اساتید پیشنهادی:

تقویت مکالمه فرانسوی در سه گام | تمرین و نمونه مکالمه فرانسوی

نیکی مهدی
نیکی مهدی
جمعه, 15 بهمن 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 7 دقیقه

تعداد بازدید : 4084

تقویت مکالمه فرانسوی در سه گام |  تمرین و نمونه مکالمه فرانسوی

هر یک از روش های ارائه شده برای یادگیری زبان جدید ،دارای موافقان و مخالفانی است؛ با این حال روشی وجود دارد که با توجه به آن ،افراد خود را در معرض محیط هایی قرار میدهند که قرار است زبان مورد نظرش را یاد بگیرند، و تمامی افراد در تاثیرات مثبت آن در یادگیری،متفق القول هستند.

اما متاسفانه همه افراد توانایی این را ندارند که تمامی کار های خود را رها کرده و با چمدانی در دست به کشور مورد نظر برای یادگیری بهتر زبان بروند. به همین دلیل،ما به 10 نکته بسیار مفید برای کسانی که میخواهند یادگیری زبان فرانسوی را شروع کنند،در این مقاله اشاره کرده ایم.

برخی،نکاتی هستند که میتوانید در روش های مطالعاتی تان از آنها استفاده کنید،برخی دیگر نیز در تنظیم کردن وقت و همچنین عملی کردن برنامه تان به شما کمک میکند. تقویت مکالمه فرانسوی برای زبان آموزان ضروری است.

آیا آماده شروع هستید؟بیاید شروع کنیم...

تقویت مکالمه فرانسوی در وقت اضافه

باید بپذیریم که حتی در بهترین شرایط هم، یادگیری زبان فرانسوی و زمان گذاشتن روی آن کاره دشواری است. تقویت مکالمه فرانسوی به مرور اتفاق می افتد. بنابراین،اولین کاری که باید انجام دهید،یافتن زمان خالی برای مطالعه کردن است؛حتی اگر 20 دقیقه در روز یا چند ساعت در هفته روی آموزشتان وقت بگذارید،باید این نکته را در نظر بگیرید که برنامه آموزشی تان باید واقع بینانه و قابل کنترل بوده و نباید در طولانی مدت باعث فرسودگی و خستگیتان شود.

آموزش زبان فرانسه



 

 با دیدی باز روی یادگیری زبان تمرکز کنید

بسیارعالی است که تا به اینجا برای مطالعه زبان به صورت روزانه و هفتگی برنامه ریزی کرده اید؛در گام بعدی،باید مدت زمانی را که قصد دارید در طول آن به تسلط برسید را مشخص کنید. این زمان در هر فردی متفاوت بوده و بستگی به ویژگی های شخصی فرد دارد. برای مثال، ممکن است شما عجله داشته باشید و بخواهید یادگیری زبان فرانسه در 6 ماه کامل کنید. 

همچنین شاید عجله ای نداشته و بخواهید در طول مدت چند سال به تسلط برسید... روش های مختلف روی این موضوع تاثیرگذار نبوده و شما خود باید اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تان را تعیین کنید.

نمونه مکالمه فرانسوی در رستوران

 

GÉRARD: D’où viens-tu?

TU (YOU): Je viens des États-Unis. Et toi?

GÉRARD: Ma famille vient de la Côte d’Ivoire. Je m’appelle Gérard. 

TU: Je m’appelle _____. Qu’est-ce que tu étudies? 

GÉRARD: J’étudie l’histoire parce que je veux être professeur d’histoire au lycée. 

TU: J’étudie la musique. J’espère jouer un jour dans un orchestre. 

GÉRARD: Quel instrument? 

TU: Je joue du violon.

- شما اهل کجا هستید؟
 - من اهل ایالات متحده هستم. و شما؟
- خانواده من اهل ساحل عاج هستند. نام من جرارد است.
- اسم من _____ است. شما در حال مطالعه چه چیزی هستید؟
- من تاریخ می خوانم چون می خواهم معلم تاریخ دبیرستان شوم.
- من موسیقی می خوانم. امیدوارم روزی در ارکستر بنوازم.
- چه ساز؟
 - من ویالون می نوازم.

نمونه مکالمه فرانسوی در فروشگاه

 

GARDIEN (ATTENDANT): Excusez-moi, Madame. Vous devez les peser à la machine dans le rayon fruits et légumes. 

VOUS: Ah, oui. J’ai oublié! 

GARDIEN: Pas de problème. Vous pouvez laisser les autres articles ici.
VOUS: Merci. Donnez-moi une minute. 

— Vous revenez 

VOUS: Merci pour votre patience. Bonne journée! 

GARDIEN: De rien. Bonne journée! 

- ببخشید خانم. شما باید آنها را در دستگاه در راهروی میوه و سبزیجات وزن کنید.
- آه، بله. فراموش کردم!.
- مشکلی نیست. سایر موارد را می توانید اینجا بگذارید.
- متشکرم. یک دقیقه به من فرصت دهید.
- تو برمی گردی.
- ممنون که صبر کردید. روز خوبی داشته باشید!
- خواهش میکنم. روز خوبی داشته باشید!

 

حفظ انگیزه در مسیر یادگیری اسپیکینگ فرانسوی

 صحبت درباره اهداف،و هچنین حفظ انگیزه در طول مدت یادگیری زبان فرانسوی،چالشی بزرگ است. حتی اگر بهترین اهداف را در سرتان داشته باشید،ممکن است در برخی مواقع فرایند پیشرفتتان کند شود؛در این صورت شما نسبت به ادامه مسیرتان بی انگیزه شده و یادگیری زبان فرانسوی به مراتب برایتان سخت تر و خسته کننده تر از قبل میشود.

در این شرایط پیشنهادی که ما به شما میدهیم آن است که:

به علت و هدفتان از یادگیری زبان فرانسوی نگاه کرده ،آن را یادداشت کنید و همیشه همراه خود داشته باشیدش.این یادداشت به شما کمک میکند که انگیزه خود را در طول مسیر یادگیری حفظ کرده و باید در هنگام خستگی،به آن نگاه کنید.


 

آموزش زبان را با تیکا شروع کن

خلاقیت و استفاده از اطلاعات قبلی

ممکن است که یادگیری زبان فرانسوی را از قبل شروع کرده باشید. شاید نکاتی از درس های مدرسه به یاد دارید. اگر انگلیسی بلدید، شاید حتی بیشتر از چیزی که فکرش را میکنید دردانستن لغات زبان فرانسوی،تسلط داشته باشید. این همان چیزی است که ما آن را دانش بنیادی و پایه ای شما میدانیم. این اطلاعات میتواند متشکل از :ماه های سال و یا کلمات خنده دار در زبان فرانسوی باشد. توانایی شما در زبان فرانسوی هر چقدر هم که باشد،دانش های قبلی و بنیادی تان ستون هایی را تشکیل داده، که باعث تقویت مهارت های شما و همچنین افزایش اعتماد به نفستان در صحبت کردن به زبان فرانسوی میشود.
 

یادگیری زبان فرانسه در تیکا


 

آشنایی با فرهنگ به منظور تقویت مکالمه فرانسوی

مطمئننا میگویید که:

علاقه ای به غرق شدن در فرهنگ فرانسوی را ندارید؛با اینکه من دور از فرانسه زندگی میکنم،اما هیچ کس در اطراف من چنین حرفی را نمیزند. اصلا نگران نباشید زیرا هنوزهم کارهای زیادی هستند که میتوانید با انجام دادن آنها ، در هر کجای دنیا که هستید با زبان فرانسوی احاطه شوید.

- فیلم های سینمایی و تلوزیونی فرانسوی را نگاه کنید: غرق شدن در هنر هفتم و تماشای درام های عجیب تلوزیون فرانسه،یکی از بهترین روش ها برای یادگیری زبان فرانسوی بدون استفاده از کتاب درسی است.

از طرفی نیز،به لطف You Tube ، Netflix و سایر سیستم عامل ها،دسترسی به رسانه های خارجی به صورت آنلاین،آسان تر از همیشه است.

 

موسیقی فرانسوی گوش دهید

در بسیاری از مواقع،آهنگ های فرانسوی توسط کشور های انگلیسی زبان گوش داده نمیشوند؛یا این حال هنوز هم میتوانید مسافت بیشتری طی کرده و ترانه سرایان،خوانندگان و یا هنرمندانی را پیدا کنید که متن هایشان به شما در یادگیری زبان فرانسوی کمک کند.

