اساتید پیشنهادی:

بیش از 25 داستان کوتاه آلمانی برای تقویت مهارت خواندن شما

پرستو غفاری
پرستو غفاری
Invalid date, Invalid date Invalid date Invalid date

دسته بندی : german-story

زمان مطالعه : 6 دقیقه

تعداد بازدید : 6600

بیش از 25 داستان کوتاه آلمانی برای تقویت مهارت خواندن شما

بیش از 25 داستان کوتاه آلمانی برای تقویت مهارت خواندن شما


  یادگیری زبان آلمانی با داستان یکی از کارآمدترین روش‌ها برای افزایش دایره لغات و یادگیری سریع‌تر ساختارهای دستوری خواهد بود. حرفم را باور نمی‌کنید؟ در واقع تحقیقات علمی خوبی هم در زمینه تأثیر زبان بر مغز انسان وجود دارد.
اما پیدا کردن داستان‌های آلمانی ساده‌تر برای تمرین مهارت خواندن به زبان آلمان می‌تواند دشوار باشد به خصوص اگر قرار باشد برای پیدا کردنشان در وب‌سایت‌هایی بگردید که کاملاً به زبان آلمانی هستند. منابع خوب کدامند؟ آیا به زبان صحیح نوشته شده‌اند؟ بدون غلط هستند؟ نترسید! من کار را برایتان انجام داده‌ام. کتاب داستان آلمانی سطح بندی شده  به درد شما میخورد.

بیشتر این داستان ها کتاب زبان آلمانی با ترجمه فارسی نیز هستند، یعنی شما میتوانید ترجمه فارسی آن را نیز پیدا کنید. با این وجود برای یادگیری با کتاب دو زبانه انگلیسی-آلمانی دست شما بسیار بازتر است.
در پست امروز قرار است تعدادی داستان کوتاه آلمانی به شما معرفی کنم که هم در دسترس و هم ساده هستند. بنابراین حتی اگر به تازگی یادگیری زبان آلمانی را شروع کرده‌اید، می‌توانید به خواندن این مطلب ادامه دهید.


دوازده کتاب داستان پریان سطح بندی شده 


چه کسی هست که داستان‌های پریان برادران گریم مثل هانسل و گرتل یا کلاه قرمزی کوچولو یا راپونزل را به یاد نیاورد؟ اما اگر خواندن این داستان‌ها به زبان آلمانی را امتحان کرده باشید، می‌دانید که بیشتر نسخه‌هایی که از این داستان‌ها موجود است، (به خصوص آنها که در وب‌سایت‌ها پیدا می‌کنید) به زبان کهن آلمانی گفته می‌شوند که درکشان برای زبان‌آموزان تازه وارد نه تنها دشوار که غیرممکن است.
خوشبختانه شبکه پخش ملی زبان آلمانی ساده یا NDR تعدادی از این داستان‌های پریان را به زبان ساده بازنویسی کرده است. بنابراین حتی مبتدیان هم می‌توانند از این قصه‌های کلاسیک لذت ببرند. امتیاز اضافه: همه آنها با لحنی آرام روایت می‌شوند تا بتوانید تلفظ کلمات را هم درست متوجه شوید.
می‌توانید در ndr.de این داستان‌ها را بخوانید یا به آنها گوش کنید یا اینکه یکی از این داستان‌ها را انتخاب کنید:
•    Rotkäppchen (Little Red Riding Hood)
•    Schneewittchen und die sieben Zwerge
•    Rapunzel
•    Dornröschen
•    Die Bremer Stadtmusikanten
•    Der Wolf und die sieben Geißlein
•    Der Hase und der Igel
•    Rumpelstilzchen
•    Hänsel und Gretel
•    Frau Holle
•    Die 3 Federn
•    Des Teufels rußiger Bruder

زبان آلمانی را با این داستان های کوتاه نوشته شده به زبان آلمانی برای زبان آموزان یاد بگیرید.


نیک، دوستانش و یک عکاس نوشته Rene Goscinny (و دو داستان دیگر)


این داستان بعد از یک فصل از کتاب "نیکلا کوچولو" نوشته نویسنده فرانسوی Goscinny گفته می‌شود که به نوشتن کتاب‌های Astrix در جهان شهرت دارد. نویسندگان http://deutschalsfremdsprache.ch/ برای تعریف کردن داستان از زبان آلمانی ساده‌تر اما با ساختار دقیق و صحیح استفاده می‌کنند. این داستان به همراه چند سؤال درک مطلب ابتدایی ارائه خواهد شد.
می‌توانید نسخه Pdf داستان را هم در وب‌سایت مشاهده کنید.
اگر این داستان را دوست داشتید، دو فصل دیگر نیز در دسترس شما خواهد بود:
•    Nick und seine Freunde spielen Fußball
•    Der kleine Nick am Strand.


