانی ها و گفتگوها می باشد که باید پاسخ داده شوند.

صحبت کردن:
 مدت زمان: 17 دقیقه 
دامنه نمرات : 0 تا 30
 این قسمت از آزمون شامل ۴ بخش می باشد .
 شما باید نظر خود را در مورد یک موضوع آشنا بیان کنید. از شما خواسته می شود براساس وظایف گوش دادن و خواندن  این 3 بخش که هر کدام شامل  2 سوال می باشد درباره آنها گفتگو کنید.
( بخش 1 )
قسمت اول: اولویت های شخصی
 قسمت دوم: گزینه ای را انتخاب کنید. چند ثانیه فرصت خواهید داشت تا برای صحبت کردن آماده شوید .
( بخش 2 )
 قسمت اول: مکالمه  - خواندن، گوش دادن و سپس صحبت کردن - شما باید یک متن کوتاه بخوانید ، به مکالمه بین دو نفر درباره موضوع خوانده شده گوش دهید و سپس صحبت کنید. 

آزمون تستی (ETS) ارگانی است که TOEFL را با هدف اندازه گیری ، سطح مهارت یک انگلیسی زبان غیر بومی را  برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی به تمام اشکال ، اعم از خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن یا گوش دادن ، می سنجد.

قسمت دوم: سخنرانی آکادمیک - شما ملزم به خواندن یک متن کوتاه در مورد یک موضوع خاص ، گوش دادن به سخنرانی مربوط به موضوع خوانده شده و سپس صحبت کردن و خلاصه کردن  مبحث خوانده شده و شنیده شده خواهید بود.

( بخش 3 )
قسمت اول: گوش دادن و صحبت کردن . از شما خواسته می شود که به مکالمه گوش فرا دهید و سپس در مورد مسئله مورد بحث صحبت کرده و نظر خود را  ارائه دهید. 
قسمت دوم : متن سخنرانی - شما ملزم به گوش دادن به یک سخنرانی دانشگاهی و خلاصه آن خواهید بود.

نوشتن: 
مدت زمان: 50 دقیقه 
دامنه امتیاز: 0 تا 30
 شما نیاز به نوشتن پاسخ مقاله بر اساس وظایف خواندن و گوش دادن خواهید داشت. در این بخش از آزمون شما ۲ کار را باید انجام دهید : 
1 - شما نیاز دارید برای خواندن یک متن در مورد یک موضوع خاص ، به یک سخنرانی درباره موضوع خوانده شده گوش دهید و سپس مقاله ای خلاصه شده از نکات موجود در متن و سخنرانی بنویسید. 
2 - شما ملزم به ارائه نظرات خود و یا ارائه پاسخ در صورت نیاز برای کاری خاص هستید.
بعد از بخش خواندن و شنیدن ، مدت 10 دقیقه وقفه اجباری خواهید داشت. طبق اصلاحات خاصی که در مارس 2013 انجام شد ، بخش شنیدن و صحبت کردن در TOEFL iBT شامل لهجه های مختلف انگلیسی زبانان بومی به غیر از موارد آمریکای شمالی است.
شما ممکن است به مکالمه افرادی با لهجه های مختلف از انگلستان ، نیوزیلند یا استرالیا گوش دهید. الگوهای آزمون و امتیاز دهی بدون تغییر باقی مانده و در سرتاسر کره زمین سازگار است. TOEFL از برنامه درسی خاصی پیروی نمی کند ، بنابراین شرکت کنندگان در آزمون باید در مهارت های مورد نیاز خود پیشرفت کنند 





 

الگوی آزمون تافل

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

صوفیا کتیران

تولید محتوا

صوفیا کتیران هستم رشتم مهندسی پزشکی هستش و علاقه زیادی به زبان و تدریس دارم .دوست دارم اینقدر تو زبان پیشرفت کنم تا بتونم به خوبی تدریس کنم و همیشه دنبال پیدا کردن مطالب جدید هستم و دوست دارم اطلاعاتم و با بقیه به اشتراک بزارم . ورزش کردن یکی دیگه از علاقمندی های من هستش که همیشه سعی میکنم جزو برنامه اصلی روزانه من باشه

نظرات