اساتید پیشنهادی:

زندگی در کره جنوبی: 10 نکته که باید قبل از مهاجرت بدانید

پرستو غفاری
پرستو غفاری
سه‌شنبه, 17 آبان 2021

زمان مطالعه : 12 دقیقه

تعداد بازدید : 29530

مهاجرت به کره جنوبی. چیزهایی که قبل از رفتن به کره جنوبی باید بدانید

اگر قصد  مهاجرت  به کره جنوبی را دارید، لابد می خواهید بدانید که زندگی در کره جنوبی برای ایرانیان چطور خواهد بود؟ بیشتر ما درگیر تفکر کلیشه ای در مورد کره جنوبی هستیم. اما چیزهایی بیش از سامسونگ، گوشت سگ، و روابط پرتنش آن با کره شمالی وجود دارد. همچنین از کره جنوبی به عنوان یکی از اعضای Asian tigers (گروهی از دولت های آسیایی که هدف آن ها رشد سریع اقتصادی است) یاد می شود.

عادات زندگی در کره

کسانی که قصد مهاجرت به کره جنوبی را دارند، برای گردش و کشف فرهنگ محلی غرق شدن در دنیای فناوری های پیشرفته دیجیتال امکانات بسیاری خواهند یافت. این مقاله به شما کمک می کند تا برای نقل مکان به کره جنوبی از کشورهایغیرآسیایی آماده شوید. ما توصیه هایی اساسی در مورد عادت کردن به سبک زندگی کره ای برای شما داریم تا بتوانید مهاجرت خود را به این کشور برنامه ریزی نمایید.

مهاجرت به کره جنوبی برای بسیاری از مردم جذاب است. به خصوص اگر دوره آموزش زبان کره ای را گذرانده باشید! در حقیقت کره جنوبی موقعیتهای بسیاری را در اختیار اتباع خارجی برای مهاجرت از ایالات متحده آمریکا، کاناد، بریتانیا و برخی کشورهای آسیایی به این کشور قرار می دهد. اقتصاد کره از جمله اقتصادهای پیش رو در منطقه است.

در ادامه مقاله به 10 نکته که باید قبل از مهاجرت بدانید، اشاره می‌کنیم:

اسباب کشی به کره جنوبی با یوروسندر


اگر فقط به اندازه یک توریست در مورد کره جنوبی می دانید، بهتر است که برای کسب اطلاعات کمی عمیقتر وقت بگذارید. ایرانیان اطلاعات کمابیش کلی درمورد کشور کره دارند اما این اطلاعات بیشتر محدود به شباهت های فرهنگی یا سریال های تلوزیونی میشود! قبل از تغییر مکان از آمریکا به کره جنوبی و یا مهاجرت از کشورهای دیگر، اولین قدم یادگیری نکات اساسی در مورد این موضوع است.

قدم بعدی آماده کردن مدارک رسمی برای مهاجرت به کره جنوبی است. بعد می بایست خدمات حمل و نقل درستی برای مهاجرت به این کشور پیدا کنید تا مطمئن شوید که یک اسباب کشی امن و سریع خواهید داشت.

اطلاعات کلی درمورد کشور کره جنوبی


موقعیت جغرافیایی: کره جنوبی در جنوب شبه جزیره کره در آسیای شرقی واقع شده است.

پایتخت: سئول

اقلیم: کره جنوبی اقلیمی متشکل از آب و هوای شرجی قاره ای و نیمه گرمسیری دارد. دمای هوا در زمستان معمولاً زیر صفر می آید و در تابستان بسیار گرم می شود. با این حال، به دلیل باران های موسمی شرق آسیا در ماه های جولای و ژوئن باران های بسیار شدید رخ میدهند.

واحد پول رایج: وان (جمهوره کره) – KRW

جمعیت: مجموع جمعیت این کشور 51 میلیون نفر است که نیمی از آنها در پایتخت یعنی سئول مقیم هستند.

زبان: کره ای زبان رسمی کشور کره جنوبی است.

منطقه زمانی: UTC +9

نکته شگفت آور: cybersport یا ورزش دیجیتال از موقعیتی رسمی در این کشور بهره مند است. به این معنی که مسابقات قهرمانی بازی های cyber در سطح ملی برگزار می شوند.

زندگی در کره جنوبی


مهاجرت به یک کشور دیگر همیشه چالش برانگیز و دشوار است، به خصوص وقتی فرهنگ و زبان متفاوت باشد. کسانی که از آمریکا یا اروپا به کره جنوبی مهاجرت می کنند، با تفاوت های بسیاری در زندگی روزمره و سنت های مردم محلی مواجه می شوند اگرچه که این کشور فرهنگ غربی را تا حدود زیادی درونی کرده است.

نظام ارزشی کنفسیوسی اثر بزرگی بر همه جوانب زندگی در جامعه کره ای دارد. خوشبختانه این تأثیر بیش از اینکه منفی باشد، مثبت است. با وجود این بسیاری از کسانی که به این کشور مهاجرت کرده اند، دچار مشکلاتی هم شده اند. برای این که موضوع را واضح تر توضیح داده باشیم، باید نگاهی عمیق تر به مزایا و معایب زندگی در کره جنوبی بینداریم.

نکات مثبت زندگی در کره جنوبی برای ایرانیان


نظام ارزشی کنفسیوسی: مفاهیم اصلی این نظام فلسفه و اخلاق بر مبنای احسان، خودداری از بدرفتاری، عدالت و احترام است. کره ای ها در اولین دیدار برای تعیین سبک ارتباط خود باشما سنتان را خواهند پرسید. با این حال، این رفتار در فرهنگ غربی بی ادبانه تلقی می شود. مردم محلی عموماً به بزرگتر از خود احترام می گذارند حتی به کسانی که چند سال بزرگتر باشند.
سطح بالای امنیت: این مزیت از جنبه ای که قبلاً ذکر شد نشئت می گیرد. از دوران کودکی، کره ای ها به گونه ای تربیت می شوند که راستگو، مطیع و قانونمند باشند. در حالیکه مردم محلی معمولاً ارزشهای اخلاقی قوی دارند، برخی افراد که از کشورهای کمتر توسعه یافته به کره جنوبی مهاجرت کرده اند، کسانی هستند که مرتکب جرم می شوند.
سبک زندگی سالم: مردم محلی بسیار به تغذیه سالم و ورزش علاقمندند. بنابراین صبح ها افراد زیادی را در پارک ها خواهید دید که می دوند و ورزش می کنند. این عادات به مهاجرین خارجی نیز منتقل می شود.
کره ای ها مراقب خودشان هستند: این جنبه از زندگی مکمل نکاتی است که قبلاً اشاره شد. فارغ از فعالیت های ورزشی و رژیم غذایی سالم، کره ای ها به لوازم آرایش و مراقبت از پوست معتادند. شما احتمالاً هیچ دختری را بدون آرایش در خیابان نخواهید دید و حدود یک سوم مردان نیز به صورت مداوم از لوازم آرایشی استفاده می کنند.
کشوری با فناوری پیشرفته: کره جنوبی محل تولد نوآوری ها و پیشرفت هایی در زمینه فناوری است. روباتیک، فناوری های دیجیتال، وسایل الکترونیک و کشتی سازی در این کشور بسیار توسعه یافته اند.


معایب زندگی در کره 


کره ای ها زیادی سختکوشند: در هر حوزه رقابت شدیدی میان کارکنان وجود دارد. به همین دلیل کره ای ها برای حفظ شغلشان سخت و بیش از زمان مقرر کار می کنند. در نتیجه بسیاری از آنها در محل کار بسیار خسته می شوند که دولت را مجبور کرده تا مقرراتی را تنظیم کند که به موجب آنها از این شرایط جلوگیری شود. در برخی سازمانها تمام کامپیوترها در ساعت 6 عصر به صورت خودکار خاموش می شوند تا کارکنان را مجبور به ترک دفاتر کار کنند.
به ندرت یک انگلیسی زبان پیدا خواهید کرد: اخیراً انگلیسی یک درس اجباری در سیستم آموزشی مدارس کره ای شده است. با این حال، عموماً افرادی زیادی را نمی بینید که قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی باشند. از آنجایی که تمام علائم و نوشته ها به کره ای است، توصیه می شود که قبل از مهاجرت از آمریکا، اروپا و کشورهای دیگر به کره جنوبی در حد ابتدایی زبان کره ای را فرا بگیرید.
الکل زیاد مصرف میشود: اگرچه کره ای ها علاقمند به سبک زندگی سالم هستند، اما فرهنگ نوشیدن الکل طرفداران خود را دارد. محلی ها اغلب موقع ملاقات دوستان و همکاران خود کمی آبجو و ودکای برنج می نوشند تا بعد از یک روز کار خستگی در کنند.

زندگی در کره جنوبی برای ایرانیان و مهاجرت به این کشور.


هزینه زندگی در کره جنوبی


بسیاری از کسانی که به کره جنوبی مهاجرت کرده اند، سئول را به عنوان محل اقامت خود انتخاب می کنند. با این حال، بسیاری از اتباع خارجی به مناطق روستایی نقل مکان می کنند چرا که مدرسین زبان انگلیسی بسیار در آنجا مورد تقاضا هستند. هزینه زندگی قطعاً در سئول و دیگر شهرهای کوچک این کشور متفاوت است. ما اینجا جدولی آماده کردیم که در آن هزینه متوسط برای برآوردن نیازهای ابتدایی ماهانه مهاجرین گردآورده شده است.

اجاره آپارتمان: 400- 650 دلار (برای آپارتمان یک خوابه)

قبوض آب و برق و ... : 150دلار

اینترنت: 25 دلار

یک وعده غذایی: 8 دلار

یک فنجان کاپوچینو: 4 دلار

مدرسه بین الملل (اختیاری): 1200-1500 دلار

مقررات ویزا برای کره جنوبی


مسئولین کره جنوبی ساختاری جامع برای مسافرین و مهاجرین توسعه داده است. انواع بسیاری از ویزاهای مختلف برای کسانی که قصد مهاجرت به کره جنوبی را دارند، وجود دارد. بنابراین شما می بایست نوعی از ویزا که متناظر با هدف شما از مهاجرت و مدت زمان اقامتتان است را انتخاب کنید. ویزای لازم برای زندگی در کره جنوبی برای ایرانیان و افرادی که پس از تحصیل در کره در ان جا مشغول به کار شوند ممکن است در طول اقامت تغییر کند. انواع متداول ویزا برای مهاجرین شامل موارد زیر می شوند:

ویزای تجاری کوتاه مدت (C-2): این نوع از ویزا برای کسانی مناسب است که به دنبال موقعیت های تجاری در کره جنوبی هستند.
استخدام موقت (C-4): در صورتی که قراردادی کوتاه مدت با یک شرکت مستقر در کره جنوبی دارید، می بایست برای ورود و اقامت در کره جنوبی برای دریافت این ویزا اقدام نمایید.
کارآموز صنعتی (D-3): این ویزا برای کسانی که دوره کارآموزی در یک نهاد صادرکننده فناوری را می گذرانند صادر می شود.
سرمایه گذار شرکتهای بزرگ (D-8): این ویزا برای افرادی که می خواهند در سازمانهای مستقر در کره جنوبی سرمایه گذاری کنند، طراحی شده است.
مدرس زبان خارجی (E-2): مدرسین زبان انگلیسی و دیگر زبان های خارجی در صورت داشتن برنامه ای برای کار در کره جنوبی می بایست برای این نوع ویزا اقدام نمایند.
محققین (E-5): این نوع ویزا برای دانشمندان و محققینی که در صنعت فناوری پیشرفته و بخش IT فعالیت دارند، مناسب است.
استخدام غیر حرفه ای (E-9): این ویزا برای اتباع خارجی که به منظور کار در حوزه کار یدی به کره جنوبی مهاجرت کرده اند ایجاد شده. اتباع کشورهای فیلیپین، مغولستان، سری لانکا، ویتنام، تایلند، اندونزی، ازبکستان، پاکستان، کامبوج، چین، بنگلادش، نپال، قزاقستان، میانمار و تیمور شرقی باید برای این نوع ویزا اقدام کنند.

سیستم درمان در کره جنوبی


سیستم درمانی در کره جنوبی خدمات باکیفیتی را به توابع این کشور و مهاجرین ارائه می دهد. اقدامات پزشکی غربی و شرقی مورد تأیید وزارت بهداشت در این نظام سلامت انجام می شود. تمام جمعیت تحت پوشش بیمه ملی درمان (NHI) هستند که هزینه های آن توسط مشارکت امنیت اجتماعی، دولت، و هزینه های اضافی صنعت دخانیات تأمین می گردد.

NHI هزینه های درمان اولیه و اورژانسی، ویزیت پزشک، نسخه های دارویی را پوشش می دهد اگرچه بیماران می بایست بخش اندکی از آن را خود پرداخت کنند. مهاجرین هم می توانند بعد از دریافت کارت ثبت نام (ARC) در یکی از دفاتر خدمات مهاجرتی تحت پوشش NHI قرار بگیرند. برخی مهاجرین ترجیح می دهند  که علاوه بر NHI که عموماً شامل پرداخت هزینه های مربوط به درمان بیماری های مزمن و دیگر مشکلات خیلی پیچیده می شود، بیمه درمان خصوصی را هم داشته باشند. در کل پوشش بیمه درمانی خصوصی چندان در کره جنوبی متداول نیست.

مدرسه و تحصیلات


استانداردهای آموزشی کره جنوبی در مقایسه با دیگر کشورهای پیشرفته بسیار سطح بالاست. کودکان آموزش خود را از سن 6 سالگی آغاز می کنند و می بایست تا 15 سالگی به مدرسه بروند. بعد از آن تصمیم می گیرند که برنامه آکادمیک عمومی را ادامه دهند یا در مؤسسات فنی یا کالج ها مهارت های تخصصی خود را توسعه دهند. به عنوان یک قانون آموزش ابتدایی و متوسطه رایگان است اما والدین می بایست هزینه های مربوط به وسایل و لباس فرم مدرسه را بپردازند.

بسیاری از افراد محلی و مهاجرین گزینه مدارس خصوصی را برای فرزندان خود ترجیح می دهند چرا که این نوع مدارس سطح بالاتری از آموزش را ارائه می دهد و تعداد دانش آموزان در کلاس کمتر است. همچنین مدارس زیادی برای اتباع خارجی در کره جنوبی وجود دارند که بیشترشان در سئول واقع هستند. این مدارس برنامه های آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند اما برای ثبت نام در آنها خود را برای پرداخت 1200 دلار ماهیانه آماده کنید.

دانش آموزان در کره جنوبی می بایست برای فارغ التحصیلی از مدرس و گرفتن مدرک در یک مؤسسه با سطح آموزشی بالاتر سخت مطالعه کنند. دانشگاه های کره ای دانشجویان بین المللی از دیگر کشورها را نیز می پذیرند. بسیاری از اتباع خارجی برای گذرندان دوره های زبان به کره جنوبی می آیند بنابراین می بایست برای نوع متناظر ویزا اقدام نمایند. مهاجرت بیشتر افراد ایرانی به کره از این طریق صورت میگیرد.

بازار کار در کره جنوبی


اقتصاد کره جنوبی جایگاهی پیش رو در میان گروه Asian tigers در سراسر جهان را دارد. استانداردهای زندگی و نرخ میانگین حقوق ماهیانه در این کشور بسیار بالاست. با این حال، مهاجرین نباید برای پیدا کردن شغل در این کشور زیادی امیدوار باشند چرا که رقابت میان افراد تابعه این کشور بسیار بالاست.

شغل هایی که در آن به انگلیسی صحبت می شود، میان مهاجرین کره جنوبی بسیار پرطرفدار است. اگرچه پیدا کردن موقعیت های شغلی در شهرهای بزرگ به دلیل بازار رقابتی دشوار است، شما می توانید موقعیت های کاری بسیاری در شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی پیدا کنید. اگر به تدریس زبان انگلیسی علاقمندید و به شدت به پیشرفتهای فناوری مشتاقید، پس می توانید موقعیت های زیادی در حوزه های الکترونیک، فناوری اطلاعات، و صنایع کشتی سازی پیدا کنید. یک راه دیگر برای مهاجرت به کره جنوبی انتقال درون شرکتی به یکی از شعبات سازمانی بین المللی است.

خرید و کرایه خانه


زمین مناسب زندگی در کره جنوبی کمیاب است چرا که تمام قلمروی درون مرزهای این کشور با کوه پوشیده شده. به همین دلیل مردم محلی از آنچه هم اکنون دارند بهره می برند. در نتیجه قیمت ملک بسیار بالاست.

برخی مهاجرین تصمیم می گیرند که یک آپارتمان یا ویلا در کره جنوبی بخرند اما به نظر می رسد که رویه زمانبری داشته باشد. دولت محلی امکان رهن برای اتباع خارجی را بسیار دشوار کرده است. در صورتی که هیچ مانعی نمی تواند شما را از خرید ملک در کره جنوبی بازدارد، پس برای پرداخت 3000-12000 دلار برای یک متر مربع خود را آماده کنید. بالاترین قیمت ها برای بخش های لوکس سئول مثل گانگام معمول است.

میان مهاجرین در کره جنوبی اجاره آپارتمان بسیار متداول تر از خریدن آن است. آپارتمان ها و واحدها Officetel گزینه های مورد علاقه مهاجرین است و آنها بسته به اینکه تنها به کره سفر کرده اند یا با خانواده یکی از آنها را انتخاب می کنند. هزینه ماهیانه متوسط برای اجاره یک واحد officetel بین 450 تا 700 دلار خواهد بود در حالیکه اجاره یک آپارتمان یک خوابه با حمام بین 500 تا 800 دلار است.

رانندگی در کره جنوبی


بهتر است قبل از رانندگی در کره جنوبی به چندتوصیه عمومی توجه کنید:

شما می بایست حداقل 21 ساله باشید.
در سمت راست خیابان رانندگی کنید.
هنگام رانندگی این مدارک را همراه خود داشته باشید: گواهینامه رانندگی، مجوز رانندگی بین المللی، پاسپورت و یا کارت شناسایی
از محدوده سرعت مجاز تجاوز نکنید: 60 کیلومتر بر ساعت در مناطق مسکونی، 80 میلیومتر بر ساعت در مناطق روستایی و 120 کیلومتر بر ساعت در بزرگراهها.
تمام مسافرین می بایست کمربند ایمنی ببندند.
به صورت رایگان از اپلیکیشن هایی مثل Maps.me استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر: سلام به کره ای - انواع سلام، حالت چطوره و .. رسمی و دوستانه

یادگیری زبان کره ای در تیکا

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد! قبل از مهاجرت به هر کشور، یادگیری زبان آن کشور را فراموش نکنید. برای زندگی در کره نیز توصیه میکنیم با کمک سامانه آموزش زبان تیکا به سراغ یادگیری زبان کره ای بروید.

سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا
زندگی در کره جنوبی: 10 نکته که باید قبل از مهاجرت بدانید

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

پرستو غفاری

تولید محتوا

پرستو هستم. کارشناسی ارشد مهندسی عمران خوندم اما سالهاست که زبان انگلیسی تدریس می کنم و گهگاهی ترجمه هم می کنم. بسیار به ادبیات و هنرهای نمایشی علاقمندم و از مطالعه کتاب و تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی بسیار لذت می برم و امیدوارم که بتونم به دیگران هم کمک کنم تا از این لذت محروم نباشند .

نظرات

user-image

سوده حق پرست

چه شکلی به لایو هاتون میتونم دسترسی داشته باشم؟

6 اسفند 2021