تام سایر و نرده باغ نوشته مارک تواین (و 7 داستان دیگر)

اگر دنبال کتاب داستان زبان آلمانی با ترجمه فارسی هستید، این گزینه مناسب شماست. کتاب Tom Sawyer همه جا پیدا میشود. این کتاب داستان آلمانی سطح A2 به بالاست. سایت http://deutschalsfremdsprache.ch/ در تعریف کردن دوباره این فصل از "ماجراهای تام سایر" نوشته مارک تواین، کاری مشابه داستان فرانسوی قبلی در این فهرست انجام داده است: حفظ روایت اصلی داستان و تغییر ساختار دستوری و لغات برای ساده کردن درک آن. درست مثل داستان قبلی فایل pdf این کتاب هم به همراه چند تمرین در دسترس خواهد بود. شما میتوانید برای یادگیری زبان با داستان از این منابع بهترین استفاده را کنید.
دیگر فصل‌های این مجموعه شامل موارد زیر می‌شوند:
•    Tom Sawyer kommt zu spät
•    Tom Sawyer auf dem Friedhof
•    Tom Sawyer auf der Insel
•    Tom Sawyer und die Gerichtsverhandlung
•    Tom Sawyer auf Schatzsuche
•    Tom Sawyer in der Höhle
•    Tom Sawyer findet einen Schatz
نکته: همه این داستان ها به همراه تمرین ارائه می‌شوند. اما برای هیچ کدام کلید سؤالات وجود نخواهد داشت. اگر می‌خواهید که پاسخ درست تمام سؤالات را داشته باشید، می‌بایست سی دی حاوی پاسخ ها را خریداری کنید. چندان ارزان نیست اما می‌توانید از این طریق از نویسندگان این منابع آموزشی معرکه حمایت کنید.

داستان های زبان کوتاه به زبان آلمانی برای زبان آموزان


سگ طمعکار نوشته اراسموس آلبروس (و داستانهای دیگر)


Carl-Kehr-Schule در Halberstadt محتوایی غنی صدها داستان کوتاه ساده آلمانی در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد. شما می‌توانید داستان‌هایی در مورد حیوانات، فصل‌ها، آزمون‌ها، افسانه‌ها، اسطوره‌ها و ... پیدا کنید. این کتاب داستان آلمانی سطح B1  و بالاتر است.
اگرچه این متن‌ها برای کمک به کودکان ناشنوا آماده شده‌اند تا مهارت لغت و خواندن خود را تقویت کنند، داستان ها می‌توانند برای زبان‌آموزان نیز مفید باشند چرا که این مجموعه از قصه‌ها کوتاه و هدفمند هستند.
ظاهر وب‌سایت ممکن است به نظر قدیمی بیاید اما دلسرد نشوید. این وب‌سایت گنجینه‌ای ارزشمند از داستان‌های کوتاه آلمانی است و همه آنها به شکل فایل pdf و بسیاری از آنها با تصویرگری زیبا در دسترس شما خواهند بود. این داستانها به ترتیب موضوع مرتب شده‌اند: Marchen (قصه‌های پریان)، Sagen (اسطوره‌ها)، Fabeln (افسانه‌ها)، Schwanke (داستان‌های هجو)، حیوانات و غیره.
برای مثال اینجا به یکی از داستان‌های این وب‌سایت اشاره می‌کنیم که یک افسانه کوتاه به نام "سگ طمعکار" نوشته Erasmus lberus است.
از آنجا که داریم در مورد Leichte Sprache حرف می‌زنیم قصد دارم اشاره‌ای هم به Bremen Lebenshilfe کنم که انجمنی رسمی مختص کمک به افراد ناتوان مغزی است. اما در وب‌سایت این مجموعه داستان‌های کوتاه خوبی به زبان آلمانی پیدا می‌شود.
برای هر کدام از داستان‌ها می‌بایست چند یورو هزینه کنید. البته نسخه رایگان قصه‌ها هم در دسترس است اما محدودیت‌هایی دارد. اگرچه این داستان‌ها اصولاً برای افراد ناتوان جسمی طراحی شده‌اند، اما منبع بسیار خوبی برای زبان‌آموزان نیز به شمار می‌روند.
ساکنین شهر شیلدا یک شهرداری ساختند
داستان‌های عجیب و هجوآمیز Schildburger (ساکنین شهر شیلدا) شبیه داستان‌های Yiddish Chelm یا the Wise men of Gotham در دنیای انگلیسی زبان هستند و منابع لذت‌بخشی برای مطالعه به زبان آلمانی به حساب می‌آیند.
من افسانه‌ای را انتخاب کردم در مورد اینکه آنها چگونه یک شهرداری مثلثی شکل عجیب را خواهند ساخت. داستان‌ها به همراه ترجمه و روایتی عالی در یوتیوب ارائه شده‌اند که شامل بازنویسی من از داستان اصلی نیز می‌شوند.


کتاب داستان آلمانی سطح B2 درمورد آلمان بعد از جنگ

Trummerliteratur (ادبیات آوار-جنگ-) یک جنبش ادبی در آلمان بود که بعد از جنگ جهانی دوم شروع شد و در مورد آوار به معنای استعاری و دقیق کلمه داستان پردازی می‌کرد. اگر داستان کوتاه آمریکایی را به عنوان مدل در نظر بگیریم، نویسندگان این جنبش از زبانی ساده و رک به عنوان روشی برای نشان دادن واقعیت بعد از جنگ استفاده کرده‌اند. این داستان‌ها بر توصیفاتی واضح و مختصر تمرکز می‌کنند و خیلی از آرایه‌های ادبی رایج قبل از این جنبش ادبی را حذف کرده‌اند.

مشخصاً همین اختصار زبان است که برای زبان‌آموزان یک سکوی پرتاب به حساب می‌آید تا بدون اینکه مجبور به فهم جملات پیچیده و دشوار ادبی شوند، از ادبیات آلمانی لذت ببرند.

امیدواریم این مقاله از سری مقالات مرکز آموزش زبان رایگان تیکا برای شما مفید بوده باشد.

 

اساتید تیکا
بیش از 25 داستان کوتاه آلمانی برای تقویت مهارت خواندن شما

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات