اساتید پیشنهادی:

نکات رزومه نویسی به ایتالیایی

خاطره محمدی
خاطره محمدی
دوشنبه, 2 مرداد 2022

زمان مطالعه : 10 دقیقه

تعداد بازدید : 2087

رزومه نویسی به ایتالیایی

رزومه نویسی به ایتالیایی با آمریکایی برای جستجوی کار کاملاً متفاوت است. برای کار در یک شرکت ایتالیایی لازم است که رزومه را طبق قواعد آنها نوشته تا برای قبولی در شغل درخواستی شانس بیشتری داشته باشید. اگر با هدف تحصیل یا کار قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارید، ابتدا باید رزومه مناسب تهیه کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که رزومه اولین شناختی است که استخدام‌کننده از متقاضی به دست می‌آورد، پس سعی کنید در این شناخت اثر مثبتی بر آنها بگذارید. در ادامه نکته‌های رزومه نویسی به ایتالیایی بیان شده است.

 

نوشتن رزومه به زبان ایتالیایی

اگر قصد مهاجرت کاری به هلند را دارید، دانستن نحوه نوشتن رزومه به زبان ایتالیایی بسیار مهم است.دانستن نحوه نوشتن رزومه ایتالیایی مزیت بسیار خوبی است که باعث تفاوت شما با سایر متقاضیان خارجی کار در ایتالیا می‌شود. یکی از موارد مهم در رزومه نویسی به ایتالیایی‌زبان شماست که اگر با این زبان آشنایی بیشتری داشته باشید می‌توانید رزومه‌ای بهتر بنویسید. درصورتی‌که که تسلط کافی بر این زبان ندارید بهتر است برای نوشتن رزومه خود از کسانی که سطح زبان بالایی دارند، کمک بگیرید.

سعی کنید از گوگل ترنسلیت برای ترجمه رزومه خود استفاده نکنید، زیرا این برنامه تخصص لازم برای ترجمه متون را ندارد و ممکن است کلمات و جملات زیادی را به‌اشتباه ترجمه کند. هر غلط املایی، نگارشی و معنایی باعث ازدست‌دادن شغل درخواستی شما می‌شود.

نکاتی برای نوشتن رزومه به ایتالیایی

داشتن رزومه‌ای بی‌نقص و حرفه‌ای موجب توجه بیشتر کارفرما به آن می‌شود و در آینده شغلی شما بسیار مؤثر است. پس قبل از شروع رزومه نویسی به ایتالیایی حتماً نکات زیر را رعایت کنید تا بتوانید یک رزومه قوی بنویسید.

  • عنوان را رزومه ننویسید بلکه بهتر است که نام خود را در عنوان بیاورید.
  • طرح‌های رزومه شاید زیبا به نظر برسد اما نکته مهم این است که اکثر مدیران استخدام در ایتالیا یک رزومه ساده و استاندارد را ترجیح می‌دهند.
  • قبل از درخواست شغل در ایتالیا ابتدا تحقیقاتی درمورد فرهنگ، ارزش‌ها، فرایند و محیط کار انجام دهید. این تحقیقات منجر به آشنایی بیشتر شما با فضای کاری ایتالیا می‌شود و در نحوه نوشتن رزومه بسیار مؤثر است.
  • نکات مهم را در رزومه بیان کنید و از نوشتن هرگونه اطلاعت اضافی که به نقش شغلی شما مرتبط نیست خودداری کنید.
  • قواعد املایی و نگارشی را حتماً رعایت و از کوچک‌ترین اشتباه در این مورد خودداری کنید.
  • اگر می‌خواهید مستقیماً با استخدام‌کننده صحبت کنید از کلمه «lei» به‌جای «tu» استفاده کنید، زیرا lei رسمی‌تر است.
  • بهتر است که از دوستان یا همکارانی که ایتالیایی‌زبان هستند برای نوشتن رزومه کمک بگیرید. یا می‌توانید ترجمه رزومه خود را به یک مترجم حرفه‌ای بسپارید که ممکن است پرهزینه باشد. گزینه دیگر استفاده از قالب‌های رزومه ایتالیایی آمده است که بخش‌بندی و سرفصل‌ها را به‌درستی نوشته و رزومه نویسی به ایتالیایی را برای متقاضیان راحت‌تر می‌کند.

رزومه ایتالیایی؛ طرح‌بندی و بخش‌ها

نوشتن رزومه فقط نیمی از کار است. بخش‌بندی صحیح رزومه بسیار مهم است و باید طوری باشد که اطلاعات را مطابق با استانداردهای شرکت ایتالیایی به استخدام‌کنندگان نشان دهد. اگر با این قواعد به‌خوبی آشنایی ندارید می‌توانید از قالب‌های آماده رزومه استفاده کنید. برای بخش‌بندی رزومه توجه به نکات زیر الزامی است:

  • طول رزومه نباید بیش از 2 صفحه باشد.
  • اندازه فونت را ثابت و استاندارد باشد.
  • متن رزومه را مرتب و با استفاده صحیح از قواعد نگارشی بنویسید.
  • عناوین و سربرگ‌ها را با اندازه فونت بزرگ‌تر بنویسید.

اطلاعات تماس

این قسمت شاید مهم‌ترین بخش هر رزومه باشد، زیرا در صورت عدم وجود آن هرگز برای مصاحبه دعوت نمی‌شوید. برای رزومه نویسی به ایتالیایی، باید جزئیاتی مانند نام، شماره‌تلفن و آدرس ایمیل نیاز است. همچنین برای رزومه‌های ایتالیایی لازم است که تاریخ تولد نیز نوشته شود.

عکس

در برخی کشورها مانند ایالات متحده آمریکا درصورتی‌که رزومه دارای عکس باشد ممکن است درخواست شما را رد کنند. اما استخدام‌کنندگان ایتالیایی مانند آلمان، اسپانیا و فرانسه انتظار دارند که رزومه شما دارای عکس باشد.

عکس باید یک عکس هد شات به‌اندازه عکس گذرنامه باشد، و بهتر است که پس‌زمینه عکس صفحه سفید باشد. عکس رزومه باید کاملاً رسمی باشد بنابراین از قراردادن عکس‌های غیررسمی جداً خودداری کنید. با این حال، در برخی از مشاغل ایتالیا استفاده از عکس در رزومه الزامی نیست.

تجربه کاری

تجربه کاری بخش مهمی است که در اکثر رزومه‌ها وجود دارد. در این قسمت باید مشاغلی را که قبلاً در آن مشغول کار بوده‌اید را بنویسید. ترتیب نوشتن تجربه کاری به‌صورت زمانی معکوس است یعنی باید آخرین و جدیدترین تجربه کاری خود را در ابتدا و تجربه‌های دیگر را به همین صورت بنویسید.

توجه کنید که نوشتن همه مشاغل لازم نیست. مثلاً مشاغلی که بیش از ده سال پیش در آن مشغول به کار بوده‌اید را اشاره نکنید. اگر تجربه زیادی دارید فقط عنوان و وظیفه خود را بنویسید. پس سعی کنید به‌صورت خلاصه و با ذکر نکات مهم این بخش را تکمیل کنید.

برای نوشتن سوابق کاری خود می‌توانید مشخصات آن را به‌صورت زیر بنویسید:

  • نام شرکت و تاریخ استخدام
  • عنوان شغلی شما در سازمان
  • وظایف کلیدی که در نقش خود در شرکت برعهده گرفتید.

مهارت‌ها

بخش مهارت‌ها در برخی از کشورها مانند امریکا در رزومه وجود دارد اما در ایتالیا مهارت‌ها را در قالب نامه‌ای جداگانه نوشته و به رزومه اضافه می‌کنند. شما می‌توانید مهارت‌های مهم خود را بنویسید. البته این بخش اختیاری است و در صورت تمایل اگر مهارت‌های خاصی متناسب با شغل درخواستی دارید می‌توانید آن را کامل کنید.

تحصیلات

این قسمت از رزومه بسیار حائز اهمیت است. شما برای نوشتن میزان تحصیلات خود باید دقت کنید که برای استخدام‌کنندگان قابل درک باشد. اگر در سایر کشورها مدرک تحصیلی خود را گرفته‌اید باید معادل آن در ایتالیا نیز شرح دهید.

برای نوشتن اطلاعات تحصیلی خود مانند تجربه کاری باید به‌صورت زمانی معکوس بنویسید. اگر دارای چندین مدرک تحصیلی در حوزه‌های مختلف هستید، مدرکی را که به حوزه شغلی شما بیشتر مرتبط است را در ابتدای لیست بیاورید.

اگر موفقیتی در زمان تحصیل خود کسب کرده‌اید مانند رتبه بالای تحصیلی، مسابقات علمی، مسابقات دانشجویی و ... را به همراه نمره و رتبه خود لیست کنید. نوشتن اطلاعات تحصیلی در رزومه نویسی به ایتالیایی رایج است و ممکن است در صورت عدم تکمیل این بخش موفقیتی در قبولی شغل دلخواهتان نداشته باشید.

زبان‌ها

برای نوشتن رزومه در کشورهای خارجی لازم است که زبان خود را مشخص کنید. اگر بتوانید به زبانهای انگلیسی و اسپانیایی در سطح بالایی صحبت کنید قطعاً برای شما مفید خواهد بود. زبان انگلیسی چون به‌عنوان یک زبان بین‌المللی مطرح شده است از اهمیت و ویژه‌ای برخوردار است که شما در صورت داشتن مدارک مربوط به آن می‌توانید در رزومه خود بنویسید.

با این حال، موضوع مهم‌تر در رابطه با زبان، دانش ایتالیایی شماست که در صورت داشتن مدارک و تسلط بر این زبان در استخدام شما تأثیر مهمی خواهد داشت. البته اهمیت زبان ایتالیایی بسته به شغل موردنظر متفاوت است.

مثلاً ممکن است شغل شما در یک محیط انگلیسی‌زبان باشد، پس آشنایی با این زبان برای استخدام شما کافی است. در صورت نیاز به ارائه مدارک زبان ایتالیایی، شما باید سطح زبان خود را در رزومه به‌صورت کامل، مشخص و مدارک و نمرات را درج کنید.

سرگرمی‌ها و علایق

این قسمت در رزومه‌های ایتالیایی اهمیت کمتری دارد. در ایتالیا تجربه کاری، مهارت و سطح تحصیلات متناسب با شغل درخواستی حائز اهمیت است و سرگرمی و علایق شما تأثیر زیادی بر استخدام ندارد. شما باید روی استعدادها، مهارت‌ها و اهداف شخصی که می‌توانند در موفقیت استخدام شما اثرگذار باشند تمرکز کنید.

لینک مفید: 

یادگیری زبان در تیکا

بیان اینکه اهداف شما در راستای اهداف شرکت است و همچنین بیان میزان علاقه خود به شغل و محیط کاری که قصد دارید در آن کار کنید، از مواردی است که می‌تواند در استخدام شما اثرگذار باشد. در سامانه آموزش زبان آنلاین تیکا توسط بهترین اساتید به شما آموزش خواهیم داد و شما را در این مسیر کمک خواهیم کرد و شما را در مسیر یادگیری زبان یاری خواهیم کرد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با مراجعه به سایت تیکا، کلاس خود را شروع

کنید.

https://tikkaa.ir/find-teachers/italian

 

نکات رزومه نویسی به ایتالیایی

اشتراک گذاری:

درباره نویسنده

author-image

خاطره محمدی

تولید محتوا

خاطره محمدی هستم و دنیا رو با واژگان لمس می‌کنم. چند ساله که حوزه‌های مختلف رو با کلمات روایت می‌کنم. کتاب‌های ادبی، موزیک، فیلم و برنامه‌های آشپزی بیشترین علاقه‌مندی‌های من هستند. هنوز هم بعد از دیدن فیلم‌های پلیسی-معمایی تصمیم می‌گیرم وقتی بزرگ شدم، کارٱگاه بشم.

نظرات

user-image

Erfan Azizi

سلام و تشکر برای زبان سوئدی هم دارید ؟

7 مرداد 2022

user-image

عارفه سالاریه

مطلب مفیدی بود، درباره فرصت های شغلی مناسب و پردرآمد تو ایتالیا هم بگید لطفا

2 مرداد 2022