 

اخبار فرانسه را دنبال کنید

پیدا کردن مقاله هایی از Le Monde یا Figaro به صورت آنلاین،کمک زیادی به شما در یادگیری این زبان میکند؛حتی ممکن است در ابتدا قسمت زیادی از محتوای آن مقاله را نفهمید،اما فهمیدن و یاد گرفتن حتی چند کلمه و یا جمله هم میتواند خیلی سودمند و لذت بخش باشد. با استفاده از روش تعریف کردن هر آنچه میشنوید به زبان خودتان تقویت مکالمه فرانسوی را نیز انجام دهید.

 

پادکست های فرانسوی را گوش دهید

گوش دادن به پادکست یک فرایند جهانی است؛در زبان فرانسوی نیز ، طیفی از پادکست های بسیار متنوع و مفید برای انتخاب وجود دارد.این کار،روشی بسیار عالی برای تمرین شنوایی در زبان فرانسوی است؛مخصوصا وقتی که مشغول به انجام کار دیگری بوده و این پادکست ها را گوش میدهید.

 

با فرانسوی زبانان تمرین کنید

در این شرایط نیز ممکن است دوباره فکر کنید که این کار هم در صورت عدم وجود فرانسوی زبانان در اطراف و نزدیک شما،عملا غیر ممکن است؛اما با کمک فناوری های جدید و پیشرفت تکنولوژی در حوزه ارتباطات آنلاین از راه دور،این کار را بیشتر از هر زمان دیگری آسان تر است:

 تبادل زبانی انجام دهید

راه های بسیار زیادی به صورت آنلاین وجود دارند(با این وجود،گزینه های آفلاین زیادی نیز در دسترس هستند.) برای مثال،یکی از ایده های ساده این است که:

فردی فرانسوی زبان را پیدا کنید که قصد دارد به زبان مادری شما تسلط پیدا کند،سپس شروع به گفتگو و چت کردن با او کنید!در این راستا،میتوانید از طریق اپلیکیشن هایی نظیر:اسکایپ،واتس آپ و یا هر برنامه ی دیگری،استفاده کنید تا بتوانید از راه های مختلف ،با فرد مورد نظر ارتباط برقرار کرده و صحبت کنید.

همچنین میتوانید از طریف برنامه Busuu ، با فرانسوی زبانان صحبت کرده و ارتباط برقرار کنید.
 

آموزش زبان انلاین تیکا


استفاده از برنامه Busuu 

برنامه ی Busuu همراه با روش های سرگرم کننده ،درس های جذاب،مسابقات مختلف و یکسری ابزار های هوشمند،شما را در تماس با بومی زبانان فرانسوی قرار میدهد ؛ این کار به شما کمک میکند تا از بازخورد آنها نسبت به فرانسوی صحبت کردنتان مطلع شده و خود را عمیقا در فضای مکالمات زبان فرانسوی قرار دهید.

 

قوی و محکم شروع کنید

در عصر دیجیتال،ما به هزاران روش برای یادگیری یک زبان،دسترسی داریم؛ ابزارها،مقالات،منابع مختلف،برنامه ها،روش ها،کتاب های درسی و بسیاری از موارد دیگر،با چند کلیک و ضربه بر روی دکمه های تلفن همراهمان، به صورت آنلاین در دسترس هستند که این موضوع شگفت انگیز و در عین حال طاقت فرسا است!

بسیاری از زبان آموزان که تازه قصد شروع یادگیری زبان فرانسوی را دارند،معتقدند که استفاده از روش های مختلف و متعدد،مهارت آن ها را افزایش داده و باعث تقویت مکالمه فرانسوی و بهبودی یادگیری شان میشود؛در صورتی که دقیقا برعکس است! به طوری که متمرکز شدن روی یک روش کارا و موثر،بسیار بهتر از تمرکز روی دوازده روش است که شاید فقط نیمی از آنها کارا و مفید باشند.

اساتید  زبان تیکا

تکرار را فراموش نکنید

مرور کردن چیزهایی که میدانید بسیار مهم است،زیرا بدون تکرار آنها،نمیتوانید برای ارتقا مهارت هایتان به سطح بالاتر به خوبی حفظشان کنید.

به عنوان مثال،برنامه Busuu،به شما کمک میکند تا با تجربه کردن ، به این سطح از درک در یادگیری برسید؛

به این صورت که امکان مرور از طریق آزمونهای مختلف را،به جای استفاده از سوالات خسته کننده به شما میدهد. 9-از انتقاد کردن خود خودداری کنید:

ممکن است در یادگیری زبان بسیار با استعداد بوده و بتوانید خیلی سریع دوره های یادگیری زبان فرانسوی را بگذرانید؛ از طرفی به احتمال زیاد هدف نهایی شما از یادگیری این زبان،رسیدن به سطح مناسبی در گفتگو با

فرانسوی زبانان است.
 

آموزش مکالمه به زبان های مختلف


 

چرا نهایی؟؟ زبان،وسیله ای برای برقراری ارتباط انسان ها با یکدیگر است و این ارتباطات هرگز کامل نیستند! بسیاری از افراد،در جستجوی کلمات،نحوه حرف زدن و گفتار های مختلف بوده و در تلاش برای بیان ایده های درست هستند. حتی در زبان مادری شما! پس چرا برای یادگیری زبان دیگری(زبان دوم) انقدر به خود فشار می آوریم؟ مخاطبان فرانسوی زبان شما درک میکنند که شما در حال یادگیری زبان فرانسوی هستید ،بنابراین نسبت به اشتباهات و نقص هایتان درتلفظ،صبور خواهندد بود؛

که این امر،باعث افزایش اعتماد به نفس و همچنین لذت بیشتر شما در یادگیری این زبان و ادامه ی مسیرتان میشود...

 

تقویت مکالمه فرانسوی در سفر

در هنگام کوه نوردی،در طول مسیر از مناظر زیبا لذت ببرید.

بله،یادگیری زبان فرانسوی مزایای فوق العاده ای دارد-زیرا باعث میشود تا با مجموعه وسیع تری از ارتباطات،مشاغل آشنا شده و به درک عمیقی از یک فرهنگ دیگر برسید. اما این کار نیاز به زمان گذاشتن،فداکاری و تلاش های بسیاری دارد؛ بنابراین،گرچه رسیدن به هدف مهم است،اما یادتان نرود که در هنگام تلاش برای رسیدن به هدف،از مناظر زیبای مسیرتان نیز لذت ببرید!     
 

برای راهنمایی بیش تر می توانید از تیکا کمک بخواهید و از تجربه اساتید ما در زمینه آموزش زبان فرانسه به کودکان خود استفاده کنید. برای شروع یک مسیر روشن برای فرزاندان خود شماره خود را وارد کنید و یک جلسه آزمایشی رایگان رزرو کنید و با استاد دلخواه همراه کودکتان در کلاس باشید و روند پیشرفت او را از نزدیک ببینید . پشتیبان های تیکا همواره کنار فرزند شما هستند تا با برنامه ای منظم با اساتید با تجربه زبان در زمان دلخواه خودتان زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید و با ویژگی های منحصر به فرد آموزش زبان آنلاین تیکا آشنا شوید. 

 

منبع : Busssu

 

یادگیری زبان های مختلف در تیکا
 
تقویت مکالمه فرانسوی در سه گام | تمرین و نمونه مکالمه فرانسوی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

نیکی مهدی

تولید محتوا

سلام به همه دوستان و زبان آموزان عزیز،نیکی مهدی هستم،۱۹ سالمه و به موسیقی،ورزش، هنر و زبان علاقه مندم. رشته ی دانشگاهیم مترجمی زبان آلمانیه و تمام سعیم اینه که این زبان رو به ساده ترین روش به دیگران آموزش بدم.

نظرات

user-image

پارسا مهری

فرانسوی یکی از زیباترین زبان هاست

14 آذر 2022

user-image

پریسا

کلاس گروهی برای زبان فرانسه دارید؟

13 آذر 2022

user-image

زهرا اخوان

زبان فرانسه خیلی جذاب و لذت بخشه من توی تیکا بیشتر این زبان رو شناختم و جذبش شدم ، مرسی از اساتید حرفه ای تیکا

13 آذر 2022

user-image

لیلا فارغ

فرانسه خیلی زبان سختی هست امیدوارم روزی بتونم یاد بگیرم

13 آذر 2022

user-image

الهام طالبی

خیلی زبان زیباییه این فرانسوی

13 آذر 2022