اساتید پیشنهادی:

آموزش حروف الفبای زبان ایتالیایی | آشنایی با زبان ایتالیایی

زینب ناصری
زینب ناصری
شنبه, 30 مرداد 2020

دسته بندی : language-learning

زمان مطالعه : 4 دقیقه

تعداد بازدید : 11011

آموزش حروف الفبای زبان ایتالیایی | آشنایی با زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی که از خانواده زبان های رومی و هندو-اروپایی است، یکی از شناخته شده ترین زبان های فرهنگ و هنر اروپاست. آهنگ زیبای زبان ایتالیایی میراث دار زبان لاتین و همه بناهای تاریخی بزرگی است که در این کشور زیبا میتوانید پیدا کنید. 
زبان ایتالیایی رایج ترین زبان بومی در اروپا است، و حدود 15 درصد از جمعیت این قاره به زبان ایتالیایی تکلم میکنند، 3 درصد از مردم اروپا هم این زبان را به عنوان زبان دوم خودشان انتخاب کرده اند. علاوه بر خود کشور ایتالیا، در سوئیس هم زبان ایتالیایی یک زبان رسمی است و بسیاری از مهاجران ایتالیی در آمریکا و استرالیا هم به زبان مادری خودشان مکالمه میکنند. اگر قصد یادگیری زبان ایتالیایی را در آموزشگاه زبان دارید یا دوست دارید به محض اینکه بحران کرونا تمام شد به این کشور اروپایی سفر کنید، یا اینکه صرفا در مورد آن کنجکاو هستید، توصیه میکنم خواندن این مقاله را از دست ندهید.
 

آشنایی با کشور ایتالیا

کشور ایتالیا در اروپای جنوبی واقع شده است و پایتخت این کشور شهر رم می باشد.  ایتالیا هشتمین اقتصاد بزرگ جهان از نظز تولید ناخالص داخلی و یکی از قدرت های اقتصادی جهان به حساب می آیند. کشور ایتالیا جزو کشورهای توسعه یافته جهان و در گروه هشت است که شامل 8 کشور صنعتی جهان می باشد. کشور ایتالیا به دلیل سکل ظاهری نقشه آن به کشور چکمه معروف شده است.
واحد پول کشور ایتالیا یورو می باشد و زبان رسمی این کشور زبان ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا حدود 60 میلیون نفر است و دین اکثریت مردم این کشور مسیحی است. آب و هوای ایتالیا معتدل است اما طبیعتا آب هوای مناطق ساحلی و کوهستانی با هم متفاوت هستند. در کشور ایتالیا دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام های واتیکان و سان مارینو قرار دارند و قسمتی از خاک اصلی ایتالیا به نام کامپیونه در سوئیس واقع شده است.
 

الفبای زبان ایتالیایی آسان است!

این الفبا شامل همان 26 حرف الفبای لاتین میشود (بدیهی است چون به هر حال ایتالیایی نواده زبان لاتین محسوب میشود) و پنج مصوتی که در زبان انگلیسی با آن ها سر و کله میزنید یعنی a و o و e  و  u و  y در زبان ایتالیایی هم وجود دارند. تا اینجا که خیلی آسان بود مگر نه؟
حروف J و K و W و  X  و  Y گرچه در الفبای زبان ایتالیایی تعریف شده اند، جزو حروف بومی این زبان محسوب نمیشوند و بیشتر برای نوشتن کلمات دخیلی مثل jeans که از زبان انگلیسی به ایتالیایی وارد شده است، یا برای نوشتن اسم های خارجی مثل Kate از آن ها استفاده میشود. به همین ترتیب میتوانید نتیجه بگیرید که صدای /k/ در این زبان بیشتر با حرف c نشان داده میشود، این نکته باعث میشود خواندن و تلفظ کلمات ایتالیایی راحتتر شود چون دیگر مجبور نیستید مثل زبان انگلیسی این مورد را پیشبینی کنید.

آموزش الفبای زبان ایتالیایی



چرا خواندن نوشته های زبان ایتالیایی ساده است؟

شکل نوشتاری زبان ایتالیایی به شکل گفتاری آن بسیار شبیه است! و تقریبا میتوان گفت همه حروف و صداهای آن با هم تطابق کامل دارند، به همین دلیل برخی زبان شناسان معتقد هستند زبان ایتالیایی ایده آل ترین زبان از نظر نوشتار آوایی است. این ویژگی زبان ایتالیایی phonemic orthography نام دارد.
چند مورد استثنا که درمورد نکات یادگیری زبان به خصوص نوشتار و تلفظ کلمات ایتالیایی وجود دارند، برای افرادی که زبان انگلیسی را یاد گرفته اند یا با آن آشنا هستند بسیار ساده و واضح خواهد بود. در صورتی که با زبان انگلیسی آشنا نباشید هم استاد زبان ایتالیایی شما با زدن مثال های کافی این موارد را برای شما روشن می کند. 
مورد اول حرف c بود، همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، این حرف برای نشان دادن صدای /k/ بیشتر به کار می رود.
مورد دوم حرف g است که مانند زبان انگلیسی، در برخی موارد به صورت صدای /g/ تلفظ می شود مثل کلمه ی garden و در برخی موارد هم /dʒ/ تلفظ می شود مثل کلمه judge.
مورد سوم حرف h است که همیشه صامت بوده و تلفظ نمی شود، پس تلفظ دو کلمه hanno به معنای "آن ها ... دارند" و کلمه ی anno به معنای سال، یکی خواهد بود.
حروف ترکیبی ci و gi همیشه به صورت /tʃ/ مثل کلمه ی انگلیسی church یا  /dʒ/  مثل کلمه ی انگلیسی judge خوانده می شوند.

آموزش آنلاین زبان ایتالیایی با نکات اصلی زبان در کلاس های آنلاین.



عبارات ابتدایی احوال پرسی به ایتالیایی

Ciao! 
Buongiorno 
Buonasera
Arrivaderci!
A presto!

چائو: سلام صمیمانه
بونجورنو: روز بخیر
بوناسِرا: عصر بخیر!
اَریوِدرچی: خداحافظ
اَ پرستو: به امید دیدار!

همانظور که در مثال های بالا میبینید، تلفظ کلمات ایتالیایی بسیار شبیه به شکل نوشتاری آن ها و ساده است.


امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر دوست دارید با زبان ایتالیایی بهتر آشنا شوید و اّپراهای معروف ایتالیایی را بهتر متوجه شوید، در آموزشگاه زبان آنلاین تیکا ثبت نام کنید. در آموزش آنلاین زبان می توانید به صورت مجازی و ازراه دور به یادگیری زبان ایتالیایی بپردازید. کلاس ها از طریق ویدئوچت با اساتید زبان برگزار می شود و زبان آموزان از هر کجا و در هر زمان می توانند به صورت آنلاین زبان ایتالیایی یاد بگیرند . برای آشنایی با استاد زبان ایتالیایی آقای مصطفی فوزی به پروفایل استاد مراجعه کنید . اگر برای رزرو کلاس سوال دارید به پشتیبانی تیکا پیام بدهید.

 

 

استاد آنلاین زبان
آموزش حروف الفبای زبان ایتالیایی | آشنایی با زبان ایتالیایی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

زینب ناصری

تولید محتوا

من زینب، دانشجوی ارشد ادبیات انگلیسی و مدرس پاره وقت هستم و توی بخش های مختلف تیکا فعالم، اما مخصوصا به بلاگ و نوشتن درمورد زبان ها علاقه دارم!

نظرات